Licht eerst eens toe waarom je persé een 26 inch TV wil hebben. Deze zijn echt te klein. Je moet er rekening mee houden dat de hoogte van een 16:9 TV met een gegeven schermdiameter een stuk kleiner is dan de hoogte van een 4:3 TV met precies dezelfde schermdiameter.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:31 schreef Habork het volgende:
Ik ben op zoek naar een 26 inch televisie welke een CI+ module bevat en Ziggo gecertificeerd is. Nu kwam ik al bij de volgende uit: http://www.prijskiezer.nl(...)DohK0CFcUl3godtm4FGg Dit lijkt me een mooie tv enkel heb ik er verder weinig verstand van. Ben ook nog niet veel alternatieven tegengekomen dus ik weet niet of 300 euro veel is voor zo'n tv? Ik ben me er wel van bewust dat ik de module van 70 euro nog wel los moet aanschaffen.
Dus is dit een goede keuze of zouden jullie mij iets anders aanraden?
Bedankt voor de info. Waarom een 26 inch? Tv is namelijk voor in de slaapkamer en komt tegen de muur te hangen tegenover het bed. Afstand bed-muur is een kleine meter dus zit/lig niet ver van de tv af. Misschien kan een maat groter ook maar toen ik laatst in de winkel wat zocht leek dit een goed formaat. Toen was deze samsung alleen wel de enige tv die ik met CI+ module tegenkwam.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:39 schreef Riparius het volgende:
[..]
Licht eerst eens toe waarom je persé een 26 inch TV wil hebben. Deze zijn echt te klein. Je moet er rekening mee houden dat de hoogte van een 16:9 TV met een gegeven schermdiameter een stuk kleiner is dan de hoogte van een 4:3 TV met precies dezelfde schermdiameter.
Verder heeft Samsung nogal wat problemen met de (gecertificeerde) Neotion CI+ modules, terwijl deze juist prettiger werken dan de SMiT modules. Niet handig dus, deze keuze. Overigens kun je een Neotion CI+ module al voor 40 euro kopen, kijk maar.
Maar de lengte van je bed zal al gauw een kleine twee meter zijn, en dus kom je op een kijkafstand van twee en een half à drie meter uit. Begrijp ik dat goed?quote:Op donderdag 15 december 2011 20:41 schreef Habork het volgende:
[..]
Bedankt voor de info. Waarom een 26 inch? Tv is namelijk voor in de slaapkamer en komt tegen de muur te hangen tegenover het bed. Afstand bed-muur is een kleine meter dus zit/lig niet ver van de tv af.
Keuze genoeg als je afstapt van het idee dat 26 inch groot genoeg is, dat is het niet.quote:Misschien kan een maat groter ook maar toen ik laatst in de winkel wat zocht leek dit een goed formaat. Toen was deze samsung alleen wel de enige tv die ik met CI+ module tegenkwam.
Wat zou je me dan aanraden als Samsung niets is?
Dan zal ik nog eens langs de winkel lopen om wat te gaan vergelijken. 26 inch kan misschien aan de kleine kant zijn maar 40 inch is voor mij persoonlijk veel te groot. Heb een hekel aan een grote tv in een kleine kamer.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:55 schreef Riparius het volgende:
[..]
Maar de lengte van je bed zal al gauw een kleine twee meter zijn, en dus kom je op een kijkafstand van twee en een half à drie meter uit. Begrijp ik dat goed?
De vuistregel is dat de optimale kijkafstand voor SD ca. 5 à 6 maal de schermhoogte bedraagt. Voor een afstand van 2,5 meter kom je dan op een optimale schermhoogte van ca. 50 cm en dat betekent bij een 16:9 display een diameter van 40 inch. Heel wat groter dan jij je voorstelt dus.
[..]
Keuze genoeg als je afstapt van het idee dat 26 inch groot genoeg is, dat is het niet.
Ga dan kijken naar 32 inch modellen. Dan heb je wel een uitgebreide keus en die zijn ook gemakkelijker aan de muur te hangen en dan beslist niet te dominant in de slaapkamer.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:14 schreef Habork het volgende:
[..]
Dan zal ik nog eens langs de winkel lopen om wat te gaan vergelijken. 26 inch kan misschien aan de kleine kant zijn maar 40 inch is voor mij persoonlijk veel te groot. Heb een hekel aan een grote tv in een kleine kamer.
They do?quote:Op donderdag 15 december 2011 20:39 schreef Riparius het volgende:
[..]
Verder heeft Samsung nogal wat problemen met de (gecertificeerde) Neotion CI+ modules, terwijl deze juist prettiger werken dan de SMiT modules.
Probeer het gewoon eens uit, dat omwisselen. Veel 'gecertificeerde' Samsung en Philips CI+ TV's werken niet of niet lekker met de Neotion.quote:Op donderdag 15 december 2011 22:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
They do?
k vind de SMiT er nou ook niet geweldig in werken.. en de Neotion in de LG beneden vind ik nou ook niet echt lekker.. maar omwisselen heeft dus weinig zin?
Dus als ik voor een Samsung of Philips TV ga zal ik een SMIT module moeten kopen en ander kan ik een Neotion kopen?quote:Op donderdag 15 december 2011 23:05 schreef Riparius het volgende:
[..]
Probeer het gewoon eens uit, dat omwisselen. Veel 'gecertificeerde' Samsung en Philips CI+ TV's werken niet of niet lekker met de Neotion.
Ja, en dat is ook wat FOKA uit Rotterdam aanraadt. Zij verkopen veel modules (vanwege de scherpe prijsstelling) en hebben ook de ervaring dat de SMiT (meestal) wel werkt in een Philips of Samsung CI+ TV. Nadeel van de SMiT in vergelijking met de Neotion is echter dat deze de gebruiker steeds lastig valt met overbodige authenticatiemeldingen en daardoor ook iets trager werkt.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:58 schreef Habork het volgende:
[..]
Dus als ik voor een Samsung of Philips TV ga zal ik een SMIT module moeten kopen en anders kan ik een Neotion kopen?
Dus Neotion is beter en goedkoper behalve bij Philips en Samsung modellen. Dus daar ga ik rekening mee houden. Vanmiddag ga ik wat rondkijken.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:48 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ja, en dat is ook wat FOKA uit Rotterdam aanraadt. Zij verkopen veel modules (vanwege de scherpe prijsstelling) en hebben ook de ervaring dat de SMiT (meestal) wel werkt in een Philips of Samsung CI+ TV. Nadeel van de SMiT in vergelijking met de Neotion is echter dat deze de gebruiker steeds lastig valt met overbodige authenticatiemeldingen en daardoor ook iets trager werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |