abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109912700
Wat doet die visual binning optie precies?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_109914478
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:07 schreef crossover het volgende:
Wat doet die visual binning optie precies?
In principe hetzelfde als recode, maar de recode optie is hier wat ingewikkelder. Het verdeelt je variabele in x groepen en geeft ze een dummy mee. Als je dan de data van alleen één bepaalde groep wil hebben gebruik je de gebinde dummy voor die groep.
  woensdag 4 april 2012 @ 21:39:03 #153
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109914527
Dat recode zat ik hele tijd mee te kloten daarmee lukte het me niet. :P
pi_109944966
ik heb een mediatie getoetst, en nu blijkt alleen x2 significant. De interactie en x1 niet. Hoe moet ik dit nu interpreteren??
pi_109960135
als x1 lost eerst significant is,
x2 los significant is,
en bij x1 én x2 in het model: de interactie en de x1 niet meer significant is, en x2 nog wel
dan is er sprake van volledige mediatie
pi_109974492
er moeten van te voren analyses significant zijn maar X1->X2 is niet significant. X1->Y, X2->Y wel. volgens die regels kan er dan al geen mediatie meer optreden.. Na de logistische regressie krijg ik als output dat X2 significant is, X1 niet en de interactie niet. Hoe moet ik dit dan interpreteren?
pi_110087798
Mensen, ik ben helemaal in de war geraakt. Ik heb mijn uitwerkingen teruggekregen waarin feedback is genoteerd en ik heb helaas geen mogelijkheid om hier nog vragen over te stellen.

Onderaan dit bericht vind je het stukje uit mijn uitwerkingen. Het feedback wat erbij stond wat dat mijn hypothese niet juist is voor een t-test, omdat je twee groepen met elkaar vergelijkt.
Ik snap helemaal niet waarom dit onjuist is en wat ik dan wel moet doen.. wie kan me dit vertellen?

(Klantloyaliteit (afhankelijke variabele) is op interval niveau gemeten. )

De volgende hypothesen zijn getoetst:

H0: Geslacht heeft geen invloed op klantloyaliteit .
H1: Geslacht heeft invloed op klantloyaliteit.

Om te analyseren of de mate van klantloyaliteit van mannen verschilt met die van vrouwen is de Independent samples t-test uitgevoerd. Deze test was niet significant, t(123)= 0,74 p= 0,460. De gemiddelde mate van klantloyaliteit van mannen (M = 3,2, SD = 1,27) verschilt niet van de gemiddelde mate van klantloyaliteit van vrouwen (M = 3,0, SD = 1,04).
Why is a mathbook so sad? Because it has too many problems...
pi_110089057
H0: klantloyaliteitman = klantloyaliteitvrouw
H1: klantloyaliteitman /= klantloyaliteitvrouw
pi_110089192
Oooh bedoelde hij dat :D Dankjewel!!

Weet je ook hoe ik dit moet toetsen? Gewoon met descriptives de gemiddelden vergelijken? Of is hier een geschikte toets voor?
pi_110089416
Gewoon met de t-test die je al hebt gedaan ;)
pi_110089529
Awesome :D
pi_110183365
Een vraag over missing values!

Heb een bestand met 850 cases. Bijna alle data is dichotoom (0 of 1). Ik wil graag een (binaire) logistische regressie met18 variabelen uitvoeren, maar dan worden in totaal 90 cases weggelaten, omdat er dus meerdere system missing values zijn.

Het probleem is dat zodra één variabele die in de regressie gestopt wordt een missing value bevat, gelijk de hele case wordt weggelaten en gezien als 'missing case'. Wie weet nu wat te doen?
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_110185816
Niets. Die moet je als verloren beschouwen, tenzij je terug kan kijken in de oorspronkelijke vragenlijsten wat er is ingevuld.

Je kan natuurlijk ook een Stapeltje1 doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_110186157
Overigens mag je niet klagen met 760 cases.
pi_110767242
Ik vul zo hier en daar ook gewoon wat dingetjes in als respondenten 3 vragen niet invullen...
Desnoods een 4tje van de Likert schaal :p

Maar hoe voeg je ook alweer meerdere antwoordmogelijkheden samen?
Ik heb namelijk 1 open vraag gehanteerd waar respondenten handmatig hun eigen beweegredenen konden opgeven.
Nu heb ik deze allemaal geindexeerd (700 respondenten, 7 categorïen), maar er zijn natuurlijk ook respondenten die 2 of 3 verschillende argumenten aangeven.
Hoe kan ik dit het beste verwerken in SPSS?

Of kan ik lekker 7 nieuwe variabelen aanmaken en die vervolgens invullen met 1 (ja) of 2 (nee)....
Zeg me alsjeblieft dat er een snellere manier is.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 25 april 2012 @ 14:51:59 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_110768277
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vul zo hier en daar ook gewoon wat dingetjes in als respondenten 3 vragen niet invullen...
Ik hoop dat je begeleider er niet achter komt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_110772876
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

Maar hoe voeg je ook alweer meerdere antwoordmogelijkheden samen?
Ik heb namelijk 1 open vraag gehanteerd waar respondenten handmatig hun eigen beweegredenen konden opgeven.
Nu heb ik deze allemaal geindexeerd (700 respondenten, 7 categorïen), maar er zijn natuurlijk ook respondenten die 2 of 3 verschillende argumenten aangeven.
Hoe kan ik dit het beste verwerken in SPSS?

Of kan ik lekker 7 nieuwe variabelen aanmaken en die vervolgens invullen met 1 (ja) of 2 (nee)....
Zeg me alsjeblieft dat er een snellere manier is.
En je verwacht nadat je dit gezegd hebt dat we je nu serieus antwoord gaan geven?
pi_110773988
Heb al de laatste optie gekozen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_110776710
700 respondenten hebben en dan nog zelf iets verzinnen ipv missing invullen :')
  woensdag 25 april 2012 @ 22:52:36 #170
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_110794239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:09 schreef crossover het volgende:
700 respondenten hebben en dan nog zelf iets verzinnen ipv missing invullen :')
Misschien een Stapel fan...?
Ik ga volgende week aan mijn analyses beginnen.... Gelukkig heb ik Sandertje al kunnen strikken voor hulp! ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_110794888
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:52 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Misschien een Stapel fan...?
Ik ga volgende week aan mijn analyses beginnen.... Gelukkig heb ik Sandertje al kunnen strikken voor hulp! ;)
Wie?
  woensdag 25 april 2012 @ 23:02:29 #172
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_110794920
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 23:02 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Wie?
U.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_110823420
Kan iemand mij met het volgende helpen.

Mijn data (van een groep middelbare scholieren) ziet er nu als volgt uit:

(achtereenvolgens: schoolvak, naam leerling, cijfer op dat vak)

vakA Jan Jansen 6,4
vakB Jan Jansen 6,9
vakC Jan Jansen 6,0
vakD Jan Jansen 7,0
vakA Mien Mienstra 7,1
vakB Mien Mienstra 7,2
vakC Mien Mienstra 7,3
vakD Mien Mienstra 7,4
etc.

Is het mogelijk om een nieuwe variabele te berekenen die van alle leerlingen afzonderlijk het gemiddelde over de 4 vakken berekend? En hoe doe ik dat?
pi_110824526
Dan kan je op naam de data aggregeren.
Aldus.
pi_110824561
Of het bestand flippen.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')