abonnement Unibet Coolblue
pi_105606989
Medio Oktober koopt mijn partner een HTC Sensation XE via de PDAshop.nl / CoolBlue.

Het leek hem en mij wel een goed toestel en ook goed merk. Kwalitatief net wat hoger dan zo'n gare samsung iPhone-kloon.

Al vrij snel na het in gebruik nemen bleek de camera niet goed te zijn en elke keer wanneer de camera-applicatie draaide, sloeg de telefoon vast en startte op nieuw op. We hebben de telefoon opgestuurd naar CoolBlu zelf en met iets meer dan een week kregen we een telefoon terug waarvan de camera was vervangen !

Geen succes ! Camera is er verkeerd ingezet of is iets bij fout gegaan, wan tdit is het beeld wat we er nu mee hebben.





Op de eerste foto is het heel goed te zien dat er aan de bovenzijde (portret), linkerkant van de foto streperig is en heel rare kleuren geeft. Ook geeft de camera onwerkelijke kleuren doordat er te veel geel zit in de foto's. Het gras is erg groen, dakpannen van ons huis zijn op de foto vuurrood enz enz.

We hebben de telefoon al eens opgestuurd naar Dynafix, maar kregen de telefoon zonder uitgevoerde reparatie weer terug: Klacht niet geconstateerd ! En dan daaronder beweren dat ze de telefoon aan een algehele test onderwerpen. De kleinste krasjes en vlekjes merken ze wel op en noemen het dan gebruikersschade, maar dit hebben ze dus niet gezien.

Dinsdag kwam de telefoon weer terug van Dynafix en op advies van HTC, even bij Vodafone/HTC servicepunt langs geweest in Utrecht centrum.
Daar merktte de jongen het na wat beter te kijken ook op en heeft met wat handelingen geprobeerd de klacht op te lossen. Helaas !

Nu kon ik de telefoon bij hem/service punt laten repareren, alvorens een paar dagen te wachten totdat onderdelen binnen zijn en dan nogmaals de stad in. Bovendien kreeg ik de indruk dat mijn "garantie" dan verviel op basis van feit dat na 3 reparaties we recht hebben op een nieuwe telefoon.

Terug naar huis en opnieuw bij HTC aangemeld en gister dus weer af laten halen, nu met betere omschrijving van de klachten en een mailtje met meer van dit soort foto's !

Krijg ik zojuist het bericht van Dynafix dat ze een andere telefoon hebben binnen gekregen dan dat ik heb aangemeld ! Het zou niet meer gaan om een Sensation XE, maar om een gewone Sensation ! Dit op basis van het iMEI nummer.

Waarom hebben we deze melding niet gehad bij de eerste service en nu wel ? Telefoniste zegt, dat de gegevens wel kloppen en dat we gewoon de telefoon terug krijgen die is binnen gekomen.
Maar ik kan niet doorverbonden worden met werkplaats of iets. Het is gewoon afwachten zoals telefoniste zegt, maar ondertussen ligt er dus wel circa 250 Euro daar.....of niet ??

Ben benieuwd of er meer zijn die deze prut-service van Dynafix hebben gekregen ??
  donderdag 15 december 2011 @ 09:17:21 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105607073
Schopje WGR?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_105607112
Vind het best hoor ! :)

Of DIG ??
  donderdag 15 december 2011 @ 09:35:02 #4
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_105607397
ja, heb min of meer t zelfde. M'n iPhone 4 opgestuurd met beide kanten gebarsten glas. Ook home knop stuk. Kreeg hem na 2 weken weer terug na betaling eigen risico (45 euro, heb verzekering) toen was de knop niet gemaakt en zaten er vlekken op t scherm (voorkant) van die pixel plekken. Weer terug gebracht en is opnieuw opgestuurd naar dynafix door vodafone. Na een week een email met prijsopgave etc want t zou niet kloppen. kon kiezen om tel te vervangen 250 euro of terug sturen met onderzoekskosten voor 47 euro. Hadden ze bij vodafone een fout gemaakt en niet aangevinkt dat ik verzekering heb. Telefoon eerst weer naar vodafone gestuurd en toen weer opnieuw naar dynafix. Nu is t dus wachten.
pi_105607534
Dynafix :')
Bel de support eens van HTC zelf ^O^
pi_105607536
Tot nu toe doet HTC het wel goed vind ik, qua service. Ze geven allemaal oplossingen en advies en zijn goed bereikbaar. Dat gaat wel goed.

Maar dat Dynafix eerst de klacht niet weet op te merken en nu opeens beweert een normale Sensation binnen gekregen te hebben ipv Sensation XE, daar krijg je als klant geen goede relatie mee en ik zou als HTC zijnde me er voor schamen dat Dynafix zo te kort schiet op service t.o.v. HTC zelf.
  donderdag 15 december 2011 @ 09:42:30 #7
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105607540
Neem even contact op met Coolblue. Het zijn hele vriendelijke mensen daar en als je uitlegt dat je toestel 3x kapot is geweest dan regelen ze het heus wel met je.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105607615
Ja ik denk ook dat ik dat ga doen, maar eerst even de telefoon terug krijgen. Spannend of het nu een Sensation of S-XE word... iMEI nummer komt wel overeen, dus het zal wel goed zitten. Maar je krijgt toch als klant zijnde een hart-verzakking als je hoort dat ze een andere telefoon binnen gekregen hebben, dan dat je opgestuurd heb.....terwijl alleen het nummertje zegt dat het een normale Sensation is ?
pi_105607920
Die hele dynafix onzin zou niet nodig moeten zijn... k wil gewoon op htc/samsung/apple/whatever.com een RMA nummer kunnen aanvragen en de boel direct naar de fabrikant opsturen. Met harde schijven is dat de normaalste zaak van de wereld, afgelopen maand zo nog een overleden 2 TB schijf van Samsung vervangen, in 1 week had ik een nieuwe in huis, dus waarom kan dat niet ook voor telefoons?

Fabrikanten zijn vaak ook veel meer begaan met de tevredenheid van eindgebruikers, bv. toen ik eens vrij snel kabelbreuk had van m'n koptelefoon terwijl ik er goed mee omging, en Sennheiser direct gratis een nieuwe stuurde na een mailtje van mijn kant terwijl ik eigenlijk niet direct bij hen moest zijn voor m'n garantie.

Hopen voor mij dat die Apple Store er snel komt hier in Nederland en dat ze net zo coulant zijn als in Amerika met het omruilen van rotte hardware. Hoef je tenminste niet met van die vage aftersales bedrijfjes zaken te doen.
pi_105608052
Helemaal waar !!
  Forum Admin donderdag 15 december 2011 @ 12:03:48 #11
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_105611301
opschoon slotje voor een schopje WGR

-> WGR
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 15 december 2011 @ 13:12:52 #12
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_105613296
Heel veel bedrijven hebben een contract met Dynafix, dat Dynafix hun apparatuur hersteld.
Voornamelijk laptops en smartphones/gsm's.
Het is een verschrikkelijk bedrijf. Zoek maar eens op Fok! en op Google. Kijk ook maar eens op Twitter.

In het verleden heb ik er diverse keren contact met ze gehad vanwege een probleem met een netbook. Deze moest 3x terug, de 3e keer heb ik 'm niet teruggestuurd en via de fabrikant de onderdelen opgeeist om ze zelf in te bouwen. Tevens kreeg ik 'm terug met lichte reparatieschade wat onnodig was geweest. De reparateur had geen ervaring met het apparaat en probeerde met een platte schroevendraaier de boel van de verkeerde kant open te maken.

Het komt zeer vaak voor dat ze de klacht niet constateren, het serienr niet klopt en hij dan terug moet (tenzij je gaat klagen) of dat je een refurbished onderdeel (een defect onderdeel wat is gerepareerd) in je apparaat krijgt, waarvan de storing niet is verholpen maar deze wel in de bak terecht is gekomen met 'goed werkende' onderdelen.

Niet alleen ik, maar ook m'n broer en zijn vriendin hebben zeer negatieve ervaringen met Dynafix waarvan er eentje langer dan een jaar heeft gelopen (en dan heb ik het nog niet over de kwijtgeraakte netbook, daar kregen we een nieuwe betere voor terug van Asus) met keer op keer fouten van Dynafix, dat ik heb besloten nooit meer een telefoon of laptop te kopen waarvan de fabrikant een contract heeft met Dynafix. Ik heb het idee dat er veel studentjes werken die maar wat prutsen om hun uren vol te krijgen en geen affiniteit met het reparatiewerk hebben. Nu kan je er qua telefoons bijna niet omheen, dus koop ik gewoon goedkope GSM's en als ze binnen garantie stukgaan, flikker ik 'm weg en koop ik een nieuwe. Alles beter dan de ellende die Dynafix heet.

Voor wat betreft jouw telefoon; deze is of gerepareerd met al defecte hardware of er is nooit naar omgekeken. Dynafix werkt zeer, zeer slordig.
Nu zal je met zoekfuncties alleen klachten vinden, omdat men eerder geneigd is om een klacht te plaatsen dan een lofuiting te doen, maar van dit bedrijf snap ik niet dat de fabrikanten tevreden blijven. Maargoed, ik snap ook niet waarom er veel helpdesks in India zitten, dat is ook één grote pot ellende, maar uiteindelijk gaat het om zoveel mogelijk winst te maken. Service? Niet boeiend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')