abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104435055
Ik merk al lange tijd aan mezelf op dat ik tegenwoordig nooit terug vraag als mensen vragen hoe het met me gaat. Ik zeg eigenlijk nooit "En hoe gaat het met jou dan?". Ja, op MSN, maar dat tel ik gewoon niet mee.
Eigenlijk de enige momenten waarop ik vraag hoe het met iemand gaat is als ik de vraag terug wil en dat is dan meestal bij mijn ouders. Die vragen het dan ook weer niet. En dit gevoel kan dan zo worden dat ik 3 keer achter elkaar aan mijn ouders vraag hoe het met ze gaat, tot ze de vraag terug stellen.
Vrienden, school genoten, familie (buiten ouders om), buren, et cetera. Ze vragen allemaal regelmatig hoe het me me gaat, maar meestal als ik hoor dat er met 1 van hun iets aan de hand is, hoor ik dat van anderen.

Misschien omdat ik zelf de vraag zo vervelend heb gevonden. Ik heb zelf minder dan een half jaar geleden 6 weken in een ziekenhuis vast gezeten en er was ook iedere dag wel iemand om mij te steunen. Vervolgens word er wel continu (en dan vooral na m'n opnamen gevraagd), "hoe gaat het?". Ik vond het een zeer vervelende vraag, omdat het eigenlijk nooit echt goed ging en ik dat eigenlijk ook niet wilde delen.
Om nu weer aan mensen te gaan vragen hoe het met ze gaat vind ik heel lastig.

Het is ook niet zo dat ik niet voor mensen klaar sta, want als mij eerder (en nu ook nog) word verteld dat iemand zich kut voeld, sta ik wel 24-7 klaar.

Wat ik nog wil vragen aan mijn mede-fokkers is;
-Vragen jullie vaak hoe het mensen vraagt?
-Word het jullie gevraagd?
-Vragen jullie het terug?
-Vinden jullie het vervelend als iemand (bijvoorbeeld een goede vriend) nooit vraagt hoe het met je gaat?
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  woensdag 16 november 2011 @ 14:16:54 #2
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_104435123
Ik vraag het ook nooit, geen interesse in andere mensen
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  woensdag 16 november 2011 @ 14:17:08 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_104435133
-Vragen jullie vaak hoe het mensen vraagt?
Ja, puur als opening voor een gesprek. Behalve als ik weet dat diegene het moeilijk heeft, dan vraag ik uit interesse.

-Word het jullie gevraagd?
Ja, vaak. Het is niet meer dan een formaliteit, dus ik zeg dan gewoon 'goed'. Alleen echte vrienden krijgen te horen hoe het echt met me gaat.

-Vragen jullie het terug?
Soms

-Vinden jullie het vervelend als iemand (bijvoorbeeld een goede vriend) nooit vraagt hoe het met je gaat?
Ja.
  woensdag 16 november 2011 @ 14:21:37 #4
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_104435287
De vraag slaat ook nergens op. Soms zie je het wel op straat, kom je een vage bekende tegen en is het 'Heeeeyyy hoe issettt?', en dan hoor je al wat verder 'goeddd met jouuuuu?' en dan helemaal aan de horizon nog een 'moooooi zo!'. :')

Gewoon opening van het gesprek, niet teveel over nadenken. Als ik aan iemand vraag hoe het gaat wil ik (muv vrienden) het echt niet weten als het slecht gaat. Heb toch geen zin in dat gezeur.
Gourmetten of steengrillen?
pi_104435400
TS hoe gaat het vandaag?
pi_104435444
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:24 schreef Isamara87 het volgende:
TS hoe gaat het vandaag?
Goed...... *onprettige eindeloze stilte*
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_104435482
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:26 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Goed...... *onprettige eindeloze stilte*
Leuk!
pi_104435633
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:27 schreef Isamara87 het volgende:

[..]

Leuk!
Ja, zo gaat dat meestal niet. Vaak zijn mensen eindeloos aan het wachten tot je het ook vraagt.

Bijvoorbeeld vorige week de oma van m'n vriend, die ik eigenlijk amper ken. Het werd echt dood stil. Ik had zo iets van, "alsof je het gaat vertellen als het kut gaat". Was trouwens wel voor het eerst dat ze tegen me praten sinds ik en relati heb met haar kleinzoon, eerder zei ze helemaal niets en negeerde ze me gewoon.
  woensdag 16 november 2011 @ 14:31:03 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_104435642
Mensen die denken dat je bij die vraag de werkelijkheid dienen te zeggen :')
pi_104435733
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:31 schreef Cue_ het volgende:
Dat denk ik absoluut niet, ik zeg eigenlijk altijd tegen iedereen dat het goed gaat, zelfs tegen mensen terwijl ik op verlof was uit het ziekenhuis. Het kon eigenlijk niet veel baggerde, maar toch zei ik gewoon "goed".
Had normaal eigenlijk nooit gesprekken met vrouwen, tot dan toe. :')
pi_104435795
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:31 schreef Cue_ het volgende:
Idd, het gros wat het vraagt wil helemaal geen antwoord in de zin van "Nou, niet zo goed eigenlijk, want mijn vriendin is bij me weg, mijn kat is doodgereden en mijn huis is afgebrand."
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_104435860
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:34 schreef Kluts het volgende:

[..]

Idd, het gros wat het vraagt wil helemaal geen antwoord in de zin van "Nou, niet zo goed eigenlijk, want mijn vriendin is bij me weg, mijn kat is doodgereden en mijn huis is afgebrand."
Daarom als ze mij vragen hoe gaat het? Standaard antwoord kut klote alles gaat de mist in maaaaaaar verder gaat alles goed.
  woensdag 16 november 2011 @ 14:39:05 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_104435944
Ik snap het probleem niet zo TS.
Je vond vroeger de vraag zelf irritant, dus nu stel je hem maar nooit?
En jehebt het gevoel dat anderen erop zitten te wachten?

Ja als ze vragen "alles goed" en jij zegt "ja" en dan een mooie stilte.. ja dan wachten ze.. gewoon op een reply van iets, wat dan ook, de vraag terug of gewoon een ander weetje of iets waardoor de conversatie loopt.
Het enige wat je hoeft te zeggen als je hem terugstelt is "en met jou? "
en klaar! ze zeggen toch bijna altijd "goed" en zeggen ze iets negatief, dan is het afgedaan met "ow kut zeg, blalbalba " over iets anders :+
  woensdag 16 november 2011 @ 14:41:13 #14
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_104436023
Elk gesprek gaat toch zo.

Heeyy, alles goed?
Ja prima, met jou dan?
Jaa ook goed.

Hierna kun je kiezen:
* Koud he, buiten?
* Voetbal gisteren nog gezien?
* Heb je nog geneukt?
* En met je wijf ook alles goed?
* Wanneer gaan we weer bier drinken?

etc etc etc.
Gourmetten of steengrillen?
pi_104436303
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:41 schreef Silenus het volgende:
Elk gesprek gaat toch zo.

Heeyy, alles goed?
Ja prima, met jou dan?
Jaa ook goed.

Hierna kun je kiezen:
* Koud he, buiten?
* Voetbal gisteren nog gezien?
* Heb je nog geneukt?
* En met je wijf ook alles goed?
* Wanneer gaan we weer bier drinken?

etc etc etc.
Heyyyy *vul naam in*!
Hoi.
Alles goed?
Ja, met jou alles slecht? :)
nee, gaat juist goed.
waarom? Nog wat beleefd vandaag dan?
Nee, niet echt.
okee, maar ik ga der vandoor, spreekje .. vast... nog .. wel .. eens.. of ooit..
pi_104436359
Het probleem is ook niet dat ik geen gesprek kan hebben, maar het gaat altijd over mij dan. Bij de oma van m'n vriend is het dan gewoon "awkward" door hoe het eerder is gegaan.

Maar bij mensen die ik dan wel weer mag (goede kennissen), dan is het vaak zo dat ik zeg, "Kon wel beter, ik mag niet klagen" en vervolgens word er doorgevraagd en ben ik 10 minuten non-stop aan het praten en vraag ik niet naar hun.
En het gebeurt me nog wel eens dat ik er dan een dag later via via achter kom dat het met die persoon ook wel bagger gaat. En dan voelt het kut dat ik niet heb terug gevraagd, maar wel een hele lange tijd over mezelf aan het praten was.

Of juist heel goed, want ik heb het ook een keer niet gevraagd aan iemand (ook zelf niet lang gepraat), maar die was onderweg naar het gemeentehuis. Hij was net papa geworden. :')
pi_104436438
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:50 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Het probleem is ook niet dat ik geen gesprek kan hebben, maar het gaat altijd over mij dan. Bij de oma van m'n vriend is het dan gewoon "awkward" door hoe het eerder is gegaan.

Maar bij mensen die ik dan wel weer mag (goede kennissen), dan is het vaak zo dat ik zeg, "Kon wel beter, ik mag niet klagen" en vervolgens word er doorgevraagd en ben ik 10 minuten non-stop aan het praten en vraag ik niet naar hun.
En het gebeurt me nog wel eens dat ik er dan een dag later via via achter kom dat het met die persoon ook wel bagger gaat. En dan voelt het kut dat ik niet heb terug gevraagd, maar wel een hele lange tijd over mezelf aan het praten was.
Je hebt ze een gesprek gegeven, daar zouden ze al blij om moeten wezen. Tja, als ze vragen hoe het met jou gaat kan je eventueel tijdens jouw verhaal herkenningspunten aanhalen, zoals:"maak jij dat ook weleens mee?", of "wat zou jij dan hebben gedaan in zo'n situatie?".
pi_104436592
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:36 schreef Isamara87 het volgende:

[..]

Daarom als ze mij vragen hoe gaat het? Standaard antwoord kut klote alles gaat de mist in maaaaaaar verder gaat alles goed.
Maar waar maak je nou zo druk om dan?
  woensdag 16 november 2011 @ 14:58:00 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_104436662
Dan zeg je "ach gaat kut, maar nu even niet boeiend (wil er niet over hebben) , maar hoe is het met JOU"

Opgelost slotje O+
pi_104437320
Het probleem is niet zo zeer dat ik zo nodig wil weten hoe het met iedereen gaat, maar meer dat ik bang ben dat mensen me een enorme klootzak vinden als ik geen interesse toon. Als mijn zogenaamde "BFF", weer met een verhaal aankomt dat ze weer een onenightstand heeft gehad en nu door die jongen is achter gelaten en ze zo stom is geweest het haar moeder te vertellen die meteen haar op allerlei SOA's laat testen en haar 3 maanden huisarrest geeft. Interesseerd me dat eigenlijk geen ene fuck (Ik vind het wel grappig, maar echt boeien doet het me niet).
Ik ben een beetje bang dat mensen mij extreem egocentrisch vinden (wat ik ook best wel ben), maar ik wil gewoon niet dat mensen dit ook zo voelen.

Ik zit een beetje met het Dillema of ik geïnteresseerd en aardig wil over komen en dat vervolgens ongelooflijk niet boeiend vind of dat straks iedereen me een grote lul vind.
pi_104437400
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:13 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Het probleem is niet zo zeer dat ik zo nodig wil weten hoe het met iedereen gaat, maar meer dat ik bang ben dat mensen me een enorme klootzak vinden als ik geen interesse toon. Als mijn zogenaamde "BFF", weer met een verhaal aankomt dat ze weer een onenightstand heeft gehad en nu door die jongen is achter gelaten en ze zo stom is geweest het haar moeder te vertellen die meteen haar op allerlei SOA's laat testen en haar 3 maanden huisarrest geeft. Interesseerd me dat eigenlijk geen ene fuck (Ik vind het wel grappig, maar echt boeien doet het me niet).
Ik ben een beetje bang dat mensen mij extreem egocentrisch vinden (wat ik ook best wel ben), maar ik wil gewoon niet dat mensen dit ook zo voelen.

Ik zit een beetje met het Dillema of ik geïnteresseerd en aardig wil over komen en dat vervolgens ongelooflijk niet boeiend vind of dat straks iedereen me een grote lul vind.
Het gaat er ook niet altijd om dat jij het superinteressant vind, maar dat je het wel fijn vind om een beetje te weten hoe het met iemand gaat. Als je die interesse of dat geduld al niet op kan brengen dan moet je maar helemaal met niemand praten ben ik bang. :')
pi_104437486
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:16 schreef Kluts het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet altijd om dat jij het superinteressant vind, maar dat je het wel fijn vind om een beetje te weten hoe het met iemand gaat. Als je die interesse of dat geduld al niet op kan brengen dan moet je maar helemaal met niemand praten ben ik bang. :')
Nou, ik vind het niet zo zeer fijn om te weten hoe het met iemand gaat, maar op sommige moment vind ik het wel fijn om te doen alsof het me interesseert hoe het met iemand gaat, omdat ik mezelf dan aardiger vind en een wat beter zelfbeeld krijg. o.o
pi_104438146
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:18 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Nou, ik vind het niet zo zeer fijn om te weten hoe het met iemand gaat, maar op sommige moment vind ik het wel fijn om te doen alsof het me interesseert hoe het met iemand gaat, omdat ik mezelf dan aardiger vind en een wat beter zelfbeeld krijg. o.o
Dit klinkt zo heerlijk egoïstisch :')
  woensdag 16 november 2011 @ 15:40:10 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_104438285
echt waar je je druk om maakt. Ja soms fake je maar mooi interesse.
Dan hoef je ook niet meer bang te zijn dat iemand vindt dat je te weinig interesse hebt :+
pi_104439887
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:18 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Ok, dus eigenlijk vind je jezelf niet aardig?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')