abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104838160
Battlefield strategie en tactieken discussie topic

Hier gaan we discussieren over de beste tactiek in BF3 vanuit een aantal invalshoeken. Als erste zijn er wat basis tips en tricks die je zullen helpen om beter te functioneren. Het resultaat is niet alleen meer punten en betere stats (Voor wie het interessant vind) maar bovenal een betere teamprestatie. Een goed functionerend squad is zeer efficient en maakt het verschil, Ze zijn moeilijk te stoppen en de teamprestatie overstijgt met gemak het niveau wat eenieder individueel kan bereiken.

Dit topic komt voort uit het BF3 PC topic waar met name de clanleden van Band of Fok!kers aktief zijn. Deze clan is opgericht in 2005 en heeft al wat fasen doorgemaakt van BF2, feestjes, evenementen, BF3, etc. Het gezellige SC topic vind je hier:

[Het Grote BoF! Topic] Waar ga jij heen de 27e?

En het actuele BF3 topic vind je hier:

[PC - Battlefield 3] #61 - Waar de kills door gaan

Onderwerpen:

• Kits
• Supress,
• Communicatie
• Minimap
• Positie
• voertuigen
• Spawnen

• aanvullen!

[ Bericht 8% gewijzigd door jpjedi op 26-11-2011 11:51:06 ]
pi_104838408
Een aantal basis zaken die in het algemeen gelden:

KITS
Gedraag je naar de functie van de kit die je gebruikt. Ga bijvoorbeeld niet als engineer rondrennen met je gun in de punt van de aanval want daar is je kit niet voor bedoeld. spreek ook duidelijk af wie welke kit heeft in een squad. Dit is het basis idee achter BF3 en ook zo bedacht door DICE

Assault
Battlefield 3 Assault Kits Tip # 1. Gebruik je Specialiteiten,

Battlefield 3 is geen Call of Duty - als een Assault Kit-spelerben je meer dan alleen een karakter met een assault rifle. Je hebt toegang tot een verscheidenheid van krachtige vaardigheden die je kunt gebruiken om jezelf en team naar een hoger niveau te brengen.

Een van je beste eigenschappen van deze klasse is het kunnen strooien met medkits naast het kunnen reviven van medespeler. De medkit is een geweldige manier om niet alleen veel extra punten te scoren, maar het helpt je ook om meer gevechten te winnen. Iedereen in de buurt van je afgeworpen medkit zal automatisch gehealed worden met wel 10% per seconde!

De beste tijd om je medpack te gebruiken is in een gebied waar je ofwel zit vastgepind of een plek waar veel medespelers langs moeten en onder druk staat van de tegenstander, een zogenaamd choke punt. De medic assault kan in zijn eentje het tij keren van de strijd.

Nu heb je ook de mogelijkheid om andere spelers te doen herleven met de defibrillator, bij gamers meer bekend als het reviven. Dit kan twee kanten uit werken en hangt erg af van het strijdtoneel. Ten eerste, als je teammaat gekilled is in de vuurlinie dan heeft het geen zin om er naar toe te rennen natuurlijk. Dan ben je zelf uiteindelijk ook een slachtoffer.

Bovendien, de gerevivde speler komt met beperkte healthpoints terug en is een beetje versuft. Vanwege dit, wil je niet echt dat squadleden reviven als zij ook gewoon terug op jou kunnen respawnen met volle gezondheid, munitie, en zonder enige versuftheid. Dit hangt ook af van de respawntijd natuurlijk van de server waarop je speelt. Teamleden die niet op een veilige plek kunnen respawnen of indien er absolute noodzaak is dat je squadleden weer bij de strijd betrokken raken, zijn op dat moment de slachtoffers die je het eerst zal reviven. Verzoeken via teamspeak om gerevived te worden of juist niet zijn belangrijk en luister hier ook vooral naar.

Tot slot, vergeet niet om je M320 te gebruiken als je hem hebt gemount. De rook granaten zijn echt goed, met name op Rush mode als je team de M-COM aan het armen is. Het veld is echt in nevel gehuld en is een groot voordeel. Dit is uiterst moeilijk te verdediging voor de tegenstander. Je kunt ook gebruik maken van rookgranaten, zodat uw hele team om verder te komen bij een choke-point of als para`s uit een helikopter.. Gebruik je verbeelding.

Battlefield 3 Assault Class Tip - # 2. Kies het juiste wapen voor de taak

Dit lijkt misschien een beetje voor de hand liggende, maar veel van de laag geplaatste spelers geen gebruik maken van de wapen selectie mogelijkheden. Je kunt je wapens en de accessoires tijdens het spel kiezen en aanpassen per gelegenheid. Spreek dit ook duidelijk af met je squad via teamspeak. Of je kiest voor een rol als recon en je speelt alleen als lone wolf. In het squad hoofdstuk later meer over squad samenstellingen.

sommige mappen vragen om assults/medics en andere mappen vragen om engineers in het squad. Denk aan metro waar je met longrange wapens de map in rush kunt beginnen maar in de tunnels toch echt een ander wapen zult moeten gebruiken. De verschillen kunnen iet groter zijn zoals in deze map en je zult dan ook twee verschillende soorten wapens moeten gebruiken. Voor het eerste open deel pak je dan een wapen voor lange afstand met een scope en dat in een paar schoten de tegenstander kan neerhalen. (high damage, zie de charts) op het volgende deel van de map in de tunnels kun je overwegen een wapen voor korte of middenlange afstand te pakken met een laser sight of tactical light om tegenstanders te verblinden.

Door het volgen van deze Battlefield 3 Assault Class tips, kun je niet alleen meer kills halen maar ook meer succes behalen, en dus ook een stuk waardevoller zijn voor je team. Een Assault speler die de medkits goed gebruikt en rook granaten gooit, is een ongelooflijke troef, zelfs

Engineer
Deze kit is bedoelt om gebruik te maken van attributen, te repairen, mijnen te leggen en RPG vuursteun te geven en voertuigen te besturen. Als je de kit speelt zoals deze is bedoeld dan is het niet alleen goed voor je team maar ook nog eens goed voor je K/D ratio!

Battlefield 3 Engineer Class Tips - Rockets

De belangrijkste bijdrage van de engineer is de raketwerper. Dit ding werkt erg goed als je het goed onder de knie hebt en het zorgt echt voor een bijdrage aan je team.

Bij gebruik van een Rocket Launcher, wil je nooit direct op personen mikke want dat gaat je opbreken. Wil je toch op personen (poppetjes :P )schieten, mik dan op de voeten. De explosie zal de rest doen. ;)

Ideaal moment voor gebruik van de RPG tegen personen is indien er iemand vastgepind zit achter een object. Door een RPG schot kun je de tegenstander goed raken of anders zijn dekking weghalen door de auto of de muur weg te knallen.

Nu we het toch over dekking vernietigen hebben. Dit is natuurlijk een belangrijke taak van de engineer. Je neemt bij een aanval de dekking weg van de tegenstander en bij nauwe passages voor je squad, zorg je ook dat er genoeg ruite gemaakt wordt door hekjes en muurtjes te verwijderen.

BF3 Engineer Kit Tips - Voertuigen

Afgezien van de raketten, kan de engineer ook beschikken over de mogelijkheid tot het vernietigen en repareren van voertuigen. Dit is vooral belangrijk op de grote mappen met veel voertuigen en waarbij je squad zich verplaats in aanvallende voertuigen als tanks en APV`s.

Er zijn een aantal strategieën voor het gebruik van voertuigen. Een veel voorkomende strategie is om te laden van een helikopter met mensen en hen af te zetten binnen de vijandelijke Rush basis, in het bijzonder in de buurt van een M-COM welke je misschien proberen om hen uit te schakelen.

Het brengen van je squad in een tank naar M-COM is ook een enorme afleiding, op het moment dat de M-com gearmed moet worden.

Vijandelijke voertuigen dicht bij de positie moeten met prioriteit aangepakt worden door de engineer aangezien zij een groot gevaar vormen waar je squad verder weinig tegen kan beginnen. Zo nodig moet de engineer maar een kill te verwerken krijgen, als bijvoorbeeld de tank maar aangepakt is.

Het gebruik van de tank komen we later op terug.

BF3 Engineer Tips - Wapens

Kies wapens voor de korte afstand, de shotgun past goed bij de engineers kit omdat de engineer zich met name zal bezig houden met verdedigen op korte afstand. Mocht je aangevallen worden door de tegenstand opafstand, dan zorg je ten eerste dat je ze spot en daarna dekking zoekt. De RPG is op afstand je enige goede wapen ter verdediging.

Aangezien de RPG niet geschikt is voor korte afstand zul je je hoofdwapen moeten uitrusten met zaken als de PKA-7 of de INVR zodat je in ieder geval nog effetief kan oprtreden.

Omdat de Rocket Launcher kan niet goed omgaan met de korte afstand strijders, bent u het

De INVR is een goede keuze, want vaak zie je spelers die kamperen onder lichte dekking die anders misschien niet gemakkelijk te zien zijn. Je zult vaak net wat zien oplichten achter de dekking en kunt dan alsnog de RPG erbij nemen om er mee af te rekenen.

Battlefield 3 Engineer Tips - Conclusie

Als een engineer, altijd onthouden om te spelen op je specifieke sterke punten. Zorg dat je goed kunt omgaan met de RPG (raketwerper) in de eerste plaats omdat het iets is dat geen enkele andere klasse heeft en waaar de tegenstander zeker moeite mee heeft. Kies een close-combat wapen en gebruik de Rocket Launcher of ga spotten als het gaat om spelers ver weg. Gebruik altijd auto's indien mogelijk.

(ben bezig in deze post)

[ Bericht 17% gewijzigd door jpjedi op 30-11-2011 16:39:05 ]
pi_104838711
Communicatie
Teamspeak is van essentieel belang om met elkaar te kunnen communiceren. Het is vele malen sneller dan typen en het is een simpel open platform waar iedereen zich gemakkelijk bij kan aanmelden. Let wel op dat je uit een squad kan worden gegooid als je geen TS hebt. Dat is niet kwaad bedoelt maar het werkt nu eenmaal niet als je met een fanatiek squad wil spelen maar 1 persoon doet wat anders omdat hij niets volgt van de informatie.

Praten:
Benoem zo veel mogelijk om misverstanden te voorkomen. Praat kort, duidelijk en geen overbodige onzin op het moment van plannen. Als allerbelangrijkste: roep bij het veroveren van een vlag, wat de volgende vlag of wat het volgende doel wordt!

Informatie
Laat aan je teammaten weten wat de bewegingen zijn van de tegnpartij. De killcam beelden zijn goud waard natuurlijk. Geef ondersteunende informatie aan wat je gespot hebt of niet hebt kunnen spotten. mijnen, voertuigen, snipers, etc.

Taalgebruik
Je speelt met mensen van allerlei gading. Dus spreek met respect, beledig niemand en let wat op je taal gebruik in het algemeen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:29:23 #4
296894 Xblister
Simply the best..
pi_104841066
Roll with the fastest
I'm the baddest who rolls with the madness
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:30:53 #5
296894 Xblister
Simply the best..
pi_104841108
pardon :*

Goede opzet btw.. ^O^

[ Bericht 39% gewijzigd door Xblister op 26-11-2011 13:36:38 ]
Roll with the fastest
I'm the baddest who rolls with the madness
pi_104862614
Goed topic, heel handig ik hoop dat er snel meer informatie over tactieken komt!!
pi_104869692
Tnx boyzz fijn te weten dat ik het niet voor niets doe. Deze week zal ik verder werken aan de onderwerpen, helaas vandaag nog wat anders te doen.

Uiteraard is inbreng gewenst, liefst in complete tekstblokken die ik kan toevoegen aan de op zodat de OP als centraal document kan worden gebruikt.

:)

[ Bericht 0% gewijzigd door jpjedi op 27-11-2011 12:33:09 ]
pi_104870924
Goed topic. :)
  dinsdag 29 november 2011 @ 11:28:48 #9
131603 Afwazig
Serious business
pi_104960612
Ik ben sinds kort begonnen met Assault spelen, dit omdat er al heel veel BoFers Engineer zijn (ik dus ook) en er meer behoefte is aan medics. Zal mijn bevindingen hier neerzetten.

Om te beginnen heb ik gekozen voor een medium range wapen (M416), zodat ik ook wat kan betekenen in de aanval / voor in de dekking. Verder wil ik hier een IRNV + Suppressor opzetten. Naast dit wapen heb ik een handgun met tactical light zodat ik indien het op close combat aankomt mijn vijand kan verblinden. In plaats van de tube (m320 grenade launcher) heb ik gewoon een medkit om mijn squad te healen. Ook een Defibrilator mag natuurlijk niet ontbreken.

Ik zorg meestal dat ik een meter of wat achter mijn squad blijf zodat ik het overzicht heb over wie, wat nodig heeft. Ook is er zo niet het risico dat het hele squad in 1x eraan gaat door een nade of andere explosieven (tanks etc.).

Verder heb ik gemerkt dat je vaak geduld moet hebben, als je iemand voor je dood ziet gaan wil je vaak gelijk er naartoe rennen met je peddels om hem te reanimeren, maar dan wordt je vaak ook slachtoffer van een partij lood. Probeer eerst te zoeken waar vandaan je onder vuur wordt genomen en beslis daarna of je de mogelijkheid hebt om te reanimeren. Een dooie medic heeft niemand wat aan.

Misschien een beetje een open deur maar zo heb ik mijn 1e stappen als medic / assault beleeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Afwazig op 29-11-2011 11:36:39 ]
pi_104964341
Hier wat wapens statistieken:

pi_104973817
Op welk lvl krijg je F2000 en die G36C
pi_104977968
Interessant topic, dit ga ik met veel interesse volgen en zal ook proberen een bijdrage te leveren hoe ik speel. Kan altijd handig zijn voor anderen.
pi_104978174
Thnx.
  dinsdag 29 november 2011 @ 19:21:50 #14
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104978509
Strategy? USAS12, 12g Frag, Extra capacity mag, IRNV ---> profit
F2000, Front grip , Laser light, IRNV ---> Profit
PKP,M249, Front grip, Capacity mag, IRNV -----> profit.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_105011436
Smoofie, misschien moet je dat water beter onderbouwen :')

De tweede kit is toegevoegd! assault..

Even geduld weer voor de volgende kit. Daarna ga ik maps doen en wat algemene stukken over squads en team strategieën (voor wars).
pi_105011813
Interessant!

Je neemt het spelletje wel heel serieus he :P
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_105025483
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:51 schreef FireFox1 het volgende:
Interessant!

Je neemt het spelletje wel heel serieus he :P
Dat is goed als je dat doet.
pi_106731204
Waar blijft de rest dan???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: