Ik studeer Toegepaste Psychologie en daar kan je wel degelijk iets mee . Functies in de GGZ, hulpverlening,ziekenhuizen enz. enz.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:59 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Of het een moeilijker is dan het andere zal aan jezelf liggen. Rechten is misschien wel wat theoretischer dan toegepaste psychologie, hoewel dat verschil op het WO denk ik dan wel weer minimaal is. Wel is het zo dat je met HBO psychologie niet heel veel kunt, iig veel minder dan HBO rechten.
Als je alleen gaat voor je propedeuse dan zou ik persoonlijk voor een makkelijkere hbo-opleiding kiezen zoals MWD ofzo..quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:17 schreef xNewbie het volgende:
Nee, ik zeg toch dat ik bij een van deze 2 m'n propedeuse wil halen zodat ik daarna naar het WO kan.
De mensen die ik gesproken heb die toegepaste psychologie volgen/geven vertelden mij dat het werkveld van een "toegepast psycholoog" een stuk minder uitgebreid is dan een afgestudeerd psycholoog op WO niveau. Zij gaven toe dat je (bijna) nooit zelfstandig beslissingen mag maken en dat het werkveld vooral bestaat uit hulpverlening en het assisteren van psychologen... Met (alleen) HBO rechten wordt je uiteraard ook geen advocaat of rechter maar is het beroepenveld wel "interessanter" met oog op het feit dat je daar wel zelfstandig advies mag uitbrengen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:11 schreef TripleS het volgende:
[..]
Ik studeer Toegepaste Psychologie en daar kan je wel degelijk iets mee . Functies in de GGZ, hulpverlening,ziekenhuizen enz. enz.
In het bedrijfsleven kun je voornamelijk aan de slag op de afdeling HRM.
Ik moet wel zeggen dat ik voor deze opleiding een mbo opleiding heb gedaan en ik heb al behoorlijk wat werkervaring dus dat geeft mij wel een streepje voor op de rest mbt baankansen e.d.
Mijn studie is qua moeilijkheid best goed te doen, de praktijkopdrachten vind ik makkelijk , daarnaast moet je heel veel lezen en verslagen schrijven.
2/5 literatuurstudie + tentamens
2/5 opdrachten waarbij je verslagen dient te schrijven.
1/5 praktijkopdrachten
Zo ziet mijn opleiding er ongeveer uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:23 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
De mensen die ik gesproken heb die toegepaste psychologie volgen/geven vertelden mij dat het werkveld van een "toegepast psycholoog" een stuk minder uitgebreid is dan een afgestudeerd psycholoog op WO niveau. Zij gaven toe dat je (bijna) nooit zelfstandig beslissingen mag maken en dat het werkveld vooral bestaat uit hulpverlening en het assisteren van psychologen... Met (alleen) HBO rechten wordt je uiteraard ook geen advocaat of rechter maar is het beroepenveld wel "interessanter" met oog op het feit dat je daar wel zelfstandig advies mag uitbrengen.Ik ontken ook zeker niet dat toegepast psychologen een minder uitgebreid werkveld hebben , de hulpverlening is een brede sector en ik zie mezelf daar wel werken .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een vriend van mij heeft Rechten zowel hbo als wo gestudeerd en die werkt nu flink onder zijn niveau, ik denk dat naast opleiding men ook zwaar tilt aan ervaring e.d.Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
Het lijkt me sowieso handig/slim om een propedeuse te halen op een gebied waarop je ook een WO opleiding wil doen. Bovendien: als je je P niet haalt, weet je ook dat het WO waarschijnlijk te hoog gegrepen is.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:37 schreef xNewbie het volgende:
ja, maar Rechten en Psychologie op WO niveau lijkt me wel weer interessanter,
zou het daarom niet beter zijn om daar al een propedeuse van te hebben ipv de simpelste hbo die er is
Zal je even hulp verlenen: je baantje bestaat bij de gratie van een zorgindustrie. Net als HRM bestaat omdat er allerhande zinloze verplichtingen voor werkgevers bestaan.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:11 schreef TripleS het volgende:
[..]
Ik studeer Toegepaste Psychologie en daar kan je wel degelijk iets mee . Functies in de GGZ, hulpverlening,ziekenhuizen enz. enz.
In het bedrijfsleven kun je voornamelijk aan de slag op de afdeling HRM.
Ben jij vanochtend met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zal je even hulp verlenen: je baantje bestaat bij de gratie van een zorgindustrie. Net als HRM bestaat omdat er allerhande zinloze verplichtingen voor werkgevers bestaan.
En nog een tip: begin niet al je zinnen met "ik".
Geen dank.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:23 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
De mensen die ik gesproken heb die toegepaste psychologie volgen/geven vertelden mij dat het werkveld van een "toegepast psycholoog" een stuk minder uitgebreid is dan een afgestudeerd psycholoog op WO niveau. Zij gaven toe dat je (bijna) nooit zelfstandig beslissingen mag maken en dat het werkveld vooral bestaat uit hulpverlening en het assisteren van psychologen... Met (alleen) HBO rechten wordt je uiteraard ook geen advocaat of rechter maar is het beroepenveld wel "interessanter" met oog op het feit dat je daar wel zelfstandig advies mag uitbrengen.Hebben ze op zich gelijk in, het werkveld is niet enorm breed en het is inderdaad veel ondersteuning. Maar het is zeker niet zo dat wij geen zelfstandige beslissingen mogen maken of adviezen mogen geven. Als Psychodiagnostisch werker zul je toch zeker wel zelf je testbatterij samen moeten stellen, een conclusie eruit kunnen trekken en een advies kunnen geven op basis van de uitkomsten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard mogen wij geen therapieën of behandelingen geven, maar dat mag een WO master psycholoog ook niet. Dat mogen alleen gz-psychologen of psychotherapeuten.
Oh en voor ts trouwens: Allebei is veel stampwerk en theorieën leren wordt. Let wel op dat voor veel mensen diagnostiek een enorm struikelblok is bij WO psychologie: dit moet je wel liggen. Ik zou zeker eens meeloopdagen gaan inplannen om het zelf eens mee te maken. Meestal kan je met een HBO rechten propedeuse ook nog psychologie gaan doen, maar dat lijkt mij erg onverstandig, omdat je dan toch een stuk theorie en niveau mist waarmee je een voorsprong kan hebben.
Dit ligt er maar net aan, als je een laks project-groepje hebt en hierdoor je punten niet haalt, of een docent die je naait.. tja dan heb je misschien 59 ipv 60 punten..quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:48 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso handig/slim om een propedeuse te halen op een gebied waarop je ook een WO opleiding wil doen. Bovendien: als je je P niet haalt, weet je ook dat het WO waarschijnlijk te hoog gegrepen is.
Docenten naaien je over het algemeen niet zo snel.quote:Op zondag 11 december 2011 16:07 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Dit ligt er maar net aan, als je een laks project-groepje hebt en hierdoor je punten niet haalt, of een docent die je naait.. tja dan heb je misschien 59 ipv 60 punten..
Hm heb je deels gelijk in maar je kan niet verwachten dat iemand een project wat bedoeld is voor 4 man in ze 1tje gaat oplossen.quote:Op zondag 11 december 2011 16:16 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Docenten naaien je over het algemeen niet zo snel.
Als het groepje het niet doet, doe jij het toch? Kan prima met wat extra inzet.
Please do explain.quote:Net als HRM bestaat omdat er allerhande zinloze verplichtingen voor werkgevers bestaan.
Yep, maar die WO'ers krijgen in ieder geval toelating tot die opleidingen (idem voor rechten), na genoeg werkervaring en in ruil voor een belachelijk hoog lesgeld voor 8 uur (of iets dergelijks) onderwijs per week.quote:Uiteraard mogen wij geen therapieën of behandelingen geven, maar dat mag een WO master psycholoog ook niet. Dat mogen alleen gz-psychologen of psychotherapeuten.
Als GZ-psycholoog kun je al redelijk geld scheppen. Het grootste probleem is nog het binnenkomen bij de GZ-opleidingquote:Op zondag 11 december 2011 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Helemaal leuk is het als je eerst GZ moet volgen en dan pas klinische kan volgen. Daarna kan je echter poen scheppen dankzij het kunstmatig gecreëerde tekort door maar weinig mensen aan te nemen voor deze opleidingen.
Nouja, eerst gaan ze de kosten van premasters omhoog doen. Wat ze daarna gaan doen, is nog niet helemaal duidelijk. Misschien verandert er wel niks; 5000 euro per premaster binnenharken is een fijne inkomst.quote:Op zondag 11 december 2011 18:13 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik dacht dat universiteiten van de HBO-propedeuse sluiproute af wilden? Vanaf wanneer gaat dat in?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |