Ze zetten er ook bij dat het met gedemineraliseerd water moet. Dit kan je volgens mij gratis bij het tankstation halen om je auto mee te wassen (om witte kalk vlekken bij het opdrogen van je auto te voorkomen). Dus kalkranden kan je vermijden.quote:Op maandag 12 december 2011 20:25 schreef some1_eddy het volgende:
Wel leuk om zoiets zelf te maken, misschien doe ik het zelf ook wel een keer
Hoe ik het zou doen;
Zoek een geschikte (plastic) buis of koker, aan de onderkant zou ik een gaatje boren en een koppeling daar aan maken met een 1 richtingsventiel, aan dat ventiel een slangetje zetten die naar de luchtpomp gaat (pomp staat ergens verstopt, misschien in de voet of ergens onder een kast verstopt dat je alleen de luchtslang ziet.
Goed, de voet.. tja die kan je misschien wel van polyester maken, eerst een mal van hout maken, polyester erin, schuren en spuiten.
Aan de bovenkant van de buis zou ik ook dopje oid maken waardoor je hem evt na kan vullen, en daar ook een kap van polyester boven op, of je laat de bovenkant open.. maar dan denk ik dat je snel kalkranden krijgt..
Mocht je het wel zelf gaan maken, maak dan ook even foto's hoe je het doet
Als je in de buurt woont kan ik je evt wel helpen, ik heb alles er wel voor.
Ook spul om plastic mee te buigen door het eerst warm te maken..
dat zou trouwens ook wel leip zijn, zo'n buis buigen in allerlei vormen, en dan zo'n pomp erin. helaas is het hoge noorden niet in de buurtquote:Op maandag 12 december 2011 20:54 schreef some1_eddy het volgende:
Natuurlijk, dat kan ook..
Ik woon hoog in het noorden, dichtbij de Eemshaven..
als je het stilste aquariumluchtpompje koopt en die in een doos of voet bouwt en hem ooknog met temex of zo isoleert hoor je het nauwlijksquote:Op maandag 12 december 2011 20:25 schreef some1_eddy het volgende:
Wel leuk om zoiets zelf te maken, misschien doe ik het zelf ook wel een keer
Hoe ik het zou doen;
Zoek een geschikte (plastic) buis of koker, aan de onderkant zou ik een gaatje boren en een koppeling daar aan maken met een 1 richtingsventiel, aan dat ventiel een slangetje zetten die naar de luchtpomp gaat (pomp staat ergens verstopt, misschien in de voet of ergens onder een kast verstopt dat je alleen de luchtslang ziet.
Goed, de voet.. tja die kan je misschien wel van polyester maken, eerst een mal van hout maken, polyester erin, schuren en spuiten.
Aan de bovenkant van de buis zou ik ook dopje oid maken waardoor je hem evt na kan vullen, en daar ook een kap van polyester boven op, of je laat de bovenkant open.. maar dan denk ik dat je snel kalkranden krijgt..
Mocht je het wel zelf gaan maken, maak dan ook even foto's hoe je het doet
Als je in de buurt woont kan ik je evt wel helpen, ik heb alles er wel voor.
Ook spul om plastic mee te buigen door het eerst warm te maken..
is dat geluid niet te isoleren met perspex ofzo?quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:22 schreef z80 het volgende:
inmiddels genoeg van die dingen uit elkaar gehaald ter reparatie.
het is niet meer dan een kunststof pijp, aquarium beluchtingspompje met bijbehorend steentje en een terugslag klepje in de luchtslang. het pompje zal je altijd blijven horen ook in de dure uitvoeringen. het is een heerlijke 50Hz brom.
de brom is zeer moeilijk te onderdrukken. inpakken in glas/steen wol heeft nog het beste resultaat.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:04 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
is dat geluid niet te isoleren met perspex ofzo?
Hoe zou je btw het beste de doorvoer van de luchtslang en stroom kunnen doen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |