abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:07:23 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105097829
De Fundateller, zo'n beetje iedere volger van AEX kent het fenomeen. De graadmeter voor de staat van de woningmarkt? Of gewoon een nietszeggend getal? Discussieer hier mee over de zin en onzin van deze graadmeter.

Topicreeks: Fundateller

Officiële teller:
http://www.funda.nl/koop/

Huidige aantal huizen te koop op Funda:

Zelf kijken

Oudere gegevens:

En hop er weer overheen, 255.074 te koop!
The End Times are wild
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:08:20 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105097869
Maar als je zo'n woning met 500 euro 'winst' te koop zet, en je moet vervolgens 3x met een kijker daar langs gaan, dan is je winst ook weg.

Een makelaar drijft de prijs echt niet op, die wil gewoon zo snel mogelijk verkopen. Dat is omzet en dat is voor hem winst.
The End Times are wild
pi_105098086
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:08 schreef LXIV het volgende:
Maar als je zo'n woning met 500 euro 'winst' te koop zet, en je moet vervolgens 3x met een kijker daar langs gaan, dan is je winst ook weg.

Een makelaar drijft de prijs echt niet op, die wil gewoon zo snel mogelijk verkopen. Dat is omzet en dat is voor hem winst.
Klopt.........maar de vraag was of het wel of niet slim is van een makelaar om klanten die een veel te hoge vraagprijs voorstellen, af te wijzen. Waarom zou je die 500-1000 laten liggen voor hooguit 2 uurtjes werk. Een te duur huis trekt toch geen kijkers, dus daar ben je verder geen tijd aan kwijt.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:15:57 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105098121
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:14 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Klopt.........maar de vraag was of het wel of niet slim is van een makelaar om klanten die een veel te hoge vraagprijs voorstellen, af te wijzen. Waarom zou je die 500-1000 laten liggen voor hooguit 2 uurtjes werk. Een te duur huis trekt toch geen kijkers, dus daar ben je verder geen tijd aan kwijt.
Ik denk dat het aanhouden van zo'n huis toch wel geld kost. En toch gaan er wel mensen kijken.
The End Times are wild
pi_105098126
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:14 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Na zes maanden zijn toch geen intrekkingskosten oid verschuldigd?
Hoe verdient een makelaar daar dan 500-1000 op?

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat het aanhouden van zo'n huis toch wel geld kost. En toch gaan er wel mensen kijken.
Imho 2x neen. Hooguit matig voor imago.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:18:39 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_105098193
255.871 huizen te koop

Hee we zakken :{w
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_105098708
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Na zes maanden zijn toch geen intrekkingskosten oid verschuldigd?
Die ben je in 9 van de 10 gevallen wel verschuldigd. Tenzij je een no cure no pay makelaar kunt vinden............beetje van dat kampvolk 8-)
pi_105098905
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:34 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Die ben je in 9 van de 10 gevallen wel verschuldigd. Tenzij je een no cure no pay makelaar kunt vinden............beetje van dat kampvolk 8-)
Niet volgens de NVM model overeenkomst, voor zover ik weet. Alleen vergoeding van gemaakte kosten, en dat zijn advertentiekosten (indien gemaakt), kosten brochure (veelal gemax. op 200 euro opstartkosten oid).

Ik weet niet met wat voor oplichters jij zaken pleegt te doen :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:42:03 #9
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_105098993
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:18 schreef michaelmoore het volgende:
255.871 huizen te koop

Neeee mag niet :{w
pi_105099100
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Niet volgens de NVM model overeenkomst, voor zover ik weet. Alleen vergoeding van gemaakte kosten, en dat zijn advertentiekosten (indien gemaakt), kosten brochure (veelal gemax. op 200 euro opstartkosten oid).

Ik bedoel ook opstartkosten........daar verdienen ze al genoeg aan. Intrekkingskosten oid heb ik zelfs nog nooit van gehoord. Als je dat als klant gaat betalen, ben je knettergek.
pi_105099180
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:59 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Lekker lomp dan. Je zet een huis voor een absurde prijs in de verkoop, strijkt je bonus op en hoeft er verder nooit iets voor te doen omdat er toch geen koper op af komt
Je leest denk ik niet goed :?
pi_105099183
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:45 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ik bedoel ook opstartkosten........daar verdienen ze al genoeg aan. Intrekkingskosten oid heb ik zelfs nog nooit van gehoord. Als je dat als klant gaat betalen, ben je knettergek.
Bij mijn weten zijn opstartkosten max. een paar honderd euro, niet de bedragen die jij noemt. Als dat laatste wel zo is, mag dat wel een machtige prachtige full colour brochure op kunst papier zijn (en mag de opdrachtgever door voor sukkel van de maand)
pi_105101673
Ik zie regelmatig dat er twee borden in de tuin staan met de namen van twee verschillende makelaars erop, is dat een nieuwe ontwikkeling?

Verdeel en heers?
Wie het eerst komt.........?
Uitspelen tegen elkaar?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:39:11 #14
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105105144
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:18 schreef michaelmoore het volgende:
255.871 huizen te koop

Ja, zoals ik al zei lijkt het erop dat de portefeuilles van makelaars vol zitten en dat ze alleen nog opdrachten aannemen van woningbezitters die het huidige prijsniveau accepteren, zodat er een redelijke verkoopkans is.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:51:52 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105105827
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:39 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Ja, zoals ik al zei lijkt het erop dat de portefeuilles van makelaars vol zitten en dat ze alleen nog opdrachten aannemen van woningbezitters die het huidige prijsniveau accepteren, zodat er een redelijke verkoopkans is.
Het lijkt me eerder gewoon het normale jaarlijkse verloop.
censuur :O
pi_105113262
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Oplichters? We hebben het toch gewoon over makelaars? Je hoeft niet gelijk de oplichters zo zwaar te beledigen :{

OT: Bij de verkoop bij mijn huis kwam ik er eigenlijk ook pas later achter dat er toch wel behoorlijke kosten zaten aan het ontbinden van het contract.
Je kan natuurlijk gewoon een voorwaarde opnemen in zo'n contract maar dan moet je wel weten dat er zo'n sneaky zin in het contract staat. Gemakshalve werd dat er niet bij verteld.
Je blijft uiteraard zelf verantwoordelijk voor wat je tekent, maar toch had ik er wat moeite mee.
De makelaar kwam afspraken slecht na (terugbellen enzo) dus ik kon er ook niet zomaar vanaf.
Uiteindelijk is het na een maand of 3 verkocht dus ik heb nooit een boete moeten betalen ofzo, hij probeerde me nog wel 600 euro afhandig te maken voor advertentiekosten waar ik geen toestemming voor gegeven had. Het is uiteindelijk net voor de overdracht bij de notaris rechtgezet maar probeer het achteraf maar weer terug te halen... ratten.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_105115173
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:23 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Oplichters? We hebben het toch gewoon over makelaars? Je hoeft niet gelijk de oplichters zo zwaar te beledigen :{

OT: Bij de verkoop bij mijn huis kwam ik er eigenlijk ook pas later achter dat er toch wel behoorlijke kosten zaten aan het ontbinden van het contract.
Je kan natuurlijk gewoon een voorwaarde opnemen in zo'n contract maar dan moet je wel weten dat er zo'n sneaky zin in het contract staat. Gemakshalve werd dat er niet bij verteld.
Je blijft uiteraard zelf verantwoordelijk voor wat je tekent, maar toch had ik er wat moeite mee.
De makelaar kwam afspraken slecht na (terugbellen enzo) dus ik kon er ook niet zomaar vanaf.
Uiteindelijk is het na een maand of 3 verkocht dus ik heb nooit een boete moeten betalen ofzo, hij probeerde me nog wel 600 euro afhandig te maken voor advertentiekosten waar ik geen toestemming voor gegeven had. Het is uiteindelijk net voor de overdracht bij de notaris rechtgezet maar probeer het achteraf maar weer terug te halen... ratten.
Het zal aan mij liggen, maar ik heb d'er nooit een probleem mee :D

Makelaar en Notaris kunnen hoog en laag springen, maar ultiem kan alleen de koopsom getransfereerd worden voor zover ik die centen stort (als kopende partij), en de makelaar kan alleen betaald worden voor zover ik dat expliciet santioneer (als verkopende partij). Kunnen ze bluffen wat ze willen ;)
pi_105116148
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het zal aan mij liggen, maar ik heb d'er nooit een probleem mee :D

Makelaar en Notaris kunnen hoog en laag springen, maar ultiem kan alleen de koopsom getransfereerd worden voor zover ik die centen stort (als kopende partij), en de makelaar kan alleen betaald worden voor zover ik dat expliciet santioneer (als verkopende partij). Kunnen ze bluffen wat ze willen ;)
Jij, als financieel goochelaar, bent waarschijnlijk iets beter onderlegd als de gemiddelde huizenverkoper. Het kopen en verkopen van een huis is allerminst een rationeel proces in veel gevallen en in de combinatie met onwetendheid denk ik dat makelaars daar misbruik van maken.
Goeie tip van die nvm voorwaarden trouwens. ^O^
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_105117651
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:11 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Jij, als financieel goochelaar, bent waarschijnlijk iets beter onderlegd als de gemiddelde huizenverkoper. Het kopen en verkopen van een huis is allerminst een rationeel proces in veel gevallen en in de combinatie met onwetendheid denk ik dat makelaars daar misbruik van maken.
Goeie tip van die nvm voorwaarden trouwens. ^O^
Meer boerenverstand dan goochelaarskunsten hoor. :)

ik geloof dat mijn profiel nogal misinterpreteerd wordt ;)
pi_105141554
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:39 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Het lijkt er niet eens op, het is gewoon waarheid. Een vriend van me is makelaar en die nemen alleen nog maar woningen in hun portefueille die een realistische verkoopwaarde hebben. Wil de verkoper dat niet, verwijst hij ze naar de concurrent.
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:36:33 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105141697
In de Quote 500 (kapper :') ) stond een stukje over vastgoedhandelaren in kantoren, en wat voor een ellende het daar was. Daar verbleekt de ellende op de woningmarkt en winkelpanden nog mee.

De oplossing door vastgoedhoudend Nederland was trouwens heel simpel: er moet subsidie komen op het slopen van oude kantoren, zodat er weer schaarste komt en de prijzen hoog blijven. Ofwel: mensen moeten gaan betalen om iets te slopen zodat ze er vervolgens meer voor mogen betalen.

Capitalize the profits, socialize the losses.
The End Times are wild
pi_105141850
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:36 schreef LXIV het volgende:
In de Quote 500 (kapper :') ) stond een stukje over vastgoedhandelaren in kantoren, en wat voor een ellende het daar was. Daar verbleekt de ellende op de woningmarkt en winkelpanden nog mee.

De oplossing door vastgoedhoudend Nederland was trouwens heel simpel: er moet subsidie komen op het slopen van oude kantoren, zodat er weer schaarste komt en de prijzen hoog blijven. Ofwel: mensen moeten gaan betalen om iets te slopen zodat ze er vervolgens meer voor mogen betalen.

Agossie-possie wat zijn ze zielig.. Geen medelijden met die lui :)
pi_105141895
quote:

Inderdaad! :{
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:52:22 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105142163
quote:
Dat autohandelaars dat nog niet bedacht hebben!
Het hele denken van deze mensen is compleet krom geworden: kapitaal ontstaat door productie, niets anders.
censuur :O
  zondag 4 december 2011 @ 20:59:43 #25
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_105182830
256.296 huizen te koop
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')