abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104633048
In dit topic wil ik graag een discussie starten over coachmethodes en stijlen van coaching.
Ik wil dit graag met bespreken andere mensen die als coach actief zijn.

De centrale vraag die ik wil stellen: Hoe ga je om met de sporttechnische en psychologische aspecten tijdens het coachen?
Subvragen:
• Welke mensen geef je de meeste aandacht bij het coachen? Je sterren of de zwakste schakels?
• Focus je op absolute technische beheersing van je sport of is het mentale aspect belangrijker?
• Focus je op individuen of op een groep?
• Hoe blijf je zorgen voor progressie in de ontwikkeling?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2011 16:41:31 ]
pi_104633525
vermoedelijk moet je zelf over dit onderwerp een paper schrijven ofnie :')
TS begint :P
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  maandag 21 november 2011 @ 16:20:03 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_104633546
Is het niet coachmethodes? :P En ben benieuwd, wist niet dat zo complex was. Vooral je 1e punt.
pi_104633893
In het kader van TS begint (nee geen paper):

Ik ben zelf actief als coach van roeiploegjes op amateurniveau. (C boten, soms een gladde boot of skiff)

Ik merk zelf dat ik erg de neiging heb om mijn zwakste schakels op niveau te krijgen omdat dan een boot als geheel sneller gaat dan wanneer je de sterren nog beter maakt. (Dit kan per sport verschillen natuurlijk) Ik kan mijzelf hierin soms wat verliezen en daardoor anderen te weinig aandacht geven. (Ik ben eigenlijk benieuw hoe anderen hiermee omgaan)
Roeien is zowel technisch als mentaal een uitdaging, maar omdat de techniek vooral een kwestie van langdurig bijschaven is, coach ik vaak relatief veel op hoe het gedrag wat tot die uiting van techniek leidt zodat een bepaald niveau ook bij tegenslagen kan worden vastgehouden.
Roeien is een teamsport, hoewel individuele aspecten belangrijk zijn. Ik coach vaak op individuele aspecten maar laat vaak wel zien hoe die in relatie staan tot de prestatie van de hele boot, zowel technisch als mentaal. Ik heb zo het idee dat hierdoor de wil om door te gaan als het zeer gaat doen groter wordt.

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:20 schreef Scuidward het volgende:
Is het niet coachmethodes? :P En ben benieuwd, wist niet dat zo complex was. Vooral je 1e punt.
Request ligt reeds bij mod

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2011 16:29:05 ]
pi_104837784
anyone?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')