Ireth | donderdag 15 december 2011 @ 10:56 |
Susanne loopt gigantisch achter met haar tafels op school. Krijgt nu busladingen huiswerk mee om die tafels er in te stampen. Tijdens het werken zit ze altijd te kauwen, pen, potlood, vingers, duim wat er ook in haar mond past en ze is vreselijk snel afgeleid en het lukt gewoon niet om geconcentreerd te werken. Tot vanmorgen. Ze zat haar laatste vel te maken terwijl ze kauwgom in haar mond had. Binnen 3 minuten was het hele vel klaar! Daar doet ze normaal dus ruim 10 minuten of langer over! Nu wil ik dus een gesprek aanvragen met de juf hierover, heb het idee dat ze beter geconcentreerd werkt als ze op iets kan kauwen (en dan niet haar potlood) maar wil dan wel voorbereid bij de juf komen. Zijn hier theorién over te vinden online? Dat informatie beter opgenomen kan worden op die manier? Welke zoektermen kan je hierbij gebruiken? Iemand die documentatie weet hierover? | |
Id_do_her | donderdag 15 december 2011 @ 10:58 |
Als je kauwt klopt het hart sneller en krijgen de hersenen meer zuurstof, waardoor ze beter kunnen werken. | |
Doodloper | donderdag 15 december 2011 @ 10:58 |
Je kunt het op z'n minst een tijdje proberen, lijkt me dat de juf ook graag verbetering ziet. | |
Specularium | donderdag 15 december 2011 @ 10:58 |
http://hoewerkenhersenen.(...)als-je-kauwgom-kauwt http://www.leerwiki.nl/Waarom_kauwgom_gezond_is | |
Specularium | donderdag 15 december 2011 @ 10:59 |
Oh shit, dit is OUD. | |
Sjeen | donderdag 15 december 2011 @ 10:59 |
Hier ook afgeknaagde pennen-potloden ![]() http://www.kauwgom.com/spreekbeurtwerkstuk.pp | |
chacama | donderdag 15 december 2011 @ 11:08 |
Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar een kennisje van me heeft er ook eentje thuis met tafelproblemen. Werken ze bij jullie op school met Ambrasoft? Wellicht is de rekentuin voor Susanna fijner om mee te oefenen qua tafels. Verder zijn er ook cd's met tafelliedjes. | |
RaymondK | donderdag 15 december 2011 @ 11:14 |
Heerlijk al die weekmakers. | |
debuurvrouw | donderdag 15 december 2011 @ 12:29 |
Wat ook goed helpt Ireth, is springen. Trampoline, skippybal, of rondjes om de tafel lopen. Bewegen leidt af van waar je mee bezig bent, en helpt je bij het onthouden. Weet niet precies hoe het werkt maar het werkt. | |
Sjeen | donderdag 15 december 2011 @ 12:30 |
| |
RaymondK | donderdag 15 december 2011 @ 13:47 |
Ja dat zou ik ook spammen als ik Stabilo was. En als het alleen aan je vingers komt is d'r ook niks aan de hand, maar als je indirect een halve pen op vreet ![]() | |
Moonah | donderdag 15 december 2011 @ 17:58 |
Yup, ik zal er als ik er aan toekom vanavond (en anders van het weekend) wat meer over vertellen. Heb er toevallig laatst een presentatie over gehouden bij ons in het team. | |
chacama | donderdag 15 december 2011 @ 20:51 |
Gaaf moonah...ik ga meelezen als het zover is. | |
Ireth | donderdag 15 december 2011 @ 20:54 |
Heel graag, toen ik er vanmiddag zijdelings met de juf over sprak kwam er alleen een vaag "ja ze heeft wel last van concentratieproblemen..." uit... Heb inmiddels geprobeerd contact te krijgen met de schoolmaatschappelijkwerkster, kijken wat zij er eventueel over weet of hiermee kan helpen. Antw. app ingesproken, nu hopen dat ze snel terugbelt. Als dit de oplossing is voor haar concentratieprobleem en voor de achterstand die ze oploopt dan wil ik daar gebruik van kunnen maken op de een of andere manier... | |
moussy | donderdag 15 december 2011 @ 21:23 |
Interessant! Mijn zoon gaat als een speer sinds hij oorkappen in de klas draagt, hij is zó snel afgeleid dat hij meer achterste voren en onderste boven zit dan dat hij wat doet... | |
Moonah | donderdag 15 december 2011 @ 22:07 |
Ben gaar en moe, dus voor nu even heel kort (door de bocht) een linkje waar wat info op staat. Wellicht herken je wat Ireth (en Mous). Bron | |
chacama | vrijdag 16 december 2011 @ 14:32 |
Ik herken Maud in de column...... | |
moussy | vrijdag 16 december 2011 @ 18:37 |
Bij Cas is het echt alleen geluid, hij is overigens niet de enige met oorkappen op in de klas, wij zijn wel de enige die zelf zo'n ding gekocht hebben ivm luis en zo ![]() | |
chacama | vrijdag 16 december 2011 @ 18:46 |
Zou ik ook doen moussy. Gewoon al het idee. | |
Ireth | woensdag 21 december 2011 @ 11:24 |
@Moonah: thanks!! Ppff... iedereen die ik spreek heeft er nog noooooooooit van gehoord ![]() Enniewee, schoolmaatschappelijkwerkster (SMW) gaat informatie opvragen, adviseerde mij om contact op te nemen met de schoolarts. Die gaan ook informatie inwinnen hierover, heb haar ook de link gegeven die Moonah hier gaf. SMW gaat ook vandaag nog met de directrice in overleg over mogelijkheden hierover binnen school. Door de SMW en de schoolarts/assistente ga ik terug gebeld worden... Wordt vervolgd dus! | |
Ireth | woensdag 21 december 2011 @ 11:40 |
En ik werd al teruggebeld! Door de schoolarts-assistente! Die is gaan rondbellen en kwam met het verhaal van een kinderergotherapeut. Moet via de huisarts dan een verwijzing vragen, die peut komt dan in de klas observeren om te kijken wat er mogelijk is! Schoolarts-assistente stuurt mij alle informatie daarover op, dus dat wordt een projectje voor na de vakantie ![]() | |
chacama | woensdag 21 december 2011 @ 12:55 |
Gewoon het idee dat ze er mee aan de slag zijn gegaan, doet al zoveel. Ik duim dat het snel gaat lopen en er een oplossing komt! | |
Moonah | woensdag 21 december 2011 @ 17:01 |
Ah, mooi Ireth. Weet je, SI (sensorische integratie(stoornis)) klinkt meteen zo heftig. Maar een verstoring in de prikkelverwerking komt bij zo veel kinderen voor, varierend van heel licht, tot wat heftiger en belemmerender.. Alleen wordt het vaak niet onder-/herkend door ouders/school/anderen. Het is dat mijn eigen zoon op het speciaal onderwijs zit en er daar veel aandacht voor is (hij heeft nu ook therapie ervoor), anders had ik het ook niet geweten. Maar sinds ik me er in heb verdiept herken ik het bij best wel veel kinderen. Fijn dat een ergotherapeut komt observeren, daar zal vast iets uitkomen waar jullie wat mee kunnen. Succes! | |
Lois | woensdag 21 december 2011 @ 18:51 |
Herkenning hier! Eva is enorm, bizar beweeglijk. Dus zetten ze haar tijdens logopedie lessen op een speciale bal, waardoor ze moet bewegen om in evenwicht te blijven en daardoor beter kan concentreren. |