Ikea moet ergens een max. belasting aangeven, voor hun BILLY boekenkast klopt het al niet, vandaar dat ik het vraag.quote:
Bedoel je een soort 5e poot?quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:18 schreef RacerDKB het volgende:
Misschien als je in het midden een balk zet (verticaal, een korte onder de plank en een wat langere voor het tussenstuk).
Dat getal is idd uit de lucht gegrepen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:18 schreef 3Dino het volgende:
[..]
Ikea moet ergens een max. belasting aangeven, voor hun BILLY boekenkast klopt het al niet, vandaar dat ik het vraag.
Niet uit de lucht gegrepen, maar ze zullen altijd onder de werkelijke maxima van hun producten zitten zodat ze zeker weten dat een product het volhoudt en mensen niet zo snel zullen klagen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:25 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat getal is idd uit de lucht gegrepen.
I.p.v. die diagonaal hebben ze een soort middenbalk onder het tafelblad geplaatst. Ik betwijfel of die qua steun voldoende is.quote:Op zondag 27 november 2011 03:26 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ligt eraan of je bijvoorbeeld een hond hebt of kleine kinderen die tegen meubels aan stoten.
De constructie ziet er naar uit dat poten best wat gewicht kunnen hebben. Tafelblad ligt ook mooi overlappend op poten. Wat ontbreekt is een diagonaal verbinding, daar wordt het tafeltje een stuk sterker van.
Idd. Ik kan er een stuk hout in het midden als een soort 5e poot plaatsen, maar dan verpest de onderste plank het een beetje. Ben zelf ook niet echt een klusser + moet dan ook een stukje hout zien te vinden (en zagen)... lastigquote:Op zondag 27 november 2011 11:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als je naar de constructie van het tafeltje kijkt zie ja dat het tafelblad OP de poten gemonteerd is.
Het tafeltje kan dus niet rechtstandig in elkaar zakken zolang de poten niet breken.
De suggestie om de tv op een kant te plaatsen is dan ook ondoordacht, hoe verder op de kant, hoe hoger de belasting op 2 poten ipv vier.
Hm, dit is idd een optie, bedanktquote:Op zondag 27 november 2011 16:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
Schroef een paar van die verstevigingshoeken uit de bouwmarkt op de achterzijde om het blad en de poten met elkaar te verbinden en er gebeurt niks meer mee
[ afbeelding ]
Dat blad breekt heus niet, er zit ook nog een balkje op z'n kant onder zo te zien.
Sowieso gaat ie anders eerst flink doorbuigen voordat hij breekt.
De tv steekt een stuk uit naar achteren, dus het tafeltje staat niet direct aan de muur. Ik ga morgen een kijkje nemen of het gewoon hout of karton is.quote:Op zondag 27 november 2011 16:14 schreef DJSmiley het volgende:
Als ie tegen een wand aanstaat, hang de tv gewoon op aan de muur?
En anders idd dat ding een beetje verstevigen met wat hoekbeugels, mits het enigszins stevig hout is (de lack serie bestaat bv uit golfkarton aan de binnenkant, dus daar kun je eigenlijk niet fatsoenlijk in schroeven
Ik gok een oude beeldbuisbak. TS geeft ook aan dat ie uitsteekt en t kastje daarom ook niet tegen de muur aan kan staan. En als je een grote oude bak hebt is 40Kg prima haalbaar....quote:Op maandag 28 november 2011 21:28 schreef enricobergkamp het volgende:
Een tv van 40KG, wat voor TV is dat?
Idd. Het is zo'n oude beeldbuistv-monster.quote:Op maandag 28 november 2011 21:46 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Ik gok een oude beeldbuisbak. TS geeft ook aan dat ie uitsteekt en t kastje daarom ook niet tegen de muur aan kan staan. En als je een grote oude bak hebt is 40Kg prima haalbaar....
Ik ben nog niet naar de Ikea geweest (geen tijd gehad), weet dus eigenlijk ook niet hoe dit in het echt uitziet. Moet er nog naar kijken dusquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:28 schreef TR08 het volgende:
En denk je nu dat je dit meubel gaat gebruiken?
Was ik van planquote:Op dinsdag 29 november 2011 16:13 schreef Inlognaam het volgende:
Zou haast zeggen ga er in de winkel eens voorzichtig op zitten als niemand kijkt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |