Welke kleur wit is natuurlijk volledig afhankelijk van de andere kleuren, de stijl van je woning en je persoonlijke smaak. Een goed antwoord daarop ga je hier dus niet krijgen.
Wel een tip: in veel oude panden die ik doe, pas ik vaak 9001 half recept toe. Dat is de helft van e kleurstof die je normaal erin zou doen. Is een goede kleur wit voor dat soort panden, maar geen idee of het in jouw geval een goede keus is.
Verder laat ik idd vaak alles wit schilderen, in dezelfde kleur, zodat je meer opbrengst uit het relief krijgt. Maar goed, dat is wel een moderne aanpak, vroeger had alles een eigen kleur....
Dus als je authentiek wil zijn, is alleen je plafond wit; als je het fris en modern wil hebben, schilder je alles wit.
-edit- de kleur die je noemt is een klei-kleur (ook wel olifantenkontenkleur genoemd) en is een kleur waar vrijwel alles bij past. Je wit moet je zoeken in de warm wit, met en tikkeltje bruin (dus), zeker geen grijs, dat is veel te koud.
Desnoods meng je zelf je eigen kleur door wit te nemen en die klei kleur er doorheen te mengen tot een warm wit. Dan zit je zeker goed, alleen kan het lastig zijn om 2x dezelfde kleur te mengen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D