abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104513450
Ik rook zo af en toe een sigaret, voornamelijk bij het uitgaan met een pilsje erbij.

Op zo'n avond rook ik ongeveer rond de 3 a 5 sigaretten, om de week of 2 weken..

Overdag zonder bier erbij moet ik niet denken aan een sigaret.

Maar mijn vraag was nu, hoe schadelijk is dit?

Krijg je hier ook al van die teerlongen van?

Ik hoorde dat mijn dokter het ook af en toe doet en hij zei dat het niet zo heel veel kwaad kan..
pi_104516141
Vraag naar de bekende weg.
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:02:09 #3
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_104518573
Kan geen kwaad, tegen de tijd dat je weer uitgaat en en weer rookt is alle troep alweer uit je lichaam.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_104526270
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:02 schreef ZodiaX het volgende:
Kan geen kwaad, tegen de tijd dat je weer uitgaat en en weer rookt is alle troep alweer uit je lichaam.
Verklaart dat ook dat ik na 1 a 2 weken niet roken ik weer duizelig word na mn eerste peuk?
pi_104526382
Persoonlijk vind ik die rook in m'n longen echt heel ongezond voelen... denk dat juist omdat je het niet vaak doet, je dat eerder voelt dan wanneer je het gewend bent. Al ben jij dat misschien ook wel al als je het bijna iedere week wel doet. Geen idee hoeveel schade het nou echt doet.
pi_104530611
Van een paar sigaretten eens in de zoveel dagen krijg je heus niks.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104535341
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 21:39 schreef pussywillow het volgende:
:)
Op zondag 1 januari 2012 03:39 schreef liesje1979 het volgende:
Mochten we kinderen willen, hebben we je nodig, just so you know. :')
  vrijdag 18 november 2011 @ 23:41:55 #8
256666 leeell
I know you're lonely
pi_104536725
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 21:39 schreef pussywillow het volgende:
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_104541024
Roken is alleen schadelijk als je meer dan twee sigaretten per dag rookt.
pi_104546445
Was al bang dat ik zwarte longen kreeg van die paar sigaretten in de week, maar als ik jullie moet geloven is dat niet het geval
  zaterdag 26 november 2011 @ 03:45:01 #11
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_104834537
Had periodes dat ik redelijk veel rookte. (2/3 peuken per dag) Toen merkte ik al dat ik minder snel de viaduct op kon fietsen. Doe nu enkel in weekend en gaat een stuk beter. Is ook fijner gevoel wanneer je een tijd niet gerookt heb. Roken omdat het fijn is. ^O^
pi_104837530
Sommige oudere mensen worden zelfs geadviseerd om 2 sigaretjes op een dag te roken i.v.m. stress. Dat schijnt soms nog beter zn werk te doen dan anti depressiva :p dus neuh, kan geen kwaad.
pi_104850743
Autogassen zijn net zo schadelijk dus gewoon lekker van je peukie genieten, Je er over druk maken zorgt voor meer schade
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:17:43 #14
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_105134256
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:16 schreef -pinguinito- het volgende:
Sommige oudere mensen worden zelfs geadviseerd om 2 sigaretjes op een dag te roken i.v.m. stress. Dat schijnt soms nog beter zn werk te doen dan anti depressiva :p dus neuh, kan geen kwaad.
Wat een onzin _O- :')
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:22:04 #15
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_105134339
Jemig wat een onzin op deze pagina. Elke sigaret die je rookt is schadelijk, niet meer en niet minder.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:24:42 #16
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_105134402
Daarnaast gebruik je het in een verslavingsgevoelige situatie, namelijk met drank en veel plezier om je heen. Je gaat jezelf er van overtuigen dat een bij gezelligheid 'roken' hoort. Die associatie is vooral schadelijk.
  zondag 4 december 2011 @ 09:44:00 #17
313986 MaanSelene
To the moon and back again
pi_105158425
Ik ben geen fel anti-roker o.i.d., moet iedereen voor zichzelf weten, maar hoorde ooit een mooie uitspraak van een vriendin.

Roken is langzaam zelfmoord plegen, omdat je het lef niet hebt om het snel te doen.

Jij pleegt niet alleen langzaam zelfmoord, maar ook nog eens in etappes. Ben je nou echt zo stom dat je jezelf serieus afvraagt of een paar sigaretten kwaad kunnen? Natuurlijk kunnen ze dat! Het punt wat hier aangehaald wordt, dat uitlaatgassen net zo schadelijk zijn, klopt, maar dat is dan maar gelijk een reden om het goed te praten?

Het feit dat je er duizelig van wordt is een waarschuwing van je lichaam: 'hou hiermee op, want zo kan ik niet functioneren.' Als jij deze fluistering van je lichaam wilt negeren, prima, maar kijk dan ook niet gek op als je over een paar jaar het geschreeuw zal moeten aanhoren.
Neem de eerste trede met vertrouwen, je hoeft niet de hele trap te zien.
Butterflies are free.....
  zondag 4 december 2011 @ 10:51:50 #18
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_105159384
Het echte gevaar zit hem trouwens vooral in het verslaafd worden en het niet doorhebben dat je in een val aan het lopen bent.

Geen één roker is begonnen met een pakje per dag te roken. De meeste mensen roken in eerste instantie alleen op feestjes of tijdens het uitgaan, daarna proberen ze het eens op school, of een keer thuis, en voordat je het weet ben je verslaafd.

TS, stop met die rotzooi want voor je het weet ben je verslaafd en ben je de rest van je leven bezig om er vanaf te komen.
pi_105160185
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:22 schreef Grumpey het volgende:
Jemig wat een onzin op deze pagina. Elke sigaret die je rookt is schadelijk, niet meer en niet minder.
iedere keer dat je inademt adem je ook een hoop schadelijke stoffen in, enkel kan je lichaam die meestal probleemloos wegsluizen...

'giftigheid' is altijd afhankelijk van de hoeveelheid...
in de meeste gezondheidsonderzoeken worden gegevens van mensen die minder dan dagelijks roken meegerekend als 'niet-rokers'...

er zijn weinig onderzoeken die werkelijk ook het risico van 'occasional smoking' specifiek onderzoeken:
dit onderzoek uit 2006 http://www.springerlink.com/content/3162v247v7j93k83/ , welke zulke incidentele rokers over 5,5 jaar volgde gaf als resultaat dat het risico op aan roken gerelateerde héé, lichtsteeg tov een controlegroep van volledige niet-rokers, maar het verschil was statistisch niet significant
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_105196235
Ik heb mij van het weekend betrapt op het kopen van een pakje peuken. Tijdens het uitgaan en in combinatie met bier wel te verstaan. Maar toch, het gaat de verkeerde kant op.

Overdag geen moment gedacht aan een peuk.

En dat wil ik zo houden, daarom geen sigaretten meer voor mij (kopen dan). Af en toe een bietsen bij een maat kan nog wel, mits met een biertje erbij.
  maandag 5 december 2011 @ 09:07:18 #21
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_105198850
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 01:20 schreef tjawatdan het volgende:
Ik heb mij van het weekend betrapt op het kopen van een pakje peuken. Tijdens het uitgaan en in combinatie met bier wel te verstaan. Maar toch, het gaat de verkeerde kant op.

En dat wil ik zo houden, daarom geen sigaretten meer voor mij (kopen dan). Af en toe een bietsen bij een maat kan nog wel, mits met een biertje erbij.
Doe dat nou niet en besef je dat je je nu al op glad ijs bevind. Nicotine is, vooral in combinatie met andere stoffen in sigaretten, de meest verslavende substantie die er is; ongeveer net zo verslavend als heroïne. Wat zou je zeggen als iemand je vertelde dat hij wekelijks heroïne gebruikte en beweerde dat hij er niet aan verslaafd was of zou worden ?

Maar liefst 90% van de tieners die slechts 4 sigaretten of meer heeft geprobeerd zal na verloop van tijd roker worden bron.

En bijna iedereen is net als jou begonnen "alleen in het weekend". En dan begint het weekend ineens op vrijdag, of koop je een pakje sigaretten als je ruzie hebt met je ouders en voordat je het weet paf je iedere dag een pakje weg.

Nogmaals doe jezelf een lol, bespaar je de ellende van verslaving en steek nooit meer zo`n ding op.
pi_105199020
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:07 schreef DaneV het volgende:

[..]

Maar liefst 90% van de tieners die slechts 4 sigaretten of meer heeft geprobeerd zal na verloop van tijd roker worden bron.

voordat je zelf nog gaat geloven dat je 'bangmaak'-verhaaltje war is ...
je bron is een onderzoek dat in Februari 1990 gepubliceerd werd en toen rookte nog zo'n 70% van de vroege twintigers en kon men ook in datzelfde onderzoek een claim publiceren dat slechts 35% van de rokers kon stoppen vóór hun 65e...

dat soort cijfers zijn allang zwaar verouderd... sinds die tijd is het aantal stoppers enorm gestegen en het aantal jongeren dat gaat roken is ook gedaald.
enkel, bepaalde wetenschappers uit de bangmaakindustrie en vaak met gelden van anti-rooklobby organisaties kunnen natuurlijk altijd selectief getallen kiezen: lies, dirty lies and statistics.

Iemand die slechts incidenteel rookt heeft dat écht gewoon zelf in de hand... Oók of dat alsnog uitmond in een daadwerkelijke 'gewoonte'.
Roepen over een 'verslaving' enkel op basis van informatie dat iemand kennelijk met een bepaalde regelmaat gebruikt, maar duidelijk buiten de 'werkingsduur van die stof' is onzin... 'verslaving' wordt vooral gedefinieerd door de vraag of iemand zelf zonder al te veel moeite ook 'nee' kan zeggen of dat de 'gewoonte' al dusdanig hardnekkig is dat die persoon op die specifieke 'moet' gebruiken.

FYI, ik rook overigens al bijna 10 jaar niet meer, heb voorheen ongeveer 15 jaar wel gerookt.
Heb me hooguit voorgenomen nooit zo'n irrtante anti-rook jehova te worden als zoveel ex-rokers denken te moeten te moeten zijn, omdat ze misschien denken onmiddelijk weer terug te vallen anders.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 5 december 2011 @ 10:10:52 #23
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_105200127
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 09:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

voordat je zelf nog gaat geloven dat je 'bangmaak'-verhaaltje war is ...
je bron is een onderzoek dat in Februari 1990 gepubliceerd werd en toen rookte nog zo'n 70% van de vroege twintigers en kon men ook in datzelfde onderzoek een claim publiceren dat slechts 35% van de rokers kon stoppen vóór hun 65e...
Er zijn over die 90% geen recentere cijfers bekend. Misschien dat het cijfer nu iets lager ligt, misschien hetzelfde, of misschien zelfs hoger; daar zal nieuw onderzoek voor moeten komen. Hoe dan ook lijkt het me een goede indicatie; in 1990 waren sigaretten minstens zo verslavend als nu (er zit tegenwoordig meer nicotine in de sigaretten) en we wisten toen ook al vrij goed dat het schadelijk was.

Het tweede cijfer lijkt me nog steeds vrij accuraat, hoewel dit wellicht een klein beetje is toegenomen door de hulp (medicijnen, therapie) die tegenwoordig wordt geboden om het stoppen te assisteren.

Het stop-ratio ligt op 56%. Dat is inclusief de mensen (25% van alle rokers, ieder jaar) die onlangs een stoppoging hebben gedaan. Gezien slechts 1-10% van de pogingen lukt, en van de gelukte poginen ook enkelen weer binnen een paar jaar beginnen, moet je dus nog wel een deel van die 56% afhalen als je het percentage wil krijgen dat definitief gestopt is. Hoe veel dat precies is, is met de huidige cijfers niet uit te rekenen volgens mij.

En als je roken een "gewoonte" noemt sla je de plank volledig mis imo... Roken heeft niks te maken met gewoonte en is gewoon een ordinaire verslaving of je nu veel of weinig rookt (zeg ik als iemand die 7 jaar gerookt heeft). Iedere zondag gaan fietsen is een gewoonte, iedere x uur een verslavende substantie tot je nemen met als primair doel ontwenningsverschijnselen te laten verdwijnen is een verslaving.
  maandag 5 december 2011 @ 10:18:39 #24
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_105200344
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 11:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]

iedere keer dat je inademt adem je ook een hoop schadelijke stoffen in, enkel kan je lichaam die meestal probleemloos wegsluizen...

'giftigheid' is altijd afhankelijk van de hoeveelheid...
in de meeste gezondheidsonderzoeken worden gegevens van mensen die minder dan dagelijks roken meegerekend als 'niet-rokers'...

er zijn weinig onderzoeken die werkelijk ook het risico van 'occasional smoking' specifiek onderzoeken:
dit onderzoek uit 2006 http://www.springerlink.com/content/3162v247v7j93k83/ , welke zulke incidentele rokers over 5,5 jaar volgde gaf als resultaat dat het risico op aan roken gerelateerde héé, lichtsteeg tov een controlegroep van volledige niet-rokers, maar het verschil was statistisch niet significant
Het feit dat er andere dingen zijn die ook giftig zijn is een non-argument. Natuurlijk is giftigheid afhankelijk van hoeveelheid, en natuurlijk zijn er andere dingen schadelijker bij kleine hoeveelheden. Maar een sigaret roken is een sigaret roken. En de verslavingscomponent die er bij komt kijken maakt dat dat kleine onschadelijke hoeveelheidje binnen een korte tijd schadelijk is, en na verloop van tijd uiteindelijk gewoon erg schadelijk wordt.
  maandag 5 december 2011 @ 10:20:23 #25
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_105200386
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 01:20 schreef tjawatdan het volgende:

Juist dat combineren met bier maakt het zorgwekkend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')