Bij mij duurde het ongeveer een maand.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:50 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoelang duurt het ongeveer om een eerste oproepkaart te krijgen? Heb een tijdje terug mijn keuring gehad en wil nu wel graag doneren! Er komt binnenkort weer een tattoo aan, vandaar.
Dat was voor mij mn hart-test voor de komende tijd. Ik verwachtte een uitnodiging, maar ik kreeg een brief.. Ik dacht dat ik een ernstige ziekte hadquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:54 schreef CaptainCookie het volgende:
Kreeg vandaag deze brief:
[ afbeelding ]
Ze hebben dus toch wel een tekort aan O-
Dat ging ook wel even door mijn hoofdquote:Op donderdag 26 januari 2012 18:00 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat was voor mij mn hart-test voor de komende tijd. Ik verwachtte een uitnodiging, maar ik kreeg een brief.. Ik dacht dat ik een ernstige ziekte had![]()
Maar ik ben dus ook 0-. Mijn zus en vader zijn ook donor geworden en zijn ook 0-. Al wordt mijn vader bijna nooit opgeroepen. Maar eens per half jaar terwijl hij in goede conditie is. En hij wil ook wel vaker geven, maar hij wordt niet uitgenodigd..
Die kreeg ik ook. Eigenlijk zijn ze best wel een beetje greedy. Ik geef al anti-D, en nu willen ze mijn bloed ook nog. Een van de twee hoor, allebei dat trek ik nietquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:54 schreef CaptainCookie het volgende:
Kreeg vandaag deze brief:
[ afbeelding ]
Ze hebben dus toch wel een tekort aan O-
Ik denk dat het vaak komt, doordat ze te weinig hebben gegeten van te voren en dus te slecht zijn voorbereid. Ik ben niet echt bang voor naalden, maar kijk wel niet naar het momen dat de naald bij me naar binnen gaat, op die manier ben ik veel meer ontspannen op dat moment.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:59 schreef La_Vita het volgende:
Gaan mensen eigenlijk van hun stokje omdat ze bang zijn van naalden of door de halve liter die ze kwijt zijn?![]()
Naalden doen me namelijk helemaal niets, maar als ik opsta word ik wel vaak licht in m'n hoofd. Wil niet zo'n loser zijn die daar even op een bedje moet gaan liggen natuurlijk![]()
Donderdag eerst de keuring, ben benieuwd!
Van je stokje gaan kan gewoon gebeuren, de eerste keer was ik ook flink duizelig na de donatie. Eerste keer is toch spannend en je weet niet precies hoe je lichaam gaat reageren.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Dankjewel![]()
Ik heb 9 piercings, en twee tattoeages, dus daar ligt het 'em niet aan. Het blijft gewoon elke keer weer spannend om een naald in je geprikt te krijgen.
Zie nu al uit naar de volgende keer![]()
(Had trouwens een man van 30-35 tegen over mij, die ging behoorlijk van z'n stokje. Echt zo'n type 'stoere macho')
Ja dat is natuurlijk zo allemaalquote:Op maandag 6 februari 2012 18:18 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik denk dat het vaak komt, doordat ze te weinig hebben gegeten van te voren en dus te slecht zijn voorbereid. Ik ben niet echt bang voor naalden, maar kijk wel niet naar het momen dat de naald bij me naar binnen gaat, op die manier ben ik veel meer ontspannen op dat moment.
En als je even wilt blijven liggen of zitten na de donatie, doen ze er meestal niet zo heel moeilijk over, zeker niet wanneer het niet druk is.. De eerste keer mag je sowieso wat langer blijven zitten of in mijn geval ook als je na een aantal jaren weer opnieuw donor bent geworden.. En er is een plek waar je na afloop koffie-thee krijgt en er liggen meestal broodjes en wat koeken klaar..
Succes donderdag, die keuring stelt niet heel veel voor. Gewoon wat buisjes bloed wat er wordt afgetapt voor controle en kijken welke bloedgroep je hebt. En even een check-up bij een arts.
Ik weet niet of het klopt, maar ik hoor vaak dat de menstruatie een rol speelt.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:43 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk zo allemaal. Keuring stelt idd niet zo ver voor. Hoop gewoon dat m'n bloeddruk en HB hoog genoeg zijn. Twijfel daar weleens aan omdat ik soms licht in mn hoofd ben.
Weet iemand waarom vrouwen eigenlijk minder vaak bloed mogen geven? Dat wij kleiner en zwakker zijn is natuurlijk een non-argument![]()
Dat ben je toch ookquote:
??? In je profiel staat dat je een vrouw bent, en in het studentchauffeurs topic vertelde je dat je op vrouwen valt. Toch??quote:Op maandag 6 februari 2012 19:59 schreef Franknfurter het volgende:
ik ben geen heaumeau. Oke toch wel. Ik voel me een mietje
en verder zitten al mijn waarden goed, maar ik was de laatste keer gewoon een beetje uitgedroogd waarschijnlijk.
Ongesteld word ik niet, dat excuus kan ik dus niet gebruiken
Daarom ook de 'oke toch wel'. Nu we het er toch over hebben, wat een onzin dat homo's niet mogen doneren. Homo's die toch willen doneren liegen gewoon en hun bloed wordt zonder te mekkeren gebruikt.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
??? In je profiel staat dat je een vrouw bent, en in het studentchauffeurs topic vertelde je dat je op vrouwen valt. Toch??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |