Tsja, misschien ben ik wel te streberig. Het voelt zo doelloos. Ik zou liever een echte hobby hebben. Als iemand aan mij vraagt: 'Wat doe je als je niet aan het werk ben of met vrienden op stap?' dan is het antwoord: 'Niets'. Want dat is zo ongeveer het enige wat ik doe. Ik ga nog wat werk doen, of ik ga de deur uit.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:02 schreef PBateman1978 het volgende:
Je zult toch wel interesses hebben waar een hobby bij past ?
En als je je vermaakt met doelloos tv kijken of internetten is daar toch ook niet zoveel mee aan de hand ?
In een relatie ben ik juist helemaal niet claimerig. Ik vind het natuurlijk leuk als de ander over de vloer is, maar eigenlijk zijn we dan vooral met onze eigen dingen bezig, ik hoef niet voortdurend aandacht. Dan is het puur gezelschap.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:20 schreef B-FliP het volgende:
Hier zal je denk ik aan moeten wennen, en een passie/hobby vinden waarin je jezelf helemaal kwijt kan en waar je een goed gevoel bij krijgt. Weglopen voor jezelf door situaties als dit te ontlopen zal de oplossing alleen maar vooruitschuiven. Zelfs als je eenmaal in een relatie zit en samenwoont zal dit een probleem worden doordat je teveel de ander zal gaan claimen uit verveling. Zoek wat bij je aansluit, en zet er niet te veel druk op. Op een gegeven moment zal je genoeg dingen vinden en zal je weer tijd tekort hebben om de dingen te doen die je wil doen.
Succes!
Er zijn zoveel hobbies, zit daar niets bij wat op je interesses aansluit dan ?quote:Op woensdag 30 november 2011 13:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tsja, misschien ben ik wel te streberig. Het voelt zo doelloos. Ik zou liever een echte hobby hebben. Als iemand aan mij vraagt: 'Wat doe je als je niet aan het werk ben of met vrienden op stap?' dan is het antwoord: 'Niets'. Want dat is zo ongeveer het enige wat ik doe. Ik ga nog wat werk doen, of ik ga de deur uit.
Ik open deze thread ook vooral om eens te peilen of het echt zo raar is. Vrienden vinden het vreemd. Ik had mezelf al voorgenomen mij er misschien maar bij neer te leggen dat ik heel graag onder de mensen ben, maar het lijkt me ook wel lekker om niet de hele tijd bezig te zijn met wie ik nu weer eens kan spreken. Kost een hoop energie.
Volgens mij zit het em daar in. Ik herken het namelijk heel erg van nadat mijn relatie uitging. Ineens kon ik met geen mogelijkheid meer al die lege uren vullen die ik ineens leek te hebben, terwijl ik daarvoor echt niet 24/7 bij hem was. Volgens mij zit het voor een groot deel tussen de oren, dat die vanzelfsprekende persoon (of personen, ihgv huisgenoten) niet meer beschikbaar is.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:46 schreef Mystikvm het volgende:
Even korte situatieschets: 26 jaar, sinds een jaar voor het eerst echt alleen. Geen relatie of huisgenoten meer.
Ik denk niet echt dat het een specifiek persoon is. Ik mis haar ook niet echt, we zijn nog vriendschappelijk maar heb eigenlijk maar weinig behoefte haar te bellen van alle mensen die ik kan spreken.quote:Op woensdag 30 november 2011 17:10 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Volgens mij zit het em daar in. Ik herken het namelijk heel erg van nadat mijn relatie uitging. Ineens kon ik met geen mogelijkheid meer al die lege uren vullen die ik ineens leek te hebben, terwijl ik daarvoor echt niet 24/7 bij hem was. Volgens mij zit het voor een groot deel tussen de oren, dat die vanzelfsprekende persoon (of personen, ihgv huisgenoten) niet meer beschikbaar is.
Zie dikgedrukte, daar ligt het probleem. Stop met vergelijken en zoek iets wat je wel leuk vindt om alleen te doen.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:46 schreef Mystikvm het volgende:
Ik vind dit vreemd en niet heel normaal en wil graag weten of iemand dit herkent en of er tips zijn om mijzelf beter te leren vermaken als ik alleen ben. Ik verplicht mijzelf nu al vaak om gewoon thuis te blijven, maar dan zit ik alleen maar een beetje doelloos te Fokken of TV te kijken terwijl ik me bedenk dat ik veel liever even met die-en-die op stap was gegaan, of dat ik die ene persoon al een tijd niet gesproken heb. Dan vraag ik me af, wil ik die mensen écht spreken? Of zit ik alleen maar aan mijn eigen behoeften te voldoen?
Ik besef me trouwens dat dit niet een heel ingrijpend ding is en typisch een 'first world problem'. Sorry daarvoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |