Maar wel gewoon 600mg ibu naar binnen schuiven, want "dat smaakt niet zo vies!"quote:Op vrijdag 30 december 2011 11:46 schreef fusionfake het volgende:
Verbaast me hoeveel mensen die dat doen![]()
"Ja ik nam maar een half pilletje paracetamol, ik wil ook niet verslaafd worden!"
Omdat als kinderen die te pakken krijgen, ze dan doodgaan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 11:55 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Maar wel gewoon 600mg ibu naar binnen schuiven, want "dat smaakt niet zo vies!"
Iemand trouwens enig idee waarom pcm niet gewoon ook met zo'n smarties-laagje komt?
Gaan kinderen niet dood van ibuprofen? Ik heb echt geen idee, maar ik stond gisteravond weer eens te kokhalzen met 2 pcm's, dus vandaar de vraag.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:26 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Omdat als kinderen die te pakken krijgen, ze dan doodgaan.
Nee, kinderen kunnen niet overdoseren, alleen volwassenen. Komt omdat de melk in de melktanden, die alkalisch is, het propionzuur neutraliseertquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:42 schreef Merel1808 het volgende:
Gaan kinderen niet dood van ibuprofen?
Het verschil tussen werkzame dosis en toxische dosis is bij paracetamol veel geringer dan bij ibuprofen met name voor bepaalde doelgroepen zoals kinderen. Daarnaast lijdt een overdosis paracetamol in hogere frequentie tot levensbedreigende complicaties dan dat het geval is bij ibuprofen waar een overdosis in slechts geringe frequentie leidt tot levensbedreigende complicaties. Tenslotte leidt een overdosis paracetamol veel sneller tot die complicaties dan het geval is bij ibuprofen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:42 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Gaan kinderen niet dood van ibuprofen? Ik heb echt geen idee, maar ik stond gisteravond weer eens te kokhalzen met 2 pcm's, dus vandaar de vraag.
Ja waanzin. Gewoon die pillen VOLDOENDE vreten als je pijn hebt. patiënt blij en poli een stuk rustigerquote:Op vrijdag 30 december 2011 11:46 schreef fusionfake het volgende:
Verbaast me hoeveel mensen die dat doen![]()
"Ja ik nam maar een half pilletje paracetamol, ik wil ook niet verslaafd worden!"
ja 80 mg, dan moet je er een hele berg van opetenquote:Op vrijdag 30 december 2011 13:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
http://www.tylenol.com/pr(...)=subpchildmeltaways#
met druiven of kauwgom-smaak! Speciaal voor kinderen.
Het is ook voor kinderen. Ze hebben ook nog gewoon andere vormen (vloeibaar) in allerlei smaken.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:50 schreef Pluizel het volgende:
[..]
ja 80 mg, dan moet je er een hele berg van opeten
ik heb ook wel eens hete citroendrank gehad met pcm maar dat is al helemaaaaaaaaal niet te doen.
Oh bah, dat is echt ranzig. Ik neem altijd tegelijk 2 pcm's in, maar halveer ze wel eerst van tevoren. Kan ze niet heel inslikkenquote:Op vrijdag 30 december 2011 15:04 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja waanzin. Gewoon die pillen VOLDOENDE vreten als je pijn hebt. patiënt blij en poli een stuk rustiger
Ik heb trouwens de rare gewoonte om mijn pcm in stukken te kauwen voor ik hem wegspoel
Mooie combinatie die laatste! Dat zal wel gespetterd hebbenquote:Op vrijdag 30 december 2011 16:24 schreef June. het volgende:
[..]
Oh bah, dat is echt ranzig. Ik neem altijd tegelijk 2 pcm's in, maar halveer ze wel eerst van tevoren. Kan ze niet heel inslikken
Laatst ook movicolon en lactulose voor de lol geprobeerd, té ranzig zeg![]()
Daarom neem ik het met cola in. Proef je er geen zak van. Alleen is er wel één of andere chemische reactie waardoor je opeens een kubieke meter schuim in je mond hebt.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:24 schreef June. het volgende:
Oh bah, dat is echt ranzig. Ik neem altijd tegelijk 2 pcm's in, maar halveer ze wel eerst van tevoren. Kan ze niet heel inslikken
Dat deed ik vroeger ook, met heeeeeeel veel ranjasiroop, maar dat hebben m'n ouders niet in huisquote:Op vrijdag 30 december 2011 17:19 schreef Kassaa het volgende:
Ik doe ze in tweeën, pleur ze in een glas water, even roeren en opdrinken. In theorie worden ze dan sneller opgenomen.
De meest cheapass PCM lost niet zo goed op. Gewoon allebei in je mond en slikken met die zooi.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:19 schreef Kassaa het volgende:
Ik doe ze in tweeën, pleur ze in een glas water, even roeren en opdrinken. In theorie worden ze dan sneller opgenomen.
Het is nog een gewoonte van toen ik een kind wasquote:Op vrijdag 30 december 2011 16:24 schreef June. het volgende:
[..]
Laatst ook movicolon en lactulose voor de lol geprobeerd, té ranzig zeg![]()
Paracetamol kauwen? Vies!quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:19 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Het is nog een gewoonte van toen ik een kind wastoen weigerde ik om die grote pillen te slikken, dus verpulverde mijn moeder ze en deed het poeder in een glas water.
Nu ben ik daar te lui voor en dus kauw ik ze zelf in stukken alvorens het water naar binnen te gieten![]()
Ik heb vroeger movicolon en lactulose gebruikt. Moest van mijn moeder voor ik naar school ging lactulose drinken in de hoop dat er in de loop van de dag iets uit zou komen. (had behoorlijk last van obstipatie) Werd er niet blij van, ranzig spul
Dat doe ik wel als ik ooit morfine nodig hebquote:Op vrijdag 30 december 2011 21:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je kan het ook vergruizen en snuiven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |