abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2011 @ 20:29:23 #1
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105590431
Nu een normaal topic!
Op verzoek van anne (meer in overleg) een compleet nieuwe.


Hallo,

Ik ben Alex uit Limburg, en heb sinds afgelopen Zaterdag een BMW 320i uit 1995 gekocht (M52B20).
Hier voor had ik een sedan, en daavoor alleen maar honda's.

Zelf heb ik geen verstand van BMW, dus mijn project wordt uitbesteed aan garages en liefhebbers die wat bij willen verdienen.

Zo zag de auto er uit toen ik hem kocht:








Plannen:

- Alle kleine roest plekjes aanpassen
- 4cm verhogen
- nieuwe velgen (huidige maar dan nieuwe)
- M uitvoering
- Blast It Aerodynamics Psypro Front Fender (Link: http://www.marktgigant.nl(...)r-bmw-e36-coupe.jpeg)
- gtr motorkap (als ik deze ooit kan vinden)
- spoiler: gewoon iets kleins
- M52B25 (turbo) motor swap (of M52B28 als ik een goede kan vinden)
- M5 style uitlaat (custom made van voor naar achter in 3,5", in maastricht laten maken anders in almelo) van de E39
- In de uitlaat moeten een paar dempers omdat ik niet teveel lawaai wil
- Sport/Race: Cat ter vervanging van origineel
- Nieuw (zwart) interieur (compleet)
- Onderhouden, alles wat in mijn ogen niet goed (er uit ziet) wordt vervangen
- Andere koplampen
- Huidige lampen (maar dan led uitvoering, als deze er is)
- trekhaak er af
- laten herkeuren/taxeren zodra het helemaal af is
- andere kleine dingen.

Ik wil zoveel mogelijk originele (of zeer goede kwaliteit) onderdelen gebruiken.

Momenteel is de auto niet (heel erg) rijdtbaar omdat hij een jaar stil heeft gestaan en mijn waterpomp kapot is (sowieso E36 kwaal)
Heb al nieuwe gekocht (thermostaat is al vervangen door garage) , maar ik wacht al 3 dagen op de garage maar die heeft geen tijd om de waterpomp te vervangen.

Waarom een E36 Coupe? omdat ik dit samen met de E46 en de nieuwe 6-serie de mooiste bmw's vind.
Owja, Z4 vind ik ook erg mooi!

[ Bericht 2% gewijzigd door alexmeijer op 14-12-2011 20:48:41 ]
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  woensdag 14 december 2011 @ 20:44:09 #2
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_105591265
Een tip: geen led-lampen. Ziet er niet uit op een auto van 15 jaar oud.

Voor de rest succes ^O^
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 14 december 2011 @ 20:46:47 #3
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105591436
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:44 schreef fathank het volgende:
Een tip: geen led-lampen. Ziet er niet uit op een auto van 15 jaar oud.

Voor de rest succes ^O^
Hmm.. ik dacht dat ze wel mooi stonden, maar bedankt voor de tip! dan hou ik mijn huidige :)
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105592553
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:29 schreef alexmeijer het volgende:

Plannen:

- Alle kleine roest plekjes aanpassen
- 4cm verhogen
- nieuwe velgen (huidige maar dan nieuwe)
- M uitvoering
- Blast It Aerodynamics Psypro Front Fender (Link: http://www.marktgigant.nl(...)r-bmw-e36-coupe.jpeg)
- gtr motorkap (als ik deze ooit kan vinden)
- spoiler: gewoon iets kleins
- M52B25 (turbo) motor swap (of M52B28 als ik een goede kan vinden)
- M5 style uitlaat (custom made van voor naar achter in 3,5", in maastricht laten maken anders in almelo) van de E39
- In de uitlaat moeten een paar dempers omdat ik niet teveel lawaai wil
- Sport/Race: Cat ter vervanging van origineel
- Nieuw (zwart) interieur (compleet)
- Onderhouden, alles wat in mijn ogen niet goed (er uit ziet) wordt vervangen
- Andere koplampen
- Huidige lampen (maar dan led uitvoering, als deze er is)
- trekhaak er af
- laten herkeuren/taxeren zodra het helemaal af is
- andere kleine dingen.

Ik wil zoveel mogelijk originele (of zeer goede kwaliteit) onderdelen gebruiken.

Momenteel is de auto niet (heel erg) rijdtbaar omdat hij een jaar stil heeft gestaan en mijn waterpomp kapot is (sowieso E36 kwaal)
Heb al nieuwe gekocht (thermostaat is al vervangen door garage) , maar ik wacht al 3 dagen op de garage maar die heeft geen tijd om de waterpomp te vervangen.

En dit ga je allemaal uitbesteden aan een garage..? Gaat je aardig wat duiten kosten en bedenk wel die vang je nooit meer terug bij verkoop van zo'n auto he.

Verder wel een mooi ding hoor, zou hem niet verlagen als ik jou was, staat hem goed zo :Y
  woensdag 14 december 2011 @ 21:10:59 #5
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105592715
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:07 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]

En dit ga je allemaal uitbesteden aan een garage..? Gaat je aardig wat duiten kosten en bedenk wel die vang je nooit meer terug bij verkoop van zo'n auto he.

Verder wel een mooi ding hoor, zou hem niet verlagen als ik jou was, staat hem goed zo :Y
Ik wil hem juist verhogen :)

Nou het meeste wel, maar bepaalde dingen zou ik misschien wel zelf kunnen
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105592891
ja sorry foutje, ik bedoelde ook verhogen, zou ik persoonlijk dus niet doen, tenzij je nu echt over verkeersdrempels heen schraapt

Dat lijstje van je gaat zo richting de 4000 euro.. dat besef je?
  woensdag 14 december 2011 @ 21:23:17 #7
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105593279
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:15 schreef Bananenbennie het volgende:
ja sorry foutje, ik bedoelde ook verhogen, zou ik persoonlijk dus niet doen, tenzij je nu echt over verkeersdrempels heen schraapt

Dat lijstje van je gaat zo richting de 4000 euro.. dat besef je?
Besef ik ook ja :)
Ik kan niet normaal over drempels , hij is 8cm verlaagd en dat is echt teveel.
Met 4CM omhoog zou ik er beetje overheen kunnen, wil namelijk recht over drempels kunnen rijden en niet schuin
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105593855
Nou ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, ik ga dit zeker in de gaten houden. Alleen die M52B25 (turbo) motorswap al, je zal dan ook je bak + koppeling + aandrijfas + cardan moeten vervangen, anders trek je de boel aan gort. Wat ik ook mis in je lijstje is de remmerij, met al die extra pk's zal er een grotere rembekrachtiger + schijven op moeten anders krijg je problemen met de rdw. Lijkt me toch belangrijker dan een paar nieuwe velgen en allerlei spoilerpakketten.
  woensdag 14 december 2011 @ 21:37:43 #9
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105594048
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:34 schreef Bananenbennie het volgende:
Nou ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, ik ga dit zeker in de gaten houden. Alleen die M52B25 (turbo) motorswap al, je zal dan ook je bak + koppeling + aandrijfas + cardan moeten vervangen, anders trek je de boel aan gort. Wat ik ook mis in je lijstje is de remmerij, met al die extra pk's zal er een grotere rembekrachtiger + schijven op moeten anders krijg je problemen met de rdw. Lijkt me toch belangrijker dan een paar nieuwe velgen en allerlei spoilerpakketten.
De reden dat ik de remmen nog niet in het lijstje heb staan is omdat ik nog geen kit heb gevonden die ik graag wil, maar remmen worden uiteraard aangepast.

Waarschijnlijk wil ik kijken voor origineel M3 remmenrij, anders een big break kit.
Aangezien ik hier nog niet over uitben laat ik die optie ff open
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105594057
Gave bak!
Zelf rijd ik een E46, een 2ltr. diesel.
BMW rijdt echt top, maar onderdelen zijn duur, dus 4000 euro.....?
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
  woensdag 14 december 2011 @ 21:41:12 #11
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105594232
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:37 schreef Hamerke het volgende:
Gave bak!
Zelf rijd ik een E46, een 2ltr. diesel.
BMW rijdt echt top, maar onderdelen zijn duur, dus 4000 euro.....?
Elk klein ding wat ik doe aan de auto schrijf ik de kosten van op.

Zodat ik uiteindelijk een totaal plaatje heb.

E46 Coupé vind ik echt super gaaf
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105594432
Mijn E46 is een zwarte sedan.
Vorige week de koppeling en het vliegwiel laten vervangen, 1400,00 euro.
Mijn vorige BMW's waren van het type voor jouw model, de E..?
Die waren slecht vond ik, deze E46 kost ook wel wat natuurlijk in onderhoud, maar bij die type's hiervoor kon ik er geld bij blijven slepen.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
pi_105594549
quote:
Wat ik ook mis in je lijstje is de remmerij, met al die extra pk's zal er een grotere rembekrachtiger + schijven op moeten anders krijg je problemen met de rdw
Problemen met de RDW zul je niet krijgen, de auto hoeft immers niet ingevoerd te worden.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
  woensdag 14 december 2011 @ 21:46:35 #14
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105594557
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:44 schreef Hamerke het volgende:
Mijn E46 is een zwarte sedan.
Vorige week de koppeling en het vliegwiel laten vervangen, 1400,00 euro.
Mijn vorige BMW's waren van het type voor jouw model, de E..?
Die waren slecht vond ik, deze E46 kost ook wel wat natuurlijk in onderhoud, maar bij die type's hiervoor kon ik er geld bij blijven slepen.
Ja begrijp ik ook wel, het is niet zoals bij honda helaas :)
Waar alles goedkoop is, motor swap is ook niet belangrijk op dit moment.
Liever helemaal netjes maken eerst, en vooral verhogen en de waterpomp zijn nu het belangrijkste.

Ook de interieur fan werkt niet, dus die moet nu met de winter ook werken


quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:46 schreef Hamerke het volgende:

[..]

Problemen met de RDW zul je niet krijgen, de auto hoeft immers niet ingevoerd te worden.
Ik moet sowieso naar de RDW ivm herkeuring, maar die zeiden mij dat dat me alleen 52 euro ging kosten, omdat hij van '95 is.
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105594633
De interieurfan moet zelfs werken voor de APK.
Voor de rest is er aan een BMW best goed te sleutelen hoor, maar ik heb er geen tijd meer voor en breng hem naar de garage.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
pi_105594679
Dan eerst naar de herkeuring, en dan pas de aanpassingen doen.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
  woensdag 14 december 2011 @ 21:49:56 #17
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105594729
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:48 schreef Hamerke het volgende:
Dan eerst naar de herkeuring, en dan pas de aanpassingen doen.
Is het niet slimmer om eerst de aanpassingen te doen en dan herkeuring? nu is hij gewoon origineel 320i


quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:47 schreef Hamerke het volgende:
De interieurfan moet zelfs werken voor de APK.
Voor de rest is er aan een BMW best goed te sleutelen hoor, maar ik heb er geen tijd meer voor en breng hem naar de garage.
Dat begrijp ik, ivm beslagen ramen.
Nou bij sommige bochten werkt hij wel bij andere niet.. dus zal wel kabel/reley zijn of iets.
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105594831
Als je eerst de aanpassingen doet heb je kans dat ze gaan zeuren, is hij gekeurd en vervolgens aangepast heb je bij de volgende keuring in de garage geen problemen, behalve als je er een 6 pitter inbouwd terwijl hij als 4 pitter op kenteken staat.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
pi_105594840
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:37 schreef Hamerke het volgende:
Gave bak!
Zelf rijd ik een E46, een 2ltr. diesel.
BMW rijdt echt top, maar onderdelen zijn duur, dus 4000 euro.....?
Ja 4000 is nog erg optimistisch. Dat bedrag was ik ongeveer kwijt voor mijn Opel Monza en die kreeg een 2.5E -> 3.0E motorswap, rvs uitlaat, nieuwe koppeling, interieur, remmerij, veren, schokbrekers, draagarmen, velgen, laswerk, deels spuitwerk. Opel onderdelen zijn ook nog eens goedkoper dan BMW en heb veel zelf gedaan.

Snap niet dat TS niet meteen voor een 325i of 328i is gegaan. Die koop je wel voor rond de 2000. Zo'n 320i aanschaffen en helemaal ombouwen zou niet mijn keuze zijn.
pi_105595018
Bij een motor swap moet je naar Flevoland, de RDW gaat er daar mee testen op een circuit.
Houd je 4 cilinders is dat niet nodig, ga je naar de 6, dan wel omdat je hem dan niet meer gekeurd kunt krijgen.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
  woensdag 14 december 2011 @ 21:56:47 #21
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105595127
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:55 schreef Hamerke het volgende:
Bij een motor swap moet je naar Flevoland, de RDW gaat er daar mee testen op een circuit.
Houd je 4 cilinders is dat niet nodig, ga je naar de 6, dan wel omdat je hem dan niet meer gekeurd kunt krijgen.
Ik heb momenteel al i6 en ik blijf bij i6

M50B20 is een 2.0 liter i6
M50B25 is een 2.5 liter i6


quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:52 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]

Snap niet dat TS niet meteen voor een 325i of 328i is gegaan. Die koop je wel voor rond de 2000. Zo'n 320i aanschaffen en helemaal ombouwen zou niet mijn keuze zijn.
Deze was gratis :) (ruil tegen mijn sedan)


quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:51 schreef Hamerke het volgende:
Als je eerst de aanpassingen doet heb je kans dat ze gaan zeuren, is hij gekeurd en vervolgens aangepast heb je bij de volgende keuring in de garage geen problemen, behalve als je er een 6 pitter inbouwd terwijl hij als 4 pitter op kenteken staat.
Misschien een idee, maar als ik dat voor de zomer doe rij ik dus een half jaar met foute gegevens..
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105595320
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:51 schreef Hamerke het volgende:
Als je eerst de aanpassingen doet heb je kans dat ze gaan zeuren, is hij gekeurd en vervolgens aangepast heb je bij de volgende keuring in de garage geen problemen, behalve als je er een 6 pitter inbouwd terwijl hij als 4 pitter op kenteken staat.
Als je een andere motor (met meer pk's) inbouwd moet je auto sowieso door de RDW geherkeurd worden, ook al blijft het aantal cylinders gelijk. Doe je dit niet en je wordt aangehouden of het wordt ontdekt bij de APK dan nemen ze je auto in beslag.
pi_105596945
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:56 schreef alexmeijer het volgende:

Deze was gratis :) (ruil tegen mijn sedan)
Verkopen, beetje geld bijleggen en zoiets halen?

http://link.marktplaats.nl/512263170
http://link.marktplaats.nl/510985205

;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Bananenbennie op 14-12-2011 22:53:53 ]
  woensdag 14 december 2011 @ 23:02:49 #24
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105598704
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:31 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]

Verkopen, beetje geld bijleggen en zoiets halen?

http://link.marktplaats.nl/512263170
http://link.marktplaats.nl/510985205

;)
Probleem van deze auto's is dat ze helaas vaak zijn afgeragd
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105600051
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 23:02 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Probleem van deze auto's is dat ze helaas vaak zijn afgeragd
Waar. Je zult zeker rekening moeten houden met extra uitgaven voor achterstallig onderhoud. Maar waar jij voor wil gaan (meer vermogen, sportievere look, M3 pakket) heb je dan wel al meteen als mooie basis. Komt bij, met zo'n tweedehands M52B25 blok die je aan wil schaffen weet je ook echt niet wat er mee gebeurd is.

Dan nog iets. Je bent dus voor een 320i gegaan omdat daar minder mee geragd zou zijn om vervolgens alle mechanische onderdelen (motor, bak, koppeling, aandrijving) eruit trekken en te vervangen voor 325i spul? :')

Ik probeer je alleen maar wat adviezen mee te geven om de kosten enigszins binnen de perken te houden aangezien je zelf geen sleutelaar bent. Alle onderdelen los kopen en in laten bouwen door een garage is pure kapitaalvernietiging. Als je daar geen problemen mee hebt hou ik verder mijn mond. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door Bananenbennie op 14-12-2011 23:40:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')