abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105560649
Get ready people, lang verhaal ;)

Tijdje geleden ging het uit met mijn vriend. Een studiegenoot van hem zag mij al een tijdje zitten en nadat het uit was begon ik hem eigenlijk ook wel leuk te vinden. Je raad het al, we kregen iets. Niks officieels, maar wel zo goed als. Dit bouwde voort op een al bestaande vriendschap, we konden erg veel lol hebben, via via hoorde ik dat hij vaker zei dat hij het gevoel had alsof ik zijn soulmate was, zo anders dan andere meiden, meest sexy vrouw die hij ooit had gezien etc.
Maar na ongeveer 1,5 maand van de "relatie" merkte ik dat hij raar deed. Ik vroeg hem, hij zei niks. Na 3 weken hield ik het niet vol en eiste te weten wat er was.
Hij wilde het niet meer, het voelde niet meer goed.

Het was zo'n lieve attente jongen, vanaf het moment dat hij dat tegen mij zei veranderde alles. Ik zat er heel erg mee want ik had het net toegestaan om me aan hem te gaan hechten, precies op het moment dat hij blijkbaar besloot dat hij wel lang genoeg een meisje had gehad en weer z'n vrijheid wilde. Hij zei dat hij nog erg veel om mij gaf en dat ik een goede vriend niet kwijt was.
Mijn ex, die nog een belangrijke rol in mijn leven speelde, vond het natuurlijk niet leuk om te horen dat ik met een studiegenoot van hem was geweest maar hij draaide alweer vrij snel bij om mij te troosten toen hij zag hoe moeilijk ik had had (mijn ex was tevens mijn beste vriend, ja mensen het kan). Het eerste wat die jongen die mij gedumpt had (laten we hem M. noemen) tegen mijn ex (S.) zei? "Ik snap niet hoe jullie hier zo over in kunnen zitten" :{

Vanaf dat moment stond hij eigenlijk bijna alleen maar in het teken van die opmerking. Hij was niet meer lief en begripvol, hij liet niet veel meer van zich horen, we gingen nog wel redelijk vaak om maar dat kwam allemaal van mij. In de loop van de maanden begonnen we steeds vaker ruzie te krijgen, ik kon er geen vat op krijgen waarom hij het nou had beindigd en ik vond het naar dat hij maar bleef herhalen dat hij er voor me was en dat hij echt nog wel om mijn vriendschap gaf en vervolgens plannen met de hele wereld zou gaan maken, except me.
Elke keer als ik probeerde te bespreken wat mij lastig viel wuifde hij het weg en zei dat ik moeilijk deed. Ik bleef een keer na het uitgaan bij hem slapen om praktische redenen, de volgende ochtend kon hij mij niet eens ontbijt aanbieden of begroeten, zelf ging hij gewoon op een andere bank zitten met wat eten.
Ik vond dat nogal onbeleefd, hij had namelijk gezegd dat ik mocht logeren dn verwacht ik ook dat hij zich op zn minst als een vriend en anders desnoods als een gastheer kan gedragen. Wat had hij hierop te melden? "Ja je overdrijft"
Een maand later gingen we naar de bios en ik had hem 3 weken niet gezien en hij zei dat hij me miste en dat ik z'n beste vriendin was, hij wilde op de achterbank van mijn auto knuffelen e.d.
3 weken daarna, toen ik terug kwam van vakantie, plotseling niks. Geen gemis e.d.
Nu, na weer een hoop van zulke situaties, ben ik gedegradeerd tot "normale vriendin". Desondanks laat hij bijna niks van zich horen, terwijl hij wel nog van de daken roept dat hij erg veel om mijn vriendschap geeft. Elke keer als we elkaar zien is het opzich leuk, maar desondanks zou ik nog 3 jaar kunnen wachten voordat hij wat voorstelt.

Waarom ik hem niet los laat? Ik zal eerlijk zijn, omdat ik hem nog teveel mis. Niet eens de zoenen en de seks, maar de lol die wij hadden, hoe goed wij op elkaar afgestemd waren, dat we kwa karakters en behoeftes een match made in heaven waren. De persoon die hij nu is is een asshole, vind ik zelf, maar hoe hij was en hoe dat soms nog doorschemert maakt het haast onmogelijk om hem helemaal opzij te schuiven. En dat hij deel is van een grotere vriendengroep waar zowel ik als hij altijd bijzijn.

Dus, wat moet ik doen? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
pi_105560811
Verder gaan met je leven en accepteren dat (ook goede) vriendschappen kunnen verwateren. Misschien lastig, maar soms wel de realiteit.
pi_105561227
Je wilt te graag beste vriendjes blijven.
The world of SKA music
pi_105567666
Hij heeft seks met je gehad en nu ben je niet meer boeiend?
Hai :D
pi_105568071
Moeite willen doen voor iemand die geen moeite wil doen voor jou. :').

Hij zegt af en toe iets leuks, maar gedraagt zich er niet naar.

Let. It. Go.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2011 10:40:02 ]
pi_105571214
Zegt geen woorden maar daden jou iets?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_105571745
Beoordeel een mens niet op zijn woorden, maar op zijn daden. Je ex weet zelf niet eens wat hij wil en dát spreekt uit zijn gedrag. In zijn hoofd wil hij best vrienden met je zijn en je niet kwetsen. In zijn hart vindt hij je een zeikwijf en kwetst hij je toch.

En om eerlijk te zijn: hij heeft gelijk. Wie gaat er nou maanden drama staan trappen om 1,5 maand verkering? Ik snap best dat je er een maand of 2 moeite mee hebt, maar je blijft hangen in emoties nu.

Verder: de ex die jou dumpte is een klootzak. Typisch klootzakkengedrag om een meisje volledig in te palmen, om haar daarna te dumpen als een baksteen. Hij is geen vriend van je, anders zou hij je niet zo behandelen. Tijd om je ogen te openen en om eens boos te worden om hoe hij je behandelt. Als je dat doet, wíl je niet eens vrienden meer met hem zijn. En terecht ook. Je kunt betere vrienden krijgen dan deze eikel.

Laat jouw mening over hem niet meer afhangen van hoe hij zich gedraagt, hij snapt het zelf niet eens en dus is het onmogelijk voor jou om het te snappen.
Resistance is futile.
  woensdag 14 december 2011 @ 13:46:21 #8
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_105573703
Maar doet 'S' nu zo lomp tegen je of 'M'? Ik vind het een onduidelijk verhaal.
pi_105577280
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:46 schreef Bisamrat het volgende:
Ik dacht M.
My salvation lies in your love..
  Moderator woensdag 14 december 2011 @ 15:22:53 #10
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_105577322
quote:
15s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:07 schreef angel-shadow het volgende:

Mijn ex, die nog een belangrijke rol in mijn leven speelde, vond het natuurlijk niet leuk om te horen dat ik met een studiegenoot van hem was geweest maar hij draaide alweer vrij snel bij om mij te troosten toen hij zag hoe moeilijk ik had had (mijn ex was tevens mijn beste vriend, ja mensen het kan).

Je ex wil jou nog terug daarom "troost" hij jou.
What can change the nature of a man?
  woensdag 14 december 2011 @ 17:04:26 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105581500
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:46 schreef Bisamrat het volgende:
M is haar laatste ex die haar lomp behandeld. S heeft niets met dit verhaal te maken, hij is haar eerste ex en wil haar terug.
Resistance is futile.
  donderdag 15 december 2011 @ 09:32:54 #12
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_105607362
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 17:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

M is haar laatste ex die haar lomp behandeld. S heeft niets met dit verhaal te maken, hij is haar eerste ex en wil haar terug.
Waarom wordt S dan überhaupt genoemd ;).
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:48 schreef Seven. het volgende:
Beoordeel een mens niet op zijn woorden, maar op zijn daden. Je ex weet zelf niet eens wat hij wil en dát spreekt uit zijn gedrag. In zijn hoofd wil hij best vrienden met je zijn en je niet kwetsen. In zijn hart vindt hij je een zeikwijf en kwetst hij je toch.

En om eerlijk te zijn: hij heeft gelijk. Wie gaat er nou maanden drama staan trappen om 1,5 maand verkering? Ik snap best dat je er een maand of 2 moeite mee hebt, maar je blijft hangen in emoties nu.

Verder: de ex die jou dumpte is een klootzak. Typisch klootzakkengedrag om een meisje volledig in te palmen, om haar daarna te dumpen als een baksteen. Hij is geen vriend van je, anders zou hij je niet zo behandelen. Tijd om je ogen te openen en om eens boos te worden om hoe hij je behandelt. Als je dat doet, wíl je niet eens vrienden meer met hem zijn. En terecht ook. Je kunt betere vrienden krijgen dan deze eikel.

Laat jouw mening over hem niet meer afhangen van hoe hij zich gedraagt, hij snapt het zelf niet eens en dus is het onmogelijk voor jou om het te snappen.
Seven vat het goed samen, S gewoon negeren vanaf nu, zo'n iemand ben je liever kwijt dan rijk.
  donderdag 15 december 2011 @ 09:44:15 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_105607567
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 09:32 schreef Bisamrat het volgende:

S gewoon negeren vanaf nu, zo'n iemand ben je liever kwijt dan rijk.
Nee M...
S is haar troostende exex / bestevriend
  donderdag 15 december 2011 @ 09:48:04 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_105607650
Ze kunnen wel met z'n alleen een leuke SM party houden natuurlijk :D
pi_105607947
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 09:48 schreef Cue_ het volgende:
Ze kunnen wel met z'n alleen een leuke SM party houden natuurlijk :D
En dan mag TS beiden eens even flink aan pakken ~O>
My salvation lies in your love..
pi_106075641
Lol :P
Maar probleem is opgelost, de persoon in kwestie (M, die asshole waarvan iedereen zegt dat ik hem moet vergeten) heeft besloten dat hij geen directe contact meer met mij wil hebben.
Nadat er iets ergs gebeurd was en hij zei dat ik bij hem terecht kon en plots heel vriendelijk ging doen, huilde ik als het ware ook ffies bij hem uit, en vervolgens krijg ik een mail over dat ik een negatieve instelling heb en dat hij niet meer met mij om wil gaan.
Achja.
pi_106076228
Angel, haal gewoon voldoening uit het feit dat jij je lieve zelf bent gebleven en je niet anders bent gaan gedragen in die tijd ;)
Rustig aan.
  dinsdag 27 december 2011 @ 03:59:19 #18
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_106077899
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 01:13 schreef kingtoppie het volgende:
Angel, haal gewoon voldoening uit het feit dat jij je lieve zelf bent gebleven en je niet anders bent gaan gedragen in die tijd ;)
Heaven is a place on earth with you
pi_106191667
Thnx @ kingtoppie en sinosappel, ik haal inderdaad voldoening uit dat idee, maar het doet wel gewoon pijn om in te beelden dat "je lieve zelf" blijven dus blijkbaar niet goed genoeg was voor meneer... Zeker omdat ik een periode in mijn leven heb gehad, eigenlijk bijna mijn hele tienertijd, dat ik aan de lopende band opzij werd gezet niet alleen door jongens maar ook meiden en zelfs door hele groepen vrienden, ondanks dat ik "mijn lieve zelf" was. Dan vraag je je toch af wat er nou zo afschuwelijk is aan jezelf dat mensen zich na een paar maanden tegen je keren...
pi_106193999
Vrouwen die zich altijd willen bewijzen aan mannen... Dat doe je toch ook niet bij mensen die je niet kent? Die zijn nog meer waard dan iemand die geen contact met je wilt.
Rustig aan.
  zondag 1 januari 2012 @ 23:22:09 #21
364392 Artichoke
wees wie U ècht bent
pi_106294048
Ik heb eerlijk gezegd niet het hele verhaal gelezen. Een beetje te lang en kost teveel energie om het te volgen en het is niet bijzonder intressant om alle details te weten.

Waar t om gaat is hoe het aan te pakken. Wat erg goed kan helpen is om jouw situatie af te beelden op bv je beste vriendin: stel dat het haar verhaal is. Je merkt dan dat t jouw lang niet zo emotioneel raakt en dat je veel zuiverder en helderder de situatie kan beredeneren.

Vraag iemand die je goed kent en kan vertrouwen om je hiermee te helpen om de boel te ontrafelen en je zal zien door het uit een kluwe te halen dat de antwoorden vanzelf komen.

Veel suk6!
  maandag 2 januari 2012 @ 11:53:41 #22
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_106305353
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:57 schreef angel-shadow het volgende:
doen, huilde ik als het ware ook ffies bij hem uit, en vervolgens krijg ik een mail over dat ik een negatieve instelling heb en dat hij niet meer met mij om wil gaan.
Prima, toch? Lekker duidelijk. Het werkt niet meer tussen jullie qua vriendschap.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 01:17 schreef angel-shadow het volgende:
Zeker omdat ik een periode in mijn leven heb gehad, eigenlijk bijna mijn hele tienertijd, dat ik aan de lopende band opzij werd gezet (...) wat er nou zo afschuwelijk is aan jezelf dat mensen zich na een paar maanden tegen je keren...
Euh.... "toen" was niet "nu". Ben je niet veranderd in de tussentijd?

Dat gezegd hebbende, volgens mij ben jij best "heftig" in de omgang. D.w.z. veel hoogte- en dieptepunten. Klopt dat? Kan de reden zijn dat de vriendschap voor mensen op een gegeven moment "te veel" is.
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
pi_106709018
@Heinlein
Je kan zeggen toen was niet nu, maar dat is het grappige aan mijn situatie, die is door de jaren altijd hetzelfde gebleven. En ja ik ben opzich wel een heftig persoon om mee om te gaan maar guess what, dat was ik ook niet altijd. Dat is het vervelende aan aan de lopende band opzij gezet te worden, op een gegeven moment heeft het een blijvende emotionele impact.
Neem een paard bijvoorbeeld, paarden zijn opzich, indien ze tam zijn, geen schuwe beesten. Sla je een paard, dan reageert hij niet op even schrikken na. Sla een paard heel vaak en dan zal het al wegduiken als je maar je hand omhoog doet.
Mijn situatie is als bij het paard. Die jongen wist dat ik wel vaker dan de gemiddelde persoon opzij gezet was (een vrij accurate oordeel denk ik gezien ik ongeveer uitgerekend 2 vrienden had toen ik hem leerde kennen) en hij accepteerde dat, hij zou dat nooit doen. Toen hij mij dumpte was dat geen klap, maar wel dat zijn hand de lucht in ging, en ik dook ineen. Ik werd moeilijk om mee om te gaan. Maar in tegenstelling tot het paard kon hij mij wel vertellen joh als je dit en dit niet doet dan blijft het bij een opgeheven hand en meer niet, hoef je niet bang te zijn. Dus ik werd makkelijker in omgang, om niet geslagen te worden als het ware. Toen gaf hij op een gegeven moment aan ok ik zal je, wat je ook doet, niet meer slaan. Toen deed ik iets (uithuilen bij hem) en guess what, hij sloeg me.
pi_106709075
Hoe dan ook, bovenste verhaal is lang en vol zelfmedelijden en nee ik hoef geen bevestiging daarvan en het maakt allemaal niet echt meer uit want hij heeft mij toch, net als 90 % van de mensen die ik ooit gekend heb, opzij gezet omdat ik niet voldoende kon veranderen naar zijn wensen. En dan vraagt hij zich toch zo af waarom ik over het algemeen wat negatiever ingesteld bent...
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:41:34 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_106709955
volgensmij is dit allang einde verhaal, kwa relatie.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')