Verklaart dat ook dat ik na 1 a 2 weken niet roken ik weer duizelig word na mn eerste peuk?quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:02 schreef ZodiaX het volgende:
Kan geen kwaad, tegen de tijd dat je weer uitgaat en en weer rookt is alle troep alweer uit je lichaam.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:39 schreef pussywillow het volgende:
Van een paar sigaretten eens in de zoveel dagen krijg je heus niks.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:39 schreef pussywillow het volgende:
Van een paar sigaretten eens in de zoveel dagen krijg je heus niks.
Wat een onzinquote:Op zaterdag 26 november 2011 11:16 schreef -pinguinito- het volgende:
Sommige oudere mensen worden zelfs geadviseerd om 2 sigaretjes op een dag te roken i.v.m. stress. Dat schijnt soms nog beter zn werk te doen dan anti depressiva :p dus neuh, kan geen kwaad.
iedere keer dat je inademt adem je ook een hoop schadelijke stoffen in, enkel kan je lichaam die meestal probleemloos wegsluizen...quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:22 schreef Grumpey het volgende:
Jemig wat een onzin op deze pagina. Elke sigaret die je rookt is schadelijk, niet meer en niet minder.
Doe dat nou niet en besef je dat je je nu al op glad ijs bevind. Nicotine is, vooral in combinatie met andere stoffen in sigaretten, de meest verslavende substantie die er is; ongeveer net zo verslavend als heroïne. Wat zou je zeggen als iemand je vertelde dat hij wekelijks heroïne gebruikte en beweerde dat hij er niet aan verslaafd was of zou worden ?quote:Op maandag 5 december 2011 01:20 schreef tjawatdan het volgende:
Ik heb mij van het weekend betrapt op het kopen van een pakje peuken. Tijdens het uitgaan en in combinatie met bier wel te verstaan. Maar toch, het gaat de verkeerde kant op.
Overdag geen moment gedacht aan een peuk.
En dat wil ik zo houden, daarom geen sigaretten meer voor mij (kopen dan). Af en toe een bietsen bij een maat kan nog wel, mits met een biertje erbij.
voordat je zelf nog gaat geloven dat je 'bangmaak'-verhaaltje war is ...quote:Op maandag 5 december 2011 09:07 schreef DaneV het volgende:
[..]
Maar liefst 90% van de tieners die slechts 4 sigaretten of meer heeft geprobeerd zal na verloop van tijd roker worden bron.
Er zijn over die 90% geen recentere cijfers bekend. Misschien dat het cijfer nu iets lager ligt, misschien hetzelfde, of misschien zelfs hoger; daar zal nieuw onderzoek voor moeten komen. Hoe dan ook lijkt het me een goede indicatie; in 1990 waren sigaretten minstens zo verslavend als nu (er zit tegenwoordig meer nicotine in de sigaretten) en we wisten toen ook al vrij goed dat het schadelijk was.quote:Op maandag 5 december 2011 09:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
voordat je zelf nog gaat geloven dat je 'bangmaak'-verhaaltje war is ...
je bron is een onderzoek dat in Februari 1990 gepubliceerd werd en toen rookte nog zo'n 70% van de vroege twintigers en kon men ook in datzelfde onderzoek een claim publiceren dat slechts 35% van de rokers kon stoppen vóór hun 65e...
Het feit dat er andere dingen zijn die ook giftig zijn is een non-argument. Natuurlijk is giftigheid afhankelijk van hoeveelheid, en natuurlijk zijn er andere dingen schadelijker bij kleine hoeveelheden. Maar een sigaret roken is een sigaret roken. En de verslavingscomponent die er bij komt kijken maakt dat dat kleine onschadelijke hoeveelheidje binnen een korte tijd schadelijk is, en na verloop van tijd uiteindelijk gewoon erg schadelijk wordt.quote:Op zondag 4 december 2011 11:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
iedere keer dat je inademt adem je ook een hoop schadelijke stoffen in, enkel kan je lichaam die meestal probleemloos wegsluizen...
'giftigheid' is altijd afhankelijk van de hoeveelheid...
in de meeste gezondheidsonderzoeken worden gegevens van mensen die minder dan dagelijks roken meegerekend als 'niet-rokers'...
er zijn weinig onderzoeken die werkelijk ook het risico van 'occasional smoking' specifiek onderzoeken:
dit onderzoek uit 2006 http://www.springerlink.com/content/3162v247v7j93k83/ , welke zulke incidentele rokers over 5,5 jaar volgde gaf als resultaat dat het risico op aan roken gerelateerde héé, lichtsteeg tov een controlegroep van volledige niet-rokers, maar het verschil was statistisch niet significant
Juist dat combineren met bier maakt het zorgwekkend.quote:Op maandag 5 december 2011 01:20 schreef tjawatdan het volgende:
Ik heb mij van het weekend betrapt op het kopen van een pakje peuken. Tijdens het uitgaan en in combinatie met bier wel te verstaan. Maar toch, het gaat de verkeerde kant op.
Overdag geen moment gedacht aan een peuk.
En dat wil ik zo houden, daarom geen sigaretten meer voor mij (kopen dan). Af en toe een bietsen bij een maat kan nog wel, mits met een biertje erbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |