abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105161335
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is om mijn ouders garant te laten staan voor de huur voor een woning. Ik heb een woning aangeboden gekregen, maar weet niet zeker of ze mijn inkomen hoog genoeg vinden. Mijn ouders gaven aan dat ze dan garant voor me willen staan!

Is dat mogelijk?
  zondag 4 december 2011 @ 12:31:25 #2
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_105161440
Wat zei de woonmaatschappij tien je hen opbelde om het te vragen?
pi_105161562
Dit is gister pas ter sprake gekomen en aangezien het toen zaterdag was kon ik nog geen contact met de woningbouw opnemen.

Ik ben gewoon zo nieuwsgierig!

Ik sta op woningnet "alleen" (zonder mijn vriend) ingeschreven. Mijn vriend staat überhaupt niet ingeschreven bij woningnet. Ik wil in die woning wel graag gaan samenwonen met hem. En aangezien hij wel lekker verdiend zou dat meer dan voldoende moeten zijn voor de hele huur. Maar k weet bijv. niet of dat mogelijk is dat ze ook zijn inkomsten erbij nemen.
  zondag 4 december 2011 @ 12:35:51 #4
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_105161598
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 12:31 schreef Tinos85 het volgende:
}:|
Dat TS twee topics op Fok! moet openen.

Overigens misschien beter op zijn plek in WGR?

[ Bericht 4% gewijzigd door Sylver_ op 04-12-2011 12:41:25 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_105161654
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 12:31 schreef Tinos85 het volgende:
Waarschijnlijk: "Wij zijn maandagochtend vanaf 9:00h bereikbaar"
pi_105161742
Ze zijn maandag pas weer bereikbaar, maar wel al vanaf 8 uur!
pi_105161891
De sociale woningbouw maakt het niks uit of je genoeg verdient, alleen als je teveel verdient (36k per jaar of meer), om scheefwonen te voorkomen.

Zie het maar zo: misschien heb je pas een maand een baan en wilde je direct uit huis, dan heb je voor dit jaar een superlaag jaarinkomen en zou je de woning niet mogen?
pi_105161921
P.s. bij 'particuliere huur' is dat een ander verhaal.
pi_105162127
Oke, dus er zou wel een mogelijkheid moeten zijn? Ik krijg trouwens aan studiefinanciering en wat ik erbij leen al 700 binnen. dit zou al meer dan voldoende voor alleen de huur moeten zijn. Ik weet alleen niet of ze studiefinanciering ook accepteren en of ze dit dus zien als inkomsten
  zondag 4 december 2011 @ 13:19:27 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_105163070
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:52 schreef rissy89 het volgende:
Oke, dus er zou wel een mogelijkheid moeten zijn? Ik krijg trouwens aan studiefinanciering en wat ik erbij leen al 700 binnen. dit zou al meer dan voldoende voor alleen de huur moeten zijn. Ik weet alleen niet of ze studiefinanciering ook accepteren en of ze dit dus zien als inkomsten
Nee zien ze niet als inkomen, en ja ouders kunnen als het goed is garant staan.
pi_105163350
ik hoop het zo! Zou het echt heel erg vinden als de woning anders niet door kan gaan
  zondag 4 december 2011 @ 14:58:52 #12
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_105167274
Staat er op woningnet geen minimum en maximum inkomen vermeld voor de betreffende woning? Dan heb je je antwoord al. Je ouders die garant staan? Naar mijn weten zul je dan met 1 van je ouders worden ingeschreven in de woning en dan wordt zijn of haar inkomen meegerekend.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  zondag 4 december 2011 @ 15:00:13 #13
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_105167328
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:45 schreef vincm het volgende:
De sociale woningbouw maakt het niks uit of je genoeg verdient, alleen als je teveel verdient (36k per jaar of meer), om scheefwonen te voorkomen.

Zie het maar zo: misschien heb je pas een maand een baan en wilde je direct uit huis, dan heb je voor dit jaar een superlaag jaarinkomen en zou je de woning niet mogen?
Edit; Ik vergeleek woningnet teveel met Woonnet Haaglanden.

Het maakt ze echt wel uit hoor, ze hebben vaak een bepaalde eis van wat je minimaal en maximaal mag verdienen en met hoeveel personen je het huis minimaal of maximaal mag bewonen. Bij Woonnet Haaglanden is dit in ieder geval het geval .
.

Dus niet van toepassing op Woningnet het bovenstaande , sorrie :')

[ Bericht 15% gewijzigd door tuintegel op 04-12-2011 15:10:55 ]
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_105167769
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 13:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee zien ze niet als inkomen, en ja ouders kunnen als het goed is garant staan.
Ik werk bij een woningcorporatie en stel o.a. de contracten op... Wij accepteren geen ouders die garant staan.
Sufi is geen inkomen. Maar vaak kun je, als je je inkomen goed hebt ingevuld, alleen reageren op huizen waar je met dat inkomen voor in aanmerking komt. Anders vraag je bij de intake of je vriend ook op het contract kan en zijn inkomen meerekenen.
En dit:
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:58 schreef tuintegel het volgende:
Staat er op woningnet geen minimum en maximum inkomen vermeld voor de betreffende woning? Dan heb je je antwoord al.
dag
  zondag 4 december 2011 @ 15:19:19 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105168032
Als TS haar stufi als inkomen heeft ingevuld dan kan het best zijn dat er op die manier aan de inkomenseis lijkt te zijn voldaan.

Dat dat uiteindelijk niet zo blijkt te zijn omdat stufi geen inkomen is, en een lening al helemaal niet, maakt te toewijzing aan TS waarschijnlijk ongeldig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 december 2011 @ 16:49:56 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_105171403
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 15:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik werk bij een woningcorporatie en stel o.a. de contracten op... Wij accepteren geen ouders die garant staan.

[..]

Bij de mijne, en bij een aantal kennissen die bij andere woningbouwverenigingen huren kan het wel. Ligt er dus maar net aan waar je gaat huren.
pi_105184586
Er staat geen minimum inkomen bij de woning vermeld. En ik heb het nog even nagekeken, maar bij mijn inkomen heb ik 0 euro ingevuld. Dus in principe moeten ze op de hoogte zijn dat ik geen inkomen heb.

Als bijv. mijn ouders niet garant kunnen staan, zou het dus een optie zijn om te kijken of ze mijn vriend zijn inkomen mee kunnen rekenen. Dan komen we bij het volgende probleem: hij staat niet bij woningnet ingeschreven.

Denk je dat het dan alsnog mogelijk is?

Het gaat om de woningvereniging Mitros (Nieuwegein)
  zondag 4 december 2011 @ 21:41:18 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105185533
Als je het inkomen van je vriend wilt laten meetellen dan is het ook weer van belang dat er geen maximuminkomen bij de woning vermeld is, en dat het een woning is die voor meer dan 1 persoon is.

Maar ik vraag me af of ze dat nog nodig vinden als bekend is dat jouw inkomen 0 is, je zult immers als de huur niet te hoog is wel gewoon huurtoeslag krijgen... dus met wat er dan aan huur overblijft kom je een heel eind met je uitwonendentoeslag van DUO.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105188072
Met zijn inkomen komen we niet boven het maximuminkomen uit. En aangezien mijn studiefinanciering niet wordt mee geteld stelt mijn inkomen niks voor.

Er kunnen 2 personen in de woning dus dat is wel fijn!

En ik kom alleen in aanmerking voor huurtoeslag als mijn vriend van 23 bij mij woont. Ik heb het uitgerekend via de belastingdienst site en als ik daar alleen zou gaan wonen, heb ik geen recht op huurtoeslag totdat ik in mei zelf ook 23 word.

Ik ben nu gewoon bijna bang om morgen te bellen, omdat ik niet teleurgesteld wil worden.
  zondag 4 december 2011 @ 22:22:42 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105188288
De huur is dus te hoog voor huurtoeslag voor iemand van jonger dan 23 als ik het goed lees?
Eerst eens goed met je vriend overleggen of hij dit wel wil, en dan met de woningstichting overleggen wat de mogelijkheden zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105188643
Jaa dat klopt! De huur is indd te hoog voor huurtoeslag voor iemand jonger dan 23 jaar. De huur bedraagt namelijk 590 (inclusief servicekosten).

Mijn vriend wil heel graag met me samenwonen en vind het geen enkel probleem om huurtoeslag aan te vragen.
  zondag 4 december 2011 @ 22:30:14 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105188808
Kolere... waarom reageer je daar überhaupt op als je geen inkomen hebt? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105189172
Jaa ik dacht dat mn studiefinanciering wel als inkomen gezien zou worden! En als ik ergens zou gaan wonen wou ik ook sowieso gaan samenwonen waardoor het ook gelijk weer betaalbaar is.

Ik ben dankzij een loting op nummer 1 gekomen, dus eigenlijk had ik dit ook helemaal niet zien aankomen. haha (ik sta zelf nog geen 3 jaar ingeschreven, dus dit is echt een buitenkansje)
pi_105189263
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:35 schreef rissy89 het volgende:
Jaa ik dacht dat mn studiefinanciering wel als inkomen gezien zou worden! En als ik ergens zou gaan wonen wou ik ook sowieso gaan samenwonen waardoor het ook gelijk weer betaalbaar is.
Stufi is voor je studie... geen inkomen. En je wilde al gaan samenwonen? Waarom sta je dan alleen ingeschreven?
quote:
Ik ben dankzij een loting op nummer 1 gekomen, dus eigenlijk had ik dit ook helemaal niet zien aankomen. haha (ik sta zelf nog geen 3 jaar ingeschreven, dus dit is echt een buitenkansje)
Overleg met de woningcorporatie.. Zij willen ook graag snel verhuren.
dag
pi_105189883
Jaa dat klopt, alleen ik heb het geluk dat mijn ouders mijn gehele studie betalen.

Ik stond eigenlijk alleen ingeschreven omdat we van plan waren om naar particuliere woningen te gaan kijken. Doordat ik nog geen 3 jaar ingeschreven sta bij woningnet hadden we eigenlijk niet verwacht dat ik überhaupt ooit nog via woningnet aan een woning zou komen. Dit was de 1e keer dat ik het een keer probeerde en gelijk beland ik op nummer 1.

Maar ik ga inderdaad morgen even overleggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')