abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105323087
Misschien kun je niet alleen zijn omdat je bang bent voor je gedachten
pi_105323428
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 23:48 schreef Lauren. het volgende:
Misschien kun je niet alleen zijn omdat je bang bent voor je gedachten
Ja, misschien denkt hij aan mensen zoals jou, die stomme opmerkingen zouden kunnen maken.

Zou ik ook bang voor zijn :{
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_105327746
quote:
15s.gif Op woensdag 7 december 2011 23:57 schreef Godshand het volgende:
Ja, misschien denkt hij aan mensen zoals jou, die stomme opmerkingen zouden kunnen maken.
Wat is er stom aan die opmerking? Vind em juist erg op z'n plaats.

Als iemand ergens voor vlucht (in dit geval het alleen zijn) dan zit daar een angst (hoe klein die ook kan zijn) achter. Ts is aan het vluchten in bezigheden; zoveel mogelijk sociaal bezig zijn, dat is zijn afleiding van dat wat er speelt, zo hoeft ie dat niet te voelen. Kan zijn dat dat gewoon zo aangeleerd is in de loop van tijd, gewenning, en als je dan merkt dat je je er niet prettig bij voelt is het goed om dat eens onder de loep te nemen; wil ik het wel zo?

Er is natuurlijk niks mis met een goed gevuld sociaal leven, maar dan wel als dat oprecht je eigen keus is en dus niet uit dwang, wanneer je wegloopt voor jezelf (letterlijk en figuurlijk) heb je daar geen vrijheid in. Daarnaast kan je je afvragen hoeveel vrijheid je hebt als je niet alleen met jezelf kan zijn. Vluchten voor iets legt je in beslag, en kost je je energie. Dit bedoel ik trouwens algemeen, niet dat dat hier van toepassing zou zijn, het kan maar of dat zo is weet alleen Ts, of wie dan ook zelf.

@Ts; het klinkt een beetje alsof je onbewust redeneert als ''het kan/mag alleen leuk zijn als er anderen bij zijn'' en/of dat je gewoon nog niet geleerd hebt jezelf te vermaken, en als het in jouw beleving een probleem is dan is het een probleem voor jou en hoe dat voor anderen is staat daar los van, het gaat om jouw leven. Goed dat je zegt ''ik zou graag mezelf willen kunnen vermaken'' want dat is een vrij duidelijk doel, daar over nadenken en eventuele suggesties van anderen daarover in de praktijk brengen zijn stappen naar een nieuwe manier van doen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_105329369
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:46 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb al wat dingen geprobeerd maar slaag er niet echt in om iets te vinden wat mij ook kan boeien op dagen dat ik thuis zit. Na een uurtje geef ik het weer op en pak ik de telefoon om iets te gaan doen.

Terwijl, als ik al een afspraak heb staan voor later op de dag, ik mij uitstekend uren kan vermaken. De tijd vliegt dan voorbij, zolang ik maar uitzicht heb op sociaal contact.
Ben je niet gewoon bang dat als je er niet in slaagt voor vandaag een afspraak te regelen je nooit meer sociaal contact zal hebben?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_105337246
Ik heb exact dezelfde drive als TS. Ben de hele week uitgeweest en heb vanavond en het weekend al volgepland. Vorige week ook zes dagen achter elkaar. En nu lig ik brak op de bank in mijn badjas een beetje te internetten, de uren te doden tot het weer avond is.

Ik vond de opmerking over bang zijn voor je eigen gedachten wel een fraaie. Mijn hoofd is juist leeg; dat is ook een symptoom van iets ongezonds.
Graag op anoniem
pi_105340919
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:20 schreef Mainport het volgende:
Ik heb exact dezelfde drive als TS. Ben de hele week uitgeweest en heb vanavond en het weekend al volgepland. Vorige week ook zes dagen achter elkaar. En nu lig ik brak op de bank in mijn badjas een beetje te internetten, de uren te doden tot het weer avond is.

Ik vond de opmerking over bang zijn voor je eigen gedachten wel een fraaie. Mijn hoofd is juist leeg; dat is ook een symptoom van iets ongezonds.
Even een leeg hoofd is toch prima? Beter dan neurotisch gepieker...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_105345837
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:20 schreef Mainport het volgende:

Ik vind het juist heerlijk om af en toe een moment helemaal voor mezelf te hebben. Dat je bv. de hele dag sociaal hebt lopen doen, en dan 's avonds lekker een goede film kijken of een stukje fietsen o.i.d...
Altijd en overal mensen om me heen, nee dank je wel.
pi_105449028
Ik herken wel wat in je verhaal hoor.
Ben zelf ook 26 en vind t soms ook wel lastig, wat ik precies 'wil' doen.
Daardoor zet ik mijzelf heel de tijd op 'moeten' (huishouden etc)
wat erg vermoeiend is, en ook vind ik het wel lastig als ik bij mijn vriend ben om dan mijzelf te vermaken als hij wat anders aan t doen is..Dus tips zijn hier zeker welkom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')