quote:
Op zaterdag 3 december 2011 10:55 schreef klipper het volgende:6 schakelmomenten is maximaal 6, kunnen er ook minder zijn.
12 x 4 = 48 minuten, blijft 12 minuten effectief vol open of dicht over.
In ieder geval niet verhogen, dan heb je op een gegeven moment dat de knop alleen nog maar aan het open en dichtlopen is.
Het zal even zoeken zijn in het begin.
Alleen deze thermostaat heeft toch 1 tot 12 schakelingen per uur? en standaard 5 ingesteld.
Tenminste als het de TH8100U1004 betreft, dan kun je ook instellen dat het verwarmingsafgifte bijvoorbeeld traag, standaard of snel is waarop de regelaar zich beter kan instellen.
Oke dat is duidelijk, dus als ik bv 1 schakelmoment per uur instel dan zal hij maximaal 1 x per uur schakelen ?
Dus als hij al 1 x heeft moet schakelen en er is warmtevraag dan stuurt hij niet open ?
Ja je hebt gelijk, ik heb het verkeerd neergezet.
Je kan inderdaad ook het regelgedrag installen.
Het is een normale installatie dus die laat ik in het midden staan.
In principe zijn de waardes nu zo ingesteld : Adaptief voorverwarmen aan, 5 schakelingen per uur en normaal opwarmgedrag.
Het werkt prima nu, ik was alleen benieuwd of ik nog enig voordeel kan behalen mbt kosten en comfort.
Zoals je weet wordt ik per radiator afgerekend.
Ik heb 3 ledenradiatoren met thermostaatkranen in de woonkamer.
Daar heb ik handknoppen op geplaatst en die staan alle 3 vol open.
Onwijs bedankt voor je nuttige reactie weer, fijn om een user met verstand van zaken te hebben
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019