Asus, HP, Samsung worden vaak goed bevonden, Acer wat minder.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:53 schreef wheresmytaco het volgende:
dat is een fijne overzichtelijke site!
Maar zoals je ziet liggen alle prijzen dicht bij elkaar, en ik hoop niet dat als ik er een van 425 koop en dat 1 van 426,30 opeens 2x zo goed is.
Daarom:
- Welk merk is over het algemeen goed?
Het kan zijn dat een 2GB-laptop sneller is dan een 4GB-laptop (snellere processor, snellere videokaart, snellere harde schijf). Maar 4GB werkt over het algemeen wel lekkerder met Windows 7.quote:- Ik zie 2gb en 4gb werkgeheugen voor dezelfde prijzen. Is een 4gb dan niet altijd beter?
Ik niet...quote:iemand een soortgelijke laptop en er erg over te spreken?
Niet doen omdat Acer. Vraag een willekeurig persoon wat hij/zij van Acer vindt en je zult negatieve opmerkingen krijgen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:12 schreef wheresmytaco het volgende:
Acer Aspire 7551-P323G32MN kan ik nu kopen.
wat zeggen jullie?
Gewoon niet doen. Ik ben het niet vaak met Dimens eens, maar koop geen bagger van Acer.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:00 schreef wheresmytaco het volgende:
zal toch wel meevallen? Best hoge scores als ik zo kijk namelijk!
MSI is over het algemeen wel goed,ik heb er alleen slechte ervaringen mee gehad en ze zeggen dat HP notebooks voor de consumenten slecht zijn en alleen de zakelijke lijn goed is.quote:
Acer krijgt altijd een hoge score voor de prijs. Je betaalt weinig voor veel wat je krijgt, maar wat je krijgt is dan ook meteen troep. Ik heb het laatst een kans gegeven, had ik niet moeten doen aangezien het scherm van die Acer na 3 maanden al kapot aan het gaan is.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:00 schreef wheresmytaco het volgende:
zal toch wel meevallen? Best hoge scores als ik zo kijk namelijk!
Toshiba is niet meer wat het is geweest, jammer want het was zulk goed spul.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:10 schreef Quisho het volgende:
Nee ik raad Acer ook af. 400 Euro is ook niet echt een heel hoog budget voor een laptop.
[..]
MSI is over het algemeen wel goed,ik heb er alleen slechte ervaringen mee gehad en ze zeggen dat HP notebooks voor de consumenten slecht zijn en alleen de zakelijke lijn goed is.
Toshiba is sowieso wel goed, in een onderzoek het 2e betrouwbaarste merk na Asus
http://tweakers.net/price(...)ellite-c660-22v.html
Zit ook een i3 in, beter dan een dual core dus. Ik denk dat deze wel een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Oh okee. Ja ik koop ook uitsluitend Asus laptops, maar die zijn altijd wel wat duurder. Die Asus laptop zag ik niet staan had alleen even heel snel die pricewatch doorgenomen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:21 schreef Dimens het volgende:
[..]
Acer krijgt altijd een hoge score voor de prijs. Je betaalt weinig voor veel wat je krijgt, maar wat je krijgt is dan ook meteen troep. Ik heb het laatst een kans gegeven, had ik niet moeten doen aangezien het scherm van die Acer na 3 maanden al kapot aan het gaan is.
[..]
Toshiba is niet meer wat het is geweest, jammer want het was zulk goed spul.
Ik zou voor een mooie Asus gaan, zoiets als de Asus X54H-SX121V of een paar tientjes bijleggen voor een laptop met een mooie i3 processor erin en dan heb je een videokaart erbij zitten voor spelletjes. Zoiets als de Asus X54HY-SX061V, gewoon een stuk beter dan die ander.
Iets duurder inderdaad, maar dan heb je wel goed en betrouwbaar spul. Die 3 tientjes wat je meer betaald voor een Asus haal je er echt wel uit.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:32 schreef Quisho het volgende:
[..]
Oh okee. Ja ik koop ook uitsluitend Asus laptops, maar die zijn altijd wel wat duurder. Die Asus laptop zag ik niet staan had alleen even heel snel die pricewatch doorgenomen.
bijgevoegd:quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:23 schreef wheresmytaco het volgende:
Oke, ik heb 3 uur zitten surfen en heb nu 3 laptops waaruit ik moet kiezen.
Het is 17.3 inch geworden.
-Asus K73E-TY252V
17,3" laptop met 320GB HDD en 3GB mem.
http://tweakers.net/price(...)ty252v.html#tab:info
- HP Pavilion g7-1205sd 500GB 4gb werk
http://tweakers.net/pricewatch/294157/hp-pavilion-g7-1205sd-(qh968ea).html#tab:info
- Toshiba Satellite C670D-11G 320GB 4gb werk
http://tweakers.net/price(...)0d-11g.html#tab:info
wat zeggen jullie?
Asus geeft 2 jaar pick up and return, al zul je daar waarschijnlijk geen gebruik van gaan maken.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:36 schreef wheresmytaco het volgende:
[..]
bijgevoegd:
de HP 1 jaar garantie, en de toshiba 2jaar! Als student sleep je het overal heen natuurlijk.
de ASUS daarentegen heeft weer snelheid 2.1 GHZ en de toshiba maar 1.3 en de HP 1.8.
Maargoed de asus bijv, kan de garantie even niet zien op die site, maar heeft goede specs en het is het beste merk dus het zal niet snel uit elkaar vallen toch? Als student die het 98% vd tijd gwn op het bureau of in bed zal gebruiken is de ASUS een goede koop toch? want neig daar toch naar..
En verder, ik vind vind het verschil tussen 15.6 en 17.3 toch best veel. Zal het voornamelijk gebruiken om bijv series te kijken in bed etc en dan is zon 17.3 toch iets fijner. Verder moet de laptop er tegen kunnen om een paar keer per maand meegenomen te kunnen worden naar de uni en that's it. Wat zeggen jullie?
Wat?quote:Moederbord: Videochip Intel HD Graphics
Dan zou je voor die laptop kunnen gaan ja, maar installeer dan Chrome met een html5 plug-in, dan zul je 720p zonder moeite af kunnen spelen en misschien zelfs 1080p.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:04 schreef wheresmytaco het volgende:
nja full HD heb je toch bijna nergens en heb je niet altijd nodig.
als 720p gewoon doet is het prima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |