Hoi,
Er zijn best wel veel mensen die deze opleiding doen. (Toen ik naar de eerste praktijkdag ging in Leiden zag ik er een stuk of 30). De praktijkdagen voor SPH worden meestal in Leiden of Utrecht gehouden hou daar wel rekening mee vooral als je met de NS moet.
De opleiding bevalt best wel goed.
De opdrachten zijn duidelijk en de mentoren zijn zeer behulpzaam.
De docenten zijn ook goed hoewel het me opvalt dat dit door iedereen anders wordt ervaren.
Er is een forum
www.fronter.com/nti waar je met medestudenten kunt praten.
Ook kun je daar aanvullende informatie vinden.
Ik vind het niet de beste manier want inloggen geeft soms problemen,
Het valt mij best wel op dat er vaak klachten zijn over docenten die veel te lang nemen voor het nakijken van opdrachten er zijn wel richtlijnen maar die worden blijkbaar genegeerd. En in het begin is er toch zoveel te doen dat je gewoon door kan met de volgende blok, kan me wel voorstellen dat dit irritant wordt wanneer je stage loopt. Of pas na 2 maanden feedback krijgt.
Zelf heb ik geen 6 maanden vrijstelling omdat ik hiervoor hbo informatica had gedaan.
Wel heb ik vrijstelling gekregen voor de vrijwilligerswerkstage.
Ik werk meestal van maandag tm donderdag van 07:30 tot 16:30 als assistent begeleider bij Amsta. Iedere dag is echt anders de ene dag geef ik workshops, de andere dag neem je een kleine wandeling met de bewoners, soms bezoek je mensen thuis en help je met de dagindeling en andere dagen help je met het organiseren van een uitje.
Ik werk zo'n 12 uurtjes aan mijn studie meestal op vrijdag en in het weekend maar dit hangt echt van de opdracht af en het weer. Sommige opdrachten kun je in 1 uurtje maken andere duren dagen.
De studiepunten die je krijgt vind ik niet goed verdeeld er was 1 opdracht waar ik 5 dagen aan moest werken en die leverde slechts 2 punten op terwijl een andere binnen een paar uurtjes af was en 3 punten op leverde.
De opdrachten vallen allemaal best wel mee. (tot nu toe).
Maar volgens mij is dit voor iedereen anders het zijn meestal persoonlijke vragen en opvattingen.
Ik denk dat ik mijn stage ook gewoon bij Amsta ga doen.
Maar misschien is het mogelijk om vrijstelling te krijgen dat moet ik nog aan mijn mentor vragen.
Je krijgt boeken en readers in je readers staat welke opdrachten je moet maken en wat je moet lezen.
Ik heb in 1x alle boeken van het eerste jaar ontvangen. (dus volgens mij gaat het gewoon per jaar.)
Ik heb de eerste blok al af binnen een klein maandje (moet nog wel naar een paar praktijk dagen maar die worden pas in februari 2012 gegeven).
Als ik deze tempo aan hou ben ik over 1,5 jaar a 2 jaar klaar.
O ja je kunt via de belastingdienst een gedeelte van de kosten voor je opleiding terug vragen.
Hopelijk heb je hier wat aan.
veel succes met je studie en als je vragen hebt stel ze gerust.
Some people will never learn anything because they understand everything too soon