abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_105605644
Is het mogelijk om bij een (hbo) studie ingeschreven te staan maar eigenlijk nooit op te komen dagen of tentamens te maken? Je betaalt keurig je studiegeld en heb je dan nog recht op stufi, of krijg je hier problemen mee?
pi_105605649
Trolololololol
  donderdag 15 december 2011 @ 05:49:30 #3
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_105605660
ja hoor, dat kan prima.

Maar waarom zou je het willen? Voor het 'gratis' geld? Dan gaat dat in de toekomst goed tegenvallen als je het terug mag betalen. Of als je 3000 extra mag dokken als langstudeerder.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_105605661
En na een jaartje uitgeschreven wordt wegens negatief studieadvies. En dus ook alles terug mag betalen.
Ik mag toch hopen dat ze dit soort fraude goed hard aanpakken. Flinke boete er bovenop. :r
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105605668
Ik kan het niet maken om nu alweer voor de tweede keer na een half jaar te stoppen met een studie :') Terwijl het ook zinloos zou zijn om nog te proberen het te halen. Waarom noem je het overigens fraude als mijn studiegeld wel betaald wordt?
pi_105605713
Omdat je je inschrijft om geld te krijgen en van tevoren al weet dat je niet gaat studeren. Daar is eht niet voor bedoeld, en dat weet jij best. Beetje gaan freewheelen op het geld van anderen. Hoe triest :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105605725
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 05:55 schreef dadadadavid het volgende:
Ik kan het niet maken om nu alweer voor de tweede keer na een half jaar te stoppen met een studie :') Terwijl het ook zinloos zou zijn om nog te proberen het te halen. Waarom noem je het overigens fraude als mijn studiegeld wel betaald wordt?
Oh waarom kan dat niet? Ik ken wel mensen die het bonter hebben gemaakt. Zou je niet eens een echte oplossing zoeken voor je probleem? Je gaat echt spijt krijgen als je ooit wel iets leuks vind er met die langstudeerders boete te maken krijgt of straks moet afbetalen zonder diploma.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_105605741
Heb ik ook gedaan. Niet de beste keus maar goed, kon ook eff niet anders.
Situatie: Opleiding viel compleet tegen + persoonlijke omstandigheden dus ik dacht na een half jaar "dikke doei!" en ben gaan werken.

Het werk dat ik deed leverde nou ook niet bijster veel op om rond van te komen dus stufi maar even door laten lopen.

Na de zomer begonnen aan een andere studie. Maar daarmee gooi je wel een aantal maanden stufi weg, mocht je besluiten een andere studie te gaan doen.

Het is geen gratis geld of zo. Alles moet terug betaald worden als je het niet afmaakt en dat kan behoorlijk oplopen.
  donderdag 15 december 2011 @ 08:30:24 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_105606476
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 05:55 schreef dadadadavid het volgende:
Ik kan het niet maken om nu alweer voor de tweede keer na een half jaar te stoppen met een studie :') Terwijl het ook zinloos zou zijn om nog te proberen het te halen. Waarom noem je het overigens fraude als mijn studiegeld wel betaald wordt?
Omdat jouw collegegeld lang en breed niet genoeg is om de hele poppenkast omtrent jouw studie te laten bestaan. Daar gaat heel wat meer overheidsgeld in zitten.
En je vangt voor jan lul studiefinanciering in die tijd.

Verder bestaat er gelukkig een BAS (Bindend Afwijzend Studieadvies) om dit soort klaplopers voor langere tijd te voorkomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 15-12-2011 08:41:51 ]
pi_105609334
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 06:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Omdat je je inschrijft om geld te krijgen en van tevoren al weet dat je niet gaat studeren. Daar is eht niet voor bedoeld, en dat weet jij best. Beetje gaan freewheelen op het geld van anderen. Hoe triest :')
Onzin. TS moet gewoon alles terugbetalen als hij geen diploma haalt. Een jaartje uitlopen kan best, als je daarmee een juiste studie doet. Die langstudeerboete zal wel extra motivatie zijn. Zo hoort t ook!
  donderdag 15 december 2011 @ 11:36:28 #11
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_105610469
Het mag, maar is dom omdat het je meer kost dan het oplevert.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 15 december 2011 @ 11:54:23 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_105611048
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 10:58 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Onzin. TS moet gewoon alles terugbetalen als hij geen diploma haalt. Een jaartje uitlopen kan best, als je daarmee een juiste studie doet. Die langstudeerboete zal wel extra motivatie zijn. Zo hoort t ook!
Inderdaad. TS is per definitie de sjaak aangezien hij bij het niet halen van een diploma alle stufi + ov kaart terug moet dokken en daarnaast wel collegegeld betaald heeft. Mocht hij wel verder gaan met een studie dan krijgt hij te maken met de langstudeerboete.

Het is dus een beetje onhandig om twee keer te falen/verkeerd te kiezen. Nu is het nog fijn stufi trekken, maar dat feest houdt snel op.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_105612532
TS denkt "the highway to riches" te hebben gevonden door zich in te schrijven als student en vervolgens stufi te trekken, maar heeft niet door dat het de snelste manier richting schuldsanering is :')_!
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  donderdag 15 december 2011 @ 13:56:40 #14
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_105614799
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:49 schreef destrovel het volgende:
TS denkt "the highway to riches" te hebben gevonden door zich in te schrijven als student en vervolgens stufi te trekken, maar heeft niet door dat het de snelste manier richting schuldsanering is :')_!
Ja, en wie betaald de schuldsanering.... Juist de belastingbetaler.
pi_105615092
Trouwens, bij MBO niveau 1 en 2 is de studiefinanciering een gift en geen prestatiebeurs. De gedachte is waarschijnlijk dat ze die mensen niet 'extra onder druk' of zoiets willen zetten. Dus als je zo'n opleiding doet werkt je plannetje perfect. Voor de duidelijkheid: ik keur dit wel af.
Edensnator over 'n out
pi_105615242
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:56 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ja, en wie betaald de schuldsanering.... Juist de belastingbetaler.
helemaal niet waar. zorg dat je weet waar je het over hebt voor dat je iets zegt, anders denken mensen dat jij een prutsert bent! :')
pi_105616204
Mensen zoals ts :')_!
  donderdag 15 december 2011 @ 14:55:43 #18
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_105616599
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:13 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

helemaal niet waar. zorg dat je weet waar je het over hebt voor dat je iets zegt, anders denken mensen dat jij een prutsert bent! :')
ooh zo meneer, en wie betaald dat dan wel?

Wet schuldsanering wordt opgelegd door een rechter, om mensen uit de shit te halen.
Vaak draait het uit op het kwijtschelden van schulden omdat er van een kale kip geen veren valt te plukken. Wie was hier de schuldeiser?

[ Bericht 6% gewijzigd door RaymondK op 15-12-2011 15:01:04 ]
pi_105616819
niemand "betaald"...
  donderdag 15 december 2011 @ 15:01:21 #20
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_105617052
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:01 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Niemand betaald terug bedoel je.
Exact. Schuldsanering houdt in dat je enkele jaren lang al je inkomen besteedt aan het afbetalen van je schulden. Je mag slechts 70% van de bijstandsnorm zelf houden.
Na enkele jaren hebben je schuldeisers pech gehad, de rest wordt je kwijtgescholden door de rechter.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  donderdag 15 december 2011 @ 18:07:22 #22
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_105623301
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:06 schreef destrovel het volgende:

[..]

Exact. Schuldsanering houdt in dat je enkele jaren lang al je inkomen besteedt aan het afbetalen van je schulden. Je mag slechts 70% van de bijstandsnorm zelf houden.
Na enkele jaren hebben je schuldeisers pech gehad, de rest wordt je kwijtgescholden door de rechter.
Idd. en blijft de schuldeiser met legen handen achter. In dit geval dus de overheid, dus de belastingbetaler. (zie mijn 2e post hier)
pi_105625800
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:07 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Idd. en blijft de schuldeiser met legen handen achter. In dit geval dus de overheid, dus de belastingbetaler. (zie mijn 2e post hier)
Damn, k vergeet weer eens het originele topic :')

Ook dan is het niet bepaald winstgevend. TS raakt dan namelijk alles kwijt wat ie heeft.
Enige is dattie dan ondertussen ook de overheid naait.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_105628290
De vraag is, wat schiet je er in godsnaam mee op?! ;)
pi_105628683
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:00 schreef HenkXL het volgende:
De vraag is, wat schiet je er in godsnaam mee op?! ;)
Vroeger was het mogelijk je voor meer dan 1 studie in te schrijven zonder extra te betalen. Heel veel studenten in Amsterdam werden toen "spookstudenten" bij biologie naast hun normale studie, omdat je als biologiestudent gratis Artis in mocht :P

Maar tegenwoordig kost het je idd alleen maar geld.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')