abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105488710
Ik ga met een HBO opleiding (SPH) starten bij het NTI. Op papier staat dat je de studie kunt afronden in 3 tot 6 jaar. Ik krijg vrijstelling voor het eerste half jaar. Ik hoop de studie in 2 tot 2.5 jaar te kunnen afronden door ongeveer 20 uur per week aan de studie te gaan werken. Is dit in de ogen van jullie haalbaar?

Ik ben wel benieuwd naar ervaringsverhalen van mensen over deze studie bij het NTI. Zowel positief als negatief!

:)
pi_105526203
Hoi,
Ben zelf ook een paar weken geleden terug begonnen met SPH via NTI.
Tot nu toe ben ik er wel blij mee.
Jij wilt de opleiding in 2 tot 2,5 jaar afronden.
Ik denk dat het mogelijk is maar je hebt de volgende problemen.

1. Er zijn per jaar een x aantal praktijkdagen die je moet doen om studiepunten te krijgen.
Deze worden maar een paar keer per jaar aangeboden en soms zitten er weken/maanden tussen.

2. Soms duurt het zeer lang voor je feedback van de docenten krijgt.
(Ik ga meestal gewoon door met de volgende blok maar het is al een paar keer voorgekomen dat je niet verder kan zonder feedback).

3. Je moet 1000 uur stage lopen en mag hier pas aan beginnen nadat je je propedeuse en 100 studiepunten hebt behaald.

Als je andere vragen hebt stel ze gerust.
Some people will never learn anything because they understand everything too soon
pi_105537290
Hi!
Thnx voor je reactie, leuk dat er toch nog een reactie op gekomen was, yeah!! ;)
Ik was al bang dat ik de enige gek was die hier aan gaat beginnen.

Het bevalt je dus wel? Tot nu toe dan? ;)

Heb jij ook vrijstelling van het eerste half jaar? Ik wel ivm vooropleiding, SPW. Hiernaast heb ik ook nog twee P's (eentje op HBO en eentje op universitair niveau) in een compleet andere richting. Ik heb ook die documenten naar de studieadviseur gemailt in de hoop dat ik daar nog iets van een vrijstelling voor ga krijgen. Zou in ieder geval lekker meegenomen zijn.

Studeer jij ook naast je werk? En hoeveel uur besteed jij per week aan je studie? En in hoeveel tijd wil jij het afronden?

Ik werk in het werkveld, alleen heb momenteel een baan voor een half jaar (ter vervanging van zieken, zwakken en zwangeren) en zal dus straks weer op zoek moeten naar een andere baan waar ik dan ook mijn stage kan gaan doen. Ik hoop mijn stage dus gewoon betaald te kunnen gaan doen zodra ik 100 ECT's heb. Weet je al hoe jij je stage wilt gaan invullen?

Krijg je in 1 keer alle boeken enzo opgestuurd of krijg je dat per semester/blok?
Het lijkt mij wel handig om voor meerdere blokken het vooruit te krijgen zodat je vlot kunt gaan doorwerken.

Leuk om op deze manier contact met een studiegenootje te hebben.
Ik hoop mijn boeken volgende week binnen te krijgen.
Heb best wel veel zin om te beginnen. Hopelijk blijft dat ;)
pi_105548988
Hoi,

Er zijn best wel veel mensen die deze opleiding doen. (Toen ik naar de eerste praktijkdag ging in Leiden zag ik er een stuk of 30). De praktijkdagen voor SPH worden meestal in Leiden of Utrecht gehouden hou daar wel rekening mee vooral als je met de NS moet.

De opleiding bevalt best wel goed.
De opdrachten zijn duidelijk en de mentoren zijn zeer behulpzaam.
De docenten zijn ook goed hoewel het me opvalt dat dit door iedereen anders wordt ervaren.
Er is een forum www.fronter.com/nti waar je met medestudenten kunt praten.
Ook kun je daar aanvullende informatie vinden.
Ik vind het niet de beste manier want inloggen geeft soms problemen,
Het valt mij best wel op dat er vaak klachten zijn over docenten die veel te lang nemen voor het nakijken van opdrachten er zijn wel richtlijnen maar die worden blijkbaar genegeerd. En in het begin is er toch zoveel te doen dat je gewoon door kan met de volgende blok, kan me wel voorstellen dat dit irritant wordt wanneer je stage loopt. Of pas na 2 maanden feedback krijgt.

Zelf heb ik geen 6 maanden vrijstelling omdat ik hiervoor hbo informatica had gedaan.
Wel heb ik vrijstelling gekregen voor de vrijwilligerswerkstage.
Ik werk meestal van maandag tm donderdag van 07:30 tot 16:30 als assistent begeleider bij Amsta. Iedere dag is echt anders de ene dag geef ik workshops, de andere dag neem je een kleine wandeling met de bewoners, soms bezoek je mensen thuis en help je met de dagindeling en andere dagen help je met het organiseren van een uitje.
Ik werk zo'n 12 uurtjes aan mijn studie meestal op vrijdag en in het weekend maar dit hangt echt van de opdracht af en het weer. Sommige opdrachten kun je in 1 uurtje maken andere duren dagen.
De studiepunten die je krijgt vind ik niet goed verdeeld er was 1 opdracht waar ik 5 dagen aan moest werken en die leverde slechts 2 punten op terwijl een andere binnen een paar uurtjes af was en 3 punten op leverde.
De opdrachten vallen allemaal best wel mee. (tot nu toe).
Maar volgens mij is dit voor iedereen anders het zijn meestal persoonlijke vragen en opvattingen.

Ik denk dat ik mijn stage ook gewoon bij Amsta ga doen.
Maar misschien is het mogelijk om vrijstelling te krijgen dat moet ik nog aan mijn mentor vragen.

Je krijgt boeken en readers in je readers staat welke opdrachten je moet maken en wat je moet lezen.
Ik heb in 1x alle boeken van het eerste jaar ontvangen. (dus volgens mij gaat het gewoon per jaar.)
Ik heb de eerste blok al af binnen een klein maandje (moet nog wel naar een paar praktijk dagen maar die worden pas in februari 2012 gegeven).

Als ik deze tempo aan hou ben ik over 1,5 jaar a 2 jaar klaar.
O ja je kunt via de belastingdienst een gedeelte van de kosten voor je opleiding terug vragen.
Hopelijk heb je hier wat aan.

veel succes met je studie en als je vragen hebt stel ze gerust.
Some people will never learn anything because they understand everything too soon
pi_105554363
Dank je voor je reactie, fijn dat je mn vragen wilt beantwoorden.

Als je dit tempo aanhoudt ben je al over 1.5 a 2 jaar klaar??
Bedoel je met de theorie of bedoel je ook met de stage? Als jij per week 12 uur aan de studie bent en het zo snel af kunt hebben, dan kan ik eventueel nog eerder klaar zijn ;) Ik heb een half jaar vrijstelling én ik kan rond de 20 uur per week studeren. Ik heb een schema gemaakt en kan elke week 3 x 5 uur studeren + nog wat losse uurtjes als mijn dochter slaapt. Ik denk dat ik al met al wel aan die 20 uur dus kan komen. De mevrouw van de NTI zei dat ik toch wel 20 a 30 uren aan mn studie moest werken wil ik het in 3 a 4 jaar afronden. Dat komt niet echt overeen met wat jij zegt.

Het lijkt me wel vervelend als docenten er lang over doen om het werk na te kijken. Heb je zelf ook die ervaring? Of hoor je dat alleen van anderen?

Kun je mij vertellen hoe je je vrijstelling voor de vrijwilligerswerkstage hebt geregeld?
Ik heb zelf inmiddels 5 jaar werkervaring in de zorg (op een vaste groep en invalwerk) en heb daarvoor ook al stages gelopen en heb vrijwilligerswerk gedaan in een kindertehuis in het buitenland. Lijkt me niet dat die vrijwilligerswerkstage voor mij echt nodig is ;)

Lijkt me wel vervelend als je lang op de praktijkdagen moet wachten. Ik hoop dat dat mijn studie niet zal gaan vertragen. Ik lees in het studie programma slechts 16 praktijktrainingen, terwijl in de tekst er 24 staan genoemd. Dat zijn er best een hoop dagen!! Zijn die op door de weekse dagen of in het weekend?
pi_105560134
De eerste blok jaar 1 periode 1 had 4 inzendopdrachten.
Deze bestonden uit 10 lessen. Iedere les had verschillende deel opdrachten bv lees H6 tm H9 van boek ... Maak de opdrachten ... tm ....
Deze opdrachten maak soms voor jezelf en soms moet je ze inleveren. (Als je ze moet inleveren op fronter kost dat soms 20 euro bij mij is er nog niks afgeschreven maar sommige studenten zeggen dat daar soms enkele maanden overheen gaan). Hiernaast moest ik nog 2 praktijkdagen lopen.
Voor je de praktijkdag mag lopen moet je een vooropdracht inleveren.
Voor de eerste praktijkopdracht moest je een POP, PAP ,SWOT en een CV inleveren.
Na de praktijkdagen moet je een eindverslag inleveren voor de eerste praktijkdag was dit een reflectieverslag over de praktijkdag.
De vooropdracht en eind voor de 2de praktijk opdracht gingen over Waarnemen Observeren en Interpreteren.
Het kostte me ongeveer een maand om dit alles af te maken en feedback te krijgen.
En ik studeer alleen op vrijdag, zaterdag en zondag dus jij moet het veel sneller kunnen afronden (maar volgens mij krijg jij hiervoor een vrijstelling).
De feedback voor de 2de praktijkdag heb ik nog niet binnen hier wacht ik al ruim 3 weken op maar hoor van mede studenten dat de docent 8 weken mag gebruiken en 4 a 6 weken voor inzendopdrachten.
Fronter zit vol van topics waarin mensen klagen dat het zolang duurt voor mensen feedback krijgen.
Misschien had ik geluk want bij mij is alles binnen 1 a 3 weken na gekeken.
Hoewel ik ook steeds begin te merken dat dit steeds langer duurt.
Ik weet niet waarom de NTI mevrouw zegt dat je gem 30 uur per week moet studeren misschien dat het steeds moeilijker wordt ?? Ik red het prima met 12 uurtjes moet er wel eerlijk bij zeggen dat het tot nu toe simpele opdrachten waren.

De praktijkdagen vinden op verschillende dagen plaats en duren van 10:00 tot 17:00
Bij mij waren we beide keren rond 15:00-16:00 al klaar.
Ik weet niet of je ze op volgorde wilt doen zo ja dan is de eerste mogelijkheid 11 januari 2012 de laatste dag waarop je hiervoor kan inschrijven is 21-12-2011.

Voor de vrijstelling moest een email sturen met wat ik precies had gedaan op mijn werk en de gegevens van het bedrijf waar ik het had gedaan.
Toen heeft het NTI gebeld met mijn leidinggevende een paar vragen gesteld en toen kreeg ik een email waarin staat dat ik vrijstelling kreeg.

Ik weet niet hoeveel praktijkdagen erin totaal zijn maar ik (kan alleen de lessen uit de eerste jaar zien en daar zijn het er 8).

Waarom wil je het eigenlijk zo snel afronden?
Het wordt voor mij steeds lastiger om de boeken erbij te pakken merk ik.
pi_105912747
Oeps, ben te druk geweest met van alles, dus dit topic ff uit het oog verloren. ;)
Ik wil de studie zo snel afronden omdat als ik binnen 3.5 jaar mijn diploma haal, mijn prestatie beurs die ik voor mijn vorige studie heb gekregen wordt omgezet in een gift. Vandaar dus dat er wel enige haast bij zit.

Super dat je mij vertelde over de vrijstelling van het vrijwilligerswerkstage. Inmiddels heb ik ook een verzoek gedaan en deze is gehonoreerd!! Yeah! :)

Ik ben deze week gestart met de studie.
Hoe ver ben jij?
Ik ben gestart met het 3e deel van het 1e jaar (ivm de vrijstelling voor periode 1 en 2) heb de opdrachten (dus ook het lezen + maken van een eigen samenvatting) van de eerste les nu af. Het zal vast wel moeilijker worden, anders kan ik namelijk in een maand klaar zijn met mn eerste deel ;)

Zo nu mijn dochter weer ophalen bij de gastouder, morgen weer verder met de opdrachten voor les 2 ;)
pi_105949311
Jij bent 1 blok en 1 praktijkdag verder dan mij. zit nu in blok 2, praktijkdag 2 uit blok 1 moet nog.
En de eindopdracht van blok 1 is nog steeds niet nagekeken.
fijn om te horen dat je ook vrijstelling hebt voor het vrijwilligerswerkstage.
Zo te horen is blok 3 ook makkelijk.
Door de vakanties denk ik dat het een stukje langer gaat duren met het nakijken van mijn inzendopdrachten.
Alvast veel succes toegewenst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')