abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 juli 2002 @ 16:41:55 #1
22259 Fogerty
slapende account
pi_4983875
Ik ga deze zomer naar Ierland en Schotland, lekker in mijn eentje rondtrekken. Nou wil ik mijn tent meenemen, die is licht, en ik vind kamperen leuk. Bovendien ben ik niet zo heel sociaal: als ik zin heb in gezelligheid zoek ik die op, maar ik wil me wel kunnen terugtrekken als ik daar behoefte aan heb...en dat lukt in je eigen tentje beter dan op een drukke slaapzaal in een hostel

Maar vrienden + familie vonden het niet echt een goed idee, vriendinnen "zouden het zelf NOOIT doen" etc. Ik begin helemaal aan mezelf te twijfelen! Zie ik iets over het hoofd wat het toch enorm gevaarlijk maakt ofzo? Ik ga toch niet ergens in de middle of nowhere wildkamperen, ik zoek gewoon de brave campings op Okee, een tent kun je niet afsluiten zoals een hotelkamer, maar bestolen kun je altijd worden, ook als je met zijn tweeen bent en ook als je door de stad loopt. En ik zie persoonlijk een brave camping niet als een jungle waar dagelijks iemand verkracht wordt.

Nou zitten er nogal wat reislustige dames hier op het forum, ik neem aan dat jullie niet altijd met een compagnon reizen maar ook wel eens alleen. Gaan jullie als je alleen reist nou echt altijd in hostels zitten en vermijd je het kamperen? En zo ja: waarom? Wat zijn de grote gevaren die ik nu even over het hoofd zie?

Hieperdepiep hoera!
pi_4983908
Zoals je zelf al aangaf is het de plaats die van belang is bij het alleen reizen. Dus op een camping met andere mensen in de buurt is het helemaal geen probleem. Zelfs de wildernis hoeft geen probleem te zijn, maar dat hangt zeer sterk af van de plek waar je zit (als je niemand tegenkomt is er ook geen probleem ).
En natuurlijk de manier van reizen, trek je over stille paadjes naar een camping dan mag je 2 keer raden waar de problemen ontstaan. Dus zolang je maar 'in het zicht blijft' is er weinig aan de hand.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_4983931
Ik ga graag alleen op vakantie; maar alleen kamperen zou ik persoonlijk niet doen. Dan toch liever een hotel, en als dat te duur is de YMCA.
  vrijdag 12 juli 2002 @ 16:51:11 #4
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_4983955
Ik ben vorig jaar ook alleen op vakantie geweest, en wel naar Kroatië, dat is nog leuker want die taal spreek ik voor geen meter.

Maar als je een verstandig iemand bent (helaas kan je dat niet zelf beoordelen ), zie ik geen enkel probleem.

Bij mij is alles goed gedaan.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_4983995
quote:
Wat zijn de grote gevaren die ik nu even over het hoofd zie?
Voornamelijk denk ik dat het allergrootste gevaar is dat je je maagdelijkheid kwijt kunt raken.

Ik bedoel dit een beetje sarcastisch, in de zin van dat er nog een heleboel vrouwen (vooral de oudere generatie, mijn moeder bijvoorbeeld ) zijn die ingeprent is dat hun maagdelijkheid hun grootste goed is. Vanuit die gedachte volgen een heleboel blokkades, onder andere dat je als vrouw niet in je eentje dingen gaat doen. Dingen doe je met een groep vriendinnen of je man.

Maar goed, een kern van waarheid zit er ook wel in, natuurlijk. De doorsnee man is doorgaans nou eenmaal sterker dan de doorsnee vrouw, dus ALS er iets gebeurt, dan kun je er weinig aan doen (vooropgesteld dat jij een doorsnee vrouw bent ).

Maar ja, het is voor veel mannen net zo gevaarlijk, denk ik. Ik ben bijvoorbeeld 1.80m en weeg 60Kg, ik denk niet dat ik veel meer in te brengen zou hebben dan een doorsnee vrouw.

Aan de andere kant heb ik weinig wat mannen willen, bij vrouwen is dat weer wat anders . Hoewel... Tegenwoordig zijn toch heel veel mannen homo, en sja, ik heb ook de film Spetters gezien .

Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel meevalt. Ik ben 2 jaar geleden op vakantie in Maleisie geweest en het viel me op dat daar wel meer vrouwen in hun eentje met een rugzak rondreisten.

Maar ik denk dat jouw vriendinnen het voornamelijk "NOOIT zouden doen" omdat ze in hun jeugd op effectieve wijze bang zijn gemaakt.

Maar goed, ik ben geen vrouw, dus ik ervaar de wereld toch vanuit een ander perspectief.

pi_4984043
Aan de andere kant kan ik met mijn andere invalshoek ook wel zeggen dat hoe meer je er 'down to earth' uitziet, hoe minder problemen je hebt.

Als jij in een zomerjurkje over stille bospaadjes loopt en je KOMT een eikel tegen, dan heb je meer problemen dan als je in een aftandse spijkerbroek met een t-shirt rondloopt.

Ook denk ik dat sommige mannen een waas voor hun ogen krijgen als je opgemaakt rondloopt.

Het is heel simpel: trek niet de aandacht en je zult geen aandacht krijgen.

pi_4984365
Misschien dat je wat hebt aan de volgende boekentips:

In alle staten - Josie Dew
Een reisverslag van een rondreis per fiets door alle staten van Amerika

Al liftend - Barbara Noske
Een reisverslag van een vrouw die al meer dan 30 jaar over de hele wereld lift

Leuk en informatief geschreven, vol tips!


Happy travels,
Arnout

Nil volentibus arduum
  vrijdag 12 juli 2002 @ 17:59:03 #8
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_4984793
Hee Fogerty, You go girl!

Zelf ga ik deze zomer in mijn eentje fietsen en kamperen.
Ik denk dat dezelfde logica opgaat als in Nederland, dingen die je hier niet zou doen, kun je beter in het buitenland ook niet doen. Meestal voel je wel aan wanneer iets niet helemaal jofel is, een voorstel van een vreemde om "naar een rustig plekje te gaan" o.i.d.
Laat je niet weerhouden door andere mensen, er zijn zoveel mensen die in hun eentje op reis gaan, mannen en vrouwen, in Europe of erbuiten, in hostals of tentjes. En de meesten hebben gewoon een goede tijd.

A clean house is a sign of a wasted life.
  vrijdag 12 juli 2002 @ 18:05:35 #9
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_4984842
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 16:46 schreef Lucille het volgende:
Dus zolang je maar 'in het zicht blijft' is er weinig aan de hand.
Zodra je wild kampeert kun je maar beter uit het zicht staan. Gezien worden is met name een voordeel als je door meerdere mensen gezien wordt. "in het zicht" zijn van die ene vervelende hobbezak kan wel degelijk een probleem zijn als er juist geen andere mensen in de buurt zijn!
A clean house is a sign of a wasted life.
  maandag 15 juli 2002 @ 13:41:28 #10
12488 Friese_Motormuis
Broeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem!
pi_5018760
Ik ga al jaren alleen op vakantie, in Nederland, maar ook daarbuiten. In september ga ik zelfs voor een halfjaar naar Nieuwzeeland, waar ik in mijn eentje zal rondtrekken en uiteraard ook kamperen. Ik denk dat omstanders het snel enger maken dan het is. Ik heb tenminste nog nooit iets vervelends meegemaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')