Ik heb een 15quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De 18? Die is oppergod.
[..]
Wat is end?
Ok, op die manier.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:25 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Look at it this way: The song is about VLAD TEPES. A mighty warrior and leader (dictator) who many loved, he killed to keep his country free. The same did Hitler. And he was loved and praised too. The video actually fits.
Ze spelen bij mij om de hoek dus ik ga zekerquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:25 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Look at it this way: The song is about VLAD TEPES. A mighty warrior and leader (dictator) who many loved, he killed to keep his country free. The same did Hitler. And he was loved and praised too. The video actually fits.
[..]
Vette shit manHopelijk spelen ze dan wel grain. Alhoewel het me niet veel uitmaakt, weet nog niet zeker of ik ga!
Dat is ook wel een gave bandquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:39 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Op 1 februari volgend jaar komt Swallow The Sun met een nieuw album namelijk "Emerald The Forest And The Black Bird".
swallowthesun.net
Zijn er hier nog mensen die benieuwd zijn naar het nieuwste STS album?
Die wil ik wel horen ja.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:39 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Op 1 februari volgend jaar komt Swallow The Sun met een nieuw album namelijk "Emerald The Forest And The Black Bird".
swallowthesun.net
Zijn er hier nog mensen die benieuwd zijn naar het nieuwste STS album?
Finse metal beetje de richting Amorphisquote:
Hm. Gaat niet echt mijn ding zijn dus.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Finse metal beetje de richting Amorphis
Mwaaa.. Richting wel maar ik vind ze zeker met wat Amorphis nu maakt wel wat bruter klinken..quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Finse metal beetje de richting Amorphis
Een jaar of 7 geleden trok ik dit soort muziek echt heel goed. Kovenant was toen een van m'n favorieten. Nu vind ik het eigenlijk meer van hetzelfde.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:05 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Van hun laatste album:
Ik kan het persoonlijk altijd erg warderen, en hoop dus ook op een nieuwe tour.
Laatste tour vond ik persoonlijk erg goed..
Finse metal zegt al genoegquote:Op vrijdag 9 december 2011 22:05 schreef FouteMensenStaff het volgende:
[..]
Mwaaa.. Richting wel maar ik vind ze zeker met wat Amorphis nu maakt wel wat bruter klinken..
Hetzelfde heb ik juist met veel Black metal bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een jaar of 7 geleden trok ik dit soort muziek echt heel goed. Kovenant was toen een van m'n favorieten. Nu vind ik het eigenlijk meer van hetzelfde.
Begrijp me niet verkeerd, prima als iemand dit mooi vindt, maar ik denk bij de eerste echte tonen al "Hé, dit ken ik."
Euhm ik volg je hier even nietquote:Op vrijdag 9 december 2011 22:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Finse metal zegt al genoegtoch?
Dat veel Finse metalbands op elkaar lijken omdat ze dezelfde thema's gebruiken in hun nummersquote:Op vrijdag 9 december 2011 22:17 schreef FouteMensenStaff het volgende:
[..]
Euhm ik volg je hier even niet![]()
ahhhh zo! ja die zijn er helaas wel ja.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat veel Finse metalbands op elkaar lijken omdat ze dezelfde thema's gebruiken in hun nummers
Da's juist een kwestie van vaker luisteren. Voor mij is black metal juist zo tof omdat ik er de eerste keer vaak niet zoveel mee kan, maar als ik een bepaalde plaat vaker luister, dan worden er veel meer dingen duidelijk. Als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:16 schreef FouteMensenStaff het volgende:
[..]
Hetzelfde heb ik juist met veel Black metal bijvoorbeeld.
Ik merk dan ook wel dat op het moment dat ik iets hoor wat mij niet zo aanspreekt het voor mij allemaal hetzelfde klinkt.
En ik vraag hoe lang dat ene nummer nog duurt (terwijl je er dan al 6 verder bent..)
Terwijl iemand anders er intens van geniet en wel degelijk verschil hoort.
Ach dat houd het allemaal alleen maar leuk, zoveel mensen zoveel meningen
Nou ik vrees dat je toch ongelijk heb. Ik heb niks met de duistere kant van black metal, en ik luister dat zeker wel genoeg. Ik heb niks met satan en al die geiten. Ik ben gewoon gek op de harde drums, teveel distortion bij de gitaartjes, de energie!quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Da's juist een kwestie van vaker luisteren. Voor mij is black metal juist zo tof omdat ik er de eerste keer vaak niet zoveel mee kan, maar als ik een bepaalde plaat vaker luister, dan worden er veel meer dingen duidelijk. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Daar komt uiteraard nog bij dat je voor black metal toch echt wel een soort van neiging tot het duistere moet hebben. Mensen die beweren black metal 'leuk' te vinden puur vanwege de muziek, omdat het zo lekker klinkt, maar ondertussen helemaal niets hebben met wat er achter zit ... Nee, daar geloof ik geen fuck van.
En daar snap ik dus geen fuck van. Als je de sfeer niet oppikt, dan blijft er van black metal verdomd weinig over.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:27 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nou ik vrees dat je toch ongelijk heb. Ik heb niks met de duistere kant van black metal, en ik luister dat zeker wel genoeg. Ik heb niks met satan en al die geiten. Ik ben gewoon gek op de harde drums, teveel distortion bij de gitaartjes, de energie!
Nouja, mijn blackmetal teksten gaan vooral over dictatorshap, politiek en oorlog. Noem je dat ook duister? of bedoel je echt satan etc.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En daar snap ik dus geen fuck van. Als je de sfeer niet oppikt, dan blijft er van black metal verdomd weinig over.
Nu wordt het toch wat ingewikkelder, want aan de ene kant vind ik echt dat black metal per definitie satanisch is, maar aan de andere kant is een album als Panzer Division pure black, terwijl het met name over geweld gaat. Daarentegen zijn die gasten van Marduk wel weer overtuigd satanisten.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:30 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nouja, mijn blackmetal teksten gaan vooral over dictatorshap, politiek en oorlog. Noem je dat ook duister? of bedoel je echt satan etc.
Hmm, ja inderdaad. Wat ik vaak hoor bij mijn muziek (NSBM) "Satan, my master / fuhrer". En dan weet ik vaak dat ze heel iemand anders bedoelen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nu wordt het toch wat ingewikkelder, want aan de ene kant vind ik echt dat black metal per definitie satanisch is, maar aan de andere kant is een album als Panzer Division pure black, terwijl het met name over geweld gaat. Daarentegen zijn die gasten van Marduk wel weer overtuigd satanisten.
Dat is precies wat ik bedoel!quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Da's juist een kwestie van vaker luisteren. Voor mij is black metal juist zo tof omdat ik er de eerste keer vaak niet zoveel mee kan, maar als ik een bepaalde plaat vaker luister, dan worden er veel meer dingen duidelijk. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Daar komt uiteraard nog bij dat je voor black metal toch echt wel een soort van neiging tot het duistere moet hebben. Mensen die beweren black metal 'leuk' te vinden puur vanwege de muziek, omdat het zo lekker klinkt, maar ondertussen helemaal niets hebben met wat er achter zit ... Nee, daar geloof ik geen fuck van.
Hitler en Satan vind ik zelf dan wel weer heel verschillend. Het is hier al even eerder ter sprake gekomen, maar ik vind black metal geen medium voor politiek. Met NSBM heb ik dus ook echt niets.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:36 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Hmm, ja inderdaad. Wat ik vaak hoor bij mijn muziek (NSBM) "Satan, my master / fuhrer". En dan weet ik vaak dat ze heel iemand anders bedoelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |