quote:
Op zaterdag 28 januari 2012 00:17 schreef MaGNeT het volgende:Voor de zakkenrollers onder ons:
sleutels - linkerbroekzak voor
mobieltje - rechterbroekzak voor
portefeuille - rechterbroekzak achter
notitieblaadjes, etc - rechterbroekzak achter
Houdt je mobieltje wel mooi krasvrij

Ik denk dat het meest zorgelijk hier is dat je kennelijk altijd "notitieblaadjes, etc" bij je hebt...
Voor mezelf een paar herkenbare zaken gezien. Dat van het fietsen en de positie van de trappers wanneer je op een bepaald punt bent, heb ik ook gehad. Maar tegenwoordig fiets ik niet meer.
In de auto, moeten (fan, verwarming) de meters altijd naar boven staan. En het volume van apparaten heb ik ook altijd een bepaalde voorkeur voor getallen.
Het 'uitkotsen' van water tijdens het douchen is misschien mijn meest vreemde tik. Ik moet water tot achterin mijn keel laten lopen, en het dan 'uitkotsen'. Op die manier heb ik het gevoel dat behalve mijn mond, ook mijn keel gespoeld is. Toen ik klein was, deed ik dat ook tijdens het tandenpoetsen. Mijn huidige kraan laat echter niet toe dat ik men mijn mond daaronder ga hangen zonder al te veel moeite. Zeker niet zonder met mijn mond de kraan aan te raken. Wellicht is dit laatste ook een tik.
Verder het aantasten van apparaten perfecte oppervlakken op apparaten. Als een apparaat er helemaal perfect uitziet, moet ik checken of ik er krassen op kan maken met mijn nagel. En als dat niet lukt, ga ik soms een stap verder. Ik zag bijv. een par maanden geleden dat de afstandsbediening van mijn speakerset van glimmend plastic er nog helemaal perfect uit ziet, na 7 jaar. Was me nooit opgevallen. Met mijn nagel toen overheen gegaan, maar het plastic noch de letters vormden enige vorm van schade. Toen met een (metalen) as uit een model motortje overheengegaan, en dat kraste wel. Het zelfde met mijn telefoon. Zat een soort aan aluminium coating op, waarvan ik dacht dat dit snel kraste. Kreeg er met mijn nagels geen krasje op, en dus effe een paperclip gepakt. Dit vanuit het idee dat er uiteindelijk toch wel een krasje op komt, en ik ervan zal balen, en het dus nu maar even bewust doe..

Overigens is dit en eigenlijk alles wat ik in dit topic lees, allemaal vrij onschuldig. Het zijn gewoon vreemde gewoontes, en geen èchte dwangneurotische tikken. Die heb ik vroeger wel gehad, en val er ook wel eens in terug. Dit zijn zo irritant dat een

-smiley uit zelfspot niet gepast is. Zo had ik ooit een tik waarin ik mijn knie moest stressen. Dit kwam voort uit het nadoen van Michael Jackson, waar hij schopt met zijn been en zijn voet dan in de lucht van links naar recht beweegt. Het gevoel dat je daarvan in je knie krijgt (of eigenlijk iets erboven) was ik verslaafd aan. Ik moèst het gewoon doen, en wanneer ik het onderdrukte, kon ik aan niets anders denken dan het te doen. Het vreemde was dat wanneer er genoeg om mij heen gebeurde ik het ook wel eens kon vergeten. Maar het kwam altijd terug. Ik kon het ook best onderdrukken. Dus bijv. 5 minuten niet doen, voor 100 euro, dan kon ik dat. Maar daarna gooide ik effe apart in een kamer wel effe mijn hele Billie Jean-reeks eruit met extra stress op dat gedeelte boven mijn knie. Maar goed, die laatste gaat dus echt over een ziekelijke drang en geen grappige gewoonte. Gewoon een concrete Tourette-case.
[ Bericht 18% gewijzigd door Kenju op 04-02-2012 22:08:24 ]