abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105143813
Net nieuw, tevreden met beeld , geluid en mogelijkheden................. maar:

Krijg het geluid van de TV niet via de boxen !!! ( DVD wel en andere zaken)

Alles geprobeerd, Snap er niks van !
HDMI kabel in de out- van het apparaat........... niks helpt.

Iemand tips ? :*

Please help :{
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_105143893
Welke televisie heb je?
pi_105143926
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:39 schreef Dimens het volgende:
Welke televisie heb je?
Samsung 40A656
pi_105144032
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:39 schreef Dimens het volgende:
Welke televisie heb je?
Fijn trouwens dat je zo snel reageert ! Ben de hele dag al aan het kloten en in staat om hem terug te sturen. Is het type TV belangrijk ? Voor mijn audio probleem ?

xxx
pi_105144038
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:40 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Samsung 40A656
Kijk je digitale televisie of analoog?
Welke digitale decoder heb je?
pi_105144056
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:43 schreef Dimens het volgende:

[..]

Kijk je digitale televisie of analoog?
Welke digitale decoder heb je?
Digitaal ( UPC kastje)
pi_105144076
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:43 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Digitaal ( UPC kastje)
Deze gaat met HDMI of Scart naar de televisie toe?
pi_105144124
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:44 schreef Dimens het volgende:

[..]

Deze gaat met HDMI of Scart naar de televisie toe?
Met Scart !
Maar ook met de analoge kabel krijg ik geen geluid via de boxen.

Er verschijnt wel een volume balkje van de receiver in beeld, maar die doet niks :{
pi_105144731
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:45 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Met Scart !

Er verschijnt wel een volume balkje van de receiver in beeld, maar die doet niks :{
Dan kun je een aantal dingen doen.

Optie 1

Haal een optische toslink kabel.

Stop deze in de digitale decoder en de de andere kant van de kabel in de Home Cinema Set. Vergeet hierbij niet de plastic dopjes, die bij een goede kabel er altijd wel op zitten, eraf te halen.
Zet de televisie aan op het kanaal van je digitale decoder en stel in de digitale decoder in dat deze het geluid via de Digitale uitgang moet zenden.
Zet de Home Cinema aan en zet deze op het kanaal waar de kabel zojuist in is gegaan.

Je zou nu het geluid over de home cinema moeten horen.

Optie 2

De Digitale HD decoder. Deze bevat een HDMI uitgang welk je direct vanaf de Decoder in de Home Cinema kunt stoppen. Vervolgens filtert de home cinema het geluid uit het signaal en stuurt deze alleen het beeld door.

Voordeel is dat je klaar bent voor de HD zenders, geen idee hoe dat bij UPC op dit moment zit.

Nadeel is dat je niet even televisie kunt kijken zonder de Home Cinema aan te zetten voor het geluid.

Optie 3

Bijna hetzelfde verhaal als bij optie 1, de optische kabel. Deze keer stop je hem in de optische ingang van de televisie en de andere kant in de Samsung HCS.

Voordeel; Je kunt het geluid van de televisie gebruiken maar je kunt het geluid van de HCS gebruiken. Wil je het journaal kijken zonder die 5.1 set, dan laat je die set uit en zet je het volume van de televisie harder.
Ga je dan een film kijken, zet je het volume van de televisie uit en zet je de home cinema aan.

Dit zijn de opties die ik op dit moment weet, misschien dat er nog iemand is die mij kan aanvullen op iets.
pi_105144758
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:45 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Met Scart !

Hoe bedoel je?
pi_105172525
Dank je Dimens ! Voor je uitgebreide antwoord ^O^
Denk toch dat ik hem terug ga sturen. Zo'n extra kabel is een idee, maar hij moet het doen met 1 HDMI kabel.
pi_105174579
quote:
14s.gif Op zondag 4 december 2011 17:18 schreef kleinzusje het volgende:
Dank je Dimens ! Voor je uitgebreide antwoord ^O^
Denk toch dat ik hem terug ga sturen. Zo'n extra kabel is een idee, maar hij moet het doen met 1 HDMI kabel.
Met 1 HDMI gaat niet werken. De audio set kan het wel aan, maar jouw televisie kan dat niet. Dan zou je een televisie met HDMI ARC moeten hebben.
pi_105180576
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 18:08 schreef Dimens het volgende:

[..]

Met 1 HDMI gaat niet werken. De audio set kan het wel aan, maar jouw televisie kan dat niet. Dan zou je een televisie met HDMI ARC moeten hebben.
Ach ! Shit !
Dacht dat deze Samsung dat had ??? :{
Heb je een linkje met de gegevens ( van meerdere samsungs ?) waardoor je dat weet, kan het zelf niet vinden.
Dit verandert de zaak. Dan moet ik wel een kabel aanschaffen.

ps. Doet hij het wel met de Samsung UE32D5000 ?

thx ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door kleinzusje op 04-12-2011 20:39:32 (type klopt niet) ]
pi_105181721
Zelf nog een keer gekeken !

Denk dat je gelijk hebt.

Mijn Samsung heeft een HDMI v1.3 aansluiting en ARC schijnt dus pas te werken met HDMI v1.4.
Damnn ! :'(

Anyway, nogmaals : Heel erg bedankt voor je hulp !
Nu ik dit weet van mn tv ( door jouw post) ga ik misschien toch een kabeltje erbij kopen. ^O^

[ Bericht 26% gewijzigd door kleinzusje op 04-12-2011 20:50:18 (bedankt !) ]
pi_105193540
Het beste kun je natuurlijk een kabelte gebruiken, veel goedkoper dan een nieuwe televisie. Als je voor een nieuwe televisie gaat, liever dan geen Samsung. Of het met de LE(formaat televisie)D550 of de UE(formaat televisie)D6500 gaan, de rest vind ik allemaal troep.
pi_106280805
Ik heb een ander probleempje. Ik download via mijn PC films op BluRay kwaliteit.
Dit zijn MKV-bestanden. Als ik ze dan op mijn PC afspeel is alles in orde. Maar als ik de films op een USB-stick of Externe harde schijf zet en deze dan wil laten afspelen op de HT-D5530, krijg ik geen ondertiteling meer, Kan iemand mij helpen dit op te lossen.

Alvast bedankt
pi_106281338
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 17:43 schreef JohnDoe1982 het volgende:
Ik heb een ander probleempje. Ik download via mijn PC films op BluRay kwaliteit.
Dit zijn MKV-bestanden. Als ik ze dan op mijn PC afspeel is alles in orde. Maar als ik de films op een USB-stick of Externe harde schijf zet en deze dan wil laten afspelen op de HT-D5530, krijg ik geen ondertiteling meer, Kan iemand mij helpen dit op te lossen.

Alvast bedankt
Dit heeft te maken dat deze Samsung set geen subs in MKV bestanden kan lezen. Die moet je er dus extern bij doen.
Je kunt MKV extract gebruiken om de ondertitels er uit te "extracten". Die zet je dan in dezelfde map met dezelfde naam. Voorbeeld:

Film.mkv
Film.srt

Dan zouden de ondertitels weergeven moeten worden, zo niet, moet dit nog even in de instellingen gedaan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')