abonnement Unibet Coolblue
pi_107532844
op het dak van hun grote hok ligt nog een laagje sneeuw die twee gele vlamen slapen daar al sinds de sneeuw er ligt. Of ze willen genieten van dat beetje sneeuw ofzo. Rare beesten

[ Bericht 0% gewijzigd door Partingglass op 02-02-2012 21:20:18 ]
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107534443
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:55 schreef Partingglass het volgende:
mijn clubje buiten:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En de twee eikeltjes binnen hebben de doos met hooi voorraad van hun hok gekregen toen ik werken was. Hahaha.

[ afbeelding ]
Ja hoi S. Jouw konijnen zijn in het echt dus veel leuker :*
pi_107534663
Dat zijn ze zeker. haha. Je moet ze ook eens komen begroeten in hun nieuwe woning. Ze hebben je gemist
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107534710
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:34 schreef Partingglass het volgende:
Dat zijn ze zeker. haha. Je moet ze ook eens komen begroeten in hun nieuwe woning. Ze hebben je gemist
Ik kom snel weer eens bij je langs :Y
pi_107534720
sjiek
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 3 februari 2012 @ 00:11:43 #206
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107542877
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:53 schreef livelink het volgende:
Zijn die buitenfoto's van vandaag? Ik heb het hok de afgelopen dagen dichtgehouden, maar misschien ben ik dan toch wat te beschermend.

Staal, hoe is het bij jou gegaan? Voel je je inmiddels wat zekerder mbt de kou?
Neuh, ben er niks gerust op. Maar de berichten zijn hier wel heel hoopvol.
Ik doe wat ik kan. Het hok en toestand zijn te groot om in huis te slepen dus tja. Waar ze nu in leven is gelijke temp aan in de schuur. Het is wel afzien voor ze maar ze zijn levendig. Ik heb wel alles dichtgemaakt, niks ren. Ze zitten feitelijk de hele dag in het donker. De albino zal dat niet zo erg vinden. Volgend jaar zal het weer anders zijn m.b.t voorbereiding maar deze kou kwam aardig onverwacht dus ik hou nu toch even mijn manier vol nu.

En ja, fleecevesten, kussens alles is uit de kast gerukt. Ik vind het maar niks die diertjes buiten in de vrieskou. Vermenselijk het misschien ook veel te veel. Zelf heb ik een flinke langharige vacht op mijn hoofd en daar voelt het nooit koud. Tja.

Het gaat in ieder geval echt goed met ze. Hoop bij jou ook.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_107543006
zolang ze levendig zijn doe je het goed met al je zorgen staal. Ze mogen blij met je zijn!
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 3 februari 2012 @ 00:16:48 #208
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107543018
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Spitje heeft een ontstoken oog gehad, maar dat gaat al een stuk beter. Helaas is zijn vachtmijt nog niet helemaal weg en moet hij inmiddels injecties krijgen daarvoor... Maar meneer is inmiddels gecastreerd, bijna genezen en dus ook bijna plaatsbaar *O* En dat is inderdaad de franse hangoor die een hele lange tijd lekker bij mij op schoot heeft gezeten.
Ah, ik dacht dat ze haar oogje kwijt was. Wat een lieverd is ze. En wat een zorg.

Weet niet of jij dat wat vindt i.v.m. privacy maar ik ben benieuwd naar jouw verhalen uit de opvang.
Zou het in ieder geval onwijs tof vinden als Spitje aan een goed huis komt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_107543133
Misschien ligt er bij jou in de buurt ook een opvang waar je misschien eens mee kunt kijken/helpen. Ik kan het echt aanraden je leert er heel veel en je ziet veel konijnen. Dat is ook meteen het nadeel je wilt ze allemaal mee naar huis nemen. hahaha.

Zo nog maar eens de kou in de waterbak van de groep en de flesjes van logeetjes vervangen
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 3 februari 2012 @ 00:25:21 #210
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107543250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:55 schreef Partingglass het volgende:
mijn clubje buiten:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En de twee eikeltjes binnen hebben de doos met hooi voorraad van hun hok gekregen toen ik werken was. Hahaha.

[ afbeelding ]
Wat een toffe foto's, PG.
Jij hebt ook echt alles voor die nijnen over ook he. Het komt allemaal heel gedoseerd binnen, maar je tuin is er compleet op ingericht vol hokken, intussen je keuken en je badkamer verwarm je niet vanwege het koppelen van andermans konijnen.

Verdorie. Je bent een soort superman voor konijnen. En heel bescheiden. Je moet wel even lurken hier in deze reeks om dit te weten.
Geweldig van je wat je allemaal sjouwt voor die dieren. Hou wel tijdig de rem erop zodat je jezelf niet verliest. Het gaat mij uiteraard niet aan, maar verlies je eigen leven niet uit het oog.

Ik bedoel het goed. Jij bent er ook nog.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_107543426
Ik weet het Staal. Dank je. Je ziet zelfs nog maar klein stukje van mijn konijnengekte. Voor mijn eigen konijnen ga ik idd erg ver. En als vrienden of bekenden problemen met de konijnen hebben probeer ik ook zoveel mogelijk te helpen.

Ben pas net lid op FOK! dat soort info komt hier vast wel binnen druppelen. De konijnen hebben me juist door een moeilijke periode geholpen de laatste tijd dus een beetje dankbaarheid hebben ze wel verdiend.

En superman nee hoor zeker niet.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 3 februari 2012 @ 00:32:32 #212
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107543435
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:20 schreef Partingglass het volgende:
Misschien ligt er bij jou in de buurt ook een opvang waar je misschien eens mee kunt kijken/helpen. Ik kan het echt aanraden je leert er heel veel en je ziet veel konijnen. Dat is ook meteen het nadeel je wilt ze allemaal mee naar huis nemen. hahaha.

Zo nog maar eens de kou in de waterbak van de groep en de flesjes van logeetjes vervangen
Ik heb daar serieus naar gekeken omdat ik Nijn solitair had en tja, las hier wel e.e.a. natuurlijk.
Ooit zou er een manneke bijkomen maar ja, dan reageer je op advertenties en krijg je nooit antwoord etc. Het gebeurde niet. Nu twee meidekes samen en het lukt. Verwacht nog wel wat problemen in het voorjaar hoor. Het blijven dames natuurlijk.

Maar mag ik vragen hoe jij het ziet? Want ik snap wel dat jij heel begaan bent met konijnen. Wrs.werk je ook in een konijnenopvang. Je hebt eigenlijk een heel groot deel van je leven ingericht op je konijnen. Ik vind het echt bewonderenswaardig, dat meen ik oprecht.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_107543728
ik doe idd vrijwilligerswerk in een (kleine) opvang, heb voor de hobby iets als een "advies bureautje" voor koppelen en gedrag van konijnen en sta voor de SKB soms op beurzen etc voor voorlichting te geven en dan wat andere dingetjes. Even mezelf in een notendopje. Ik heb de neiging door te slaan in dingen die ik leuk vind konijnen is daar een ding van. Soms een zegen en soms een vloek.

Twee dames samen hoe ik daarover denk. Allereerst het kan goed gaan en ik ken ook genoeg gevallen waar het gewoon goed gaat. Het kan echter fout gaan. Meestal zoals je aangeeft in het voorjaar. Ik begreep dat de witte nog jonger is? Die zal nog in haar pubertijd komen waarschijnlijk. Dat zal dan net als het voorjaar een moment zijn waar je wat meer op moet letten.
Mocht je zien dat er spanning ontstaat tussen de twee dames zou ik zelf tijdig ingrijpen. Als ze eenmaal echt een paar keer flink gevochten hebben blijft die vete bestaan. Mocht het niet gaan zou je kunnen overwegen om er een ex-ram bij te zetten om weer rust te brengen.

Een andere mogelijkheid is om beide dames te laten neutraliseren, je leest dat op konijnen fora etc vaak of in literatuur. maar dat is een heftige ingreep op een konijn en ik zou dit zelfs denk ik niet snel maken.

Ik zou het gewoon zo verder proberen een paar tips die ik je mee zou willen geven met twee dames is als je de ruimte hebt de ren of het hok zo in te richten dat ze lkaar uit het zicht kunnen zitten als daar behoefte aan is. Liefst een hok waar ze zich niet in vast kunnen lopen als er gejaagd word (evt twee uitgangen) en een twee hok(je) dat stel dat er een keer mot is niet een konijn niet in een hok kan slapen. Dat zijn opzich redelijk algemene dingen.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 3 februari 2012 @ 00:44:37 #214
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107543749
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:32 schreef Partingglass het volgende:
Ik weet het Staal. Dank je. Je ziet zelfs nog maar klein stukje van mijn konijnengekte. Voor mijn eigen konijnen ga ik idd erg ver. En als vrienden of bekenden problemen met de konijnen hebben probeer ik ook zoveel mogelijk te helpen.

Ben pas net lid op FOK! dat soort info komt hier vast wel binnen druppelen. De konijnen hebben me juist door een moeilijke periode geholpen de laatste tijd dus een beetje dankbaarheid hebben ze wel verdiend.

En superman nee hoor zeker niet.
Mijn advies? Zo is het goed. Niet meer. Het is goed wat je doet en je bent een onwijze lieverd.

Als ik overkom als een bemoeial, scheld me dan gewoonweg maar uit.
Zet er voor jezelf op tijd een rem op. Wat je nu doet voor al je konijnen is grandioos. Ik lees wat je doet en dat is allemaal heel gedoseerd maar het slokt je huis op. Hou het voor jezelf in de hand. Dat wil ik je echt op het hart drukken. Durf nee te zeggen en verstop je eigen persoon niet achter het zorgen voor de nijnen. Jij bent er zelf ook nog namelijk en dat is waarschijnlijk nog het grootste wat je moet overwinnen. Jij bent er. Vergeet jouw eigen ik niet. Niet je problemen maskeren.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 00:53:08 #215
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107543953
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:43 schreef Partingglass het volgende:
ik doe idd vrijwilligerswerk in een (kleine) opvang, heb voor de hobby iets als een "advies bureautje" voor koppelen en gedrag van konijnen en sta voor de SKB soms op beurzen etc voor voorlichting te geven en dan wat andere dingetjes. Even mezelf in een notendopje. Ik heb de neiging door te slaan in dingen die ik leuk vind konijnen is daar een ding van. Soms een zegen en soms een vloek.

Twee dames samen hoe ik daarover denk. Allereerst het kan goed gaan en ik ken ook genoeg gevallen waar het gewoon goed gaat. Het kan echter fout gaan. Meestal zoals je aangeeft in het voorjaar. Ik begreep dat de witte nog jonger is? Die zal nog in haar pubertijd komen waarschijnlijk. Dat zal dan net als het voorjaar een moment zijn waar je wat meer op moet letten.
Mocht je zien dat er spanning ontstaat tussen de twee dames zou ik zelf tijdig ingrijpen. Als ze eenmaal echt een paar keer flink gevochten hebben blijft die vete bestaan. Mocht het niet gaan zou je kunnen overwegen om er een ex-ram bij te zetten om weer rust te brengen.

Een andere mogelijkheid is om beide dames te laten neutraliseren, je leest dat op konijnen fora etc vaak of in literatuur. maar dat is een heftige ingreep op een konijn en ik zou dit zelfs denk ik niet snel maken.

Ik zou het gewoon zo verder proberen een paar tips die ik je mee zou willen geven met twee dames is als je de ruimte hebt de ren of het hok zo in te richten dat ze lkaar uit het zicht kunnen zitten als daar behoefte aan is. Liefst een hok waar ze zich niet in vast kunnen lopen als er gejaagd word (evt twee uitgangen) en een twee hok(je) dat stel dat er een keer mot is niet een konijn niet in een hok kan slapen. Dat zijn opzich redelijk algemene dingen.
Ik moet gewoon eens een foto plaatsen van hun hok. Nijn heb ik sinds de zomer van de Boerenbond en de grote witte sinds een week of twee alleen heeft zij anderhalf jaar in een glazen bakje gezeten.

Heb een hok met een aanbouw buitenren. Dat koppelen tussen de dames is onwijs goed gelukt omdat ze de ruimte hadden elkaar het uit de weg te kunnen gaan.
Met de kou heb ik de toegang tot de ren afgedicht. Het zijn dikke vriendinnen nu. Lekker knuffen maar ik verwacht wel wat strijd in het warmere voorjaar en hormoontjes maar het is groot genoeg om elkaar uit de weg te kunnen gaan. Dat zie ik vol vertrouwen toe.

Zo nog wel even de fles water vervangen. Drommels koud buiten.
En dan snurkenstein. Als ik je niet meer lees, lekker slapen en als ik wat verkeerds heb gezegd, zeg het. Spreek het uit. Ik bedoel het alleen maar goed namelijk. Ik vind het namelijk nogal wat hetgeen je doet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_107543983
Weet je wat het is. Je kunt niet meer dan iemand een advies geven wat jij zou doen. Je leest te vaak van die mensen die hoewel goed bedoeld met verwijten gaan gooien en dat soort zwik. Je hebt een situatie en een situatie zoals hij idealiter kan worden. Daar kun je naar toe werken binnen de mogelijkheden. Dat is bijvoorbeeld met mijn adviesbureautje mijn streven per situatie gaan zoeken naar wat kan.

Het Nee zeggen is iets wat ik pas, pas geleerd heb en wat tot nu toe heel erg goed bevalt. Leren nee zeggen en eigen voorwaarden stellen. Heftige keuze geweest maar die o zo goed geweest. De konijnen zijn hoewel heel aanwezig in mijn leven nog steeds wel gedoseerd en niet alles bepalend. Ik ben er nog lang niet maar al een heel stuk verder in de goede richting dan zeg 2 maanden terug. Ik kom van ver en ben van plan ook nog een heel stuk verder te gaan haha.

als ik iemand vervelend vind of een bemoeial dan meld ik me wel.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 3 februari 2012 @ 01:01:42 #217
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107544118
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:32 schreef Partingglass het volgende:
Ik weet het Staal. Dank je. Je ziet zelfs nog maar klein stukje van mijn konijnengekte. Voor mijn eigen konijnen ga ik idd erg ver. En als vrienden of bekenden problemen met de konijnen hebben probeer ik ook zoveel mogelijk te helpen.

Ben pas net lid op FOK! dat soort info komt hier vast wel binnen druppelen. De konijnen hebben me juist door een moeilijke periode geholpen de laatste tijd dus een beetje dankbaarheid hebben ze wel verdiend.

En superman nee hoor zeker niet.
Deze zin. Hier zit een verhaal achter.
Als je het wilt mag het altijd vertellen, ook via PM.
Vul dat zelf maar in. Ik wil je enkel waarschuwen, dat wat je ook doet en hoe goed ook, vergeet nooit jezelf. Verstop je niet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_107545763
Goedemorgen iedereen,

Die gekken van mij hebben weer de halve nacht buiten geslapen ik snap hun niet het was zo belachelijk koud van nacht.

@staal: Daar zit idd een verhaal achter.

Mezelf vergeten en verstoppen heb ik tel ang gedaan daar ben ik nu dus mee gestopt. Het is weer even zoeken naar mezelf en zo en er een weg in vinden.

Maar voelt nu al te gek.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 3 februari 2012 @ 07:30:51 #219
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107545771
De puberteit was bij ons nog wel even een issue met mijn twee dames. Het ging er echt serieus naar aan toe. Toen hebben we onze plannen voor een nog groter hok met uitgang naar een grote ren echt even prioriteit moeten geven. Daarna was het ook meteen over met het vechten en werden ze ook veel rustiger en liever naar ons toe. Vooral de uitgang naar de tuin was perfect.

Daarvoor hadden ze wel een hok met twee verdiepingen, maar ze zaten elkaar toch nog te veel in de weg blijkbaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_107545799
ruimte is vaak het sleutelwoord bij dat soort dingen idd. in de gaten blijven houden in het voorjaar en met de pubertijd. Het gaat ook gewoon vaak goed.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107545827
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:16 schreef Staal het volgende:

[..]

Ah, ik dacht dat ze haar oogje kwijt was. Wat een lieverd is ze. En wat een zorg.

Weet niet of jij dat wat vindt i.v.m. privacy maar ik ben benieuwd naar jouw verhalen uit de opvang.
Zou het in ieder geval onwijs tof vinden als Spitje aan een goed huis komt.
Spitje zal ook zeker wel aan een goed huis komen, en ben ook zeker benieuwd wie voor zijn charmes gaat vallen. Zou hem zelf graag mee willen nemen maar geen plek voor.
Ik kan bij vlagen wel wat verhalen uit de opvang posten, maar ik ben er slechts een dag in het weekend (en zoals nu, dit weekend dus niet); waardoor je veel dieren vaak maar een paar keer ziet. Maar mocht er een update zijn over Spit zal ik het zeker posten.

En Partingglas, :* ;). Omdat je te ver weg woont om je even te komen knuffelen.
  Moderator vrijdag 3 februari 2012 @ 07:54:53 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_107545944
Ooh, wat een verhalen over alle koude nijnen in NL! Ik ben weer helemaal bijgelezen, en merk dat ik precies op het goede moment op vakantie ben.

Welkom Partingglas! Wat een leuk stel nijnen heb je, en wat een prachtige kleur heeft die rood-bruine O+

En Staal, wat fijn dat het allemaal goed gaat met de koppeling!! Zo fijn om te lezen!! Leuk he, twee konijnen samen O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107546048
@guppyfriend, dank je!

@D-E dat is idd jammer. Maar goed dan koester je de momenten meer, ofzoiets. :)
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107561944
@staal: De kunst van het loslaten van je ex #184

Hier nagenoeg geen sneeuw slechts enkele mm. Kijk niet naar het kapsel/vacht van de franse hangoor mevrouw. Die vacht is altijd een ramp maar nu is het wel heel erg erg.







So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:40:57 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107561994
Hier veel sneeuw en vanochtend heb ik de ren toch maar open gezet en net ging mijn dapperste konijn eindelijk in de sneeuw rennen. Leuk gezicht, want hij moest zich er echt doorheen ploegen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')