abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105558218
Hallo,

Ik ben een 15 bijna 16 jarige jongen, maar voel me van binnen een meisje.
ik heb al zo'n beetje vanaf mijn zesde of achtste jaar het gevoel dat ik een meisje ben.
tegenwoordig krijg ik dat gevoel steeds vaker en steeds erger.
ik heb al op meerdere forums en topics hier over gelezen maar weet niet goed hoe en wat,
daarmee bedoel ik hoe alles in zijn werk gaat ( de transformatie ).
ik weet wel van de hormonen pillen slikken en alles, maar ook niet echt meer.
ik zie me zelf vaak in mijn gedachten als een meisje en heb soms stiekem ook wel meiden kleren aan gehad, ik voelde me daar om eerlijk te zijn prettiger in.
heb gister avond een soort gesprek met me moeder gehad en zij weet nu dat er iets met me is wat me heel gevoelig ligt, maar ik kon het haar niet vertellen want had het gevoel alsof er een barriere voor mijn mond zat, ik kreeg de woorden er gewoon niet uit.
ik ben ook bang hoe alle mensen in mijn omgeving zullen reageren als zij hier achter komen.
vooral voor mijn vader, ik ben bang dat hij zich dan gekwetst gaat voelen en in mij teleur gesteld zal raken, ik weet dat het om mij gaat en niet om hem dus dat zal me niet tegen houden maar ik ben er wel bang voor.
ik zou in gods naam (niet als vloek/scheld woord bedoeld) ook niet weten hoe het met school zou moeten gaan als ik me laat ombouwen.
en na de operatie, hou je littekens over? zoja, zijn die erg zichtbaar / groot?

Iemand eigen ervaringen / tips?

Btw: niet op mijn naam letten van mijn account, zo zou ik misschien willen heten als ik omgebouwt word.

M.v.g. van mij :D

[ Bericht 0% gewijzigd door vanessa1230 op 13-12-2011 23:26:20 (meningen verandert in ervaringen) ]
Be yourself ;)
pi_105558415
Vind het knap dat je al geprobeerd hebt met je moeder te praten, maar als het er niet uitkomt als je het wil zeggen, waarom schrijf je het dan niet op en geeft het aan haar als brief o.i.d.? Wat betreft ombouwen zou ik nog even wachten, ik weet er verder niks vanaf, maar ik denk dat de operatie beter gedaan kan worden als je lichaam volgroeid is. Pillen slikken zou wel kunnen denk ik al, maar opereren zou ik nog niet doen. Sowieso als je dat laat doen zou ik het in een zomervakantie doen van middelbare naar Uni bijv. omdat mensen dan niet weten dat je eerst een man was (scheelt een hoop gezeik). Heftig in ieder geval, dus succes!
pi_105558436
Sowieso eerst met hormonen pillen beginnen. En praat er met je ouders over anders zit je er later nog erger mee.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:12:38 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105558439
Echt waar? Vanessa zit wat mij betreft op hetzelfde niveau als Deborah en Priscilla. Allemaal camper aso namen.

Ik denk dat je nog eens goed moet nadenken voordat je je toelegt op z'n naam.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_105558440
Vraag hier niet om 'eigen meningen', formuleer het wat anders. Ik weet niet of dit serieus is of niet, sorry komt door alle troll topics hier op FOK!
pi_105558545
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:12 schreef SpecialK het volgende:
Echt waar? Vanessa zit wat mij betreft op hetzelfde niveau als Deborah en Priscilla. Allemaal camper aso namen.

Ik denk dat je nog eens goed moet nadenken voordat je je toelegt op z'n naam.
ik vind het eerlijk gezegt geen camper naam, maarja, ik ken ook zo goed als geen campers. maarja, kzit beetje ideeloos anders, dan zou ik er nog wel even over denken ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:12 schreef Sjapoela het volgende:
Vraag hier niet om 'eigen meningen', formuleer het wat anders. Ik weet niet of dit serieus is of niet, sorry komt door alle troll topics hier op FOK!
hoe moet ik het anders noemen? :$
Be yourself ;)
pi_105558622
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:12 schreef Ms.Wiggles het volgende:
Vind het knap dat je al geprobeerd hebt met je moeder te praten, maar als het er niet uitkomt als je het wil zeggen, waarom schrijf je het dan niet op en geeft het aan haar als brief o.i.d.? Wat betreft ombouwen zou ik nog even wachten, ik weet er verder niks vanaf, maar ik denk dat de operatie beter gedaan kan worden als je lichaam volgroeid is. Pillen slikken zou wel kunnen denk ik al, maar opereren zou ik nog niet doen. Sowieso als je dat laat doen zou ik het in een zomervakantie doen van middelbare naar Uni bijv. omdat mensen dan niet weten dat je eerst een man was (scheelt een hoop gezeik). Heftig in ieder geval, dus succes!
dat van in de vakantie is inderdaag goed idee, zat ik al aan te denken van als ik 18 ben even jaartje pauze van school ( dan geen school verplichting meer) en dan doen, en als alles weer goed gaat naar hogere school, badankt van succes etc. ! :D
Be yourself ;)
pi_105558641
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:12 schreef Sjapoela het volgende:
Je mag er ook wel bij zeggen dat er een paar mensen zijn op FOK! die wel serieus zijn ;)
Niet elke FOK!er is een baggeraar :)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_105558684
Hoi, als je het nog te moeilijk vindt om er met je ouders over te praten, wacht er dan gewoon nog even mee. Je hoeft het niet direct te vertellen, misschien is het voor jou wel veel fijner om er eerst eens met iemand anders over te praten (vrienden, vreemden, wat jij het fijnst vindt). Verder ben je zeker niet de enige op fok die zich inleest in dit proces. Kijk hier maar eens: Genderdysforie - deel 26 . Deze mensen maken allemaal hetzelfde mee als jij, denk dat je met al je vragen daar terecht kunt.

En verder wil ik zeggen: heel veel geluk en succes. Er zijn maar weinig doorsnee mensen die zich echt in kunnen leven hierin, jammer genoeg.
Resistance is futile.
pi_105558702
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:14 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

ik vind het eerlijk gezegt geen camper naam, maarja, ik ken ook zo goed als geen campers. maarja, kzit beetje ideeloos anders, dan zou ik er nog wel even over denken ;)

[..]

hoe moet ik het anders noemen? :$
Je moet het schrijven zoals jij het voelt, niet laten afschrikken door FOK!ers die baggeren.
Dan ben je ook niet jezelf.

De serieuze antwoorden komen meestal wel hoor :)
pi_105558730
quote:
Vind het knap dat je al geprobeerd hebt met je moeder te praten, maar als het er niet uitkomt als je het wil zeggen, waarom schrijf je het dan niet op en geeft het aan haar als brief o.i.d.?
ik weet niet, ik ben pas 15 en ben denk ik bang voor het gesprek wat volgt, of ze positief is of negatief etc. :@
Be yourself ;)
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:19:30 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105558759
quote:
Je weet er inderdaad niets vanaf. Hoe jonger je begint, hoe beter het resultaat. En zo'n proces duurt jaren, dat doe je niet even op 2 maanden.
Resistance is futile.
pi_105558863
quote:
Je weet er inderdaad niets vanaf. Hoe jonger je begint, hoe beter het resultaat. En zo'n proces duurt jaren, dat doe je niet even op 2 maanden.
ja dat kan idd waar zijn, maar hoe groot zouden de gevolgen zijn voor mijn sociale leven? ik weet niet of mijn (mannelijke) vrienden dan nog met me om willen gaan / accepteren.
Be yourself ;)
pi_105558903
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:18 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Je moet het schrijven zoals jij het voelt, niet laten afschrikken door FOK!ers die baggeren.

bedankt voor de tip :D
Be yourself ;)
pi_105558929
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:19 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

ik weet niet, ik ben pas 15 en ben denk ik bang voor het gesprek wat volgt, of ze positief is of negatief etc. :@
Als je het nooit zal proberen, zul je het ook nooit weten.
En het lijkt mij dat als je het nooit verteld je altijd met iets opgekropt blijft zitten.
Zijn je ouders rationeel ?
pi_105558983
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik snap wel dat het jaren duurt met pillen slikken om die hormoonproductie om te zetten, maar een operatie ga je een kind van 15 toch niet laten doen? Ze zien hem komen met dubbel D die voorbereid is voor als hij 25 is.
pi_105558987
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:21 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

ja dat kan idd waar zijn, maar hoe groot zouden de gevolgen zijn voor mijn sociale leven? ik weet niet of mijn (mannelijke) vrienden dan nog met me om willen gaan / accepteren.
Als het echte vrienden zijn geven ze er niet om.
pi_105558989
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:22 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Als je het nooit zal proberen, zul je het ook nooit weten.
En het lijkt mij dat als je het nooit verteld je altijd met iets opgekropt blijft zitten.
Zijn je ouders rationeel ?
ik heb geen idee wat rationeel betekent, sorry :P
Be yourself ;)
pi_105559015
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:18 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik ben geen baggeraar :( Ik zou het alleen ' ervaring mee hebben' noemen. Een tip mag toch wel...?

Ik kan me er moeilijk inleven, maar dat betekend niet dat ik er geen respect voor heb. Als je er zelf van overtuigd ben dat je in het verkeerde lichaam geboren ben, zo noem je dat toch, prima, doe er wat aan.

Jammer dat het nog steeds een taboe is, mensen kiezen er zelf voor en daar hebben ze recht op.

Succes ermee!
pi_105559032
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:23 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Als het echte vrienden zijn geven ze er niet om.
ja snap ik, maar ja, iemand die je al bijna je hele leven kent als jongen zie je dan ineens als meisje, lijkt me wel beetje raar in hun ogen.
Be yourself ;)
pi_105559052
Vanessa klinkt als een aso die zware shag rookt, hese stem, gele vingers, een pittig kort kapsel met kuifje, scheuren in de spijkerbroek op de knie en een te kort naveltoptje. Dat moet je niet willen, TS.
pi_105559058
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:23 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

ik heb geen idee wat rationeel betekent, sorry :P
Dat ze over dingen nadenken, dat ze niet voor alles gelijk een oordeel hebben, in die trant.
pi_105559091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:25 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dat ze over dingen nadenken, dat ze niet voor alles gelijk een oordeel hebben, in die trant.
Ik dacht al, hoe kan ik dit kort uitleggen.
Bijna al de wiki even voor hem/haar geplaatst.

Als nog dan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rationaliteit
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:27:42 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105559148
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:21 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

Dat ligt aan je vriendenkring natuurlijk. Ikzelf heb er geen moeite mee als iemand als transseksueel uit de kast komt, toen ik 14 was kwam een nichtje van mijn moeder uit de kast als neefje. Ik had daar geen moeite mee. Maar ik was geen puber met doorsnee denkbeelden. Veel mensen in je omgeving zullen er op zijn minst heel hard van schrikken.
Resistance is futile.
pi_105559162
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:25 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:26 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik dacht al, hoe kan ik dit kort uitleggen.
Bijna al de wiki even voor hem/haar geplaatst.

Als nog dan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rationaliteit
haha, eum, mijn vader meestal niet en mijn moeder denk ik wel
Be yourself ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')