Herkenbaar, in het dorp waar ik opgegroeid ben woonde maar één buitenlandse familie. En dat waren Portugezenquote:Op woensdag 7 december 2011 13:36 schreef KneusTeun het volgende:
Ohja, leuk weetje, het dorp waar ik opgegroeid ben was veiligste gemeente (en grootste) van Nederland, met maar liefst 1 geregistreerde buitenlander
Totaal aantal inwoners : 5474
Volgens mij is Amsterdam eind jaren 90 al zijn oude glans verloren.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:42 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Nee Amsterdam is een stad waar je vrolijk van wordt.
Een bekende van mij is een geboren Amsterdammer en een oude kroeg baas daar.
Die zegt dat Amsterdam helemaal kapot is, hij is ook verhuist daarom en heeft zijn kroeg verkocht.
Ja maar de echte Amsterdammer bestaat al bijna niet meer, het is allemaal import en veel van de mooie plekken worden bezet door yuppen.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik wordt vrolijk van Amsterdam het is een mooie stad, altijd wat te doen, veel cultuur, en je kan er goed uit gaan als je de juiste tenten weet.
Ik denk dat dat met Utrecht ook wel gaat gebeuren op korte termijn trouwens.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:46 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja maar de echte Amsterdammer bestaat al bijna niet meer, het is allemaal import en veel van de mooie plekken worden bezet door yuppen.
Huizen zijn voor de Amsterdammer zelf niet meer te betalen.
Wat is een echte Amsterdammer als er op jou paspoort staat dat je er geboren bent ben je ook een Amsterdammer. Ja ach en iedereen wil natuurlijk in de mooiste stad van Nederland wonen dus ik snap wel dat mensen daar naar toe verhuizen.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:46 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja maar de echte Amsterdammer bestaat al bijna niet meer, het is allemaal import en veel van de mooie plekken worden bezet door yuppen.
Huizen zijn voor de Amsterdammer zelf niet meer te betalen.
Ik vind het niet de mooiste stad.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat is een echte Amsterdammer als er op jou paspoort staat dat je er geboren bent ben je ook een Amsterdammer. Ja ach en iedereen wil natuurlijk in de mooiste stad van Nederland wonen dus ik snap wel dat mensen daar naar toe verhuizen.
Nou begint het gewoon op getroll te lijken. Je weet best wat hij bedoelt met de echte Amsterdammer. En inderdaad die yuppen die elke stad aan het overspoelen zijn dat zijn geen Amsterdammers/Utrechtenaren/Hagenezen/Delftenaren. Je ziet het overal. Zelfs in de buitenwijken van Den Bosch is dit al aan de gang.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat is een echte Amsterdammer als er op jou paspoort staat dat je er geboren bent ben je ook een Amsterdammer. Ja ach en iedereen wil natuurlijk in de mooiste stad van Nederland wonen dus ik snap wel dat mensen daar naar toe verhuizen.
Nee ik troll niet vind het begrip echte Amsterdammer, Utrechtenaar of Hagenees gewoon een belachelijk begrip. Steden groeien en veranderen steeds en als je graag die nostalgie wil kun je gewoon naar de pijp gaan en daar is het nog zoals vroeger. New York is toch ook het New York van vroeger niet meer?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:51 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Nou begint het gewoon op getroll te lijken. Je weet best wat hij bedoelt met de echte Amsterdammer. En inderdaad die yuppen die elke stad aan het overspoelen zijn dat zijn geen Amsterdammers/Utrechtenaren/Hagenezen/Delftenaren. Je ziet het overal. Zelfs in de buitenwijken van Den Bosch is dit al aan de gang.
Haha ik nog nooit in de buurt van Enschedequote:Op woensdag 7 december 2011 13:54 schreef KneusTeun het volgende:
BEn nog nooit in Den Bosch,Tilburg,Delft of Breda geweest btw
Ik denk dat het vooral in studentensteden gebeurd. Tilburg zal het ook wel gebeuren, gewoon omdat een hoop studenten blijven hangen en inderdaad van die yuppen worden.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:54 schreef KneusTeun het volgende:
BEn nog nooit in Den Bosch,Tilburg,Delft of Breda geweest btw
EHV?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:55 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Haha ik nog nooit in de buurt van Enschede. Maar EHV ben je dan wel weer geweest?
Nouja als je kijkt wonen de "echte" families uit die steden er natuurlijk sinds de industriële revolutie en de 2e wereldoorlog, dus die wonen er al zodanig lang dat ze zich met recht een inwoner van die stad mogen noemen. Maar nu een hoop mensen meer geld hebben en graag in de stad willen wonen krijg je een hele nieuwe migratiestroom, en die verneukt niet het karakter van de stad (want dat zit echt te ver ingebakken en ligt aan veel meer factoren) maar wel de sfeer, want die moet vanuit de mensen zelf komen.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee ik troll niet vind het begrip echte Amsterdammer, Utrechtenaar of Hagenees gewoon een belachelijk begrip. Steden groeien en veranderen steeds en als je graag die nostalgie wil kun je gewoon naar de pijp gaan en daar is het nog zoals vroeger. New York is toch ook het New York van vroeger niet meer?
uuhmm weet ik niet zeker, ik denk het dan niet.quote:
Ga ik er wel is heen om te kijken.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:11 schreef Rossdale het volgende:
Breda, mooiste binnenstad 2010/2011
Ik ben het er wel mee eens, ik ben niet voor niets hierheen verhuisdErg mooie stad
In de zomer zijn er toffe evenementen genoegquote:Op woensdag 7 december 2011 14:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ga ik er wel is heen om te kijken.
Is er ook wat te doen?
Eerste hit Boxtel :quote:Op woensdag 7 december 2011 14:12 schreef KneusTeun het volgende:
Enschede eerste hit op youtube
Eindhoven
Amsterdam
Tilburg
![]()
Breda
Ik ga binnenkort trouwens in Breda stappen, heb je nog aanranders?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:13 schreef Rossdale het volgende:
[..]
In de zomer zijn er toffe evenementen genoeg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |