abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 juli 2002 @ 00:24:40 #51
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_4989913
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 00:17 schreef Profesor het volgende:
Die Spanjaarden liggen gewoon krom van het lachen dat "hun" rots met veel "geweld" is ingenomen en dat er nu 10 marokkaanse agenten liggen te kleumen in een tochtige tent op een stukje rots.. Er zullen hooguit wat vogel balen dat ze daarop niet meer kunnen neuken en zodoende maar die 10 onderscheiten
Ja misschien een idee om het eiland met Jeuk poeder te besproeien met van die tuinbouw sproeivliegtuigjes
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zaterdag 13 juli 2002 @ 00:30:08 #52
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_4990000
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 00:09 schreef lawsuit het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Blair Presient van de VS?

ROFL

Nee. Bush met Blair.

DUH

[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 13-07-2002 00:53]

Krekker is de bom!
  zaterdag 13 juli 2002 @ 00:31:32 #53
17205 Profesor
I have a dream!
pi_4990027
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 00:24 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ja misschien een idee om het eiland met Jeuk poeder te besproeien met van die tuinbouw sproeivliegtuigjes

Zou mij niks verbazen als die jongens van het eiland wegzwemmen en asiel aanvragen in Spanje..

Slechts 1 hoge golf is nodig en God heeft weer een oorlog voorkomen

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  zaterdag 13 juli 2002 @ 01:30:38 #54
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_4990879
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 00:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

ROFL

Nee. Bush met Blair.

DUH

Gaan we serieus worden?
Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
  zaterdag 13 juli 2002 @ 01:52:00 #55
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_4991104
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 01:30 schreef lawsuit het volgende:

[..]

Gaan we serieus worden?

JA DAT GAAN WIJ JAAAAA! WAT OP TEGEN??????????
Krekker is de bom!
  zaterdag 13 juli 2002 @ 02:07:43 #56
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_4991265
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 01:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

JA DAT GAAN WIJ JAAAAA! WAT OP TEGEN??????????

Morgenochtend waarschijnlijk wel, nu niet

Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe dit afloopt aangezien Spanje mijn 2de vaderland is...

Ik gok dat die 12 Marokkanen weer thuis zitten voor dit weekend voorbij is, maar strikt gezien is dit een oorlogsverklaring, nu maar hopen dat beide regeringen verstandig zijn.

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
pi_4991401
spanje gaat never gebieden als ceuta en melilla opgeven..de laatste is gewonnen in oorlog en de eerste geruild met de portugezen..aangezien er nog wel meer west europese landen grondgebieden hebben die gewonnen zijn in oorlog zie ik niet in waarom spanje dat van hun zou moeten opgeven. Als je ziet wat er aan militairen rondloopt in die twee steden lijkt me een invasie niet echt waarschijnlijk
Vraag me af wat die 12 militairen gaan denken als er spaanse fragatten om het eilandje rondjes beginnen te varen. Het is ook niet echt bevordelijk voor de marokkaanse immigranten die in Spanje zitten. De twee landen liggen elkaar nu eenmaal niet zo.
Als je het zwart wit bekijkt kan spanje dit als oorlogsdaad beschouwen . Denk eerlijk gezegd ook niet dat die marrokaanse vlag daar lang zal staan
FROM ALL THE THINGS I HAVE LOST I MISS MY MIND THE MOST
  zaterdag 13 juli 2002 @ 02:23:22 #58
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_4991430
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 02:21 schreef SLASH het volgende:
spanje gaat never gebieden als ceuta en melilla opgeven..de laatste is gewonnen in oorlog en de eerste geruild met de portugezen..aangezien er nog wel meer west europese landen grondgebieden hebben die gewonnen zijn in oorlog zie ik niet in waarom spanje dat van hun zou moeten opgeven. Als je ziet wat er aan militairen rondloopt in die twee steden lijkt me een invasie niet echt waarschijnlijk
Vraag me af wat die 12 militairen gaan denken als er spaanse fragatten om het eilandje rondjes beginnen te varen. Het is ook niet echt bevordelijk voor de marokkaanse immigranten die in Spanje zitten. De twee landen liggen elkaar nu eenmaal niet zo.
Als je het zwart wit bekijkt kan spanje dit als oorlogsdaad beschouwen . Denk eerlijk gezegd ook niet dat die marrokaanse vlag daar lang zal staan
Spanjaarde schoppen kont man!! en die rokmokkies trappen ze zo weg man!! vet!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zaterdag 13 juli 2002 @ 02:52:57 #59
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_4991707
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 21:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En Spanje? Behalve dat het een NAVO lidstaat is?

Toch wel iets meer en als ik mij niet vergis moet je als lid van de europese unie of navo ook een bepaalde millitaire kracht hebben. Zo hebben Belgie en Nederland regelmatig op het randje gestaan dat ze hun plicht niet zouden kunnen vervullen op millitair gebied als bondgenoot.
  zaterdag 13 juli 2002 @ 02:56:54 #60
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_4991740
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 19:23 schreef Profesor het volgende:
*pakt zakje chips en zet CNN aan*

Ter info:

Marokko is bijna door ieder land wel eens bezet...spanje daar in tegen...
aflopen met een sisser...dat zou de pret bederven..

De moren hebben vroeger toch bijna heel spanje bezet. Het scheelden niks. Maarja helemaal dus nooit

of de romeinen misschien ? weet ik niet.

Volgens mij heeft het verleden ook niet veel invloed op zo'n kwestie

edit: en de Carthagen ook nog rond Christus

pi_4992630
Ik vond het overigens wel aardig om te lezen dat Marokko zich drukt maakt over illegale immigratie
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 13 juli 2002 @ 09:53:38 #62
3542 Gia
User under construction
pi_4992784
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 06:19 schreef Argento het volgende:
Ik vond het overigens wel aardig om te lezen dat Marokko zich drukt maakt over illegale immigratie
Ja, en als ze dan gewoon dat eiland in de gaten houden om te zorgen dat er niemand illegaal naar Spanje gaat, dan is er niks aan de hand.

Maar waarom er demonstratief een vlag planten?
Da's toch pure provocatie!

pi_4993981
Lees net dat Spanje het land is dat het meeste ontwikkelingsgeld aan Marokko geeft.

Het zal me dan ook niet verbazen als die geldkraan per direct dichtgeknepen wordt.

Wie heeft wie in dit voorbeeld nou nodig

Slimme aktie, hoewel ik het vooralsnog als een mediastunt zie en het straks met een sisser af zie lopen.

pi_4994792
quote:
bron: www.telegraaf.nl

Bizarre bezetting van Spaans rotseilandje

BARCELONA - Spanje heeft drie fregatten gestuurd naar het piepkleine eilandje Perejil in de Straat van Gibraltar, dat donderdagavond is bezet door een Marokkaanse commando-eenheid. Op de 74 meter hoge top van de slechts 1600 vierkante meter grote rotspartij hesen twaalf Marokkaanse gendarmes twee vlaggen om de Marokkaanse soevereiniteit over de rotsige pukkel te claimen.

De bezetting werd bij toeval ontdekt door een patrouilleboot van de Spaanse Guardia Civil. Acht Spaanse politiemannen gingen aan land en sommeerden de Marokkanen de vlaggen en hun twee tentjes weer in te pakken. De Spanjaarden kregen echter te horen dat ze zich op Marokkaans grondgebied bevonden en kregen het consigne rechtsomkeert te maken. De Marokkaanse gendarmes dreigden zelfs gebruik te maken van hun vuurwapens en de Spanjaarden "per ongeluk" dood te schieten.

Spanje neemt de Marokkaanse actie bijzonder hoog op en heeft drie oorlogsbodems naar het eilandje gestuurd. In de Spaanse lezing maakt het piepkleine eilandje, dat sinds de jaren zestig onbewoond is en 6 mijl ten westen van de Spaanse enclave Ceuta ligt, historisch deel uit van het Spaanse territoir. Het eilandje Perejil (wat peterselie betekent) ligt op slechts 200 meter van de Marokkaanse kust.

Spanje claimt de soevereiniteit op basis van het verdrag van 1912 waarbij destijds met Frankrijk de grenzen van het toenmalige protectoraat werden afgebakend. Spanje wijst de Marokkaanse claims af, evenals het argument van Rabat dat de bezetting voortvloeit uit de Marokkaanse pogingen om "de clandestiene immigratie naar Spanje en het terrorisme in de Straat van Gibraltar het hoofd te bieden".

Ondanks het sturen van fregatten naar de Straat van Gibraltar probeert Spanje in eerste instantie het incident langs diplomatieke weg op te lossen. Maar een protestbrief naar de Marokkaanse ambassade heeft geen enkel effect gesorteerd.

Proviand
Het Marokkaanse commando schijnt voldoende proviand bij zich te hebben om de bezetting lange tijd vol te houden. Een tv-ploeg van de Spaanse zender TVE moest gisteren ijlings het hazenpad kiezen toen ze met hun bootje op Perejil aan land wilden gaan maar door een Marokkaans fregat werden weggejaagd.

In diplomatieke kringen wordt de Marokkaanse actie beschouwd als een uit de hand gelopen reactie op de militaire oefeningen van de Spaanse marine van twee weken geleden bij Alhucemas, een Spaanse landtong bij de Marokkaanse stad Al Hoceima.

Maar ondanks de beperkte omvang van de Marokkaanse actie, die een herhaling in miniatuur lijkt van de onbezonnen invasie door Argentinië van de Falkland-eilanden, is men in Spanje beducht dat de symbolische bezetting van het eilandje Perejil een diepere achtergrond heeft. En met name een voorbode is van een breder offensief van Marokko tegen alle Spaanse gebieden op en voor de Marokkaanse kust zoals de enclaves Ceuta en Melilla en de eilandengroep van de Chafarines. De woordvoerder van het Spaanse kabinet, minister Mariano Rajoy, erkende gisteren dat een Marokkaans patrouilleschip in de buurt van de Chafarines was gesignaleerd. De Spaanse regering heeft daarom het permanente militaire regiment op die archipel meteen versterkt.

Maar het geduld met wat men in Spanje "niet te tolereren Marokkaanse provocaties" noemt, begint langzaam maar zeker op te raken. Het gezaghebbende Madrileense dagblad El Pais opende gisteren op zijn website een enquête met de vraag of Spanje het conflict exclusief met diplomatieke middelen moet oplossen. Tweeënzeventig procent pleitte echter voor een gewapende oplossing om Marokko tot de orde te roepen.

Dit is gewoon komisch....
  zaterdag 13 juli 2002 @ 15:11:52 #65
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_4994826
En dat terwijl Juan Carlos op de bruiloft van de koning van Marokko is....
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_4995711
quote:
De Marokkaanse gendarmes dreigden zelfs gebruik te maken van hun vuurwapens en de Spanjaarden "per ongeluk" dood te schieten
dan zal ik er ook verder niet wakker van liggen als die marokkanen door een 'verdwaalde' houwitser granaat van het eiland af worden geblazen

oeps per ongeluk

maar ik snap niet wat Marokko met deze actie probeert te bereiken, als het echt tot oorlog komt krijgen ze de hele NAVO achter zich aan, en breekt hier de pleuris uit vanwege alle allochtonen van Marokkaanse afkomst die ineens gaan rellen enzo

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_4995805
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 16:22 schreef Ener-G het volgende:

maar ik snap niet wat Marokko met deze actie probeert te bereiken, als het echt tot oorlog komt krijgen ze de hele NAVO achter zich aan, en breekt hier de pleuris uit vanwege alle allochtonen van Marokkaanse afkomst die ineens gaan rellen enzo

Bij de Falklandoorlog was de Navo toch ook niet betrokken?

Volledig vergelijkbaar met deze situatie.

Kijk de ergernis van Marokko over een stukje Spanje vlak voor hun kust is best voor te stellen, maar het is niet meer dan een grote steen for Gods sake!

Hele situatie is wel komisch. Snel een vlag neerzetten en dan denken dat het 'veroverd' is!

Thunder announces that the storm is coming
  † In Memoriam † zaterdag 13 juli 2002 @ 16:52:54 #68
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_4996021
6 mijl uit de kust van een spaanse enclave, op de grens dus van de territoriale wateren.
200 m uit de Marokaanse kust, duidelijk binnen de teritoriale wateren.

Er is een Marokaanse frgat aan wezig en de bezetters schromen niet om te schieten.
De spaanse ovremacht mag dan wel duidelijk zijn, maar er hoeft juist daardoor ook maar iets mis te gaan en ze gaan af als een gieter.
De Marokanen hebben de hoogte, het zijn de SPanjaarden die er moeten landen, altijd een gevaarlijk moment.
Ze kunnen het zich niet veroorloven soldaten te verliezen zonder dat de Marokanen opgepakt zijn.

Waar de Marokanen op aan sturen is daarom een arbitrage.

The future is after you
  zaterdag 13 juli 2002 @ 17:12:46 #69
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4996285
Hehe .
Nou wat hebben die Marokkanen een groot leger.

Spanje is gelijk met 3 keer zoveel aanwezig .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_4996316
Lekker dan, zit ik dalijk net op gran canaria als ze met raketten beginnen te gooien..
  zaterdag 13 juli 2002 @ 17:25:00 #71
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4996476
Het lijkt me eigenlijk typisch iets voor de "rijdende rechter"
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_4996824
Volgens ingewijden roept de aktiegroep ' Keer het Tij ', voorheen ' Nederland bekent kleur ', marokkanen in nederland op geen spaanse produkten te kopen.
Een massademonstratie in Amsterdam is in voorbereiding.
Imam Hasselhoef roept iedereen op zijn kalmte te bewaren..
pi_4998300
quote:
6 mijl uit de kust van een spaanse enclave, op de grens dus van de territoriale wateren.
200 m uit de Marokaanse kust, duidelijk binnen de teritoriale wateren.
Nonsens, als het eiland Spaans territoir is dan ligt het per definitie niet in de territoriale wateren van Marokko. De afstand tot ander Spaans grondgebied is irrelevant, net zo goed als de afstand tot ander Marokkaans grondgebied.
quote:
Er is een Marokaanse frgat aan wezig en de bezetters schromen niet om te schieten.
De spaanse ovremacht mag dan wel duidelijk zijn, maar er hoeft juist daardoor ook maar iets mis te gaan en ze gaan af als een gieter.
De Marokanen hebben de hoogte, het zijn de SPanjaarden die er moeten landen, altijd een gevaarlijk moment.
Ze kunnen het zich niet veroorloven soldaten te verliezen zonder dat de Marokanen opgepakt zijn.
De Spanjaarden kunnen de illegaal op het eiland verblijvende Marokkanen gewoon vanaf de zee tot overgave dwingen. Een salvo van een fregat heeft wat meer zeggingskracht dan van een proppenschieter. Indien de Spaanse marine hiertoe overgaat is er bovendien sprake van een binnenlandse actie, Marokko heeft geen poot om op te staan.
quote:
Waar de Marokanen op aan sturen is daarom een arbitrage.
De Spanjaarden hoeven helemaal geen arbitrage te accepteren. Eventueel geweldsgebruik is geen oorlogsdaad, en dus staat Spanje volledig in zijn recht. Mocht de Marokkaanse marine zich te buiten gaan aan beschietingen daarentegen, dan is er sprake van een verdedigingsoorlog aan Spaanse kant.
pi_5000501
mwa 't is ook altijd hetzelfde met die marokkanen.
Altijd ruzie zoeken..

[Dit bericht is gewijzigd door logisnack op 13-07-2002 23:19]

pi_5000974
Het lijkt nu toch echt mis te gaan
quote:
bron: nos teletekst
MADRID
Spanje heeft zijn troepen in en
rond de Straat van Gibraltar versterkt
wegens de Marokkaanse bezetting van het
onbewoonde eilandje Perejil.Een aantal
schepen,waaronder onderzeeers,is naar
het gebied gedirigeerd.Ook vliegtuigen
en helikopters zijn gemobiliseerd.
Marokko weigert de groep militairen die
donderdag hun landsvlag op het eilandje
plantten,terug te trekken.Rabat zegt
dat het geen Spaans gebied betreft.
Marokko wil vanaf het eiland illegalen
opsporen die naar Spanje willen reizen.
EC-voorzitter Prodi heeft telefonisch
zijn zorgen over de gespannen situatie
geuit tegenover de Marokkaanse premier.
Helikopters en duikboten
Voor dat kleine kut eilandje
Als de NAVO slim is gooien ze effe stieken een zware bom op dat eiland zodat het compleet weg gevaagd is.
Dan zijn we ook weer van het gezeik af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')