abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 juli 2002 @ 07:45:47 #1
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_4977783
quote:
Familiedrama kost vijf kinderen het leven

Bij een uitslaande brand in een woning aan de Jupiterstraat in Roermond zijn vijf kinderen tussen de 4 en 12 jaar overleden. De politie verdenkt de partner van de moeder van brandstichting.

Brand
De brand ontstond rond drie uur. De brandweer rukte uit met groot materieel en had de brand enige tijd later onder controle. Een brandweerman werd zo overweldigd door emoties en verdriet dat hij elders moest worden opgevangen.

Gezin
Het gezin had zeven kinderen. Een kind was op visite bij familie, de andere zes vielen ten prooi aan de vuurzee. Een zesde kind is gewond afgevoerd naar het ziekenhuis in Roermond. Het verkeert in levensgevaar. De moeder van de kinderen sprong uit het raam en raakte zwaargewond.

Volgens buren van het gezin was de man zwaar onder invloed van alcohol vlak voor drie uur thuisgekomen en had daar ruzie gemaakt. Daarna verliet hij de woning, die even later in lichterlaaie stond. Toen de man daarop weer terugkeerde, sloeg hij op politiemensen en ambulancepersoneel in, waarna hij werd gearresteerd.

Buren
De invalide buurman en zijn moeder werden tijdens de brand door de brandweer geëvacueerd. Ze hebben urenlang op straat op hulp gewacht, die niet kwam. Uiteindelijk mochten ze rond 5.30 uur weer in hun door roet zwartgeblakerde woning terugkeren, omdat de invalide buurman niet zonder de daarin aangebrachte voorzieningen kan

djezus..
  vrijdag 12 juli 2002 @ 07:50:08 #2
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4977791
Erg...

Maar jezus, 7 kinderen? Dat hoor je niet vaak meer...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_4977792
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 07:45 schreef Quenda® het volgende:

[..]

djezus..

Waarom is die vrouw in godsnaam bij zo'n man gebleven vraag je je af.
Thunder announces that the storm is coming
pi_4977796
Ik hoorde het net op het journaal, damn.. niet normaal!
pi_4977827
Ik zag net op rtl-4 wel een erg morbide beeld.... een donker meisje wat half uit het raam hing..... beetje een eng gezicht.
Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 12 juli 2002 @ 08:06:48 #6
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_4977842
*stil*

Je kunt et nog niet met zekerheid zeggen, maar die man lijkt me wel verdacht... Mocht hij het echt op zijn geweten hebben, is dat behoorlijk ziek

Wat een drama voor de buren ook...

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 12 juli 2002 @ 08:08:21 #7
11756 Trizone
---------------
pi_4977848

maakt niet uit wat ik zeg, woorden schieten te kort

/boos\ Wat een hufter (als ie 't gedaan heeft) /boos\

pi_4977882
hoe kan je zoiets doen
  vrijdag 12 juli 2002 @ 08:33:18 #9
18807 Tha_Mav
yeah right whatever
pi_4977931
Triest Triest
R.I.P. -=[BIGHEADS]=-
  vrijdag 12 juli 2002 @ 08:43:02 #10
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4977970
voor zo iemand is de zwaarste straf niet zwaar genoeg
hij zou iig nooit meer vrij mogen komen.
Als je tot zoiets in staat bent, ben je een gevaar voor je hele omgeving ...

Zo triest voor de overlevenden/familie/vrienden ...

pi_4978130
Ik weet het niet...

Er wordt dezer dagen wel erg snel gekozen, om te gaan vermoorden. Je denkt toch wel 100000000x na, voordat je zo'n onvergeefelijke beslissing neemt?
Zelfs met drank op komt dit niet in mijn gedachten op.

Triest voor die moeder en dochter die het overleefd hebben, die kerel mag van mij verbranden in hel.

vrijdag 12 juli 2002 @ 09:28:55 #12
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4978157
Wat ik nog schraler vind, is dat ik al mensen heb horen zeggen dat zo iemand (de dader) geholpen moet worden en dat opsluiting geen oplossing is.... Dat we moeten proberen te ontdekken wat de man hiertoe heeft aangezet, en dat ie misschien wel een moeilijke jeugd heeft gehad.
Daar ik echt op, van dat softe geblaat ...
in de fik steken, dat moeten we doen met zo iemand!!
  vrijdag 12 juli 2002 @ 09:59:55 #13
12077 Milldennium
Dacht het wel he!
pi_4978364
bron: www.l1.nl

Familiedrama in Roermond eist zesde leven

Bij een uitslaande brand in een woning aan de Jupiterstraat in de Roermondse wijk Donderberg zijn vannacht vijf kinderen tussen de 4 en 12 jaar om het leven gekomen. Een zesde kind dat gewond werd afgevoerd naar het ziekenhuis in Roermond is daar later overleden

Vreselijk wat daar gebeurd is, ik woon zelf in Roermond en als je je eigen burgemeester met een brok in zijn keel op de radio hoort raak je zelf ook aangeslagen.

Ik wens iedere Roermondenaar die er betrokkken bij is heel veel sterkte

Tjippe Hippe HipHop
  vrijdag 12 juli 2002 @ 10:04:01 #14
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_4978389
Leg dat maar eens uit aan dat 7e kind wat niet thuis was.
Vreselijk dit.
Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
pi_4979111
Ik weet natuurlijk niet hoe een mens reageerd als zijn huis in de fik staat, maar waarom springt die moeder zelf het raam uit, en laat ze haar kinderen achter. Probeer je dan niet eerst je kinderen te redden voordat je jezelf "redt"
  vrijdag 12 juli 2002 @ 11:30:13 #16
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4979445
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 11:03 schreef BobRooney het volgende:
Ik weet natuurlijk niet hoe een mens reageerd als zijn huis in de fik staat, maar waarom springt die moeder zelf het raam uit, en laat ze haar kinderen achter. Probeer je dan niet eerst je kinderen te redden voordat je jezelf "redt"
paniek noemen ze dat...
overlevingsdrang
Ik denk wel dat ik eerst voor de kinderen zou gaan.
pi_4979518
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 11:30 schreef realist_ik het volgende:

[..]

paniek noemen ze dat...
overlevingsdrang
Ik denk wel dat ik eerst voor de kinderen zou gaan.

Ja, maar moederliefde voor kinderen is toch wel sterker dan overlevingsdrang...maar goed, lees dit net op nu.nl

Probleemgezin

De familie stond bij politie en hulpverleners al jaren bekend als probleemgezin. Dat bevestigden woordvoerders van politie en justitie. Het gezin had begeleiding van hulpverleners en vrijwilligers.

Relationele spanning

Vrijdagmorgen kwam het door relationele spanningen tot een escalatie die leidde tot de brand. Volgens buurtbewoners keken de ouders nauwelijks om naar de kinderen. De kinderen kwamen regelmatig bij de buren bedelen om eten.

vrijdag 12 juli 2002 @ 11:43:23 #18
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4979610
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 11:37 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Ja, maar moederliefde voor kinderen is toch wel sterker dan overlevingsdrang...maar goed, lees dit net op nu.nl

en

Volgens buurtbewoners keken de ouders nauwelijks om naar de kinderen. De kinderen kwamen regelmatig bij de buren bedelen om eten.

dus toch niet zoveel moederliefde ...
heel triest...
ze hebben niet alleen een veel te vroege (afschuwelijke) dood gevonden, maar hebben waarschijnlijk in hun leven ook niet veel geluk gekend.
[om te janken]
pi_4979648
Het 6e kind is inmiddels overleden in het ziekenhuis....

vreselijk, geen woorden voor te vinden.....

Ik kan er met mijn hoofd niet bij, hoe kan je je eigen kinderen de dood injagen.....wat voor een zieke geest heb je dan....

pi_4979653
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 11:43 schreef realist_ik het volgende:

[..]

dus toch niet zoveel moederliefde ...
heel triest...
ze hebben niet alleen een veel te vroege (afschuwelijke) dood gevonden, maar hebben waarschijnlijk in hun leven ook niet veel geluk gekend.
[om te janken]

Ze hadden gewoon geen schijn van kans....
pi_4979836
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 11:03 schreef BobRooney het volgende:
Als je die mogelijkheid hebt misschien wel. En dan blijft nog het punt in hoeverre iemand rationeel blijft in een dergelijke situatie.

Ik vind nogal kort door de bocht om de moeder te verwijten dat ze gevlucht is.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_4979880
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 09:28 schreef realist_ik het volgende:
Wat ik nog schraler vind, is dat ik al mensen heb horen zeggen dat zo iemand (de dader) geholpen moet worden en dat opsluiting geen oplossing is.... Dat we moeten proberen te ontdekken wat de man hiertoe heeft aangezet, en dat ie misschien wel een moeilijke jeugd heeft gehad.
Daar ik echt op, van dat softe geblaat ...
in de fik steken, dat moeten we doen met zo iemand!!

Leeft dat nou lekker, zo'n simplistische wereld waarin psychische problemen niet bestaan, en alles maar op te lossen is met 'keihard straffen!'?
  vrijdag 12 juli 2002 @ 12:07:21 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4979962
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 12:01 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Leeft dat nou lekker, zo'n simplistische wereld waarin psychische problemen niet bestaan, en alles maar op te lossen is met 'keihard straffen!'?

Je wilt toch niet gaan beweren dat jij een man die zijn kinderen in de fik steekt niet keihard gestraft moet worden he?

Of was het zielig dat ie bezopen was?

quote:
Volgens buren van het gezin was de man zwaar onder invloed van alcohol vlak voor drie uur thuisgekomen en had daar ruzie gemaakt.
Ook al denkt ie dat ie Bonaparte in persoon is, wat kan je die psychische problemen van de dader schelen? Denk liever aan de slachtoffers....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 12 juli 2002 @ 12:10:28 #24
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4980008
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 12:01 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Leeft dat nou lekker, zo'n wereld waarin veel psychische problemen bestaan, en waar daders van misdrijven beschermd moeten worden en waar slachtoffers gefrustreerd achterblijven?

* realist_ik denkt dat 'mod met veel te lange naam' een beetje ziek in z'n hoofd is.

pi_4980049
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 12:07 schreef X-Ray het volgende:
Ook al denkt ie dat ie Bonaparte in persoon is, wat kan je die psychische problemen van de dader schelen? Denk liever aan de slachtoffers....
Goh, denk jij echt dat wanneer die vader weer bij zinnen is hij zich niet enorm schuldig zal voelen?

Zoek anders gewoon eens wat info op over psychische storingen. Dat gaat echt wel wat verder dan denken dat je Napoleon bent hoor.

Straffen heeft naar mijn mening ook alleen maar zin als je als 'dader' je bewust bent van wat je gedaan hebt, en daar dan ook opdraait voor de gevolgen van die bewuste daad. Als de daad niet bewust gepleegd is, heeft straffen ook geen enkele zin, om dat er voor de gestrafte geen oorzakelijk verband zit tussen daad en gevolg.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')