abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104869063
Hallo,

Sinds afgelopen donderdagnacht ben ik begonnen met met nachtlenzen en ik vind het tot nog toe een gematigd succes.

Mijn ogen zitten op -4/-4,5, dus ik ben wat je noemt een "grensgevalletje". De opticien heeft me gezegd dat ik geduld moet hebben, en dat het 14 dagen duurt voordat je kunt bepalen of alles goed werkt.

Ik heb de lenzen nu 3 nachten gedragen. Overdag kan ik nog niet zonder lenzen, maar mijn sterkte is al wel meer dan gehalveerd (-1,5/-2). Ik heb alleen superveel last van het halo-effect. Zodra het ergens schemerig is of er lampen aan staan wordt mijn wereld wat fuzzy en onscherp. Dat terwijl ik buiten bij daglicht perfect zicht heb. Aangezien het de donkere dagen voor kerst zijn, zie ik dus meer fuzzy dan scherp. Zeer irritant, als je het mij vraagt.

Vraag aan jullie is nu of dit overgaat. Wat zijn jullie ervaringen? Is het het waard om vol te houden, of blijft dit als ik er nu al zo'n last van heb? Ik moet heel eerlijk zijn dat ik de neiging heb om op te geven op dit moment....

Alvast bedankt voor jullie reacties.

groet,
Minke
pi_104869607
misschien neptranen gaan gebruiken. Klinkt nl of je oogbol teweinig vocht heeft.
pi_104869926
Wacht het nog 1,5 week af.. je ogen moeten eraan wennen.
pi_104871137
Heb ik nu nog steeds, al na 6 jaar lenzen. Mijn opticien gaf aan dat het te maken heeft met het feit dat je pupil wijder wordt in het donker?!
Maar kringen om alles wat licht geeft inderdaad.
Gek meisje
pi_104871258
Ik heb zelf een aantal jaren nachtlenzen gedragen.

Het duurt inderdaad 2weken voor dat je goed ziet. Ook 's avonds neemt het zicht af (je hebt dan lang je lenzen niet in gehad en je ogen vervormen weer terug).

Zelf heb ik -4 en heel erg droge ogen. Lastige combinatie. Ik was er altijd zeer tevreden over. Het laatste jaar van met mijn nachtlenzen had ik erg veel last van allergieën. Lastig. Slecht zicht en jeukerige ogen. Nu ik gestopt ben met de nachtlenzen gaat het weer beter.

Het is het zeker waard om vol te houden. Ik zou het minstens anderhalve maand volhouden.
pi_104875417
Blij dat ik een bril draag.
pi_104913774
Ik heb ook al bijna 10 jaar nachtlenzen en het is het beste op lens gebied wat me ooit is overkomen.
In den beginnen had ik ook last van halo's 's nachts vooral en nachtblindheid maar na een paar maanden was dat weg. Je opticien waarschuwt hier ook voor en op de verschillende websites wordt er ook overgesproken.
  maandag 28 november 2011 @ 12:54:10 #8
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_104918463
Hier lees ik even mee. Ik ben ook aan het overwegen om nachtlenzen te nemen. Ik moet sowieso deze week weer op mijn halfjaarlijkse controle, dan vraag ik meteen informatie aan mijn opticien.
Het lijkt me echt perfect! Gewoon dag én nacht goed zicht, overdag geen lenzen in dus ook geen irritaties meer, 's avonds geen droge ogen meer, wat een openbaring lijkt me dat.
Nu maar hopen dat ik geschikt ben. Mijn sterktes zijn -3,50 en -3,75 (cylinder weet ik niet, volgens mij was die minimaal).
Alleen het halo-effect is minder idd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Luxuria op 28-11-2011 15:35:35 ]
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 28 november 2011 @ 18:23:16 #9
290586 Totaalzinloos
Köning der Zinloosheid
pi_104930950
ehmmm. Wat zijn nachtlenzen?

edit: OMG DIT IS GENIAAL
pi_104963416
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:23 schreef Totaalzinloos het volgende:
ehmmm. Wat zijn nachtlenzen?

edit: OMG DIT IS GENIAAL
Ze zijn ook geniaal.
Ik heb destijds ook laseren overwogen maar het idee dat je weer moet als je ogen alsnog achteruit gaan heeft mij over de streep getrokken. Nu is het gewoon een kwestie van nieuwe lenzen. Sommige opticiens laten je ook langer dan een jaar met een paar lenzen doen.
  dinsdag 29 november 2011 @ 12:50:30 #11
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_104963530
aan de gebruiker : Werkt dit ook goed als je lange dagen maakt ? bv 6:00 ochtend tot 2:00 in de nacht
pi_105185824
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
aan de gebruiker : Werkt dit ook goed als je lange dagen maakt ? bv 6:00 ochtend tot 2:00 in de nacht
Minimale draag tijd is toch 6 uur dus als je minstes 6 uur slaapt en de lenzen in hebt dan is het goed,
  maandag 5 december 2011 @ 01:47:36 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_105196581
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:47 schreef Tombias het volgende:

Ik heb destijds ook laseren overwogen maar het idee dat je weer moet als je ogen alsnog achteruit gaan heeft mij over de streep getrokken.
je moet er ook pas aan beginnen als je ogen stabiel zijn. Dan ben je wel in 1 keer van die ellende af :) Ik spreek uit ervaring. Lenzen en een bril waren voor mij allebei gedoe.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_105203816
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 01:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

je moet er ook pas aan beginnen als je ogen stabiel zijn. Dan ben je wel in 1 keer van die ellende af :) Ik spreek uit ervaring. Lenzen en een bril waren voor mij allebei gedoe.
Mijn ogen zijn ook al tientalenjaren stabiel maar het kan maar zo zijn dat het toch achteruit gaat op den duur of vooruit(als je richting een leesbril gaat). Daarom kan zeg ik: Nachtlenzen? DOEN! :Y :Y :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')