Niet tofquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:23 schreef Tegan het volgende:
[..]
Gisteren wat lieve oude vriendinnetjes op bezoek. En toen hadden we het de hele avond over dingen die ik heel ver weg heb verstopt. En daar heb ik nu dus weer last van. Ik denk wel dat ik nu weet wat ik nodig heb om verder te gaan. Maar het is iets wat ik nooit ga krijgen. Dus. Over een week is het wel weer lekker even diep als vroeger
.
Misschien van de weekquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:25 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Mocht je er meer over vertellen, laat het maar weten. Ben wel benieuwd eigenlijk.
[..]
Have fun!
Het klinkt wel als jou ja.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:31 schreef Tegan het volgende:
Misschien van de week.
Ik dacht dat ik het allemaal eigenlijk wel had geaccepteerd, maar ze merkten op dat ik zodra ik mezelf toelaat erover na te denken ik nog steeds met enorm veel woede in me erover denk. Het was geen acceptatie, maar er niet over nadenken. Nu ben ik dus echt heel pissed. En dat emotieloos zijn vond ik nou juist wel lekker.
Ongetwijfelt dat je wel weet in welke hoek je moet zoekenquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:31 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Niet tof. Heb een vermoeden waar je op doelt, maar hoe dan ook rot.
.
Dat is een vraag die ieder voor zich moet beantwoorden. Dat kan een ander niet.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:34 schreef Tegan het volgende:
Ik zit echt met een grote vraag. Kan je iets een plek geven zonder dat je hetgeen krijgt van de ander om verder te kunnen? Contact verbreken helpt niet denk ik, dan bevestig ik alleen voor de ander zijn beeld.
Maar het gaat niet om de ander zijn beeld hè. Het gaat om jou en wat goed voor jou is. Denk dat contact houden wel in de weg kan staan van het accepteren / het een plek geven.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:34 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ongetwijfelt dat je wel weet in welke hoek je moet zoeken.
Ik zit echt met een grote vraag. Kan je iets een plek geven zonder dat je hetgeen krijgt van de ander om verder te kunnen? Contact verbreken helpt niet denk ik, dan bevestig ik alleen voor de ander zijn beeld.
Ik denk dus niet dat ik dat kan. Maar ik ga het ook nooit krijgen. Ben ik dan echt gedoemd om voor altijd op dit punt te blijven hangen? Er moet toch een workaround zijn, ik zie hem alleen nog nietquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:36 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat is een vraag die ieder voor zich moet beantwoorden. Dat kan een ander niet.
Nee weet ik. Maar als ik het contact verbreek, heb ik alleen mezelf ermee. Want dan bevestig ik de ander zijn mening, en dan maakt het weer dat ik nog erger die bevestiging dat het niet zo is wil. Snap je?quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:38 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Maar het gaat niet om de ander zijn beeld hè. Het gaat om jou en wat goed voor jou is. Denk dat contact houden wel in de weg kan staan van het accepteren / het een plek geven.
Nee, ik denk niet dat je daartoe gedoemd bent. Ik denk wel dat er iets moet zijn / gebeuren wat je over deze hobbel duwt. Maar inderdaad, wat is dat iets dan.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:38 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik denk dus niet dat ik dat kan. Maar ik ga het ook nooit krijgen. Ben ik dan echt gedoemd om voor altijd op dit punt te blijven hangen? Er moet toch een workaround zijn, ik zie hem alleen nog niet.
Uit je posts zou je kunnen afleiden dat het af hangt van een ander. En dat is volgens mij waar je denkfout zit. Die ander maakt iets zichtbaar en tastbaar in jouw persoonlijkheid. Daar heb jij last van, dat moet je aanpakken.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:38 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dus niet dat ik dat kan. Maar ik ga het ook nooit krijgen. Ben ik dan echt gedoemd om voor altijd op dit punt te blijven hangen? Er moet toch een workaround zijn, ik zie hem alleen nog niet.
Ik denk dat dat dan misschien toch contact verbreken is. Geen triggers meer?quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:42 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Uit je posts zou je kunnen afleiden dat het af hangt van een ander. En dat is volgens mij waar je denkfout zit. Die ander maakt iets zichtbaar en tastbaar in jouw persoonlijkheid. Daar heb jij last van, dat moet je aanpakken.
Denk dat dat een goede zet zou zijn. Vraag je af wat het contact houden je werkelijk oplevert, ik denk namelijk dat het je eigenlijk juist iets kost. Ook als je nadenkt hoe lang je dan al op dit punt vastzit eigenlijk.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:45 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dan misschien toch contact verbreken is. Geen triggers meer?
Enja, waarom boeit het mij dan nog hoe diegene over me denkt als die uit mijn leven is?
Het gedrag van die ander kun je een mening over hebben. Feit is wel dat hetgeen zich heeft afgespeeld op dit moment vooral jouw probleem is. Zolang jij dat alleen blijft ophangen aan hetgeen een ander heeft misdaan, sta jij er niet voor open om te kijken wat het nou over jou zegt dat jij er tot op de dag van vandaag nog zo mee bezig bent.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:46 schreef Tegan het volgende:
En ik vind het lastig om aan mijn persoonlijkheid te werken. Want ik heb niets misgedaan, en die ander wel. Maar toch moet ik degene zijn die verandert?
Ik snap wat je probeert te zeggen, en je hebt wel een punt denk ikquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:49 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Het gedrag van die ander kun je een mening over hebben. Feit is wel dat hetgeen zich heeft afgespeeld op dit moment vooral jouw probleem is. Zolang jij dat alleen blijft ophangen aan hetgeen een ander heeft misdaan, sta jij er niet voor open om te kijken wat het nou over jou zegt dat jij er tot op de dag van vandaag nog zo mee bezig bent.
Ja die bodems zijn altijd lastig te snijden he!quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:14 schreef Tegan het volgende:
Owja rhu. MonChoutaart was helemaal mooi enzo. Totdat ik hem sneed. Maar hij was wel gewoon lekker enzo
. Zag er alleen niet uit.
Pfff. Het is alleen een enorme stap/verandering. Maar een betere nieuwe stap dan, afwachten op de ander...quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:48 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Denk dat dat een goede zet zou zijn. Vraag je af wat het contact houden je werkelijk oplevert, ik denk namelijk dat het je eigenlijk juist iets kost. Ook als je nadenkt hoe lang je dan al op dit punt vastzit eigenlijk.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:31 schreef Tegan het volgende:
[..]
Misschien van de week.
Ik dacht dat ik het allemaal eigenlijk wel had geaccepteerd, maar ze merkten op dat ik zodra ik mezelf toelaat erover na te denken ik nog steeds met enorm veel woede in me erover denk. Het was geen acceptatie, maar er niet over nadenken. Nu ben ik dus echt heel pissed. En dat emotieloos zijn vond ik nou juist wel lekker.
Met falen heeft het weinig te maken. De vraag voor mij is waarom jij denkt dat je eerst iets moet hebben voor een ander, voordat jij weer verder kan. Je legt daarmee de verantwoordelijkheid voor je eigen levensvreugde in de handen van een ander. En die boeit het blijkbaar niet zo erg als jij hoopt. En voor jou is het een mooi excuus om niet kritisch naar jezelf te hoeven kijken want die ander... etc. etc. etc.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:51 schreef Tegan het volgende:
Ik snap wat je probeert te zeggen, en je hebt wel een punt denk ik.
Ik zit heel erg vastgeroest in: Als diegene me nu dat ene geeft, dan ben ik, en mijn huidige persoonlijkheid, verlost van alles. Maar dat diegene me dat niet geeft is mijn falen en niet die van hem/haar.
Ik weet niet precies waar het over gaat, maar ik denk dat je je verwachtingen van de ander los moet laten en je op jezelf moet richten?quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:34 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ongetwijfelt dat je wel weet in welke hoek je moet zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |