Hmm.. ik dacht dat ze wel mooi stonden, maar bedankt voor de tip! dan hou ik mijn huidigequote:Op woensdag 14 december 2011 20:44 schreef fathank het volgende:
Een tip: geen led-lampen. Ziet er niet uit op een auto van 15 jaar oud.
Voor de rest succes
En dit ga je allemaal uitbesteden aan een garage..? Gaat je aardig wat duiten kosten en bedenk wel die vang je nooit meer terug bij verkoop van zo'n auto he.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:29 schreef alexmeijer het volgende:
Plannen:
- Alle kleine roest plekjes aanpassen
- 4cm verhogen
- nieuwe velgen (huidige maar dan nieuwe)
- M uitvoering
- Blast It Aerodynamics Psypro Front Fender (Link: http://www.marktgigant.nl(...)r-bmw-e36-coupe.jpeg)
- gtr motorkap (als ik deze ooit kan vinden)
- spoiler: gewoon iets kleins
- M52B25 (turbo) motor swap (of M52B28 als ik een goede kan vinden)
- M5 style uitlaat (custom made van voor naar achter in 3,5", in maastricht laten maken anders in almelo) van de E39
- In de uitlaat moeten een paar dempers omdat ik niet teveel lawaai wil
- Sport/Race: Cat ter vervanging van origineel
- Nieuw (zwart) interieur (compleet)
- Onderhouden, alles wat in mijn ogen niet goed (er uit ziet) wordt vervangen
- Andere koplampen
- Huidige lampen (maar dan led uitvoering, als deze er is)
- trekhaak er af
- laten herkeuren/taxeren zodra het helemaal af is
- andere kleine dingen.
Ik wil zoveel mogelijk originele (of zeer goede kwaliteit) onderdelen gebruiken.
Momenteel is de auto niet (heel erg) rijdtbaar omdat hij een jaar stil heeft gestaan en mijn waterpomp kapot is (sowieso E36 kwaal)
Heb al nieuwe gekocht (thermostaat is al vervangen door garage) , maar ik wacht al 3 dagen op de garage maar die heeft geen tijd om de waterpomp te vervangen.
Ik wil hem juist verhogenquote:Op woensdag 14 december 2011 21:07 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
En dit ga je allemaal uitbesteden aan een garage..? Gaat je aardig wat duiten kosten en bedenk wel die vang je nooit meer terug bij verkoop van zo'n auto he.
Verder wel een mooi ding hoor, zou hem niet verlagen als ik jou was, staat hem goed zo
Besef ik ook jaquote:Op woensdag 14 december 2011 21:15 schreef Bananenbennie het volgende:
ja sorry foutje, ik bedoelde ook verhogen, zou ik persoonlijk dus niet doen, tenzij je nu echt over verkeersdrempels heen schraapt
Dat lijstje van je gaat zo richting de 4000 euro.. dat besef je?
De reden dat ik de remmen nog niet in het lijstje heb staan is omdat ik nog geen kit heb gevonden die ik graag wil, maar remmen worden uiteraard aangepast.quote:Op woensdag 14 december 2011 21:34 schreef Bananenbennie het volgende:
Nou ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, ik ga dit zeker in de gaten houden. Alleen die M52B25 (turbo) motorswap al, je zal dan ook je bak + koppeling + aandrijfas + cardan moeten vervangen, anders trek je de boel aan gort. Wat ik ook mis in je lijstje is de remmerij, met al die extra pk's zal er een grotere rembekrachtiger + schijven op moeten anders krijg je problemen met de rdw. Lijkt me toch belangrijker dan een paar nieuwe velgen en allerlei spoilerpakketten.
Elk klein ding wat ik doe aan de auto schrijf ik de kosten van op.quote:Op woensdag 14 december 2011 21:37 schreef Hamerke het volgende:
Gave bak!
Zelf rijd ik een E46, een 2ltr. diesel.
BMW rijdt echt top, maar onderdelen zijn duur, dus 4000 euro.....?
Problemen met de RDW zul je niet krijgen, de auto hoeft immers niet ingevoerd te worden.quote:Wat ik ook mis in je lijstje is de remmerij, met al die extra pk's zal er een grotere rembekrachtiger + schijven op moeten anders krijg je problemen met de rdw
Ja begrijp ik ook wel, het is niet zoals bij honda helaasquote:Op woensdag 14 december 2011 21:44 schreef Hamerke het volgende:
Mijn E46 is een zwarte sedan.
Vorige week de koppeling en het vliegwiel laten vervangen, 1400,00 euro.
Mijn vorige BMW's waren van het type voor jouw model, de E..?
Die waren slecht vond ik, deze E46 kost ook wel wat natuurlijk in onderhoud, maar bij die type's hiervoor kon ik er geld bij blijven slepen.
Ik moet sowieso naar de RDW ivm herkeuring, maar die zeiden mij dat dat me alleen 52 euro ging kosten, omdat hij van '95 is.quote:Op woensdag 14 december 2011 21:46 schreef Hamerke het volgende:
[..]
Problemen met de RDW zul je niet krijgen, de auto hoeft immers niet ingevoerd te worden.
Is het niet slimmer om eerst de aanpassingen te doen en dan herkeuring? nu is hij gewoon origineel 320iquote:Op woensdag 14 december 2011 21:48 schreef Hamerke het volgende:
Dan eerst naar de herkeuring, en dan pas de aanpassingen doen.
Dat begrijp ik, ivm beslagen ramen.quote:Op woensdag 14 december 2011 21:47 schreef Hamerke het volgende:
De interieurfan moet zelfs werken voor de APK.
Voor de rest is er aan een BMW best goed te sleutelen hoor, maar ik heb er geen tijd meer voor en breng hem naar de garage.
Ja 4000 is nog erg optimistisch. Dat bedrag was ik ongeveer kwijt voor mijn Opel Monza en die kreeg een 2.5E -> 3.0E motorswap, rvs uitlaat, nieuwe koppeling, interieur, remmerij, veren, schokbrekers, draagarmen, velgen, laswerk, deels spuitwerk. Opel onderdelen zijn ook nog eens goedkoper dan BMW en heb veel zelf gedaan.quote:Op woensdag 14 december 2011 21:37 schreef Hamerke het volgende:
Gave bak!
Zelf rijd ik een E46, een 2ltr. diesel.
BMW rijdt echt top, maar onderdelen zijn duur, dus 4000 euro.....?
Ik heb momenteel al i6 en ik blijf bij i6quote:Op woensdag 14 december 2011 21:55 schreef Hamerke het volgende:
Bij een motor swap moet je naar Flevoland, de RDW gaat er daar mee testen op een circuit.
Houd je 4 cilinders is dat niet nodig, ga je naar de 6, dan wel omdat je hem dan niet meer gekeurd kunt krijgen.
Deze was gratisquote:Op woensdag 14 december 2011 21:52 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Snap niet dat TS niet meteen voor een 325i of 328i is gegaan. Die koop je wel voor rond de 2000. Zo'n 320i aanschaffen en helemaal ombouwen zou niet mijn keuze zijn.
Misschien een idee, maar als ik dat voor de zomer doe rij ik dus een half jaar met foute gegevens..quote:Op woensdag 14 december 2011 21:51 schreef Hamerke het volgende:
Als je eerst de aanpassingen doet heb je kans dat ze gaan zeuren, is hij gekeurd en vervolgens aangepast heb je bij de volgende keuring in de garage geen problemen, behalve als je er een 6 pitter inbouwd terwijl hij als 4 pitter op kenteken staat.
Als je een andere motor (met meer pk's) inbouwd moet je auto sowieso door de RDW geherkeurd worden, ook al blijft het aantal cylinders gelijk. Doe je dit niet en je wordt aangehouden of het wordt ontdekt bij de APK dan nemen ze je auto in beslag.quote:Op woensdag 14 december 2011 21:51 schreef Hamerke het volgende:
Als je eerst de aanpassingen doet heb je kans dat ze gaan zeuren, is hij gekeurd en vervolgens aangepast heb je bij de volgende keuring in de garage geen problemen, behalve als je er een 6 pitter inbouwd terwijl hij als 4 pitter op kenteken staat.
Verkopen, beetje geld bijleggen en zoiets halen?quote:Op woensdag 14 december 2011 21:56 schreef alexmeijer het volgende:
Deze was gratis(ruil tegen mijn sedan)
Probleem van deze auto's is dat ze helaas vaak zijn afgeragdquote:Op woensdag 14 december 2011 22:31 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Verkopen, beetje geld bijleggen en zoiets halen?
http://link.marktplaats.nl/512263170
http://link.marktplaats.nl/510985205
Waar. Je zult zeker rekening moeten houden met extra uitgaven voor achterstallig onderhoud. Maar waar jij voor wil gaan (meer vermogen, sportievere look, M3 pakket) heb je dan wel al meteen als mooie basis. Komt bij, met zo'n tweedehands M52B25 blok die je aan wil schaffen weet je ook echt niet wat er mee gebeurd is.quote:Op woensdag 14 december 2011 23:02 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Probleem van deze auto's is dat ze helaas vaak zijn afgeragd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |