abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 21:30:29 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105394828
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De 18? Die is oppergod.

[..]

Wat is end?
Ik heb een 15 :9 de 18 moet ik nog eens proberen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_105394988
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 21:25 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Look at it this way: The song is about VLAD TEPES. A mighty warrior and leader (dictator) who many loved, he killed to keep his country free. The same did Hitler. And he was loved and praised too. The video actually fits.
Ok, op die manier.
Dat is ook een manier om er naar te kijken.. :X
pi_105395104
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 21:25 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Look at it this way: The song is about VLAD TEPES. A mighty warrior and leader (dictator) who many loved, he killed to keep his country free. The same did Hitler. And he was loved and praised too. The video actually fits.

[..]

Vette shit man :D Hopelijk spelen ze dan wel grain. Alhoewel het me niet veel uitmaakt, weet nog niet zeker of ik ga!
Ze spelen bij mij om de hoek dus ik ga zeker :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_105395505
Op 1 februari volgend jaar komt Swallow The Sun met een nieuw album namelijk "Emerald The Forest And The Black Bird".

swallowthesun.net

Zijn er hier nog mensen die benieuwd zijn naar het nieuwste STS album? :)
pi_105395609
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 21:39 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Op 1 februari volgend jaar komt Swallow The Sun met een nieuw album namelijk "Emerald The Forest And The Black Bird".

swallowthesun.net

Dat is ook wel een gave band :)
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  vrijdag 9 december 2011 @ 21:59:31 #206
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_105396749
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 21:39 schreef FouteMensenStaff het volgende:

swallowthesun.net

Die wil ik wel horen ja. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_105396885
Nooit van gehoord. Is het wat?
pi_105396982
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:01 schreef Jigzoz het volgende:
Nooit van gehoord. Is het wat?
Finse metal beetje de richting Amorphis
14 SHADES OF GREY
pi_105397016
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:03 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Hm. Gaat niet echt mijn ding zijn dus.

Momenteel hier draaiend:
Zelfde kerel als die van Antaeus.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2011 22:05:17 ]
pi_105397094
Van hun laatste album:

Ik kan het persoonlijk altijd erg warderen, en hoop dus ook op een nieuwe tour.
Laatste tour vond ik persoonlijk erg goed.. :)
pi_105397154
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:03 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mwaaa.. Richting wel maar ik vind ze zeker met wat Amorphis nu maakt wel wat bruter klinken.. :)
pi_105397284
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:05 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Van hun laatste album:

Ik kan het persoonlijk altijd erg warderen, en hoop dus ook op een nieuwe tour.
Laatste tour vond ik persoonlijk erg goed.. :)
Een jaar of 7 geleden trok ik dit soort muziek echt heel goed. Kovenant was toen een van m'n favorieten. Nu vind ik het eigenlijk meer van hetzelfde.

Begrijp me niet verkeerd, prima als iemand dit mooi vindt, maar ik denk bij de eerste echte tonen al "Hé, dit ken ik."
pi_105397339
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:05 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Mwaaa.. Richting wel maar ik vind ze zeker met wat Amorphis nu maakt wel wat bruter klinken.. :)
Finse metal zegt al genoeg :P toch?
14 SHADES OF GREY
pi_105397718
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een jaar of 7 geleden trok ik dit soort muziek echt heel goed. Kovenant was toen een van m'n favorieten. Nu vind ik het eigenlijk meer van hetzelfde.

Begrijp me niet verkeerd, prima als iemand dit mooi vindt, maar ik denk bij de eerste echte tonen al "Hé, dit ken ik."
Hetzelfde heb ik juist met veel Black metal bijvoorbeeld.

Ik merk dan ook wel dat op het moment dat ik iets hoor wat mij niet zo aanspreekt het voor mij allemaal hetzelfde klinkt.
En ik vraag hoe lang dat ene nummer nog duurt (terwijl je er dan al 6 verder bent..)
Terwijl iemand anders er intens van geniet en wel degelijk verschil hoort.

Ach dat houd het allemaal alleen maar leuk, zoveel mensen zoveel meningen ^O^
pi_105397762
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Finse metal zegt al genoeg :P toch?
Euhm ik volg je hier even niet :? ;)
pi_105397827
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:17 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Euhm ik volg je hier even niet :? ;)
Dat veel Finse metalbands op elkaar lijken omdat ze dezelfde thema's gebruiken in hun nummers
14 SHADES OF GREY
pi_105398175
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat veel Finse metalbands op elkaar lijken omdat ze dezelfde thema's gebruiken in hun nummers
ahhhh zo! ja die zijn er helaas wel ja.

Toch zijn er gelukkig nog genoeg over die voor mijn smaak orgineel genoeg zijn :)

Hoewel ik van Amorphis hoop dat het laaste album beter is dan de vorige..
De Amorphis van "vroeger" hoor ik er niet meer in terug..
pi_105398204
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:16 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Hetzelfde heb ik juist met veel Black metal bijvoorbeeld.

Ik merk dan ook wel dat op het moment dat ik iets hoor wat mij niet zo aanspreekt het voor mij allemaal hetzelfde klinkt.
En ik vraag hoe lang dat ene nummer nog duurt (terwijl je er dan al 6 verder bent..)
Terwijl iemand anders er intens van geniet en wel degelijk verschil hoort.

Ach dat houd het allemaal alleen maar leuk, zoveel mensen zoveel meningen ^O^
Da's juist een kwestie van vaker luisteren. Voor mij is black metal juist zo tof omdat ik er de eerste keer vaak niet zoveel mee kan, maar als ik een bepaalde plaat vaker luister, dan worden er veel meer dingen duidelijk. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Daar komt uiteraard nog bij dat je voor black metal toch echt wel een soort van neiging tot het duistere moet hebben. Mensen die beweren black metal 'leuk' te vinden puur vanwege de muziek, omdat het zo lekker klinkt, maar ondertussen helemaal niets hebben met wat er achter zit ... Nee, daar geloof ik geen fuck van.
pi_105398338
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Da's juist een kwestie van vaker luisteren. Voor mij is black metal juist zo tof omdat ik er de eerste keer vaak niet zoveel mee kan, maar als ik een bepaalde plaat vaker luister, dan worden er veel meer dingen duidelijk. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Daar komt uiteraard nog bij dat je voor black metal toch echt wel een soort van neiging tot het duistere moet hebben. Mensen die beweren black metal 'leuk' te vinden puur vanwege de muziek, omdat het zo lekker klinkt, maar ondertussen helemaal niets hebben met wat er achter zit ... Nee, daar geloof ik geen fuck van.
Nou ik vrees dat je toch ongelijk heb. Ik heb niks met de duistere kant van black metal, en ik luister dat zeker wel genoeg. Ik heb niks met satan en al die geiten. Ik ben gewoon gek op de harde drums, teveel distortion bij de gitaartjes, de energie!
pi_105398502
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:27 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Nou ik vrees dat je toch ongelijk heb. Ik heb niks met de duistere kant van black metal, en ik luister dat zeker wel genoeg. Ik heb niks met satan en al die geiten. Ik ben gewoon gek op de harde drums, teveel distortion bij de gitaartjes, de energie!
En daar snap ik dus geen fuck van. Als je de sfeer niet oppikt, dan blijft er van black metal verdomd weinig over.
pi_105398562
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En daar snap ik dus geen fuck van. Als je de sfeer niet oppikt, dan blijft er van black metal verdomd weinig over.
Nouja, mijn blackmetal teksten gaan vooral over dictatorshap, politiek en oorlog. Noem je dat ook duister? of bedoel je echt satan etc.
pi_105398734
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:30 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Nouja, mijn blackmetal teksten gaan vooral over dictatorshap, politiek en oorlog. Noem je dat ook duister? of bedoel je echt satan etc.
Nu wordt het toch wat ingewikkelder, want aan de ene kant vind ik echt dat black metal per definitie satanisch is, maar aan de andere kant is een album als Panzer Division pure black, terwijl het met name over geweld gaat. Daarentegen zijn die gasten van Marduk wel weer overtuigd satanisten.
pi_105398853
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nu wordt het toch wat ingewikkelder, want aan de ene kant vind ik echt dat black metal per definitie satanisch is, maar aan de andere kant is een album als Panzer Division pure black, terwijl het met name over geweld gaat. Daarentegen zijn die gasten van Marduk wel weer overtuigd satanisten.
Hmm, ja inderdaad. Wat ik vaak hoor bij mijn muziek (NSBM) "Satan, my master / fuhrer". En dan weet ik vaak dat ze heel iemand anders bedoelen.
pi_105398983
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel!
Soms ben ik bevooroordeeld en luister ik niet goed genoeg.

Ik geloof trouwens juist wel dat er mensen zijn die naar BM luisteren maar er verder niets mee hebben dan wel begrijpen, maar het gewoon zo cool vinden staan al die bandshirts.

Die neiging tot het duistere is er bij mijzelf ook zeker wel. Althans, net hoe je dat uitlegt natuurlijk.

Sommige dingen fascineren mij zeker ook.
Maar met teksten over "Satan" kan ik niet zoveel.
Ik heb "The Church Of Satan" bijvoorbeeld ook bestudeerd, maar ik heb daar helemaal niets mee.
Gewoon een trieste vorm van "religie".
Poppenkast in mijn ogen.

Vandaar dat ik in een vorig topic ook de vraag stelde of Satanisme voor sommige bands religie is of een soort rebelleren?

Als ik dan om even een voorbeeld te nemen die gozer hoor van "The Devils Blood" zie in een interview..
Je hoeft geen shrink te zijn om te zien wat er aan die kerel scheelt.
dat bedoel ik niet sarcastisch, maar die heeft duidelijk mental problems..

Daarom ben ik altijd benieuwd wat mensen boeit aan BM, gewoon wat hen drijft zeg maar.

Omdat ze er over nagedacht hebben of omdat het zo stoer klinkt/staat?
Daarmee bedoel ik zowel bands als fans.

Gewoon puur uit interesse, niet om mensen af te zeiken ofzo. :)
pi_105399063
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:36 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Hmm, ja inderdaad. Wat ik vaak hoor bij mijn muziek (NSBM) "Satan, my master / fuhrer". En dan weet ik vaak dat ze heel iemand anders bedoelen.
Hitler en Satan vind ik zelf dan wel weer heel verschillend. Het is hier al even eerder ter sprake gekomen, maar ik vind black metal geen medium voor politiek. Met NSBM heb ik dus ook echt niets.

Maar ach, jij hebt niets met Satan, ik heb niets met Hitler. Iedereen blij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')