quote:
Op zaterdag 3 december 2011 12:41 schreef Pedroso het volgende:Iedereen vergeet Denemarken, die zijn een klasse beter dan de Portugezen.
Zijn ook niet voor niets ruim voor Portugal geeindigt in de voorronde.
Zou me niets verbazen als Duitsland en Denemarken de nummers 1 en 2 worden.
Nederland is over z'n hoogtepunt heen (achterhoede zwak en de basis te smal).
Portugal presteert al jaren zwak, hebben wel goede spelers maar als team matig.
Aan de ene kant denken we altijd dat we weer even kampioen worden. Maar vaak genoeg zijn we ook heel goed in het omhoog schrijven van de tegenstanders (en het omlaag schrijven van Nederland). Jouw voorbeeld over Denemarken is hier weer een goed voorbeeld van.
Normaal gesproken wint Nederland gewoon van Denemarken. Die zijn namelijk nog steeds een heel stuk zwakker dan Oranje. Zo sterk is die selectie van Denemarken helemaal niet.
Tegen Duitsland wordt het een zware wedstrijd. En ik ben geneigd te zeggen dat de Duitsers ook beter zijn. Maar dat zegt niet alles over wat voor wedstrijd het gaat worden. Het blijft een poulewedstrijd.
Portugal is dan weer een apart verhaal. Die hebben zeker goede spelers, maar zijn al jarenlang geen sterk team meer. Ze hebben weliswaar CR, maar daar gaat het Portugese elftal vaak niet beter van spelen. Het is ook niet voor niets dat ze gelijkspelen tegen Cyprus en verliezen van de Denen en Noren. Maar tegen Portugal heeft Nederland het altijd heel lastig. We winnen bijna nooit van ze, de laatste zege is zelfs al twintig jaar geleden. Het is echt een team wat Oranje niet ligt.
Tegenover dit alles staat nog dat het al meer dan 25 jaar geleden is dat Nederland niet door de poulefase is gekomen. En daar zaten nog weleens zware poules bij. Zolang er een grotendeels fitte selectie staat en de vorm er ook enigzins is, verwacht ik Nederland bij de eerste twee in de poule. En daarna behoort de kwartfinale ook geen lastige horde te zijn met die tegenstanders uit die schijtpoule A.