IKEA plaatst niet 'zelf' keukens, maar maken gebruik van gelieerde partijen die het voor hen doen. Het betreft zo'n partij, die dus direct via IKEA met mij in contact is gebracht.quote:Op maandag 12 december 2011 14:51 schreef Pollewoppie het volgende:
volgens mij kun je je keuken ook door IKEA zelf laten plaatsen voor vele malen minder!
Zelf doen is geen optie, ik heb nul kluservaring (of behoefte), met een keuken. Andere losse contractors inhuren vind ik ook weer zo risicovol, qua garantie en ervaring met deze specifieke soort van keuken en werkzaamheden. Blijkbaar komt er veel bij kijken, anders was het niet zo prijzig.quote:Op maandag 12 december 2011 14:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Lijkt mij een hoop geld! Ik zou het zelf doen, en/of deels laten doen (gasleidingen bijvoorbeeld). Of een van de vele ZZPers inhuren die dat ook graag wil doen.
Ja.quote:Op maandag 12 december 2011 14:45 schreef klusfoobje het volgende:
Bedoel je dat Ikea 3200 euro in rekening brengt voor het volledig plaatsen van een keuken die je bij hun hebt aangeschaft ?????
Dit dus.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:47 schreef Moro het volgende:
3200 euro is wel erg veel geld om in een nieuwbouw appartement een ikea keuken te plaatsen.
Wat ik mij bij 3200 euro voorstel is dat er 2 man 3 dagen je keuken komen opbouwen en vervolgens je halve meterkast ombouwen.
Bij de keukenconcurrent zou ik zeker wegblijven. Wat een boeven zijn dat.quote:Op maandag 12 december 2011 14:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Jezus.. Ik heb mn keuken inc inbouw voor minder dan dat. 4 kastjes onder, 3 boven, inc afzuiginstalatie, oven, kookplaat en afwasmachine. Heb de leidingen wel zelf verlegd waar nodig. Dat kost amper geld. Alleen een beetje tijd. Maar voor die mensen vrij weinig tijd ivm ervaring.
Ik zou zeggen, naar de keukenconcurrent.
Ik moest van die 7000 al even slikken. Dat is al verschrikkelijk veel geld voor het werk wat jij liet doen. Frezen in een muur klinkt dramatisch maar met de juiste spullen is dat ook een peuleschil.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:29 schreef ShaoKing het volgende:
[..]
Dit dus.
Bij ons hebben ze volgens mij de badkamer, alle leidingen verlegt en gefreesd in de muur (beton!) Nieuwe afvoer gemaakt voor een toilet in de badkamer. Bij de keuken alles in de betonnen muur gefreesd dit moest met een speciale diamant frees. Extra groepen aangemaakt, nieuwe meterkast, afvoer voor naar de keuken aangepast, gasleiding voor koken op gas verlegt en 2 nieuwe wandcontactdozen + nieuwe groep voor vaatwasser en combi oven. Kosten: ¤ 7000 euro.
En dan is 3200 voor het plaatsen van een keuken machtig veel geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |