De Spelregels:
blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden. * Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.
En ik hoop dat er iets minder alleen maar over en weer verwijten naar elkaar worden gemaakt, minder op de man/vrouw wordt gespeeld, meer inhoudelijk wordt gereageerd en er meer constructief gepost wordt op zoek naar oplossingen.
The Americans say the money could be used for improving the economic situation in the territories, with international supervision. This would constitute a gesture on Israel's part, the officials say, and a test of Palestinian intentions to implement reforms.
Prime Minister Ariel Sharon vehemently opposes handing over any sums whatsoever to the Palestinians until there is "genuine transparency," and it can be guaranteed the money will not be used for arms or paying for terror attacks by the Tanzim.
Meanwhile, Foreign Minister Shimon Peres met yesterday in Jerusalem with Fayyed, the first in what will be a series of meetings with Palestinian figures, his bureau said. The meeting was approved both by Sharon and by Yasser Arafat.
During the meeting, Fayyed requested that the money being held by the Israeli treasury - some NIS 2 billion - be released. The money represents taxes on goods transferred to the PA and, according to the Oslo Accords, should go to the Palestinians. Peres and Fayyed also discussed the political and economic situation.
Today Peres is due to meet with the Palestinian interior minister, Abdel Razik Yehiyeh, to hear how Arafat is implementing security reforms in the PA. The meetings have been criticized by Palestinian figures who say they grant Israel political gains while it is attacking the Palestinians.
Sharon is due to meet today with Peres, Defense Minister Benjamin Ben-Eliezer and Finance Minister Silvan Shalom to discuss Israel's diplomatic moves in the wake of U.S. President George Bush's speech on the Middle East.
Over the weekend, Sharon met with his Danish counterpart, Anders Fogh Rasmussen, and told him he is prepared to see a Palestinian state without defined borders for the time being - if the violence abates, Arafat is displaced and the PA institutes widespread reforms. Rasmussen, whose government is considered pro-Israel and close to the Republican administration in the U.S., expressed support for Bush's plan. He has been criticized by certain circles in the EU.
Denmark has taken over the EU presidency and Peres is due to visit Copenhagen this week before next week's meeting of the Quartet (U.S., UN, EU and Russia) on the Middle East, with the participation of U.S. Secretary of State Colin Powell and the foreign ministers of Egypt, Saudi Arabia and Jordan.
Dat zou heel dom zijn van Israel
Hoe je het ook wend of keert, alle gelden die aan Palestijnen worden uitgekeerd eindigen uiteindelijk in dood en invaliditeit van talrijke joodse en arabische burgers.
BEDANKT ARAFAT!
quote:dat geld had al na de oslo akkoorden overgemaakt moeten worden, dus de Israeliers zijn weer eens veels te laat met het uit voeren van vredes verdragen!
Op woensdag 10 juli 2002 00:50 schreef machteld het volgende:
U.S. to Israel: Release 10% of held PA funds
By Aluf Benn
United States officials have proposed that Israel unfreeze 10 percent of the Palestinian assets it is knip
During the meeting, Fayyed requested that the money being held by the Israeli treasury - some NIS 2 billion - be released. The money represents taxes on goods transferred to the PA and, according to the Oslo Accords, should go to the Palestinians. Peres and Fayyed also discussed the political and economic situation.
knip
meeting of the Quartet (U.S., UN, EU and Russia) on the Middle East, with the participation of U.S. Secretary of State Colin Powell and the foreign ministers of Egypt, Saudi Arabia and Jordan.
Dat zou heel dom zijn van IsraelHoe je het ook wend of keert, alle gelden die aan Palestijnen worden uitgekeerd eindigen uiteindelijk in dood en invaliditeit van talrijke joodse en arabische burgers.
BEDANKT ARAFAT!
Het is al erg genoeg wat daar dagelijks gebeurt. Of het nou een Israelier die gedood wordt of dat het een Palestijn is. Ze bloeden beiden als mensen dood onder onmenselijke situaties. En dan gaan jullie hier lekker op elkaar af lopen geven. Je hoeft het niet eens te zijn met elkaar en daarom is juist de discussie nuttig. Probeer van elkaar te leren waar de ander mee zit misschien geeft dat wel een ander licht op de wijze waarop je tegen die situatie aan kijkt. En misschien zie je iets over het hoofd wat de ander wel ziet en daar kom je alleen achter door te luisteren naar wat de ander te melden heeft.
Shalom / Salaam
quote:Er komt een nieuwe operatie aan in de Gaza strook
Op woensdag 10 juli 2002 15:17 schreef logisnack het volgende:
Moet je zien hoe rustig het nu al bijna een maand is.
Geen aanslagen in Israel.
Huh? was dat niet de in april ook al precies als Israel de gebieden bezet?
Ze moeten maar eens voor de lol 3 dagen hun tanks terug trekken en als er dan weer een aanslag komt weer erin gaan en er ook nooit meer weg gaan!
quote:source?
Op woensdag 10 juli 2002 15:20 schreef BAZZA het volgende:[..]
Er komt een nieuwe operatie aan in de Gaza strook
quote:debka.com
Op woensdag 10 juli 2002 15:20 schreef kariem112 het volgende:
source?
Die melden zo'n operatie meestal ver voordat de "reguliere" nieuwskanalen daarmee komen.
quote:leuke site jah
Op woensdag 10 juli 2002 15:28 schreef BAZZA het volgende:[..]
debka.com
Die melden zo'n operatie meestal ver voordat de "reguliere" nieuwskanalen daarmee komen.
ik vraag me af hoeveel doden deze actie van israel nu weer gaat opleveren....
Nieuw Report o.a. over de veroordeling van de zelfmoordaanslagen
Voor de liefhebbers.
J.
quote:Hier een stukje uit de Telegraaf:
Op donderdag 11 juli 2002 20:06 schreef Juan Zueco het volgende:
Van de favoriete site van schatje :Nieuw Report o.a. over de veroordeling van de zelfmoordaanslagen
Voor de liefhebbers.
J.
quote:volledig artikel
JERUZALEM - De Palestijnse zelfmoordaanslagen zijn misdaden tegen de menselijkheid. Dat zegt de mensenrechtenorganisatie Amnesty International in een gisteren verschenen rapport.
Aanslagen op burgerdoelen zijn op geen enkele manier te rechtvaardigen, vindt Amnesty dat ook Israël al jaren van het schenden van de mensenrechten van de Palestijnen beschuldigt.
Het nieuwe rapport is gewijd aan het Palestijnse geweld, waarbij sinds het begin van de tweede intifada in september 2000 zeker 350 Israëlische burgers om het leven zijn gekomen. De aanslagen op burgers door Palestijnen zijn volgens Amnesty "wijdverbreid, systematisch en het resultaat van een bewuste politiek. Het zijn misdaden tegen de menselijkheid, en mogelijk ook oorlogsmisdaden.
quote:
Er waren bevelen waaraan ik me erg stoorde zoals het schieten op elke Palestijn die een steen gooit.Dat gebeurde toen de intifada net was uitgebroken.Ook was er een bevel om kolonisten te beschermen die op een kruispunt stenen gooien naar auto's van Arabieren.
Ik kon het niet met mijn geweten verenigen het contrast dat ik opdracht kreeg op mensen te schieten die stenen gooien en andere mensen te beschermen die ook stenen gooien.
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 13-07-2002 20:49]
An Israeli reserve force spotted the car about to leave Qalqilya -- located on the border with Israel -- on Friday night and fired into the air, prompting the driver to stop. Everyone inside the car ran into the city, the IDF said.
IDF.. Keep up the good work!
Een van de mensen die aan het woord kwamen was een 25-jarige luitenant die dienst weigerde omdat hij het niet met zijn geweten kon verzoenen dat hij enerzijds tijdens de intifadah bevel kreeg om op stenengooiende Palestijnen te schieten, terwijl hij tijdens een latere missie opeens kolonisten moest verdedigen terwijl zij stenen naar de Palestijnen aan het gooien waren.
Dappere kerel.
De reden waarom Israel naar mijn mening uiteindelijk gedoemd is is omdat er daar te weinig mensen als hem in de militaire dienst en politiek zitten.
Ach, zoals ik al eerder zei: gezien de huidige situatie zal ik een van de laatsten zijn die erom rouwen wanneer dat land zich uiteindelijk naar de kloten helpt. (Nee, niet "als", ongetwijfeld wanneer, zolang het daar zo doorgaat.)
quote:Ik zie Arafat het liefst als leider van de aardappelschil afdeling in een dodencell!
JERUZALEM Bij een Palestijnse aanslag
op een Israelische bus zijn zeven
doden gevallen.Ongeveer 15 personen raakten
gewond,van wie 10 ernstig.De aanvallers
lieten eerst een bom ontploffen,waarna
ze het vuur openden,ook op auto's.
De aanslag vond plaats bij de joodse
nederzetting Emmanuel,tussen Nablus en
Kalkilya.Het is onbekend of soldaten de
aanvallers hebben doodgeschoten.
Minister Powell van de VS bespreekt de
situatie in het Midden-Oosten vandaag
met zijn Russische collega Ivanov,de
EU-gezant Solana en VN-chef Kofi Annan.
De VS wil,anders dan Rusland,af van
Arafat als Palestijnse leider.
Aanslagen worden de laatste tijd gepleegd tijdens of aan de vooravond van besprekingen.
Waarom?
Is niet goed voor de PA.
J.
quote:Ja vreemd is dat, en al helemaal omdat het vaak de partij van Arafat zelf de dader is zoals bv bij de laatste aanslag
Op woensdag 17 juli 2002 02:08 schreef Juan Zueco het volgende:
Valt me ook op.Aanslagen worden de laatste tijd gepleegd tijdens of aan de vooravond van besprekingen.
Waarom?
Is niet goed voor de PA.
J.
Nog maar meer bewijs dat de enigste plaats voor Arafat en de rest van de "palestijnse" voormannen onder de rupsband van een IDF Merkava tank is.
quote:Als jij met die mentaliteit en dat soort uitspraken en standpunten de staat Israel vertegenwoordigt, dan moge het wel duidelijk zijn wat voor vreselijk fout land het is.
Op woensdag 17 juli 2002 02:14 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ja vreemd is dat, en al helemaal omdat het vaak de partij van Arafat zelf de dader is zoals bv bij de laatste aanslag
Nog maar meer bewijs dat de enigste plaats voor Arafat en de rest van de "palestijnse" voormannen onder de rupsband van een IDF Merkava tank is.
(Sorry, zodiaque, maar is hier toch echt op z'n plaats, hoor...)
"Het land van melk en honing?" Laat me niet lachen, het land van bloed en kadavers, zullen jullie bedoelen.
quote:Moet je daarvan kotsen ? de meeste palestijnen staan juist te juichen van plezier door hun straten als hun zoon of dochter weer een schoolbus met kids tot "bloed en kadavers" heeft gedegradeerd
Op woensdag 17 juli 2002 15:45 schreef motown het volgende:"Het land van melk en honing?" Laat me niet lachen, het land van bloed en kadavers, zullen jullie bedoelen.
tja misschien ben jij wel iets beter als de rest, alhoewel ik na jou uitspraken over terrorisme daar aan begon te twijfelen
quote:Wie van ons twee is hier anders de bloeddorstige sadist?
Op woensdag 17 juli 2002 20:12 schreef BAZZA het volgende:[..]
Moet je daarvan kotsen ? de meeste palestijnen staan juist te juichen van plezier door hun straten als hun zoon of dochter weer een schoolbus met kids tot "bloed en kadavers" heeft gedegradeerd
tja misschien ben jij wel iets beter als de rest, alhoewel ik na jou uitspraken over terrorisme daar aan begon te twijfelen
Het is de staat Israel die het Palestijnse volk onderdrukt. Op een gegeven moment beschouw je elke aanslag tegen Israel dan als een overwinning, al zijn het burgerdoelen. Dat onderscheid maak je op een gegeven moment niet meer als de enige Israeli's die je ooit met je eigen ogen hebt gezien diezelfde soldaten zijn, die je continu het leven zuur maken.
Ik veroordeel aanslagen tegen burgerdoelen, maar ik woon dan ook in het relatief veel veiligere Nederland, van waaruit ik het allemaal veel objectiever kan waarnemen. Dus wij hebben hier makkelijk praten!
quote:Niet te geloven...
Op woensdag 17 juli 2002 20:12 schreef BAZZA het volgende:[..]tja misschien ben jij wel iets beter als de rest...[..]
Waarom die haat voor zo'n volk waar jij volgens mij helemaal nooit te maken mee hebt gehad? Wie heeft je zo gehersenspoeld en zo gevuld met haat?
Ik maak tenminste onderscheid: ik weet dat er ook goede Israeli's zijn... Al zijn die kennelijk tegenwoordig in de minderheid...
quote:Niet allemaal, wel de meerderheid, de meerderheid steunt de aanslagen op burgers:
Op woensdag 17 juli 2002 20:37 schreef motown het volgende:
Niet te geloven...Je beschouwt echt alle Palestijnen als minderwaardige bloeddorstige monsters, he?
dat is bloeddorstig en monsterlijk: lijkt me simpel dus.
quote:Ken jij mensen die hun familie/vrienden zijn kwijt geraakt omdat 1 of andere debiel zich zonodig moets opblazen zodat hij naar allah kon gaan ?
Waarom die haat voor zo'n volk waar jij volgens mij helemaal nooit te maken mee hebt gehad? Wie heeft je zo gehersenspoeld en zo gevuld met haat?
ik wel.
wie dat heeft gedaan ? de palestijnen door iedere keer te doen alsof zo'n monster een held is door grote borden voor zo'n man op te hangen en masaal optochten te houden om het te vieren
quote:Er zijn ook goede palestijnen, alleen is dat een minderheid die zich niet verkiesbaar kunnen stellen omdat ze dan de positie van Arafat in gevaar brengen of gewoon worden afgemaakt op straat door een meute wegens
Ik maak tenminste onderscheid: ik weet dat er ook goede Israeli's zijn... Al zijn die kennelijk tegenwoordig in de minderheid...
quote:Jij hebt geen recht van spreken. Jij lijdt geen uitzichtloos bestaan. Jij wordt niet onderdrukt of geintimideerd. Jouw vrienden of broers of zussen worden niet zomaar opgepakt en zonder berechting in de gevangenis gegooid "om veiligheidsredenen". Jij hoeft niet lijdzaam toe te zien hoe Palestijnse kinderen op straat worden doodgeschoten door het Israelische leger. Wat zit jij nou te zeiken hier in Nederland, man? In bijna elke situatie waar er sprake is van onderdrukking is er sprake van geweldadig verzet. En daarbij sneuvelen helaas ook burgerdoden.
Op woensdag 17 juli 2002 20:47 schreef BAZZA het volgende:[..]
Niet allemaal, wel de meerderheid, de meerderheid steunt de aanslagen op burgers:
dat is bloeddorstig en monsterlijk: lijkt me simpel dus.
[..]
Wat jij negeert is het feit dat Hamas jaren geleden mede door Israel is opgericht om de PLO te ondermijnen. Het is precies hetzelfde als Osama Bin Laden, die eerst door de Amerikanen werd getraind en finanicieel ondersteund in zijn strijd tegen de Sovjets... Waarna hij zich tegen de Amerikanen keerde.
Palestijnen zijn over het algemeen hoog opgeleide en beschaafde mensen. De reden waarom er daar nu gekken met bommen om hun middel heen rondlopen is omdat Israel die gekken heeft gecreeerd.
quote:En heb jij familie die gevangen wordt gehouden in hun eigen land in hun eigen huis, die continu doodsangsten uitstaan, die geen eten kunnen halen, die niet naar de dokter kunnen als ze ziek of zwanger zijn, en van wie er dorpsgenoten worden afgeknald alleen omdat ze zogenaamd een uitgaansverbod zouden hebben geschonden? Ik wel!
Ken jij mensen die hun familie/vrienden zijn kwijt geraakt omdat 1 of andere debiel zich zonodig moets opblazen zodat hij naar allah kon gaan ?ik wel.
quote:Wat heeft Israel in de eerste instantie nog te zoeken in de Palestijnse gebieden? Waarom laten ze hen niet met rust? Ze hebben hun eigen land! Laat de Palestijnen in hun waarde, anders zullen ze blijven vechten voor hun vrijheid! De Palestijnse strijd is gerechtvaardigd, gerechtvaardigd, gerechtvaardigd! Ja, ik ben en blijf tegen het doden van burgers, maar jij hebt het recht niet om hen te veroordelen als jij totaal geen idee hebt wat voor een hel ze dagelijks moeten doormaken. Israel, het land dat zelf destijds aan de vooravond van zijn oprichting zelf ook niet vies was van terrorisme (vraag maar aan de UK), en nu op grote schaal staatsterreur uitoefent op een complete bevolking, gebruik makende van zwaar oorlogsmaterieel zoals F16's, Apaches en tanks in dichtbevolkte woonwijken, moet zelf niet zeuren over terrorisme! Dat land is een en ander terrorisme! Wie wind waait, zal storm oogsten.
wie dat heeft gedaan ? de palestijnen door iedere keer te doen alsof zo'n monster een held is door grote borden voor zo'n man op te hangen en masaal optochten te houden om het te vieren
[..]
En het onrechtvaardige is dat dat dus het enige land op deze hele planeet is waarvan dit soort misdaden door de wereldgemeenschap wordt gepikt. Door die kutlobby in de VS met hun poen en machtige vriendjes!
quote:Arafat wordt overdreven zwart gemaakt. Hij is verre van perfect, en heeft bloed aan zijn handen, maar hij is niet de bloeddorstige terrorist zoals Sharon hem probeert af te schilderen. Sharon, de leugenaar (heeft Ben Gurion himself destijds nog over Sharon gezegd), de oorlogsmisdadiger, de slager van Sabra en Shatilla, de beul van Jenin en Ramallah. Eens zal hij worden berecht. Hier in Nederland, in Den Haag. En ik zal TV kijken, en ik zal bier in huis hebben, en popcorn... Ik zal mijn beste vrienden uitnodigen, lachen, plezier maken... En dan bel ik jou op, en dan lach ik je vierkant uit, loser!
Er zijn ook goede palestijnen, alleen is dat een minderheid die zich niet verkiesbaar kunnen stellen omdat ze dan de positie van Arafat in gevaar brengen of gewoon worden afgemaakt op straat door een meute wegens
"samenwerken met Israel" zonder enig bewijs
Shit, man... Dat lucht op...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |