Poll: Vrouwen: Baby via Keizersnee of Vagina
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
De natuurlijke manier lijkt mij nogal logisch gezien de voorkeur hebben he?
quote:Maar niet altijd mogelijk.
Op woensdag 10 juli 2002 16:49 schreef X-Ray het volgende:
Waar slaat dit nu weer op?De natuurlijke manier lijkt mij nogal logisch gezien de voorkeur hebben he?
-edit-
dit is een serieus topic
[Dit bericht is gewijzigd door buzzer op 11-07-2002 22:04]
Ik heb echter weleens verhalen gehoord dat vrouwen om niet-medische reden voor een keizersnede kiezen. Reden hiervoor is dan meestal dat niet willen dat de vagina zo oprekt. Ze hebben het idee dat het de sex niet ten goede komt.
Ik weet niet in hoeverre die oprekking permanent is? Voor het grootste deel zal het iig wel weer naar de oorspronkelijke omvang terug gaan, maar helemaal....
[off topic]
Zag vorige week toevallig ook een oplossing voor het probleem. Een plastisch chirugische ingreep "die je weer zo strak maakt als een 16-jarige!".
[/off topic]
Dus als ik alles over zou kunnen doen en de keuze had, met deze ervaring, zou ik kiezen voor een keizersnee.
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb 2 keer enorme pijnen gehad, door de bekkeninstabiliteit en door de weeënopwekkers, dat is een nog heftiger gevoel dan spontane weeën. Ik zou het persoonlijk niet erg vinden om een 3e keer (mocht die er ooit komen) een keizersnee te krijgen. Ik voel me niet minder vrouw als dat zo is en het verlicht mijn pijnen die ik dan al maanden gehad heb van de bekkeninstabiliteit.
Spontane weg zonder inleiding of keizersnee zal ik waarschijnlijk niet kennen met mijn bekkengeschiedenis, belangrijkste is dat de kinderen gezond ter wereld komen ..
quote:Is niet altijd zo... als je heel veel pijn lijdt en niet anders kan, zou je wensen voor een keizersnee en wat maakt het nou uit of je baby er opeens is? Ja, natuurlijk is misschien mooier voor de ouders maar wat niet is en de gezondheid van moeder en kind staat te allen tijde voorop maar ik moet zeggen dat ik zelf al ervaring heb met bevallingen ...
Op woensdag 10 juli 2002 18:50 schreef SunQueen het volgende:
Gewoon de normale manier natuurlijk!
Anders wordt je supergaar wakker van je narcose, is je baby ineen geboren! Ook klote.
Zoals je hierboven ziet, als je waar het over gaat dan weet je dat je kan kiezen. Het is duidelijk dat sommige mensen de keizersnee de voorkeur geven.
En voor zover ik dat weet krijg je geen volledige narcose !
dus...
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 18:38 schreef texelonia het volgende:
Het liefst gewoon de natuurlijke manier, al lijkt het me verrekte pijnlijk en hoop ik dat ik niet zal inscheuren of ingeknipt hoef te worden
Laat maaaar!
Doe maar geen van beide...
met keizersnede heb je nog na 6 tot 12 weken nog pijn en je krijgt lelijke littekens van
quote:Is bij mij niks meer van te zien.
Op woensdag 10 juli 2002 19:35 schreef craziest het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de littekens Rewimo?
Ik ben zelf via een keizersnee geboren en mijn moeder heeft er nauwelijks littekens aan over gehouden. Jij?
Ik was trouwens bij de eerste ook ingeleid met 38 weken. Is geen pretje, zeker niet bij een eerste bevalling.
Keizersnee met ruggeprik is veel relaxter.
quote:Ik heb na de normale bevalling ruim een jaar gesukkeld, uiteindelijk zelfs in een academisch ziekenhuis terecht gekomen. (Hersteloperaties!)
Op donderdag 11 juli 2002 10:53 schreef Emel het volgende:
natuurlijke maniermet keizersnede heb je nog na 6 tot 12 weken nog pijn en je krijgt lelijke littekens van
Na de keizersnee, tweede kind, had ik na 1 dag al geen pijn meer, alleen een ongemakkelijk gevoel. En na 10 dagen kon ik alles weer en had ik nergens meer last van.
Dus geen lelijke littekens en geen 6 tot 12 weken pijn.
quote:het verschilt per persoon natuurlijk
Op donderdag 11 juli 2002 11:24 schreef Gia het volgende:[..]
Ik heb na de normale bevalling ruim een jaar gesukkeld, uiteindelijk zelfs in een academisch ziekenhuis terecht gekomen. (Hersteloperaties!)
Na de keizersnee, tweede kind, had ik na 1 dag al geen pijn meer, alleen een ongemakkelijk gevoel. En na 10 dagen kon ik alles weer en had ik nergens meer last van.
Dus geen lelijke littekens en geen 6 tot 12 weken pijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |