In principe hetzelfde als recode, maar de recode optie is hier wat ingewikkelder. Het verdeelt je variabele in x groepen en geeft ze een dummy mee. Als je dan de data van alleen één bepaalde groep wil hebben gebruik je de gebinde dummy voor die groep.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:07 schreef crossover het volgende:
Wat doet die visual binning optie precies?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
Ik hoop dat je begeleider er niet achter komt.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vul zo hier en daar ook gewoon wat dingetjes in als respondenten 3 vragen niet invullen...
Desnoods een 4tje van de Likert schaal :p
En je verwacht nadat je dit gezegd hebt dat we je nu serieus antwoord gaan geven?quote:Op woensdag 25 april 2012 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vul zo hier en daar ook gewoon wat dingetjes in als respondenten 3 vragen niet invullen...
Desnoods een 4tje van de Likert schaal :p
Maar hoe voeg je ook alweer meerdere antwoordmogelijkheden samen?
Ik heb namelijk 1 open vraag gehanteerd waar respondenten handmatig hun eigen beweegredenen konden opgeven.
Nu heb ik deze allemaal geindexeerd (700 respondenten, 7 categorïen), maar er zijn natuurlijk ook respondenten die 2 of 3 verschillende argumenten aangeven.
Hoe kan ik dit het beste verwerken in SPSS?
Of kan ik lekker 7 nieuwe variabelen aanmaken en die vervolgens invullen met 1 (ja) of 2 (nee)....
Zeg me alsjeblieft dat er een snellere manier is.
Misschien een Stapel fan...?quote:Op woensdag 25 april 2012 18:09 schreef crossover het volgende:
700 respondenten hebben en dan nog zelf iets verzinnen ipv missing invullen
Wie?quote:Op woensdag 25 april 2012 22:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Misschien een Stapel fan...?
Ik ga volgende week aan mijn analyses beginnen.... Gelukkig heb ik Sandertje al kunnen strikken voor hulp!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |