quote:
Op zaterdag 3 december 2011 20:45 schreef kleinzusje het volgende:[..]
Met Scart !
Maar ook met de analoge kabel krijg ik geen geluid via de boxen.
Er verschijnt wel een volume balkje van de receiver in beeld, maar die doet niks

Dan kun je een aantal dingen doen.
Optie 1
Haal een optische toslink kabel.
![851031side.jpg]()
Stop deze in de digitale decoder en de de andere kant van de kabel in de Home Cinema Set. Vergeet hierbij niet de plastic dopjes, die bij een goede kabel er altijd wel op zitten, eraf te halen.
Zet de televisie aan op het kanaal van je digitale decoder en stel in de digitale decoder in dat deze het geluid via de Digitale uitgang moet zenden.
Zet de Home Cinema aan en zet deze op het kanaal waar de kabel zojuist in is gegaan.
Je zou nu het geluid over de home cinema moeten horen.
Optie 2
De Digitale HD decoder. Deze bevat een HDMI uitgang welk je direct vanaf de Decoder in de Home Cinema kunt stoppen. Vervolgens filtert de home cinema het geluid uit het signaal en stuurt deze alleen het beeld door.
Voordeel is dat je klaar bent voor de HD zenders, geen idee hoe dat bij UPC op dit moment zit.
Nadeel is dat je niet even televisie kunt kijken zonder de Home Cinema aan te zetten voor het geluid.
Optie 3
Bijna hetzelfde verhaal als bij optie 1, de optische kabel. Deze keer stop je hem in de optische ingang van de televisie en de andere kant in de Samsung HCS.
Voordeel; Je kunt het geluid van de televisie gebruiken maar je kunt het geluid van de HCS gebruiken. Wil je het journaal kijken zonder die 5.1 set, dan laat je die set uit en zet je het volume van de televisie harder.
Ga je dan een film kijken, zet je het volume van de televisie uit en zet je de home cinema aan.
Dit zijn de opties die ik op dit moment weet, misschien dat er nog iemand is die mij kan aanvullen op iets.