Medio Oktober koopt mijn partner een HTC Sensation XE via de PDAshop.nl / CoolBlue.
Het leek hem en mij wel een goed toestel en ook goed merk. Kwalitatief net wat hoger dan zo'n gare samsung iPhone-kloon.
Al vrij snel na het in gebruik nemen bleek de camera niet goed te zijn en elke keer wanneer de camera-applicatie draaide, sloeg de telefoon vast en startte op nieuw op. We hebben de telefoon opgestuurd naar CoolBlu zelf en met iets meer dan een week kregen we een telefoon terug waarvan de camera was vervangen !
Geen succes ! Camera is er verkeerd ingezet of is iets bij fout gegaan, wan tdit is het beeld wat we er nu mee hebben.
Op de eerste foto is het heel goed te zien dat er aan de bovenzijde (portret), linkerkant van de foto streperig is en heel rare kleuren geeft. Ook geeft de camera onwerkelijke kleuren doordat er te veel geel zit in de foto's. Het gras is erg groen, dakpannen van ons huis zijn op de foto vuurrood enz enz.
We hebben de telefoon al eens opgestuurd naar Dynafix, maar kregen de telefoon zonder uitgevoerde reparatie weer terug: Klacht niet geconstateerd ! En dan daaronder beweren dat ze de telefoon aan een algehele test onderwerpen. De kleinste krasjes en vlekjes merken ze wel op en noemen het dan gebruikersschade, maar dit hebben ze dus niet gezien.
Dinsdag kwam de telefoon weer terug van Dynafix en op advies van HTC, even bij Vodafone/HTC servicepunt langs geweest in Utrecht centrum.
Daar merktte de jongen het na wat beter te kijken ook op en heeft met wat handelingen geprobeerd de klacht op te lossen. Helaas !
Nu kon ik de telefoon bij hem/service punt laten repareren, alvorens een paar dagen te wachten totdat onderdelen binnen zijn en dan nogmaals de stad in. Bovendien kreeg ik de indruk dat mijn "garantie" dan verviel op basis van feit dat na 3 reparaties we recht hebben op een nieuwe telefoon.
Terug naar huis en opnieuw bij HTC aangemeld en gister dus weer af laten halen, nu met betere omschrijving van de klachten en een mailtje met meer van dit soort foto's !
Krijg ik zojuist het bericht van Dynafix dat ze een andere telefoon hebben binnen gekregen dan dat ik heb aangemeld ! Het zou niet meer gaan om een Sensation XE, maar om een gewone Sensation ! Dit op basis van het iMEI nummer.
Waarom hebben we deze melding niet gehad bij de eerste service en nu wel ? Telefoniste zegt, dat de gegevens wel kloppen en dat we gewoon de telefoon terug krijgen die is binnen gekomen.
Maar ik kan niet doorverbonden worden met werkplaats of iets. Het is gewoon afwachten zoals telefoniste zegt, maar ondertussen ligt er dus wel circa 250 Euro daar.....of niet ??
Ben benieuwd of er meer zijn die deze prut-service van Dynafix hebben gekregen ??