Wanneer er al een verloning plaats heeft gevonden kan je in principe LHK pas per nieuwe maand laten wijzigen en een studentenbijlage 1x per kwartaal (tenzij je opnieuw in dienst treed) in dit geval zal dit 1-1-2012 zijnquote:Op dinsdag 22 november 2011 09:30 schreef kirsten. het volgende:
Kan dit? Ik heb bij het begin van mijn baan (maand geleden) gezegd dat ik geen LHK wil, omdat dat nog bij een andere baan liep. Dit heb ik opgezegd daar en nu wil ik het bij mijn huidige baan toepassen. kan ik dan bij de 'ja, vanaf' de datum van het begin van mijn contract invullen of de datum van vandaag? Zelfde geldt voor de scholieren/studentenregeling (ik ben student), kan ik dat vanaf start contract in laten gaan of moet dat vandaag dan ingaan?
Wat in het vat zit, staat niet op je eigen rekening.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:43 schreef ArnoKlaassen het volgende:
idd waar om zou je dat willen? Teveel betaalde IB kun je gewoon terugkrijgen en wat in het vat zit verzuurt niet
Ok, dus bij de loonheffing 1-12 invullen en bij de studentenregeling 1-1-12 (ik dacht eerlijk gezegd dat dat hetzelfde was maar wat is dan het verschil?)quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:54 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Wanneer er al een verloning plaats heeft gevonden kan je in principe LHK pas per nieuwe maand laten wijzigen en een studentenbijlage 1x per kwartaal (tenzij je opnieuw in dienst treed) in dit geval zal dit 1-1-2012 zijn
klopt als een busquote:Op dinsdag 22 november 2011 11:32 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Wat in het vat zit, staat niet op je eigen rekening.
http://financieel.infonu.(...)heffingskorting.htmlquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:59 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ok, dus bij de loonheffing 1-12 invullen en bij de studentenregeling 1-1-12 (ik dacht eerlijk gezegd dat dat hetzelfde was maar wat is dan het verschil?)
Hmm, dus als je naast je stage (waar je loonheffingskorting bij hebt aangevraagd en de studenten- en scholierenregeling op hebt laten toepassen) nog een bijbaantje hebt dan:quote:
Studenten- en scholierenregeling past kwartaal tabel toe. Maakt allemaal geen ene flikker uit op het eind van het jaar.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:29 schreef M-Bozz het volgende:
[..]
Hmm, dus als je naast je stage (waar je loonheffingskorting bij hebt aangevraagd en de studenten- en scholierenregeling op hebt laten toepassen) nog een bijbaantje hebt dan:
- kun je niet nog een keer loonheffingskorting toepassen (dat is bekend, dat kan maar bij één werkgever tegelijk)
- heeft het óók geen zin om de studenten- en scholierenregeling te laten toepassen bij de tweede werkgever, want deze regeling heeft betrekking op de loonheffingskorting (voorziet in een grotere benutting daarvan), zoals te lezen op dat formulier.
Klopt die tweede bewering helemaal? Of kan de studenten- en scholierenregeling toch je op één of andere manier een voordeel leveren met betrekking tot het betalen van inkomstenbelasting ook wanneer je geen loonheffingskorting mag aanvragen via deze werkgever?
Het zorgt ervoor dat je de loonheffingskorting nóg meer kan benutting, m.a.w. dat er nog minder wordt ingehouden op je loon.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:42 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Studenten- en scholierenregeling past kwartaal tabel toe. Maakt allemaal geen ene flikker uit op het eind van het jaar.
Wordt vooral gebruikt door vakantiekrachten die maar een paar maanden per jaar werken.
Je moet inderdaad de studenten en scholieren regeling laten toepassen daar waar je de loonheffingskorting laat toepassen. Een studenten- en scholierenregeling zonder loonheffingskorting kan niet en heeft totaal geen zin.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:59 schreef M-Bozz het volgende:
[..]
Het zorgt ervoor dat je de loonheffingskorting nóg meer kan benutting, m.a.w. dat er nog minder wordt ingehouden op je loon.
Maar mijn vraag is of het ook nog voordeel heeft als je bij die 2e werkgever geen loonheffingskorting toepast. Ofwel, of die studenten- en scholierenregeling op zich zelf staat of volledig verbonden is met de loonheffingskorting. Dat laatste lijkt het formulier wel te insinueren, maar er staat nergens dat je de studenten- en scholierenregeling maar bij één werkgever mag laten toepassen. De vraag is dan of het ook zin heeft, een voordeel levert voor je op korte termijn (wat het doet over een heel jaar maakt me niet uit, het gaat erom of ik meer loon per maand krijg uitbetaald of dat er minder af wordt gehaald, wat je wil)...
Je woorden lijken erop te wijzen dat het geen voordeel heeft, al snap ik niet echt wat je nu zegt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop