abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5120510
quote:
Op maandag 22 juli 2002 20:40 schreef LangeJan het volgende:
Komt voor de bakker.. ben al volop aan het mixen van beats (alleen nog op de computer btw, maar ik gebruik geen Magix Music maker..) en ik heb al een lap tekst geschreven voor de eerste demo

Of het wat wordt, tja.. dat weet je over een maandje van fine-tunen en ademhalingsoefeningen, want dat is ook heel belangrijk..

Zie het al voor je? De LangeJan? Deze meneer op de hoes?

[afbeelding]

He LangeJan! Waar creeer jij je beats mee?
pi_5121407
Momenteel met Impulse Tracer, oud proggie, maar wel goed genoeg...

Het wil nog niet echt lukken, maar ik ben hard op weg...

pi_5121692
Mooi zo, ga zo door!
Ik ga even kijken of ik ook wat kan doen met dat programma.
Ik zag ook ergens Hip Hop Ejay staan. DAt ga ik ook even proberen.
pi_5121954
Zal ik wat oud "werk" van mij hier posten???

-=De avonturen van de LangeJan=-

Scheuren in me BMW is wat ik graag doe/ Ik heb dan wel geen rijbewijs/ maar dat doet er niet toe/ hij is asociaal dik uitgebouwd /met spoilers en met velgen/
de motor is supersnel/ dus ik zal je zo verzwelgen//
achterin liggen woofers en 2 dikke speakers/ en voorin heb ik 4 verschillende tweeters/ door een versterker/ aangestuurd met 800 watts/ de harde dreunen beuken op je bats/ Ik zal je verzekeren van het hardste geluid/ zelfs ik hou't in de bak geen uurtje uit/ je oortrommels raken in de knoop/ zelfs als je 20 meter van me wagen loop/

Chillen doe ik dus met die rode BMW/ ik neem vaak een paar maten mee/ op naar Zandvoort aan Zee/ dan gaan we lekker stappen en chickies scoren/ ze zullen zien dat ze aan ons toebehoren//

We lopen een tent binnen/ we nemen onze plaatsen in/ een maat van me doet niet mee/ want hij heeft al een vriendin/ en ja hoor ik ben de eerste en ik heb de beste/ nu zal ik mijn openingzin es moeten testen//
Ik zeg tegen haar, wat wil je dat ik met je doe?/ ze draaide er niet om heen en zei/ we gaan ff naar buiten toe/ We liepen naar het strand/ het liep meteen al uit de hand/ ze glee me broek in met der warme hand, ze mocht me blijkbaar/ ik zet me mobiel uit/ ben ff niet bereikbaar/

We gingen verder met ons liefdesspel/ ik vond het niet erg/ want het beviel me wel/ ze maakte me riem los/ keek me aan met haar mooie ogen/ Ze zei een dingen tegen me/ die er niet om logen//

Schudden voor gebruik was zeker niet nodig/ Verdere uitleg lijkt me dus en beetje overbodig/ Je zal vast wel begrijpen/ dat wat er verder afspeelde/ Dingen waren die me zeker niet verveelde/

De tijd ging snel en het was zo over en uit/ nu even een paar woorden tot besluit/ vrij altijd veilig en gebruik een condoom/ want voor je het weet is je broertje een oom/

Dus doe niet dom en doe hem om/

AIGHT!

dinsdag 23 juli 2002 @ 15:05:56 #130
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_5122159
quote:
[b]Op dinsdag 23 juli 2002 14:47 schreef LangeJan het volgende:
...wackuh rijm...
come on man, heb wel beter van je gezien...
Jan Nijssen-ANWB-2003:je had gelijk over Nietsche, waar ben je?
Exclusive Wyclef Jean + Nina Sky Interviews!
No Gimmicks, Real HipHop: www.illhill.com
pi_5122634
Ja, maar kijk, deze is van een jaar geleden ofzo, zelfde niveau als toen ik deze topic startte, maar ja, om eerlijk te zijn ben ik wel wat vooruitgegaan jah.....

Kijk maar naar die deze, die is toch wel twee keer zo sterk dan die hierboven onie?

quote:
Ok, ik doe nu alles uit de boeken/ want intelligentie is bij jullie ver te zoeken/ jullie onoriginaliteit/ en jullie onvoorbereidheid/ laten jullie falen in deze strijd/ maar dat hebben jullie vast al door/ op de trein van roem, zit ik op het juiste spoor/ die rijms van jullie?? shit.. das geen gehoor/ ik ben de man die de meeste woorden kent/ dat krijg je als je gek bent/ en lekkerder bent dan redband/LangeJan is de man/ die vet rappen kan/ rappen doet hij zoals alleen de LangeJan kan/ de woorden flowen uit mij.. net als een waterkraan/ en wat jij kan is alleen een flater slaan/ er komt een lyrische kater aan/
Gaan ze weer/ proberen ze mij te vloeren/ maar deze man zal jullie de mond gaan snoeren/ met het snoer van de mic/ zet ik jullie volop in de zeik/ ik heb bereik/ JAAAH!! doe alles tegelijk/ arme schaapjes/ kansloze aapjes/ ik ben jullie herder/ luister naar mij en ik help jullie verder/ binnen 80 dagen rap ik de wereld rond/ je zag er zielig uit/ zoals je daar in je uppie stond/ 30.000 mijlen onder de zee/ ik heb wat te zeggen over jullie twee/ jullie komen bij elkaar/ en dat is niet zo raar/ want twee halve gare maken 1 hele/ dan kunnen jullie je talent samen delen/ pas dan zijn jullie partij voor mij/ men kletst over jullie/ en ik klets op mijn dij/ here's my autograph/ die veel geld waard word/ en als je gestressed word/ draai dan nog maar een export/ tja, ik zet het nog een tandje strakker/ ik rek je uit elkaar/ pas maar op .. makker/ je lijkt wel een kakker yo/ op een viertakt/ achter op het podium heb je spetters gekakt yo/
Verzeker je maar snel/ Ik de Amersfoortse niet? / ik ben de Amersfoortse wel/ welles nietes/ welles nietes/ jullie zijn hardnekkig al hepetitis/ b/ maar, heee, ik leef met jullie mee/ jullie zijn instabiel/ net als windows/ zeker weten labiel/ jullie smoken teveel indo's/ ik schud jullie door elkaar net als een windhoos/ met de kracht van een orkaan/ ga ik jullie om de oren slaan/ met mystieke lyriek/ en phenomenale verhale/ zal ik onherroepelijk de top behalen/

Jullie zijn doorbakken stront in de croma/ stinkend als de stront uit de stoma van je oma/ ik rap jullie in een coma/ ik sla harder in als de bom van Oklahoma/ ik trek je eruit/ zelfs op een puch met een proma/

Jullie worden bedolven door een lyrische lawine/ in de hoek zit je stilletje te grienen/ de CIA en de FBI/ die krijgen zelfs geen grip op mij/ want ik ben een gladde jongen/ ik vloei als een man met een stuk of duizend tongen/ met meer lucht in me longen/ als een zeppelin/ duw je net als een lijk weer terug de greppel in/ en ouwe koeien halen we niet uit de sloot/ want dood is dood/ je staat diep in het rood/ je hebt het dus flink verkloot/ voor de rest van je leven/ net als vanochtend laat ik de aarde beven!!/ Adamas a.k.a Jody Bernal/ ruikt naar een baby/ als zalf van Switsal/ de rest van de namen heb ik niet onthouden/ door de slechte indruk die ik van jullie heb overgehouwen/

Petje op... peuk in je hoofd en GAAAANNN!/ ook al eet je num op, yo dan groeit ie weer aan/ de manier waarop ik rap? ... verdedigend/ de reden waarom ik je nep? ... bevredigend/ JAAAAAJAAAAAH LangeJan in het huis/ het wordt hier/ duidelijk/ zonder ruis!

Motherfucking homey/ moeder neukt een huisje/ ik schreeuw als een reus/ en jij piept als een muisje/ huisje boompje beestje/ strax geef ik een feestje/ drolletjes drie/ met een lapje op je knie/ je kunnen het gewoon nie/ ooit zal je het leren/ blijf het maar proberen/ maar ik blijf ondertussen de beste shit creeeren/

PEACE! WOORD OMHOOG! EEN!!

pi_5122691
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 14:47 schreef LangeJan het volgende:
Zal ik wat oud "werk" van mij hier posten???

-=De avonturen van de LangeJan=-
//rijm

hmmm...idd onder jouw huidige niveau
AIGHT!
  Admin dinsdag 23 juli 2002 @ 16:53:43 #133
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_5123417
Ik raak m'n doel/ en je voelt/ hoe ik je van je stoel/ blaas/
roelerend als de pest ben ik iedereen de baas/
klaas, jan, willem-alexander of de paus/
je luistert naar mij als een hond naar Martin Gaus/
ik ben waus/ en sterk als een gorilla/
super als de boer en gigantisch als godzilla/
ja/ ik hoor je huilen om je mamma/ haha/
je zit te pruilen bij de gamma/
want je doet het niet zelf/ zelf doe je niks dan janken/
ik val je centraal aan en pak ook nog de beide flanken/
ik breng m'n disses op straat/ altijd paraat/ om je weer uit te joelen/
je zit te vloeken lamme lul, toe vlug ga nu je mond maar spoelen/
spoelen met zeep/ want je kreeg de pek en veren/
slagen met mijn lyrische zweep/ hoe durf je te proberen/
mij te verslaan ?/ ik ga je slaan/ om beiden oren/
ik sta bovenaan/ en ook daaronder op de plekken die mij toebehoren/
never nooit verloren/ want de verloren zaak ben JIJ/
permanent geëxcuseerd mijn kerel, ben je nou blij ?/
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_5125735
Je hebt je doel gemist/ want je had geen doel voor ogen/ ik neem de penalty ik schop je in de hoek/ het word je zwart voor je ogen/ ik heb je nooit gemogen/ ik kwam met woorden die er niet om logen/ je blijft maar pogen/ jij beter DAN mij?/ op je bolle ogen!

Amersfoort Noord/ de camera obscura/ ik laat je flippen/ net als op een datura!/ rustig aan en doe relax/ schrik niet/ als ik met scherpe woorden door je heen flex/ de beats zullen je oren doen ruizen/ mijn woorden blijven dagen in je hoofd rondsuizen/ als ik jouw was zou'k maar gaan verhuizen/ radioactief/ tief toch op/ ik ben poeslief/ tot aan de draai aan de knop/ die er voor zorgt dat ik ontpop/ tot masterlijke rapper/ die jou te boek zet als een nepper/ ik keer mij tot de schepper/ die mij heeft geschapen/ naar zijn evenbeeld/ Hij zat niet te apengapen/ Hij had zich blijkbaar niet verveeld/ toen Hij mij creerde/ gaf Hij mij de kracht/ waardoor ik beter presteerde/ dan alle rappers op de hele aardbol/ ik heb een hele bijbel vol /met rijms en lyriek/ mystiek en tegerlijkertijd chique/ de kracht fysiek/ en geestelijk/ maken jou geestesziek/ en mij meesterlijk/ ik doe er niet ten onder/ ik ben een rapwonder/ ik rap met/ en jullie rappen zonder/ stijl/ steil achterover/ slaan jullie als ik de mic verover/ en jullie betover/ met woorden en daden/ geen daden maar woorden/ want woorden kunnen niemand vermoorden/ gelukkig maar dan/ zou ik zeggen/ ik had jullie allemaal zo om kunnen leggen/

De liefde/ de haat/ hetgeen waarvoor de LangeJan staat/ is vrede op aarde/ gratis hoeren voor elke bejaarde / maar even serieus nou/ denk maar niet dat ik stop nou/ want zo als het klokje hier tikt/ tikt het nergens anders/ ik ben niet te vertrouwen als Ludo Sanders/ ik ben glibberiger dan de gladste salamanders/ koop een bril bij hans anders/ of anders/ zie je niet wat er gebeurd/ als een kleurplaat heb ik je ingekleurd/

Jullie zijn wack/ net zoals de meeste/ ik kan ook wel me teksten copy/pasten/ maar dat doe ik niet/ ik ben origineel/ jat me teksten niet van een site/ ik rap pas als ik ben voorbereid/ de flow flowed bloot en open/ je mag hopen/ dat je ooit is in mijn schoenen mag lopen/ en ik weet dat als me cd uit is?/ jullie hem zeker moeten kopen/

je moet niet mokken/ ga lekker wokken/ doe een paar woorden in pan/ en maak er iets leuks van/ het voor, hoofd en nagerecht/ is wat ik hier in een keer heb voorgelegd/ ik ben de rots/ die de titanic deed zinken/ jullie kracht/ zie ik langzaam slinken/ ik ben de grootste pyramide/ jullie staan om mne heen/ klein en timide/ er valt hier niets te bespieden/ is dat alles wat jullie me kunnen bieden?

Het lijkt wel alsof ik een atoombom op een mug afvuur/ het word van korte duur/ als ik gepaste lyriek jullie oo in stuur/ ik ben de eindbaas van het hoogste plan/ genaamd de LangeJan/ de man die alles kan/ vooral vet rappen/ zoals alleen de LangeJan kan/ ik maak je bang/ ik ratel door als een ratelslang/ KAPANG/ daar ging weer een MC/ ik weet het al/ jij nog nie/ ik leg je over me knie/ en ik ga je spanken/ totdat jullie iets waardigs bedenken!/

Admin dinsdag 23 juli 2002 @ 20:22:26 #135
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_5125999
Scherp als een mes/ roelerend als de pest/
warm als een vest/ in de zomer bemest ik de rest/
met mijn voedzame gerijm/ ik blijf plakken als lijm/
je irriteert me met je irritant voorzichtige geslijm/
Ik blaas je op als semtex of TNT/
als ik met je klaar ben zit je huilend bij de GGD/
vederlicht sla ik je naar kamer 3,4,5 en 6 van dijkzicht/ nicht/
volgens het laatste bericht/ versla ik je met mijn ogen dicht/
je bent gezwicht voor mijn opmerkelijk talent/
je bent wie je bent/ geen vent/ dat is bekend he ventje/
voor al je woorden bij elkaar geen ik nog geen eurocentje/
kruip toch terug in je puptentje zaadstengel/ jij vuile bengel/
wat zit je nou te hengelen met je hysterische gejengel ?
blijf met je tengels van die mic en bekijk 't effe lekker/
en while you're at it stop toch met je achterlijk gemekker/
uit m'n stekker/ stakker/ maar ik je als een wekker/ wakker/
en was 't lekker/ makker ? ben je een werker/ of GAKker ?/
altijd dat gejakker om maar vlug een rijm te pennen/
altijd dat geklier weer over kunnen of kennen/
face it je kunt niks en je kent niks/ je weet niks en je bent niks/
hou je bek en ga maar kauwen op een pakkie ben-bits/
niet meer mauwen nou/ ik rap je bont en blauw/
ik schop je anus rauw en laat je achter in de freezing kou/
wat had je nou/ man kom 's effe hier dan/
en maak kennis met mijn achterban/
en voel m'n achterband over je bek heen rijden/
ik ga je noten schoppen doe je benen maar vast spreiden/
dat wordt lijden/ in last, maar ja dan moet je maar geen patser zijn/
geen gevoel voor ritme en toch kom je naar dit dansfestijn ?/
't is fijn met je/ je bent een lief klein sletje/
toe ga maar naar je bedje/ toe/ en red je/
tere zieltje/ randdebieltje/ scharminkelig schlemieltje/
ik ben je spuugzat.. en yo mijn rijm vernielt je/
miserabel infantieltje/ je piept als een ventieltje/ en rijmt als een imbecieltje/
ik bak je en braad je als becel/ ik pak je voor smaad en smijt je t'rug in de hel/
niet de kleine blonde dood, maar de kleine blonde del/
trek maar aan de bel, want yo NU word ik pas fel/
weet je wel tegen wie je 't hebt, weet je wel wie ik ben ?/
ik ben de oppergoeroe, de FOS4, yo ik BEN zen/
benzeen spil ik als water uit de hoeken van m'n mond/
ik rap je omver en trap je daarna in de grond/
ongezond ja, ik weet 't, maar verbeter mij nooit/
want voor je binnen bent heb ik je er alweer uitgegooid...
pi_5126865
Uhhm... Danny? ben jij van Braaf??? Want eeuh die kerel die daar in mee rapt is ook Feyenoord fan en rapt ong. net zo in de stijl (voor zover ik dat kan zien en lezen) als jij dat doet.. ik heb die CD van Braaf vanmiddag gekocht en wat blijkt, in de intro gebruiken ze de muziek van ennio morricone en dat is nou precies het muziek stukje waar ik een mooie beat onder wil zetten, al 3 maanden ofzo..

Maar goed...

Admin dinsdag 23 juli 2002 @ 21:37:14 #137
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_5126976
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 21:31 schreef LangeJan het volgende:
Uhhm... Danny? ben jij van Braaf??? Want eeuh die kerel die daar in mee rapt is ook Feyenoord fan en rapt ong. net zo in de stijl (voor zover ik dat kan zien en lezen) als jij dat doet.. ik heb die CD van Braaf vanmiddag gekocht en wat blijkt, in de intro gebruiken ze de muziek van ennio morricone en dat is nou precies het muziek stukje waar ik een mooie beat onder wil zetten, al 3 maanden ofzo..

Maar goed...

Nee, ik ben niet van braaf, ik ben van FOK!
Sterker nog.. Braaf zegt me helemaal niks, maar als 't een feijenoord fan is moet 't bijna wel goed zijn

Nog eentje trouwens om 't af te leren

Niet huilen knul, oe oe, dat scheelde maar een haartje/
bij de weg, jouw rijms hebben al een aardig baardje/
kom 's uit de pubertijd, meid/ je bedje is gespreid/
ik ga je verbaal ontmaagden met beleid/ dus doe je benen wijd/
daar komt 'ie/ eerst effe voorzichtig en daarna pompt 'ie/
en als ik klaar ben scheid ik eerst je kop nog van je rom-pie/
beetje bloeden uit je oren van mijn ultravette rap/
die blijft rammen op je trommelvlies, zolang je die nog heb/

wat een nep/ wat probeer je te bewijzen ?/
met die woorden die vergrijzen zonder flow om op te reizen/
in mijn bijzijn, is het verstandig om te chillen/
zit me niet te illen, knul, laat MIJ die beat maar fillen/
op je billen rammend tot er een beat is/
dringt binnen in de top man en yo dat is dus niet mis/
niet misschien maar op zeker domineer ik deze scene/
kleine tip: voor je weer stept tel eerst eventjes tot tien/

en bespaar je de publieke vernedering door de FOS4/
waar iedereen al afhaakt gaan mijn lyrics gewoon door/
hoor, zie en zwijg, als ik kom en dus overwin/
aan het eind van jouw latijn ben ik nog maar bij het begin/
ik krijg m'n zin als ik zin heb om m'n zinnen te verzetten/
je bent te min om als m'n persoonlijke voetveeg in te zetten/
nee ik laat me niet beletten je te dissen totdat je tolt/
na 50 jaren battelen ben ik nog niet met je uitgedold/
je holt achteruit en je lyrics worden zwakker/
jij ongelofelijke stakker/ doerak, belhamel, rakker/
jij deugniet met je kattekwaad nursery rijmen/
waar de dames van mij kwijlen, zit jij me op te slijmen/
ow, toch niet ? wat zeg je ? o, was dat dissen ?/
sjezus hoe kun je in vredesnaam nog erger de plank missen ?/
moment 'k ben ff pissen/ ga niet weg, arme stakker, ik wil je verlies niet missen....
...
...
...
...
...
...
ben weer terug, en o ja ik heb even in je lunch gezeken/
keek even naar je rijms, maar ben er al op uitgekeken/
dat je al tien keer bent gedissed door me heb je subtiel ontweken/
maar dat ik tig keer beter ben dat is inmiddels wel gebleken/
zijn dat nou teken op je kop, of heb je gewoon de neten ?/
is dat kots daar wat ik ruik of loop je flink te zweten ?/
het ruikt hier echt alsof je heel je broek hebt volgescheten/
en het stikt echt van de vliegen waar je zojuist nog hebt gezeten/
och je moest eens weten wat ik allemaal nog voor je achter hou/
of dacht je dat ik nu m'n best deed, jongen, kom op nou/
la me nie lachen, hahaha, dit is echt prachtig mensen/
ijdele hoop de grond in boren en dan sla ik 'm lens en/
verneder 'm nogmaals en nog eens en nog een keer/
keer op keer op keer dis ik langejan en alleman maar weer/
ze moeten masochisten zijn om de pijn te doorstaan/
zich er weer doorheen te slaan en vol lef telkens weer op te staan/
tien keer tien tellen, tien keer knock out, door mijn vette raps/
ik gooi tien keer de seven, en zij gooien niets dan craps/
op het forum, ze zijn krankjorem, ja al dat schorem/
neem nou langejan, ik doorboor 'm en ja, hoor 'm/
nog z'n laatste stuiptrekking van een rap hier uiten/
nog één keer en ik schop je permanent naar buiten/
over en sluiten...

dinsdag 23 juli 2002 @ 21:53:54 #138
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_5127260
Wow, mocht Fok! ooit opgedoekt worden, dan heeft Danny nog een veelbelovende carriere voor zich.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  Admin dinsdag 23 juli 2002 @ 22:12:01 #139
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_5127559
ook achterstevoren ben ik def

fed ki neb nerovetsrethca, jaja, dat moet je zien/
maar ook vooruit rappend zijn mijn rijms gewoon een tien/
sto-sto-stotu-tu-terrijmen is me ook niet onbekend/
en jaaaa, waaaa, def rhymz rijms, worden ook door mij getemd/
de wickedy woody woodpecker stijl, sterk als staal/
huheh huheh huhuhuheee heeee huh ik kan het allemaal/
en yo, kom op allemaal, wie doet er mee ?/
de volgende tig regels rijmen allemaal op e/
k rij in m'n slee naar de GGD en neem m'n dochter mee/
spuitje in haar arm en in mijn arm een snee/
k stem geen VVD, hej, nee, daar doe ik niet aan mee/
'k hoor niet liever lange jan of x-ray op cd/
of de pc, ach ik ben eigenlijk tevree/
met m'n cv, met of zonder BTW/
laat de PTT maar zitten ik stuur met de TNT/
heb geen ov, o jee, dus kan ik niet naar de TT/
maar 'k heb een 19 inch CRT helaas geen TFT/
of LCD, zit hier voor m'n plasma TV/
te kijken naar een VCD, op m'n DVD/
hop allez, nou een lekker koppie thee/
met of zonder BTW/ gekocht in het café/
aan het eind van deze day/ heb ik de trofee/
gekregen van een fee/ op de plee van V&D/
nou nog een bakkie KFC, wat dat smaakt toch best ok/
zoals je ziet beheers ik vele vele stijlen/
genoeg dus om de competitie aan de kant te kijlen/
Lyrics in the mother of all languages is really my forté/
so that's another style I know that's all I have to say/
dan is er nog de moeilijke woorden rijmstijl/
kost geen uren om te schrijven man, ik schrijf ze allerijl/
een schim van een duistere illusie, fuseert met onderdrukte wensen/
psychiatrisch gemelleerd door het onderbewuste van de mensen/
lyrisch gemonopoliseerd als een mediterende slangenbezweerder/
uitdagend, sexistisch en achterbaks als een schuinsmarcheerder/
en na deze showcase ben ik werkelijk jouw meester en heer/
zelfs nu je uitgeluld bent hoor ik je vragen om meer...

Admin dinsdag 23 juli 2002 @ 22:24:14 #140
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_5127759
laatste voor vandaag

mens erger me niet met je ganzenwoorden/
je speelt russisch roulette met valse accorden/
Hotel debotel van mijn monopoly is wat je bent/
en de risks die je neemt maken jou een echte vent/
wat niet wegneemt dat je geen talent voor rijmen hebt/
en maar een uurtje doelloos in de wind klept/
als een royal flush bij poker win ik hier het spel/
je gaat nat als klaverjassen en je had nog wel de nel/
was dat een rap of een kattebel, ach doet er ook niet toe/
ik ga wel hartenjagen underneath the misseltoe/
triviaal triviant, met twee voor twaalf hand in hand/
display ik hier mijn kennis leesbaar voor het hele land/
Kant of Nietsche doen mijn niets, heidegger al evenmin/
hume en wittgenstein krijgen ook al niet hun zin/
socrates en aristoteles krijgen ook van mij een lesje/
filosofische versprekingen te krijgen in een flesje/
ik ben, slimmer dan einstein en ook newton gaat eraan/
stephen hawking heb ik les gegeven voordat ik kon staan/
ik ben brutaler dan howard stern en lekkerder dan brad pitt/
en omdat je mij uitdaagde zit je danig in de shit/
masturberen doe ik met m'n handen op m'n rug/
en ik heb kasparov leren schaken, hup naar rusland en weer t'rug/
wat ik hiermee wil bewijzen is overmacht op alle fronten/
en jullie mogen ervan meegenieten stelletje bofkonten

pi_5132159
het duurde even, maar ik had weer wat inspiratie...

met mij achter mic maak je weinig kans/
scherp als een lans/
sneller dan de trour de france/
sneller dan het licht/
dus geef je over en zwicht/
je shit is wacker dan zon hilversumse flikkernicht/
je rijms klinken geinig/ te weinig/
goed voor in de openhaard/ maar als het om scales gaat/
zit je op level sesamstraat/
laat je speelgoed staan schuif gezellig aan/
als ik de mic check/
dope rijms/ echte hardcore/ recht in je bek recht in je nek/
ik ben ongelovige thomas /
luister maar naar adamas / hij dacht dat ie de man was/
tot ik em ganas / van zijn grooheidswaanzin/

ik zal je afleren te fokken met de grote heren/
ja, ik heb er zin in / of an/ dus typ nou is wat zinnigs in/
wat je maar wilt/
je teksten zijn te mild / je valt buiten beeld/
want ik/
zing dit lied voor jou alleen/
en niet voor me oma/ bak je in de croma/
fileer je als filé en doop je in aroma/
rijms schrijven is te hoog gegrepen voor jou/ de mijne zijn te groovy/
die van jou hebben diepgang van een pornomovie
ga maar is naar huis/ ga daar maar is bedenken/ hoe je mij zal gan krenken/
want men jou zinnetjes kan je het shaken/
soft als een deken/
irritant als theken/
cheap als de wibra/ nee ik laat het niet na/
om je te dissen/ je je doel laten missen/
dus denk maar aan morgen want ik ben niet van gisteren

lyrische poezie van de bovenste plank/ de hoogste rank/ dope als de kank/
er/
is een revolutie aan de gang/ dus wees maar bang/ ja ik heb je in de tang/
geen gezang/
maar pure rap/ is wat ik heb / geen gelul/ geen gezeik/ geen gebep/ maar rap/
piepen als een muisje is het enige wat je ken/
het is de motherfucking thomas/
in het abn/
in de nederlandse taal/ in de hollandse scene/
je hebt het goed gezien/

ik ben als van Hooidonk/ dus hou je smoel/
mijn raps treffen doel/ weet je wat ik bedoel/
als fakers je gaan dissen /
sla je ze recht in het gezicht/
zodat ie zwicht/ show em het licht/ die tyfusnicht/
en als ie gunn op je kop richt/
ontneem je hem het zicht/
sla je em neer met een dik stuk staal/
terwijl ik ondertussen een kratje bier haal/
het is niet normaal/ ik dis je kaal/
hard als staal/
in je brein / in je hersenpan/
jij bent helemaal nergens, man/
dus vertel nou wat is je plan?

freestyle/ yo, ik ga maar door/
Algemeen Beschaafd Nederlandse Hardcore/
fok! it up man / ik ga er helemaal voor/
ik rijm en rap en ik ga maar door/

Danny barst van de inspiratie/ meer dan een hele natie/
Zie je zn raps niet/ er komt geen einde aan/
Hij blijft maar door gaan/ en ook Lang Jan blijft niet stil staan/
Adamas, ik wacht op je nieuwe shit/ gegarandeerd een hit/
Dus ga vooral door/ Kit/

Misschien geen gek idee/ om deze shit om te zetten/
In echte woorden/ niemand zal ons beletten/
Iemand maakt de beat / de rest rap zijn rijm in/
We voegen die shit tesamen/ ja, daar heb ik zin an
Uit van hier

Next one!

Admin woensdag 24 juli 2002 @ 23:06:28 #142
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_5140338
Thomas B. ik breek de dag en tik je schedel als een eitje/
ik keek naar je en zag je bedelen om een heitje/
en dat zegt alles; je bent een sloeber boven al/
en nu zit je toch mooi klep tussen schip en wal/ kwal/
ach val in bonken/ al was ik stomdronken zou ik je nog verslaan/
hej joh je bek hangt open, man, wat sta je nou te staan ?/
beetje bekkie vol tanden knul/ gooi die mic 's uit je handen lul/
m'n fans geven gul en jij kijkt toe hoe ik m'n zakken vul/
dat zou je ook wel willen he ? toch moet ik je teleur stellen/
ga met blokken spelen en blijf mij niet langer met je geur kwellen/

Mijn woorden hakken als een bijl in je kop, voor nop/
deze woorden krijg je gratis, geen strop, het zit erop/
het einde is nabij lamlendeling, hier is je laatste asem/
mijn haak zit in je lippen als Rex Hunt doet bij een brasem/

donderdag 25 juli 2002 @ 09:53:29 #143
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_5143293
als de kat van huis is/dansen de emcees op tafel/
kijk goed wat er mis is/als ik mijn gedachten ontrafel/
FOS4/als Tom B. uit van hier/doe jezelf dat plezier/of ik vertrap je als een mier/met een woordenwaterval/als de oerknal/je zit diep in m'n dal/ik ben aan bal/en als je niet oplet/is het je laatste zet/schaakmat/had je nu maar opgelet/hoe vind je dat/je gooit al met je pet/eromheen wind ik geen doekjes/meer wijsheden/Ho Chi Min Chinese koekjes/mijn meesterplan/ik laat jullie het licht zien/iedereen in m'n ban/als de jeugd en de top tien/
misschien/iemand op mijn niveau/die niet spreekt/en breekt/over Stratego/Mens Erger Je Niet/en Cluedo/dit heb ik eerder gehoord/in een gesproken woord/rijms stelen/zelfs in delen/ongehoord/had ik niet verwacht/Danny en overmacht/rare sprongen/als een kat in de nacht/is dan niemand bestand/tegen mijn lyrische kracht/slaap zacht/in de eeuwigheid/dit is de prijs/voor je haat en nijd/dit is de prijs/voor je onzekerheid/dit is de prijs/de reden waarom je lijd/het enige/wat je ooit zal winnen/ik ben de enige woord-lenige/met creatieve zinnen.

[Dit bericht is gewijzigd door Adamas op 25-07-2002 09:59]

pi_5143680
Ok, het was leuk jullie te ontmoeten/ ik heb voor een flauwe grap in een topic moeten boeten/ ik word geband/ voor een mop die nog niemand kent/ ik had de faq niet goed gelezen/ onderbroekenlol/ was iets wat niet mocht/ ik ben onschuldig tot het tegendeel is bewezen/ maar ik heb niks te vrezen/ ik kom terug/ die mug werd een olifant/ maar erg is dit niet/ ik maak me zelf niet van kant/ er zijn wel ergere ding op deze aardkloot/ wat een gekloot/

De teksten hiero sla ik op, ik vond het een leuke battle...

Ik spreek jullie later wel...

MSN : kuupje@hotmail.com

donderdag 25 juli 2002 @ 11:09:45 #145
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_5143932
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 10:39 schreef LangeJan het volgende:
Ok, het was leuk jullie te ontmoeten/ ik heb voor een flauwe grap in een topic moeten boeten/ ik word geband/ voor een mop die nog niemand kent/ ik had de faq niet goed gelezen/ onderbroekenlol/ was iets wat niet mocht/ ik ben onschuldig tot het tegendeel is bewezen/ maar ik heb niks te vrezen/ ik kom terug/ die mug werd een olifant/ maar erg is dit niet/ ik maak me zelf niet van kant/ er zijn wel ergere ding op deze aardkloot/ wat een gekloot/

De teksten hiero sla ik op, ik vond het een leuke battle...

Ik spreek jullie later wel...

MSN : kuupje@hotmail.com

zielige lui in SCD...catch u on the flipside!
  donderdag 25 juli 2002 @ 12:28:07 #146
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_5144593
LOL
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 27 juli 2002 @ 18:36:54 #147
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_5170691
where did every1 go?
pi_5184103
De wederopstand van de LangeJan/ teruggekeerd van een tijdelijke ban/ ik ben wedergekeerd/ ben toffer en sterker teruggekeerd/ mijn woorden dwaalde nog nachten door je gedachten/ je ken van mijn nog meer shit verwachten/ jullie zijn de hiphop hiero aan het verkrachten/ jullie trachtte/ mij te verslaan/ jullie kunnen niet meer over straat heen gaan/ welteverstaan/ jullie worden paranoide/ als ik strax insla als een asteroide/ als een druide/ fix ik een toverelixer/ gooi het in de mixer/ en drink het daarna op/ als een migraine blijf ik kloppen in je kop/ de strop/ die langzaam verstrakte/ de bomdrop/ die jullie in een klap verzwakte/ ik ken geen angst/ ik ben niet bang/ de grote vangst/ ik sta in het begin van een lange gang/ ik plak je achter het behang/

Ik ben de lange jan/ wat moet je man/ niemand kan flowen zoals de langejan kan/ draag een petje/ en ik belet je/ mij te overtreffen/ jullie verslaan/ dat doe ik zo wel ff/ het kost me geen kracht/ geen inspanning/ jullie bemanning/ is niks vergeleken/ met mij/ ik zet je op zij/ zet je bij het grof vuil/ samen met de woorden uit je muil/ ik ben wijzer dan een uil/ en sneller dan een haas/ in de race naar de top/ blijf ik jullie de baas/

maandag 29 juli 2002 @ 02:12:06 #149
28243 Bong-One
Skate and Destroy
pi_5184526
ey, ik heb net het hele topic doorgelezen, en et is zeker wel vet!
Spacekees & Terilekst hebben elkaar ook ontmoet op de digitale snelweg, so u never know what might happen

Maja oefen veel, as zaterdag in zwolle hiero weer een hiphop feestje, vast wel open mic sessie dus kom hier .
(kan je gelijk je meten met zwolle's pride ---> Opgezwolle

das mijn site -->[b][url=http://www.ahopeofshit.tk]A Hope Of Shit[/url][/b] // [b][url=http://www.opgezwolle.nl]Opgezwolle[/url][/b] // [b][url=http://users.ign.com/collection/Bong-One]Mijn PSone Games[/url][/b]
pi_5202500
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 01:15 schreef keeper het volgende:

eigenlijk zou dunniecash hier ff moeten reageren, maar die is op vakantie, helaas

Hehehh dankjewel voor de props Keepertje
Inmiddels ben ik weer terug dus..
Zal ik ook maar ff wat droppen dan?

Yew Dunnie is terug met die ouderwetse vette dikke shit
Fuck Slim Fit, mijn rhymes en flow denken niet aan afvallen
Maar jullie anorexia rappers gaan dood in grote aantallen
Skinny als Kees van Wonderen en klein geschapen van onderen
Donderend, komt Dunnie naar beneden, wonend in de stad der steden
Licht Amsterdams accent en dutch dopeness is bij jullie absent
Ik bepaal het ritme als een dirigent die de taal van muziek kent
Rustig, intelligent en efficient; zo staat de Cash bekend
Met talent drop ik frequent als een duif die de schijterij heeft