abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2011 @ 00:28:12 #1
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_105561190
Ik kan geen recente of SC's vinden over het stoppen met roken. Ik hoop daarom ook dat ik deze mag aanmaken en dat hij open mag. Zal even kort uitleggen hoe en wat.

Ben 22, 1.82 en weeg ruim 96 kilo. Nou heb ik sinds kort een heel leuke baan waarbij ik een pak aan heb. Ik wil er mooi, netjes en representatief uitzien. Ik ben sinds vorige week donderdag begonnen met 2 keer per week naar de sportschool gegaan om de conditie te verbeteren en om gewicht te verliezen. Heb wijzigingen in mijn eetpatroon aangebracht en nu komt het moeilijkste, stoppen met roken. Ik rook inmiddels een jaar of 5 en rook gemiddeld een pakje per 2 dagen. Niet heel zwaar maar toch genoeg om verslaafd te zijn. Aangezien ik ook nog eens tot een risico-groep behoor moet ik nu wel. Een paar jaar terug heb ik een zomer in het buitenland gewerkt en kwam terug met een gewicht van 82 kilo. Dat is nu uiteindelijk ook weer het doel. Eerst wil ik over een maand of 3 goed 10 kilo kwijt zijn en dan langzaam doorgaan. Nou weet ik dat de combinatie niet optimaal is maar ik ga gewoon 'all the way'. Hier hou ik bij hoe het gaat en als ik zwakke momenten heb. Hopelijk kunnen mensen mij steunen en melden anderen zich ook aan.

Mijn laatste rookdag is aankomende Zaterdag, dit omdat ik daarna gelijk 5 dagen minder behoefte heb om te roken. Als ik namelijk vrij ben rook ik bijna niet. Ik ben die zondag vrij en werk op maandag met een collega die niet rookt, ben dinsdag en woensdag weer vrij en heb donderdag een lange autorit voor de boeg en een lange kantoordag. 17 December rook ik dus nog en zodra het pakje leeg is (doel is ergens voor het slapen rond 23 uur) stop ik ermee. Het is stoppoging nummer 4 maar dit keer wil ik, moet ik en lukt het mij ook!
UI Made bij VanilleKwark.
pi_105561449
Wat dacht je van in het Rokers Fora :')

Het Rokershoekje
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  woensdag 14 december 2011 @ 00:44:24 #3
343196 RingBewoner
pi_105561561
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:39 schreef Demon_from_heaven het volgende:

Het Rokershoekje
Tijdelijk forum.
pi_105561586
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:39 schreef Demon_from_heaven het volgende:

Het Rokershoekje
die willen niet stoppen :(
  woensdag 14 december 2011 @ 00:46:22 #5
343196 RingBewoner
pi_105561610
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:45 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

die willen niet stoppen :(
Daarom, en ik wel!
pi_105561658
Ach, roken is gezond, waarom stoppen.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_105561687
Zoethout kauwen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 14 december 2011 @ 00:50:12 #8
343196 RingBewoner
pi_105561709
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:48 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ach, roken is gezond, waarom stoppen.
Lees de OP. Ik zit in een groep waarbij het risico extra hoog is.
  woensdag 14 december 2011 @ 00:50:30 #9
343196 RingBewoner
pi_105561714
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:49 schreef schommelstoel het volgende:
Zoethout kauwen.
Dankje, ga ik proberen.
pi_105561717
Als je echt wilt stoppen met roken moet je het gelijk doen, nooit zeggen dat je over een aantal dagen gaat stoppen,
Dat werkt niet
  woensdag 14 december 2011 @ 00:51:06 #11
343196 RingBewoner
pi_105561730
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:50 schreef Edskimo het volgende:
Als je echt wilt stoppen met roken moet je het gelijk doen, nooit zeggen dat je over een aantal dagen gaat stoppen,
Dat werkt niet
Heb juist op stivoro.nl gelezen dat je een datum moet nemen.
pi_105561778
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:50 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Lees de OP. Ik zit in een groep waarbij het risico extra hoog is.
Ik kan het er anders niet uithalen, het is een vrij onleesbare lap met tekst.

Edit, ahh, gevonden, had het even over genomen en er alinea's in gemaakt.
  woensdag 14 december 2011 @ 00:53:40 #13
343196 RingBewoner
pi_105561791
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:28 schreef RingBewoner het volgende:
Ik kan geen recente of SC's vinden over het stoppen met roken. Ik hoop daarom ook dat ik deze mag aanmaken en dat hij open mag. Zal even kort uitleggen hoe en wat.

Ben 22, 1.82 en weeg ruim 96 kilo. Nou heb ik sinds kort een heel leuke baan waarbij ik een pak aan heb. Ik wil er mooi, netjes en representatief uitzien. Ik ben sinds vorige week donderdag begonnen met 2 keer per week naar de sportschool gegaan om de conditie te verbeteren en om gewicht te verliezen. Heb wijzigingen in mijn eetpatroon aangebracht en nu komt het moeilijkste, stoppen met roken. Ik rook inmiddels een jaar of 5 en rook gemiddeld een pakje per 2 dagen. Niet heel zwaar maar toch genoeg om verslaafd te zijn. Aangezien ik ook nog eens tot een risico-groep behoor moet ik nu wel. Een paar jaar terug heb ik een zomer in het buitenland gewerkt en kwam terug met een gewicht van 82 kilo. Dat is nu uiteindelijk ook weer het doel. Eerst wil ik over een maand of 3 goed 10 kilo kwijt zijn en dan langzaam doorgaan. Nou weet ik dat de combinatie niet optimaal is maar ik ga gewoon 'all the way'. Hier hou ik bij hoe het gaat en als ik zwakke momenten heb. Hopelijk kunnen mensen mij steunen en melden anderen zich ook aan.

Mijn laatste rookdag is aankomende Zaterdag, dit omdat ik daarna gelijk 5 dagen minder behoefte heb om te roken. Als ik namelijk vrij ben rook ik bijna niet. Ik ben die zondag vrij en werk op maandag met een collega die niet rookt, ben dinsdag en woensdag weer vrij en heb donderdag een lange autorit voor de boeg en een lange kantoordag. 17 December rook ik dus nog en zodra het pakje leeg is (doel is ergens voor het slapen rond 23 uur) stop ik ermee. Het is stoppoging nummer 4 maar dit keer wil ik, moet ik en lukt het mij ook!
  woensdag 14 december 2011 @ 00:56:16 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_105561861
Nicotinepleisters helpen, probeer het maar :)
En ik weet niet hoe oud jij bent, maar dunner ga je er niet van worden :+

Succes
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_105561864
Wat is dan precies die risicogroep?
pi_105561875
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:53 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Ik kan het er anders niet uithalen, het is een vrij onleesbare lap met tekst.

Edit, ahh, gevonden, had het even over genomen en er alinea's in gemaakt.
vrij onleesbaar? komop doe een beetje moeite het zijn ongeveer 15 zinnen :{
pi_105561905
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:56 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

vrij onleesbaar? komop doe een beetje moeite het zijn ongeveer 15 zinnen :{
Die 11 zinnen had hij nog wel een fatsoenlijke enter tussen mogen zetten
pi_105561920
Maar een datum prikken lijkt me juist een goed idee, dan kun je er (verslavingsgedrag) nog even vol gas tegenaan, zoveel mogelijk roken, en heb je iets om naar toe te leven :P
  woensdag 14 december 2011 @ 00:59:05 #19
6941 APK
Factual, I think.
pi_105561942
Hier overigens het meest recente topic van de 'Stoppen met roken' reeks:

FOK!kers stoppen met roken #77
pi_105561958
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:57 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Die 11 zinnen had hij nog wel een fatsoenlijke enter tussen mogen zetten
ok
pi_105561997
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:59 schreef APK het volgende:
Hier overigens de meest recente reeks van de 'Stoppen met roken' reeks:

FOK!kers stoppen met roken #77
Ahh, die had ik in m'n achterhoofd. Dacht dat die in het rokershoekje stond.

Beste methode is volgens mij, Rook even snel een slof sigaretten weg achter elkaar, daarna ben je dood of hoef je nooit meer een sigaret.
pi_105562089
Beste is gewoon cold turkey. nicotinepleisters, zoethout kauwen etc. Ik geloof er niet in.

En ga niet eten ipv roken. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 14 december 2011 @ 01:12:05 #23
6941 APK
Factual, I think.
pi_105562314
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:03 schreef Caland het volgende:
Beste is gewoon cold turkey. nicotinepleisters, zoethout kauwen etc. Ik geloof er niet in.

En ga niet eten ipv roken. :')
Pleisters helpen wel, probeer het maar eens als je heel lang in een vliegtuig moet zitten en kijk eens hoe onrustig de rokers zonder pleister worden als er vertraging is :P

En minder eten helpt volgens mij niet, het schijnt dat je metabolisme veranderdt...
pi_105562387
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:12 schreef APK het volgende:

[..]

Pleisters helpen wel, probeer het maar eens als je heel lang in een vliegtuig moet zitten en kijk eens hoe onrustig de rokers zonder pleister worden als er vertraging is :P

En minder eten helpt volgens mij niet, het schijnt dat je metabolisme veranderdt...
Ben een tijdje terug eens een keer 3 maanden gestopt van het een op andere moment. Merkte wel dat ik wat meer ging snacken enzo, dus had toen maar standaard een rol pepermunt op zak voor die momenten dat ik normaal een peuk opstak. :+

Vooral de eerste week was eigenlijk kut, slecht slapen, nachtmerries. Daarna ging het gewoon prima. Voor ongeveer 3 maanden :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_105562542
Ben nu een week gestopt. Begin nu eindelijk wat rustiger te worden. De eerste dagen was ik niet te genieten. Nu kan ik ook gewoon bij iemand zijn die rookt en niet zwaar de behoefte hebben om te roken, tuurlijk heb ik wel de behoefte, maar de gedachte dat ik toch dizzy wordt van die eerste paar halen en dat het ongetwijfeld niet zo lekker meer zal smaken dan wanneer je gewoon dagelijks rookt houdt mij op het goede pad om er vanaf te blijven.

En van het geld wat ik vanaf nu bespaar kan ik volgend jaar een ferrari kopen :') :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')