Hallo,
Sinds afgelopen donderdagnacht ben ik begonnen met met nachtlenzen en ik vind het tot nog toe een gematigd succes.
Mijn ogen zitten op -4/-4,5, dus ik ben wat je noemt een "grensgevalletje". De opticien heeft me gezegd dat ik geduld moet hebben, en dat het 14 dagen duurt voordat je kunt bepalen of alles goed werkt.
Ik heb de lenzen nu 3 nachten gedragen. Overdag kan ik nog niet zonder lenzen, maar mijn sterkte is al wel meer dan gehalveerd (-1,5/-2). Ik heb alleen superveel last van het halo-effect. Zodra het ergens schemerig is of er lampen aan staan wordt mijn wereld wat fuzzy en onscherp. Dat terwijl ik buiten bij daglicht perfect zicht heb. Aangezien het de donkere dagen voor kerst zijn, zie ik dus meer fuzzy dan scherp. Zeer irritant, als je het mij vraagt.
Vraag aan jullie is nu of dit overgaat. Wat zijn jullie ervaringen? Is het het waard om vol te houden, of blijft dit als ik er nu al zo'n last van heb? Ik moet heel eerlijk zijn dat ik de neiging heb om op te geven op dit moment....
Alvast bedankt voor jullie reacties.
groet,
Minke