geweldig dan koop ik niet het verkeerdequote:Op maandag 21 november 2011 12:55 schreef error_404 het volgende:
Als je geboorde gat 8mm is, heb je een plug nodig van 8mm, waar een schroef in gaat van 5mm.
Ja, dan gebruik je fretten (houtdraadbout) van 8mm, in een plug van 10mmquote:Op maandag 21 november 2011 12:59 schreef fespo het volgende:
zou je hier ook advies voor kunnen geven.
ik heb wall mounts met gaten van 8mm.
heb ik hier dan 8mm schroeven voor nodig (lijkt mij wel dik ze kunnen maar 5 kg houden en er gaan 2 schroeven in) en zo ja welke maat plug dan?
In een plug zit geen schroefdraad, de schroef vreet zich vast in het plastic van de plug. De dikkere schroef vreet gewoon wat meer:)quote:Op maandag 21 november 2011 17:20 schreef fespo het volgende:
maar hoe kan zowel een 8 als 10mm schroef in een 12mm plug passen?
of je draait de schroef ietsjes in de plug, zodat ie iets uitzet, vervolgens duw je het hele spul in het gaatje...zo voorkomen je dat de plug rond gaat draaien als je de schroef aan wil draainquote:Op maandag 21 november 2011 23:15 schreef quo_ het volgende:
[..]
In een plug zit geen schroefdraad, de schroef vreet zich vast in het plastic van de plug. De dikkere schroef vreet gewoon wat meer:)
Het tabelletje van exlurker is idd handig, maar als je te maken hebt met een zachte muur of je "bibbert" iets met boren kan het zijn dat het gat toch nog te groot is.
In zo'n geval kun je beter eerst met een maatje kleiner boren. Mocht de plug dan toch niet passen kun je alsnog het gat even snel opruimen met de passende boor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |