abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107259293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:50 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoelang duurt het ongeveer om een eerste oproepkaart te krijgen? Heb een tijdje terug mijn keuring gehad en wil nu wel graag doneren! Er komt binnenkort weer een tattoo aan, vandaar.
Bij mij duurde het ongeveer een maand.
pi_107265322
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:54 schreef CaptainCookie het volgende:
Kreeg vandaag deze brief:
[ afbeelding ]

Ze hebben dus toch wel een tekort aan O-
Dat was voor mij mn hart-test voor de komende tijd. Ik verwachtte een uitnodiging, maar ik kreeg een brief.. Ik dacht dat ik een ernstige ziekte had :+

Maar ik ben dus ook 0-. Mijn zus en vader zijn ook donor geworden en zijn ook 0-. Al wordt mijn vader bijna nooit opgeroepen. Maar eens per half jaar terwijl hij in goede conditie is. En hij wil ook wel vaker geven, maar hij wordt niet uitgenodigd..
pi_107265501
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:00 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat was voor mij mn hart-test voor de komende tijd. Ik verwachtte een uitnodiging, maar ik kreeg een brief.. Ik dacht dat ik een ernstige ziekte had :+

Maar ik ben dus ook 0-. Mijn zus en vader zijn ook donor geworden en zijn ook 0-. Al wordt mijn vader bijna nooit opgeroepen. Maar eens per half jaar terwijl hij in goede conditie is. En hij wil ook wel vaker geven, maar hij wordt niet uitgenodigd..
Dat ging ook wel even door mijn hoofd :'). Maar door een te laag hb-gehalte heb ik al wel een tijdje niks gegeven, dus het zou wel heel raar zijn als ze nou nog een brief zouden sturen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:12:04 #204
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_107267341
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:54 schreef CaptainCookie het volgende:
Kreeg vandaag deze brief:
[ afbeelding ]

Ze hebben dus toch wel een tekort aan O-
Die kreeg ik ook. Eigenlijk zijn ze best wel een beetje greedy. Ik geef al anti-D, en nu willen ze mijn bloed ook nog. Een van de twee hoor, allebei dat trek ik niet ;)

Nee hoor, grapje, ik snap wat er bedoeld wordt. Helaas kan ik ze niet helpen, geen familie verder die tegen naalden kunnen. :s)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:22:44 #205
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_107274173
Afgelopen maandag mijn 40e donatie beleefd. Een wereld van verschil met de eerste keurig waar ik bijna onderuit ging na het afnemen van de buisjes bloed. 40 donaties verder voel ik mij uitermate ontspannen als die plasmanaald wordt ingebracht. Op naar de 100!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:52:37 #206
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107280979
Wij kregen vandaag ook een brief dat ze O- wilden hebben. Heb me maar opgegeven, ben benieuwd of ik door de keuring kom :+
My mama didn't raise no fool
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:56:37 #207
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_107285564
Die heb ik ook, maar ik weet verder niemand die O- heeft, dus helaas...
pi_107296255
Hb was weer mooi op peil, dus de 10e donatie is een feit! *O*

Naald zat alleen toch niet helemaal goed volgens mij.. Het liep langzaam en m'n arm voelt wat stijf..
Maar toch netjes binnen de tijd :)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_107516983
Heuy, a.s. maandag eerste keer doneren! :)
pi_107517026
Goed dat je ook meedoet!
Heb net de uitnodiging binnen, mag vanaf vandaag weer, maar ik ga dit weekend veel sporten, dus ik ga na het weekend.
pi_107680695
Zo, even klein verhaaltje;

Ik mocht vandaag voor het eerst doneren, en het is me 100% meegevallen! :)
Ik was er 13.00 en mocht gelijk door naar de keuring. HB was goed, 8.7 og 7.8 meende ik.(Prikje aan zijkant vinger, doet veel minder zeer!!)
Bloeddruk was wat te hoog, wss van de spanning ;)

Mocht daarna ook gelijk al plaatsnemen, bij een hele aardige mevrouw. Ze heeft me stap voor stap uitgelegd hoe en wat, erg interessant om te horen! Ik heb bloedgroep 0 positief, vrij veelvoorkomend. Prik in ader deed wel gemeen zeer, maar daarna zat ik er lekker relaxed bij. Voelde het bloed stromen langs mijn hand, waar het infuus tegenaan lag, erg grappig.

Na de tijd lekker geouwehoerd met een vrouw naast mij, was ook haar eerste keer. Glaasje water, bakje cappuchino en mocht daarna al weer gauw door naar de koffiehoek. Daar nog een koekje + koffie gehad, en toen maar weer weggegaan. Nergens last van.

Ik moest doneren in m'n oude woonplaats, 20km rijden. Heb voor de zekerheid nog maar een paar bakjes koffie bij m'n oude buurman gehad, je weet maar nooit.

Zonet de honden uitgelaten, uit voorzorg al 1 voor 1, maar merk nu wel dat ik wat duizelig en wazig wordt. Vanavond maar lekker bankhangen!

:)
pi_107681258
Goedzo poesopstokje *O* Dat er maar vele succesvolle donaties mogen gaan volgen. En een tip voor de grote naald om te ontspannen: langzaam uitademen, dan ontspan je automatisch :)
pi_107681404
Dankjewel :*

Ik heb 9 piercings, en twee tattoeages, dus daar ligt het 'em niet aan. Het blijft gewoon elke keer weer spannend om een naald in je geprikt te krijgen.

Zie nu al uit naar de volgende keer *O*

(Had trouwens een man van 30-35 tegen over mij, die ging behoorlijk van z'n stokje. Echt zo'n type 'stoere macho' >:) )
  maandag 6 februari 2012 @ 17:59:58 #214
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107681619
Gaan mensen eigenlijk van hun stokje omdat ze bang zijn van naalden of door de halve liter die ze kwijt zijn? :D

Naalden doen me namelijk helemaal niets, maar als ik opsta word ik wel vaak licht in m'n hoofd. Wil niet zo'n loser zijn die daar even op een bedje moet gaan liggen natuurlijk _O-

Donderdag eerst de keuring, ben benieuwd!
pi_107682070
Het moet wel impact hebben natuurlijk, je bent zo'n 10% van je bloed kwijt.

Als je écht écht écht bang bent voor naalden, ga je niet naar de bloedbank. Van een beetje bang ga je dan weer niet onderuit lijkt mij.
pi_107682259
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 17:59 schreef La_Vita het volgende:
Gaan mensen eigenlijk van hun stokje omdat ze bang zijn van naalden of door de halve liter die ze kwijt zijn? :D

Naalden doen me namelijk helemaal niets, maar als ik opsta word ik wel vaak licht in m'n hoofd. Wil niet zo'n loser zijn die daar even op een bedje moet gaan liggen natuurlijk _O-

Donderdag eerst de keuring, ben benieuwd!
Ik denk dat het vaak komt, doordat ze te weinig hebben gegeten van te voren en dus te slecht zijn voorbereid. Ik ben niet echt bang voor naalden, maar kijk wel niet naar het momen dat de naald bij me naar binnen gaat, op die manier ben ik veel meer ontspannen op dat moment.

En als je even wilt blijven liggen of zitten na de donatie, doen ze er meestal niet zo heel moeilijk over, zeker niet wanneer het niet druk is.. De eerste keer mag je sowieso wat langer blijven zitten of in mijn geval ook als je na een aantal jaren weer opnieuw donor bent geworden.. En er is een plek waar je na afloop koffie-thee krijgt en er liggen meestal broodjes en wat koeken klaar..

Succes donderdag, die keuring stelt niet heel veel voor. Gewoon wat buisjes bloed wat er wordt afgetapt voor controle en kijken welke bloedgroep je hebt. En even een check-up bij een arts.

Al weet ik niet of daar het een en ander aan is verandert, mijn keuring was in 2003. Daarna heb ik slechts 1 keer gegeven. Doordat de bloedbank toen wegging uit mijn woonplaats en ik te ver moest reizen (toen was er nog geen vergoeding voor) ben ik gestopt, mede ook doordat mijn ouders ook stopten. Maar ik woon nu op loopafstand van de bloedbank, dus dacht ik in mei vorig aar, ik ga me weer aanmelden. Sindsdien al weer 5 keer gegeven.

Wel grappig, Ik melde me dus online aan (opnieuw dus) en nog geen 10 minuten later belde Sanquin al op of ik binnenkort me al kon melden voor een nieuwe donatie.. :D

Ik kon dus meteen na de reguliere korte keuring, \volgens mij moest ik wel een iets langere vragenlijs invullen. meteen weer doneren. Ik neem aan dat dat was omdat ze mijn bloedgroep al wisten van 2003
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107682783
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 17:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Dankjewel :*

Ik heb 9 piercings, en twee tattoeages, dus daar ligt het 'em niet aan. Het blijft gewoon elke keer weer spannend om een naald in je geprikt te krijgen.

Zie nu al uit naar de volgende keer *O*

(Had trouwens een man van 30-35 tegen over mij, die ging behoorlijk van z'n stokje. Echt zo'n type 'stoere macho' >:) )
Van je stokje gaan kan gewoon gebeuren, de eerste keer was ik ook flink duizelig na de donatie. Eerste keer is toch spannend en je weet niet precies hoe je lichaam gaat reageren.
  maandag 6 februari 2012 @ 18:43:39 #218
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107683241
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:18 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik denk dat het vaak komt, doordat ze te weinig hebben gegeten van te voren en dus te slecht zijn voorbereid. Ik ben niet echt bang voor naalden, maar kijk wel niet naar het momen dat de naald bij me naar binnen gaat, op die manier ben ik veel meer ontspannen op dat moment.

En als je even wilt blijven liggen of zitten na de donatie, doen ze er meestal niet zo heel moeilijk over, zeker niet wanneer het niet druk is.. De eerste keer mag je sowieso wat langer blijven zitten of in mijn geval ook als je na een aantal jaren weer opnieuw donor bent geworden.. En er is een plek waar je na afloop koffie-thee krijgt en er liggen meestal broodjes en wat koeken klaar..

Succes donderdag, die keuring stelt niet heel veel voor. Gewoon wat buisjes bloed wat er wordt afgetapt voor controle en kijken welke bloedgroep je hebt. En even een check-up bij een arts.
Ja dat is natuurlijk zo allemaal :Y. Keuring stelt idd niet zo ver voor. Hoop gewoon dat m'n bloeddruk en HB hoog genoeg zijn. Twijfel daar weleens aan omdat ik soms licht in mn hoofd ben.

Weet iemand waarom vrouwen eigenlijk minder vaak bloed mogen geven? Dat wij kleiner en zwakker zijn is natuurlijk een non-argument :@ :D
pi_107683482
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:43 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk zo allemaal :Y. Keuring stelt idd niet zo ver voor. Hoop gewoon dat m'n bloeddruk en HB hoog genoeg zijn. Twijfel daar weleens aan omdat ik soms licht in mn hoofd ben.

Weet iemand waarom vrouwen eigenlijk minder vaak bloed mogen geven? Dat wij kleiner en zwakker zijn is natuurlijk een non-argument :@ :D
Ik weet niet of het klopt, maar ik hoor vaak dat de menstruatie een rol speelt.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107683744
oh een topic voor gevers, eerste keer dat ik dit zie. Ik ben nu drie keer geweest en 2 keer flauwgevallen (waarvan de laatste keer met een of ander spastische aanval). Ben dus eigenlijk bang om weer te gaan, terwijl ik wel echt plasma wil geven. Ik voel me echt een homo :')
  maandag 6 februari 2012 @ 18:59:33 #221
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_107683959
Ik ben vanmiddag weer geweest.
Er is een nieuwe regel, als je 55 kg of minder weegt, dan mag je nog maar 600 ml plasma geven.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_107686347
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:55 schreef Franknfurter het volgende:
Ik voel me echt een homo :')
Dat ben je toch ook :+

Ik heb vanmiddag gehoord dat vrouwen minder vaak mogen geven omdat;

-Ze zijn in het algemeen kleiner/minder zwaar. In verhouding ben je dus meer bloed kwijt dat een gemiddelde man van 90kg/1.85m

-Vrouwen raken op andere manieren elke maand ook al bloed kwijt, dat moet ook weer worden aangevuld. :+

Een dikke vrouw van 120kg heeft meer bloed inzich dan een vrouwtje van 50kg. Bij zo'n slank iemand is de impact ook groter.
pi_107687100
ik ben geen heaumeau. Oke toch wel. Ik voel me een mietje :')

en verder zitten al mijn waarden goed, maar ik was de laatste keer gewoon een beetje uitgedroogd waarschijnlijk.

Ongesteld word ik niet, dat excuus kan ik dus niet gebruiken :')
pi_107688247
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:59 schreef Franknfurter het volgende:
ik ben geen heaumeau. Oke toch wel. Ik voel me een mietje :')

en verder zitten al mijn waarden goed, maar ik was de laatste keer gewoon een beetje uitgedroogd waarschijnlijk.

Ongesteld word ik niet, dat excuus kan ik dus niet gebruiken :')
??? In je profiel staat dat je een vrouw bent, en in het studentchauffeurs topic vertelde je dat je op vrouwen valt. Toch??
pi_107689974
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

??? In je profiel staat dat je een vrouw bent, en in het studentchauffeurs topic vertelde je dat je op vrouwen valt. Toch??
Daarom ook de 'oke toch wel'. Nu we het er toch over hebben, wat een onzin dat homo's niet mogen doneren. Homo's die toch willen doneren liegen gewoon en hun bloed wordt zonder te mekkeren gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')