abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104614684

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Zeg hoi en glimlach. Oefen maar hier.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

De reeks is hernoemd naar "Als versieren steeds beter gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel. Daarnaast is het positiever en daar houden we van. Lukt het versieren nog niet zo goed? Dan ben je natuurlijk welkom met al je vragen en opmerkingen.

:* Wauw

De OP vind je hier
pi_104614694
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:07 schreef -Strawberry- het volgende:

Leuk als er niemand op je begrafenis komt inderdaad.
Auw, daar ben ik zelf regelmatig bang voor ;(

En nu ga ik echt pitten jongens :*
pi_104614698
Kutlapo.
pi_104614702
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:06 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat deed ik en het was kut.
Recent? Hoevaak ben je geweest dan?
pi_104614758
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Recent? Hoevaak ben je geweest dan?
Kennismakingsgesprek, drie weken geleden. Ik probeerde er zonder vooroordelen heen te gaan, maar ik voelde me gewoon ontzettend ongemakkelijk bij alles wat ze zei of vroeg.
En advies gaf ze me ook niet, ze vroeg alleen maar vervelende dingen.
pi_104614793
Leuk hoor die haatliedjes. Ik houd inderdaad niet van kwark.
pi_104614808
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:10 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Kennismakingsgesprek, drie weken geleden. Ik probeerde er zonder vooroordelen heen te gaan, maar ik voelde me gewoon ontzettend ongemakkelijk bij alles wat ze zei of vroeg.
En advies gaf ze me ook niet, ze vroeg alleen maar vervelende dingen.
Dat is altijd zo bij een eerste gesprek, ze moet toch eerst een beeld bij je krijgen voordat ze eventueel met een oplossing kan komen. Jammer dat je daarna meteen niet meer bent gegaan. Of als je haar gewoon niet mocht, kan je het nog proberen bij een ander.

Maar goed, jammer dat je ruzie met je ouders hebt. Het zal wel weer overwaaien.
pi_104614842
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is altijd zo bij een eerste gesprek, ze moet toch eerst een beeld bij je krijgen voordat ze eventueel met een oplossing kan komen. Jammer dat je daarna meteen niet meer bent gegaan. Of als je haar gewoon niet mocht, kan je het nog proberen bij een ander.
Ik kon een vervolgafspraak maken over twee weken, maar eigenlijk heb ik teveel tegenzin om er wat aan te hebben.
pi_104614886
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:12 schreef -Strawberry- het volgende:

Maar goed, jammer dat je ruzie met je ouders hebt. Het zal wel weer overwaaien.
En met een vriendin. En met nog meer anderen. En ik ben te futloos om het goed te maken.
pi_104614895
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:13 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik kon een vervolgafspraak maken over twee weken, maar eigenlijk heb ik teveel tegenzin om er wat aan te hebben.
Als je gewoon eerlijk bent kan je er zomaar wat aan hebben.
Finally, someone let me out of my cage
pi_104614934
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:13 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Met tegenzin gaan heeft inderdaad weinig zin. Maar misschien wordt het op ten duur wel minder ongemakkelijk en heb je er dan wel wat aan. Ze zeggen vaak wel dat je niet meteen moet afhaken na zo'n eerste gesprek, dat is vrijwel nooit leuk.
pi_104614945
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:14 schreef minibeer het volgende:

[..]

Als je gewoon eerlijk bent kan je er zomaar wat aan hebben.
Ik heb geen woord gelogen.
Ik kon alleen oprecht geen antwoorden verzinnen op al die vragen 'hoe het voelde' om dingen te doen enzo. Ik kon alleen maar vragen wat ze bedoelde en dan snapte ik nog niet wat ik nu moest antwoorden.
pi_104614948
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:14 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

En met een vriendin. En met nog meer anderen. En ik ben te futloos om het goed te maken.
Komt morgen wel dan. :)
pi_104614973
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Met tegenzin gaan heeft inderdaad weinig zin. Maar misschien wordt het op ten duur wel minder ongemakkelijk en heb je er dan wel wat aan. Ze zeggen vaak wel dat je niet meteen moet afhaken na zo'n eerste gesprek, dat is vrijwel nooit leuk.
Dit. Goed advies. Je gaat jezelf ook niet verder helpen zo.
pi_104614980
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:15 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik heb geen woord gelogen.
Ik kon alleen oprecht geen antwoorden verzinnen op al die vragen 'hoe het voelde' om dingen te doen enzo. Ik kon alleen maar vragen wat ze bedoelde en dan snapte ik nog niet wat ik nu moest antwoorden.
Maar dat geeft haar ook informatie. Dus het is wel degelijk nuttig om te zeggen dat je ergens geen antwoord op weet. Geen antwoord weten is ook een antwoord. :)
pi_104614992
Zo me toch maar effe aangemeld op de misschien lijst voor de meet.
Lijkt me opzich een leuk en afwisselend clubje.

Maarja ik ben nooit makkelijk met zo onbekenden ontmoeten, maar ik ga er heeeeel serieus over nadenken om toch maar eens te komen.
Lijkt me wel gezellig en het is in de buurt ook nu.
Do what you love, love what you do!
pi_104615021
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:16 schreef kree het volgende:

Maarja ik ben nooit makkelijk met zo onbekenden ontmoeten, maar ik ga er heeeeel serieus over nadenken om toch maar eens te komen.
Iedereen kent je al :P
pi_104615043
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Komt morgen wel dan. :)
Waarschijnlijk niet, ik ben er te lui voor, altijd. Al een week. Ik jaag iedereen tegen me in het harnas. Mijn vriendin vindt dat ik niet eerlijk tegen haar ben en dat ik geen aandacht aan haar besteed. En elke keer dat ik het wil uitpraten zeg ik allemaal foute dingen.
pi_104615055
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:16 schreef kree het volgende:

Ik zal ook eens nadenken of ik ga komen, dan komen er misschien nog rellen in real life.
pi_104615066
quote:
17s.gif Op maandag 21 november 2011 00:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Iedereen kent je al :P
Ja via internet :')

Maar ben wel sociaal hoor opzich alleen ik moet mensen eerst kennen voordat ik er een tja noem het klik bij krijg en dat is via internet anders als in het echt :)
pi_104615080
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 00:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar dat geeft haar ook informatie. Dus het is wel degelijk nuttig om te zeggen dat je ergens geen antwoord op weet. Geen antwoord weten is ook een antwoord. :)
En ze wilde me meteen allemaal neurologische onderzoeken aanpraten, terwijl ze me nog geen halfuur kende. Ik vind dat raar.
  maandag 21 november 2011 @ 00:19:23 #22
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_104615095
edit:
sorry laat maar , ik wil me niet verlagen tot onbelangrijke dingen terwijl er belangrijkere dingen worden besproken door de belangrijke anderen.
negeer mij
pi_104615105
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:18 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Ik zal ook eens nadenken of ik ga komen, dan komen er misschien nog rellen in real life.
Mogen jij en supersoep het op spierkracht en intelligentie doen :P
pi_104615108
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:18 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Denk dat het wel mee zal vallen, maarja blijf het een beetje engig vinden om zomaar ineens met bijna totaal vreemde irl af te spreken.
pi_104615120
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:19 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

En ze wilde me meteen allemaal neurologische onderzoeken aanpraten, terwijl ze me nog geen halfuur kende. Ik vind dat raar.
Daar zal ze dan wel een reden voor hebben hoe jij op haar overkomt. Bij mij gebeurde dat namelijk niet. En bij een vriend van mij ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')