ohjajohh | woensdag 7 december 2011 @ 19:51 |
Ik heb een Peugeot 206 van 10 jaar oud. Soms slaat de motor af wanneer ik de koppeling intrap en terugschakel. Als dit gebeurt wanneer de motor nog koud is, dan heb ik ook problemen de motor dan weer te starten. Vaak kan ik ook vaak voelen wanneer hij af gaat slaan bij het intrappen van de koppeling. Het lijkt wel alsof de motor soms niet genoeg 'power' heeft. Wanneer hij afslaat met een warme motor heb ik geen problemen. Hij start dan weer direct, maar met koude motor dus niet. Verder doet heel af en toe de snelheidsmeter ook raar. Als ik de wagen start gaat de kilometerteller direct naar 30km/h. Hij blijft dan wel weer meebewegen, dus wanneer ik 100 rijd, dan staat de teller op 130. Heeft dit een verband? Het KM teller probleem vind ik nog niet eens zo erg. Maar dat de motor afslaat bij intrappen van de koppeling vind ik wel erg irritant. Zeker wanneer ik afrem voor een stoplicht en daarna de motor niet meer aan de praat krijg. Iemand een idee hoe het koppelingsprobleem te verhelpen? | |
welkominspace | woensdag 7 december 2011 @ 19:53 |
brandstof slangetje dat niet goed afsluit misschien? zou eigenlijk van alles kunnen zijn ![]() | |
blup | woensdag 7 december 2011 @ 19:55 |
KM teller en afslaan kan zeker met elkaar te maken hebben. In de teller zit ook een digitale meter die het een en ander aan lucht/brandstof toevoer aanstuurt. Ik heb zoiets gelijks gehad met mijn Clio. | |
welkominspace | woensdag 7 december 2011 @ 19:56 |
mss een vreemde vraag, maar kun je een burnout zetten? of slaat ie gewoon af als je iets te grof/snel de koppeling laat opkomen of gewoon willekeurig? | |
Bananenvlaflip | woensdag 7 december 2011 @ 19:57 |
Zou ook de luchtmassameter kunnen zijn, ik herinner me dat de mazda van mijn vader soortgelijke symptomen had en ik meen dat het toen de luchtmassameter was. Als de motor uitvalt en je schakelt terug en laat de koppeling opkomen, start de motor dan weer? Al rijdend bedoel ik natuurlijk. | |
chili66-66 | woensdag 7 december 2011 @ 19:57 |
keertje kleppen laten stellen, is je probleem over. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 7 december 2011 @ 20:02 |
Ik ga voor de stationair stappen motor, sneuvelt regelmatig bij PSA. gelijk je gasklep ff schoon maken, wat is het bouwjaar, en welke motor TS ? voor het 2de probleem (lees ik nu pas ![]() | |
ohjajohh | woensdag 7 december 2011 @ 20:04 |
Nooit echt een burnout met die auto gemaakt, maar als ik een keer pittig gas geef slaat hij niet af. Maar als ik bijvoorbeeld de snelweg afrijd, en de laatste 100 meter naar het stoplicht wil laten uitrollen en ik trap koppeling in, en zet de auto in z'n vrij, dan slaat hij soms af. Nooit geprobeerd eigenlijk Peugeot 206 1.4 uit 2000. | |
Bananenvlaflip | woensdag 7 december 2011 @ 20:05 |
Even googlen levert inderdaad veel stappenmotor-problemen op, dat is misschien een handig startpunt voor je zoektocht. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 7 december 2011 @ 20:05 |
Ok, ik ging uit van de auto type Tu3, betreft de Tu3+ hier zit een electronische gasklep op, deze schoon maken, en adaptie waardes reseten | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 7 december 2011 @ 20:06 |
gasklep kost nieuw 350 euro incl btw, ex montage | |
ohjajohh | woensdag 7 december 2011 @ 20:10 |
Thanks voor de hulp mannen Dat is weer een stuk minder... | |
T42 | woensdag 7 december 2011 @ 21:04 |
gewoon in de versnelling weer starten ![]() | |
Fer | woensdag 7 december 2011 @ 22:22 |
Hoelang moeten auto´s tegenwoordig meegaan. Vroeger was dit gebruikelijk met een 10 jaar oude bak. Life with it. Remmen op de handrem en altijd voet op het gas. | |
welkominspace | woensdag 7 december 2011 @ 22:24 |
je weet dat het weer gaat sneeuwen enzo? | |
Fer | woensdag 7 december 2011 @ 23:29 |
Nooit Ford Escord gereden zeker. | |
titus_902 | donderdag 8 december 2011 @ 09:45 |
Heb het zelfde probleem gehad. Vaak nadat de spanning van de accu geweest is. Week rijden en het was vaak weer over. Typisch 206 probleem. Kan ook nog de bobine zijn. Maat van me heeft ook een 206 gehad en had ook dit probleem. Heeft hem toen hoop geld gekost en uit eindelijk was het nog niet verholpen. Weet niet hoe vaak hij dit doet, anders zou ik me er niet te druk over maken. | |
ellevehC86 | donderdag 8 december 2011 @ 09:51 |
Onzin, tenzij je in troep heb gereden als Simca's, Kadetts of idd Escorts Mijn halve eeuw oude Chevys doen dat niet eens. Alhoewel ik wel rekening hou met een zomer- en winterstand dmv de stationairschroef, maar dit hoort geen slijtage te zijn met modernere motoren |