Hallo allemaal,
Ik ben nu alweer bijna 4 maanden bezig met een hbo-opleiding en ik moet zeggen dat het me erg tegenvalt. Mijn opleiding zit vol met mbo'ers die niet het niveau totaal niet aankunnen en havisten die enorm lui zijn; bij een tentamen werkwoord spelling (d/t) en woordenschat hebben van de 25 leerlingen in mijn klas maar 7 een voldoende gehaald. Daarnaast krijg ik ook nutteloze vakken als onderzoeksvaardigheden waarbij ik het grootste deel van de les niets hoor waar ik iets aan zou hebben. Volgend semester zouden we zelfs het vak presenteren krijgen

- simpelweg gezegd een kleine presentatie houden waar ik dan 3 studiepunten voor zou krijgen. Tijdens werk- en hoorcolleges zit het grootste deel van de klas te praten/achter hun labtop en als er iets gevraagd wordt hebben ze nooit een antwoord. Sommige mensen blijven soms dagen weg en laten tijdens een project niets van zich horen, waardoor ik alles weer voor hun moet gaan doen. Ik heb een enorme hekel aan groepsopdrachten gekregen, omdat ik gewoon niet op hun kennis van de Nederlandse en Engelse taal kan rekenen. Het toppunt was toch wel een medeleerling die ik rommelig met ้้n m zag schrijven

.
Komt dit op elke hbo-opleiding voor? Misschien kan ik me beter gaan ori๋nteren op een wo-opleiding, want op dit forum lees ik vaak genoeg dat de studenten daar wel gemotiveerd zijn.
Ik ben alleen bang dat ik niet slim genoeg ben voor een universiteit.
Op
dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef
spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op
maandag 21 september 2020 18:37 zal
yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.