Bronquote:AMSTERDAM - Het Amerikaanse muziekblad Rolling Stone heeft Jimi Hendrix uitgeroepen tot 'beste gitarist aller tijden.'
"Jimi Hendrix heeft de wereld van de rock totaal op zijn kop gezet", aldus gitarist Tom Morello in het blad. "Hij manipuleerde de gitaar, de whammy-bar, de studio en het podium." Hij noemt nummers als Purple Haze en The Star-Spangled Banner als zijn belangrijkste nummers.
De top tien, waarin onder meer bekende namen als Keith Richards, B.B. King en Eddie Van Halen voorkomen, werd samengeteld door een jury van vooraanstaande muziekexperts en gitaristen. Op de tweede plaats staat Eric Clapton, gevolgd door Jimmy Page, de gitarist van de legendarische band Led Zeppelin.
De top honderd van beste gitaristen staat deze week in een speciaal nummer van Rolling Stone, dat verschijnt met vier verschillende covers van Van Halen, Clapton, Hendrix en Page.
De volledige top 10:
1. Jimi Hendrix
2. Eric Clapton
3. Jimmy Page
4. Keith Richards
5. Jeff Beck
6. B.B. King
7. Chuck Berry
8. Eddie Van Halen
9. Duane Allman
10. Pete Townshend
Wie mis jij nog in deze lijst? Horen topgitaristen als Stevie Ray Vaughan, Mark Knopfler en Brian May niet in de top tien? En hoe zit het met onze eigen Jan Akkerman?
Dat sowiesoquote:Op woensdag 23 november 2011 15:07 schreef 100% Tukker het volgende:
Elke top 10 zonder Robert Fripp faalt xowyxo kansloos...
quote:Op woensdag 23 november 2011 15:07 schreef 100% Tukker het volgende:
Elke top 10 zonder Robert Fripp faalt xowyxo kansloos...
quote:Op woensdag 23 november 2011 15:01 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik mis Brian May en Carlos Santana.
Als petrucci er niet in staat in die top 100. Is er sowieso iets goed mis.quote:Op woensdag 23 november 2011 15:08 schreef dawg het volgende:
op welke plek staan satriani en petrucci?
quote:Op woensdag 23 november 2011 15:09 schreef dude1960 het volgende:
Ik ben ook vrij goed op de gitaar.....
quote:De top honderd van beste gitaristen staat deze week in een speciaal nummer van Rolling Stone, dat verschijnt met vier verschillende covers van Van Halen, Clapton, Hendrix en Page.
De volledige top 10:
1. Jimi Hendrix
2. Eric Clapton
3. Jimmy Page
4. Keith Richards
5. Jeff Beck
6. B.B. King
7. Chuck Berry
8. dude1960
9. Duane Allman
10. Pete Townshend
Altijd lachen ,Slash die een EVH solo doetquote:Op woensdag 23 november 2011 15:02 schreef Godtje het volgende:
Ik mis Slash![]()
Dan mag je van mij zo Eddie Van Halen er uit knallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |