Is dit 1 van de laatste stuiptrekkingen van de politiek correctheid? Waarom een leuk kinderfeest zonder serieuze bijbedoelingen zo politiseren? De enige die zich door de Zwarte Piet gekwetst lijkt te voelen is de blanke, welvarende grachtengordeldier.quote:Anouk maakt korte metten met zwarte Piet
van onze redactie
AMSTERDAM - Anouk vindt dat het tijd is om zwarte piet voorgoed vaarwel te zeggen. Sinterklaas mag van de zangeres volgend jaar gewoon weer terug komen naar Nederland, maar dan met malle pieten in plaats van zwarte pieten.
"Nederland, het is tijd om vaarwel te zeggen tegen zwarte piet. Want hoe je het ook wendt of keert, het blijft achterbaks, hypocriet, lomp, offensief en kwetsend", schrijft Anouk op Facebook.
Als het aan Anouk ligt, ziet het Sinterklaasfeest er heel anders uit. "We kunnen ze laten schminken in alle kleuren van de regenboog...geel, groen, oranje, rood en paars. Hoe leuk! Een kleine moeite toch?"
Een aantal fans zijn het niet eens met Anouks betoog en verwijderden haar uit hun vriendenlijst. Anouk lijkt daar echter niet mee te zitten: "Ik had nooit verwacht dat ik zo blij zou zijn met het massaal verdwijnen van fans."
Volgens mij is ze anders niet vies van een dikke negerlul. Wel de lusten, niet de lasten.quote:Oud nieuws toch? Was toch al bekend dat ze het niets vind, die zwarte piet.
quote:,,Ik wil niet al te veel opscheppen maar ik vind dat ik fantastisch mooie kinderen heb: het zijn halfbloedjes met prachtige krullen. Ik kan iedereen een zwarte vent aanraden. Niet alleen daarom. Je kent de uitdrukking wel. Once you go black, you never go back . Bij mij is dat zeker het geval. Ik vind donkere types niet alleen aantrekkelijker, ze zijn passioneler en beter in bed. Seks is nu eenmaal belangrijk, ook als je kinderen hebt.''
,,Donkere mannen, Remon toch, zijn ook wat macho. Ik heb het liever te macho dan te soft. Het mooie is ook dat Remon een uitstekende vader is. Zijn familie is heel belangrijk voor hem. Voor mij waren die familiewaarden een openbaring. Dat heb ik zelf nooit meegemaakt. Ik dacht: aha, zo kan het ook.'' Komt het nog goed met je moeder?
En van sommige kleuren moesten kinderen zelfs huilenquote:Op maandag 5 december 2011 19:57 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Een aantal jaar geleden was er toch ook al zo'n 'proef' met allemaal van die apart geschminkte pieten?
Dat zag er toen ook al zo belachelijk uit
Epic facepalmquote:Sinterklaas heeft dit jaar naast de traditionele zwarte Pieten ook gele, rode, groene, witte en blauwe knechten. Dat komt omdat de Pakjesboot 'door de regenboog is gevaren'.
Da's geen Piet maar een Pimpquote:Op maandag 5 december 2011 20:06 schreef Tinos85 het volgende:
Zwarte Piet is toch zwart vanwege de roet in schoorstenen? Hoe ga je een rode/paarse/gouden Piet verklaren dan?
quote:Op maandag 5 december 2011 20:12 schreef 16meter het volgende:
Anouk![]()
Lekker belangrijk wat die negerhoer uitkraamt.
Weet je dan niet, dat politieke correctheid nooit verdwijnt, maar altijd wordt vervangen door een nieuwe variant.quote:Op maandag 5 december 2011 19:51 schreef teknomist het volgende:
[..]
Is dit 1 van de laatste stuiptrekkingen van de politiek correctheid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |