abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105427790
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Wie heeft jou moderator gemaakt?
Niemand, zou het ook niet willen zijn. Neemt niet weg dat meningen dezelfde kunnen zijn als van een moderator of andersom. 8-)

Ik heb dan ook een mening over en reactie op een post die ik in dit geval tegen het licht van ander recent postmateriaal, binnen een half uur na registratie van de betreffende persoon, hield. Dat viel mij nogal op qua hoeveelheid en inhoud.
Gelukkig is een forum op dat gebied transparant en discussies mogen best scherp zijn. :)
pi_105427888
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:45 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Eigenlijk zijnde werkelijke jeugdactiviteiten meer iets van mijn vrouw....... meestal zeil ik met de ouders op gerstennat :P
Dus je activiteiten voor die jeugdclub bestaan vooral uit drinkgelagen met de ouders?
Maar dat verklaart het hoge leutergehalte van sommige posts natuurlijk erg goed.
kom, ik neem er zelf ook nog één. :D ^O^
pi_105428427
Laura heeft gisteren meegevaren op de Camper tijdens de pro am races. ^O^
Mooie foto´s en verslag op haar website. :)
pi_105428619
Dus Laura heeft al met het NZse team meegevaren op de VOR Camper :-) Ook bij deze mense moet ze wel als een bijzonder ding gelden anders zouden ze haar beslist niet tijdens een race als ballast aan boord willen hebben.

Voorbereiding op de VOR van volgend jaar?
pi_105430120
Het is zeker een compliment aan haar adres dat ze is uitgenodigd om tijdens de pro am race mee te varen op de Camper. Erg knap!

De VOR wordt met een interval van 2 á 3 jaar gevaren. Dus volgend jaar is nog niet aan de orde. Zou denk ik ook te kort dag zijn voor haar om zich in dat wereldje te begeven. Daarvoor zal ze denk ik toch eerst nog wel aan wat andere (prestigieuze) internationale wedstijden moeten gaan deelnemen als onderdeel van een bemanning en zich daarin gaan bewijzen. En veel, héél veel trainen. Vele disciplines aan boord van een racer onder de knie gaan krijgen.
Dat is voor nu even niet te vergelijken met haar eveneens bijzondere prestaties als solo-zeiler waar ze nu mee bezig is.

Ze zou net als Jessica Watson aan Sidney-Hobarts e.d. mee moeten gaan doen. Haar bekendheid in het zeilerswereldje zal haar ongetwijfeld wel ergens een ingang bieden. Maar desondanks zal ze zich zelf dan moeten gaan bewijzen. Hard wereldje hoor. Je kunt zo na een race of een leg 'vervangen' worden.

Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! :)
pi_105430838
En ze zal moeten leren in een team te werken, en te vertrouwen op de teamleden.
Nu zeilt ze alleen, en moet dus zelf alles doen en in de gaten houden. En kan ook zelf beslissen wat ze doet en wanneer. In de VOR is dat uiteraard helemaal anders, het tegenovergestelde zou ik bijna zeggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105431602
@spijkerbroek

Het is een deel van haar leer en werk project. Dit is net zo'n hoogtepunt voor haar als toen ze op St. Maarten als bemanningslid mee mocht op de dwarsgetuigde Stad Amsterdam.

Ik denk niet dat Laura veel problemen in een team van "professionals" zal hebben. Ze toont respect voor werkelijke prestaties en dwingt toch ook met haar eigen prestaties ondertussen wel respect af. In ieder geval lijkt de samenwerking met haar eigen "family- team", voor zover we het van buitenaf kunnen zien, toch ook bijzonder goed te functioneren.
pi_105432459
Een dagje meevaren geldt niet als volledig teamlid uiteraard. Het is goed om een kijkje in de keuken te krijgen op die manier, maar meer dan dat is het ook niet.
En of Laura problemen krijgt in een team van professionals? Ik weet het niet. Het kan zo zijn dat, juist omdat ze eigenlijk altijd alles gedaan heeft (zeilvakanties, naar Engeland, vlucht naar St. Maarten, en deze rondreis) dat ze simplweg niet weet hoe een team werkt.
Het is niet alleen "jij doet dit, jij doet dat", maar er komt ook een hoop groepsdynamica bij kijken. Leren van anderen, omgaan met anderen op dagelijkse basis in een klein gebied (boot), verteld worden wat er gedaan moet worden ook al zie je het anders. Dat soort dingen leer je niet in een dagje meevaren.
We weten inmiddels dat Laura best eigenwijs is en haar eigen wil door wil zetten, en dat zijn nu juist eigenschappen die niet bij teamwork passen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105433667
Weten we eigenlijk wel of ze eigenwijs is..... of is ze wijzer aks we aannemen? Alles wat ze doorgezet heeft met haar eigen wil heeft ze tot nu toe ook kunnen waarmaken.
In de zeilwereld is ze ondertussen niet alleen met de kop boven het maaiveld uitgekomen maar zelfs met kop en schouders hoewel voor het begin van de reis ook hier twijfels waren.
pi_105439057
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:49 schreef svetan het volgende:
Weten we eigenlijk wel of ze eigenwijs is.....
Uit haar acties maak ik wel op dat ze eigenwijs is ja.
pi_105442508
Een video van gisteren van de VOR waar onder andere beelden inzitten vanaf de Camper waar Laura heeft meegevaren: http://www.sail-world.com(...)images-+-Video/91717
pi_105445637
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:49 schreef svetan het volgende:
Weten we eigenlijk wel of ze eigenwijs is..... of is ze wijzer aks we aannemen? Alles wat ze doorgezet heeft met haar eigen wil heeft ze tot nu toe ook kunnen waarmaken.
In de zeilwereld is ze ondertussen niet alleen met de kop boven het maaiveld uitgekomen maar zelfs met kop en schouders hoewel voor het begin van de reis ook hier twijfels waren.
Ik vind dat haar handelingen en die van haar vader en grootouders niet van erg veel wijsheid getuigen.
Wel van rebellie, inhaligheid en een profiteursmentaliteit die tegen het criminele aanzit - nou ja, de rechtsgang frustreren met leugens is feitelijk crimineel - en van onhandigheid, deze mensen komen met van alles en iedereen in aanvaring, zelfs als ze niet op een boot zitten, waardoor ze net de kluit niet kunnen belazeren en van hun puberende (klein)dochter een icoon en inkomstenbron te maken.
En eigenlijk vind ik dat wel vermakelijk. :)
  zondag 11 december 2011 @ 10:40:21 #263
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105445725
Ik vind het niet vermakelijk. Ik vind de reis van Laura bij vlagen interessant en ik vind het af en toe heel knap wat ze doet. Zo'n oversteek heb ik gewoon bewondering voor. Ik doe het haar niet na en ik denk dat maar weinigen dit kunnen.

Daarentegen vind ik Oma Dekker alleen maar zielig. Bij haar krijg ik het gevoel dat ze wanhopig probeert de fouten die ze gemaakt heeft met haar zoon nu goed te maken via haar kleindochter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105445894
@livelink

Welke fouten zou oma Dekker dan volgens jou nu weer gemaakt hebben?
pi_105446023
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 10:40 schreef livelink het volgende:
Ik vind het niet vermakelijk. Ik vind de reis van Laura bij vlagen interessant en ik vind het af en toe heel knap wat ze doet. Zo'n oversteek heb ik gewoon bewondering voor. Ik doe het haar niet na en ik denk dat maar weinigen dit kunnen.

Daarentegen vind ik Oma Dekker alleen maar zielig. Bij haar krijg ik het gevoel dat ze wanhopig probeert de fouten die ze gemaakt heeft met haar zoon nu goed te maken via haar kleindochter.
Ik heb het niet over de laatste oversteek. Ook niet over dat ze kan zeilen.
De eerste oversteek zal ik nooit vergeten. Sneller dan Mike Perham, en ook nog zonder volgboot.. 3 van de 5 dagen op de motor. :') En dat ook nog zelf argeloos op je blog zetten.
Dat vind ik humor van de bovenste plank. Als de Dekkers wat slimmer waren, hadden ze er een op feiten gebaseede sitcom van gemaakt. Dat zou een evergreen zijn geworden, volgens mij. :)

Hoe die familieverhoudingen psychologisch in elkaar zitten vraag ik me ook weleens af. Dat is wel heel wonderlijk allemaal, geloof ik. Ik denk dat dat geen gek afstudeerproject zou zijn voor een psychologiestudent.

Oh, overigens doe ik het haar ook niet na, maar er zijn genoeg zeilers die dat wel doen. Laura is iets jonger maar dat komt gewoon omdat ze al jong heeft leren zeilen. Ze is geen wonderkind, ofzoiets.
  zondag 11 december 2011 @ 12:10:36 #266
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_105447617
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:36 schreef svetan het volgende:
Niet in dat soort zeilwereld waar Laura bezig is. Ik ben een absolute vrijetijdszeiler (niet eens een eigen boot) maar wel actief in een jeugdafdeling van een zeilclub. (...)
Dus geen fanatiek zeiler maar ik weet wel wanneer ik respect voor een bepaalde prestatie moet hebben en wat er voor zo'n onderneming komt kijken.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_105447819
Info: 13:45 begint de livestrean van de VOR start. http://new.livestream.com/volvooceanrace
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 12:58:09 #268
137949 Disana
pi_105449073
Er zijn hier toch geen mensen die werkelijk denken dat Dekker aan een stukje van de officiële race heeft deelgenomen? Ze zouden wel gek zijn: heel het zeilschip is ingericht op zo min mogelijk gewicht, dan ga je niet uit de goedheid van je hart ruim vijftig kilo toevoegen.
pi_105449534
@Disana

De Pro-am is een deel van het officiele VOR gebeuren.
pi_105449855
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:58 schreef Disana het volgende:
Er zijn hier toch geen mensen die werkelijk denken dat Dekker aan een stukje van de officiële race heeft deelgenomen? Ze zouden wel gek zijn: heel het zeilschip is ingericht op zo min mogelijk gewicht, dan ga je niet uit de goedheid van je hart ruim vijftig kilo toevoegen.
Klopt, ze tellen daarom ook niet mee voor het klassement. Het is een soort bonus/oefenwedstrijd bestaande uit PROfessionals en AMateurs.
Desalniettemin eervol als je als één van de amateurs mee mag. Er zijn heel wat gegadigden die dat wel zouden willen, ook uit de hogere regionen binnen de zeilwereld.

Niet alleen extra gewicht is tijdens de officiële wedstrijden niet erg gewenst. Ook een extra persoon tussen de op elkaar ingespeelde bemanning kan een behoorlijke sta-in-de-weg zijn.
  zondag 11 december 2011 @ 13:22:01 #271
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_105449887
Bij de Pro-Am races mogen gasten mee
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 13:25:36 #272
137949 Disana
pi_105450021
The Pro-Ams are designed to give sponsors and guests an experience as close to that of true professional sailing. There are no points for the official Volvo Ocean Race leaderboard, meaning Groupama sailing board were celebrating an honorary victory.

http://www.volvooceanrace(...)d-pro-am-tussle.html
  zondag 11 december 2011 @ 13:44:27 #273
354322 Tide
pi_105450635
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:25 schreef Disana het volgende:
The Pro-Ams are designed to give sponsors and guests an experience as close to that of true professional sailing. There are no points for the official Volvo Ocean Race leaderboard, meaning Groupama sailing board were celebrating an honorary victory.

http://www.volvooceanrace(...)d-pro-am-tussle.html
Exactly!
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 13:45:44 #274
137949 Disana
pi_105450681
Ja exactly: ik had gewoon gelijk. De mensen, ik zal geen namen noemen, die hier dachten dat Dekker in de race zat, hadden het bij het verkeerde eind.
  zondag 11 december 2011 @ 13:49:52 #275
354322 Tide
pi_105450836
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:45 schreef Disana het volgende:
Ja exactly: ik had gewoon gelijk. De mensen, ik zal geen namen noemen, die hier dachten dat Dekker in de race zat, hadden het bij het verkeerde eind.
Wel in een race maar niet in DE race daar heb je gelijk in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')