Yvonne is de oermoeder van FOK!quote:Op donderdag 15 december 2011 13:37 schreef TheTalker12 het volgende:
Ik blijf me verbazen over mensen die hier komen om vervolgens geen serieus of naar ik denk geen serieus antwoord te geven.
Met het antwoord:''Ja die bestaat nog." schiet de TS toch niets op ?
Ik heb verder geen antwoord op je vraag vanwege het feit dat ik niet over de kennis beschik over de ''oermoeder''. Misschien kom ik hier later op terug.
Ik weet zeker van welquote:Op donderdag 15 december 2011 13:37 schreef TheTalker12 het volgende:
Ik blijf me verbazen over mensen die hier komen om vervolgens geen serieus of naar ik denk geen serieus antwoord te geven.
Ik heb verder geen antwoord op je vraag vanwege het feit dat ik niet over de kennis beschik over de ''oermoeder''. Misschien kom ik hier later op terug.
Nieuw op FOK!?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:37 schreef TheTalker12 het volgende:
Oh en waar is dat antwoord op gebaseerd dan, waar haalt hij dat antwoord vandaan? Bronnen & argumenten, het niveau mag toch wel wat hoger hoor.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:46 schreef error_404 het volgende:
[..]
Nieuw op FOK!?
Het is wel een goed antwoord op de vraag van TS.
Bron: geheel FOK! met als hoofdtak het forum, en dat nagenoeg vanaf de dag dat FOK! ontstond ruim 11 jaar geleden.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:56 schreef TheTalker12 het volgende:
[..]
Oh en waar is dat antwoord op gebaseerd dan, waar haalt hij dat antwoord vandaan? Bronnen & argumenten, het niveau mag toch wel wat hoger hoor.
Je kan op zijn minst wel wat argumenten geven voor je antwoord of is dat te veel gevraagd ?
Okee slotje? Of wacht doelde de TS niet op de oermoeder van fok ?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:57 schreef BrandX het volgende:
[..]
Bron: geheel FOK! met als hoofdtak het forum, en dat nagenoeg vanaf de dag dat FOK! ontstond ruim 11 jaar geleden.
Mijn ervaring, op FOK! hebben we een dergelijke oermoeder... dus hier leeft het nog.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:22 schreef zoekenofvinden het volgende:
De Oermoeder. Of je haar nu ziet als goddelijke entiteit, als kracht in jezelf of als wetenschappelijke moeder der moeders. Elke cultuur, elke religie heeft zijn eigen versie van de oermoeder. Of ze Maria (Magdalena), Gaia, Venus, Terra, Freya, Aphrodite, Guadelupe, La que sabe, of moeder natuur wordt genoemd.
Ik vraag me af of deze oermoeder ook nog 'leeft' in Nederland anno 21e eeuw. Of zij nog zichtbaar, hoorbaar en voelbaar is in moderne verhalen, gebeurtenissen, personen, beelden, films, foto's schilderijen, boeken, gedichten, muziek enz. Wat is jullie ervaring?
Mijn antwoord was serieusquote:Op donderdag 15 december 2011 13:56 schreef TheTalker12 het volgende:
[..]
Oh en waar is dat antwoord op gebaseerd dan, waar haalt hij dat antwoord vandaan? Bronnen & argumenten, het niveau mag toch wel wat hoger hoor.
Je kan op zijn minst wel wat argumenten geven voor je antwoord of is dat te veel gevraagd ?
We gaan toch niet trollen in F&Lquote:Op donderdag 15 december 2011 14:12 schreef error_404 het volgende:
[..]
Mijn antwoord was serieus [ afbeelding ]
Nee, we leven in een neoliberale meritocratische macho & patser cultuur.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:22 schreef zoekenofvinden het volgende:
De Oermoeder. Of je haar nu ziet als goddelijke entiteit, als kracht in jezelf of als wetenschappelijke moeder der moeders. Elke cultuur, elke religie heeft zijn eigen versie van de oermoeder. Of ze Maria (Magdalena), Gaia, Venus, Terra, Freya, Aphrodite, Guadelupe, La que sabe, of moeder natuur wordt genoemd.
Ik vraag me af of deze oermoeder ook nog 'leeft' in Nederland anno 21e eeuw. Of zij nog zichtbaar, hoorbaar en voelbaar is in moderne verhalen, gebeurtenissen, personen, beelden, films, foto's schilderijen, boeken, gedichten, muziek enz. Wat is jullie ervaring?
Ik zou slechts een paar uit dit rijtje willen bestempelen als oermoeder. De rest is een verzameling vrouwelijke heiligen en godinnen.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:22 schreef zoekenofvinden het volgende:
. Elke cultuur, elke religie heeft zijn eigen versie van de oermoeder. Of ze Maria (Magdalena), Gaia, Venus, Terra, Freya, Aphrodite, Guadelupe, La que sabe, of moeder natuur wordt genoemd.
Draai je het bewust om? Traditioneel: de zon bevrucht de aarde met zijn zonlicht. De zon is mannelijk en de aarde is vrouwelijk.quote:Op vrijdag 16 december 2011 22:35 schreef Boswachtertje het volgende:
Nou ja.. als je het iets breder zou bekijken.. onze planeet vormt een geheel, waarop wij leven en een onderdeel van zijn. En de planeet is weer afhankelijk van de zon etc etc. Dus wat dat betreft kun je dat als Oermoeder zien. Ik zie mezelf in ieder geval wel als onderdeel van de planeet en het geheel, zonder daarbij specifiek aan een Oermoeder oid te denken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |